Слабо парно Passat B5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот PagocmuH » Съб 10 дек 2011 0:16


Ако е тя няма страшно... така или иначе скоро ще сменям ролки,ремъци,и водна помпа.

Няма да се вкарвам във филми,когато я сменям ще си проличи дали е от нея.

Ше си дам "пас" докато не стане топло,че в тоя студ не ми се захваща с нищо.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот zfa159 » Съб 10 дек 2011 10:38


Мда,при повечето В5 и В5.5 е пластмасова турбинката и се захваща към оста на помпата с една накатка,тя с времето се скапва и турбинката започва да превърта в оста.Ако не е от нея,пак се връщаме на радиаторче,защото когато дадеш газ,вкарваш по-топла вода в радиаторчето и с по-сериозен дебит и малкото тръби,които греят,греят повече...това е така дори при чисто нов радиатор - на празен ход вее примерно 55 градуса,като дадеш газ,вее 60-тина и повече.
Имах предвид,че не препоръчвам на колегата да си сваля сам таблото,но щом има желание,няма лошо.По повод майсторите го разбирам добре,но могат да му направят много пакости при наливането и източването на фреона,ако не знаят какво правят.
:beer


Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот PagocmuH » Съб 10 дек 2011 12:41


Е аз ще отида в сервиз и си плащам,човека закача машината и го източва.Изписва и колко е източил от системата. Предполагам че като им обясня за какво ги карам да го източат,няма да има проблеми.Или имаш в предвид някоя друга тънкост в случая.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот zfa159 » Съб 10 дек 2011 13:24


Ами аз с това се занимавам,за мое съжаление имам възможността да видя как съсипват хубави системи,по различни причини.Не е проблема в това,че си плащаш или отиваш в сервиз и си закачат машината.Пробмеите са основно в машината и това с какво точно е пълна тя :)
Примерно масово се купуват евтини машини, които не отчитат вярно - препълват системата или остава недопълнена.Същото важи и за хубавите машини - един път годишно трябва да се калибрира везната,което струва пари и не се прави в повечето случаи.Също така зависи много с какви материали работят - съществуват 4 типа масло за климатична система и едно,което е универсално.Универсалното е най-добро,но цената му е по-сериозна (а повечето мои колги гледат макс. печалба разбира се).Ако купуват неуниверсално,трябва за всяка марка кола да сменят маслото в машината (никой не е луд да го прави) и съответно си харесват един вид и наливат от него на всички,само че то не става за всички коли.Хубавото тук е,че VW ползват масовото за европейските коли - ISO 46 ,ама лошото е,че 46 е по-скъпо в сравнение с 68,примерно (то се ползва при хладилници с фреон R134a,но не и при колите) и съответно масово купуват ISO 68 или ISO 100, което не е особено полезно за твоя компресор,който е предвиден да работи с ISO 46. Следващия момент е с поне 10-те производителя на масло за климатици - NRF,Errecom, Mobil Eal Arctic и т.н. и качеството,което е според цената...ти би ли си сипал Приста в двигателя? - същата работа.Много важно е колко точно количество масло се налива в системата.Aко машината се ползва в автоматичен режим,както правят повечето колеги,защото е много по-бързо и удобно за тях,тя налива +10% от източеното количество масло от системата,а ако не източи масло (системата е пълнена от бутилка преди това и няма масло в нея или е изтекло през малък пробив),машината не налива ново масло и системата си остава да си работи на сухо (не алармира по никакъв начин за това,че не е наляла масло,защото е в автоматична програма и реве само за проблем с вакуума).
Отиваме към фреона - продават се качествен фреон и фреон менте,качествения е 2 пъти по-скъп от ментето и разбира се работи доста по-добре.При ментето системата не охлажда толкова добре,както при качествения и работи на по-високо налягане и съответно се амортизира повече (рзликата е доловима с термометър и добра диагностика на налягането в продължение на повече време,иначе видимо няма нещо нередно на пръв поглед от ползвателя (ако е мой колега,който знае какво прави,ще го схване веднага) ).След това има друга осбеност,която повечето хора пропускат при профилактиката на климатичната система при В5 и В5.5 - когато системата се изпразни,преди да се вакуумира и напълни наново,трябва да се види състоянието на капилярната тръбичка и ако има нужда,да се смени.Става елементарно,струва няма и 10лв,а е страшно важно,но много от моите колеги не го правят,дали защото не знаят,дали защото не им се занимава,е друга тема (тръбичката има цедка,която се задръства от боклуци с времето и трябва да се сменя,когато има нужда).
Точно поради тези причини мисълта ми беше,че това с фреона не е толкова проста работа (макар че на всички гумаджииници вече се появи табела "зареждане на автоклиматици") и си проучи добре сервиза,в който ще отидеш.
За таблото е подобно - при В5 и В5.5 има тънкости,които трябва да знаеш,за да не изпочупиш цялата кола.Ако си спокоен човек и действаш внимателно,ще се справиш,ако си нервак - не се захващай :)
:beer


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот rudoni » Съб 10 дек 2011 23:49


да ,да ! слушай zfa159!


Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот PagocmuH » Нед 11 дек 2011 0:14


Е във VW servise ли да си закарам печката накрая,ясно е че в Ямбол едва ли има някои да прави нещата както трябва в сервизите за климатици(на коли)

В крайна сметка когато сменям консумативите ще видя помпата и дали е при нея проблема.
Ако там няма проблем ще пробвам със препарати за да почистя системата(казанчето)
Това ако не помогне,ще запукам всичко с големия чук,да я таковам в печката мръсна.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот zfa159 » Нед 11 дек 2011 0:27


Препаратите за почистване обикновено пробиват радиатора и става по-голяма беля,защото сега не топли,ама и не тече,а като се разтече,трябва вече да го сменяш веднага,сега можеш поне малко от малко да планираш нещата :) .Че ще стигнеш до смяна,е почти сигурно,но дано да минеш с помпата.
Не знам какво те кара да мислиш,че в сервиз на VW правят нещата,както трябва..редовно си оставят ръцете по негаранционните коли...не е добър вариант :) Пусни едно питане за някой,който е ходил някъде в някой сервиз в твоя град и е доволен,защото иначе не е добре работата.
:beer


Потребителски аватар
PagocmuH
Мнения: 1072
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кукерландия
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот PagocmuH » Нед 11 дек 2011 0:35


ОК именно затова няма да си закарам колата те да ми сменят консумативите а аз ше го правя.

Въпроса е кой да източи,почисти и напълни системата с фреон както трябва???

А за таблото че съм нервен едно на ръка,почна ли да го разглобявам поне 7 дена ше си играя,че иначе съм бързак и ще оплескам нещата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот zfa159 » Нед 11 дек 2011 10:44


7 дни са много.Първото табло на В5,което свалях преди 3 години,го свалихме и качихме за 2 дни,като не е толкова голяма философия,просто трябва да гледаш внимателно кое къде е монтрано и как точно,за да не изпочупиш нещата.Буксите по електрото са така направени,че е ясно коя къде отива и не може да се объркат (на моторите на климатроника са по цветове,на другите неща са различни и буксата си става само на едно място).
:beer


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот rumenski » Нед 11 дек 2011 12:03


Бреей, то не било лека задачата... Мисля, че ще сменя само термостата и ще наблюдавам дали ще има промени. Апък на лято като имам повече време, апък и като температурите са над 15Ц, ще взема да отделя 1 седмица да разглобявам табло. То дано да се оправи след смяна на термостата.

Мерси за компетентните отговори, колега zfa159


Потребителски аватар
plambata13
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 09 ное 2009 15:20
Автомобил: Passat B6 TDI
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот plambata13 » Сря 14 дек 2011 18:50


Това направих аз преди 2м.(нямаше грам топло)
Преди всичко започни с това,нищо не губиш.
Промивка на радиаторчето с мъркуча от чешмата,наливане с кислол,пак промивка.
Резултата е -топло още на 60гр.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот zfa159 » Чет 15 дек 2011 9:11


Така е,колегата е прав,ако се отпуши - чудесно.Ако се пробие,така или иначе е за смяна.Лошото е,че ако се пробие,трябва да вземеш мерки веднага, а сега търпи отлагане във времето,защото не тече и имаш малко топличко все пак и можеш да си караш :)
:beer


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот rumenski » Вто 10 яну 2012 2:20


За много години колеги,

да споделя в крайна сметка какво направих. Смених термостата, който беше заковал полуотворен ( в следствие на това загряваше трудно и като пуснех парното веднага падаше надолу стрелката). После направих 3 промивки с дестилирана вода, като след всяка такава съм източвал напълно водата от блока през една тръбичка оставена именно за тази цел в близост до водната помпа - на същото ниво като нея. Радиатора го точех през сензора за температурата на охладителната течност - при мен е поставен на долния маркуч на радиатора.

След тези процедури си сложих G12 който купих от Audi и нещата заспаха. Сега парното работи като за световно - става някаква непоносима жега само на 2ра степен, а ако пусна на 3 и 4 трябва да смъквам сигурно прозорците. Пропуснах да кажа, че с антифриза излязоха някакви гадости и пумии, които хич не ми харесаха. Подобни на каша образувания - тъмни. Някой знае ли какво би могло да бъде това, защото определено не беше масло!? Иначе след промивките на 3я път си изкарах чиста водица от маторя.

:beer


smarthuj
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 13 авг 2010 23:35
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI 116
Двигател: AJM 1999
Местоположение: София

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот smarthuj » Сря 28 авг 2013 16:10


Нов въпрос. VW Bora 1.9 TDI, 1999, 116 к.с. Проблема с парното се изразява в това,че когато е на ECON и навън е примерно 21 градуса парното не пуска топъл въздух без значение колко градуса му задавам 25,26,27 и т.н., а започва да духа топло чак на HI. Положението е същото и с режим AUTO. Някой срещал ли е подобен проблем?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слабо парно Passat B5

Мнениеот zfa159 » Сря 28 авг 2013 22:05


Ами започни с една диагностика за грешки.Ако има някакви - пиши какви са, ако няма гледай живите данни за параметрите на отделни датчици и ел. мотори. Общо взето ако датчика за вътрешна температура мери повече,от колкото реално е,няма да ти пусне топло,докато не му зададеш Hi...прост пример :
в колата е 18 градуса, искаш да е 24 и задаващ 24, ама вътрешния датчик мери,че в колата ти е примерно 35 градуса...логично няма да ти пусне топло,защото според него е достатъчно топло. Същото ще се случва и на зададени 27 или 28 градуса...вътре пак ще смята,че е горещо. Тогава чак на Hi ще задуха жега,защото там вече не го интересува колко градуса е вътре - духа на макс.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта