Ако е тя няма страшно... така или иначе скоро ще сменям ролки,ремъци,и водна помпа.
Няма да се вкарвам във филми,когато я сменям ще си проличи дали е от нея.
Ше си дам "пас" докато не стане топло,че в тоя студ не ми се захваща с нищо.
Слабо парно Passat B5
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слабо парно Passat B5
Мда,при повечето В5 и В5.5 е пластмасова турбинката и се захваща към оста на помпата с една накатка,тя с времето се скапва и турбинката започва да превърта в оста.Ако не е от нея,пак се връщаме на радиаторче,защото когато дадеш газ,вкарваш по-топла вода в радиаторчето и с по-сериозен дебит и малкото тръби,които греят,греят повече...това е така дори при чисто нов радиатор - на празен ход вее примерно 55 градуса,като дадеш газ,вее 60-тина и повече.
Имах предвид,че не препоръчвам на колегата да си сваля сам таблото,но щом има желание,няма лошо.По повод майсторите го разбирам добре,но могат да му направят много пакости при наливането и източването на фреона,ако не знаят какво правят.

Имах предвид,че не препоръчвам на колегата да си сваля сам таблото,но щом има желание,няма лошо.По повод майсторите го разбирам добре,но могат да му направят много пакости при наливането и източването на фреона,ако не знаят какво правят.

- PagocmuH
- Мнения: 1072
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кукерландия
- Контакти:
Re: Слабо парно Passat B5
Е аз ще отида в сервиз и си плащам,човека закача машината и го източва.Изписва и колко е източил от системата. Предполагам че като им обясня за какво ги карам да го източат,няма да има проблеми.Или имаш в предвид някоя друга тънкост в случая.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слабо парно Passat B5
Ами аз с това се занимавам,за мое съжаление имам възможността да видя как съсипват хубави системи,по различни причини.Не е проблема в това,че си плащаш или отиваш в сервиз и си закачат машината.Пробмеите са основно в машината и това с какво точно е пълна тя 
Примерно масово се купуват евтини машини, които не отчитат вярно - препълват системата или остава недопълнена.Същото важи и за хубавите машини - един път годишно трябва да се калибрира везната,което струва пари и не се прави в повечето случаи.Също така зависи много с какви материали работят - съществуват 4 типа масло за климатична система и едно,което е универсално.Универсалното е най-добро,но цената му е по-сериозна (а повечето мои колги гледат макс. печалба разбира се).Ако купуват неуниверсално,трябва за всяка марка кола да сменят маслото в машината (никой не е луд да го прави) и съответно си харесват един вид и наливат от него на всички,само че то не става за всички коли.Хубавото тук е,че VW ползват масовото за европейските коли - ISO 46 ,ама лошото е,че 46 е по-скъпо в сравнение с 68,примерно (то се ползва при хладилници с фреон R134a,но не и при колите) и съответно масово купуват ISO 68 или ISO 100, което не е особено полезно за твоя компресор,който е предвиден да работи с ISO 46. Следващия момент е с поне 10-те производителя на масло за климатици - NRF,Errecom, Mobil Eal Arctic и т.н. и качеството,което е според цената...ти би ли си сипал Приста в двигателя? - същата работа.Много важно е колко точно количество масло се налива в системата.Aко машината се ползва в автоматичен режим,както правят повечето колеги,защото е много по-бързо и удобно за тях,тя налива +10% от източеното количество масло от системата,а ако не източи масло (системата е пълнена от бутилка преди това и няма масло в нея или е изтекло през малък пробив),машината не налива ново масло и системата си остава да си работи на сухо (не алармира по никакъв начин за това,че не е наляла масло,защото е в автоматична програма и реве само за проблем с вакуума).
Отиваме към фреона - продават се качествен фреон и фреон менте,качествения е 2 пъти по-скъп от ментето и разбира се работи доста по-добре.При ментето системата не охлажда толкова добре,както при качествения и работи на по-високо налягане и съответно се амортизира повече (рзликата е доловима с термометър и добра диагностика на налягането в продължение на повече време,иначе видимо няма нещо нередно на пръв поглед от ползвателя (ако е мой колега,който знае какво прави,ще го схване веднага) ).След това има друга осбеност,която повечето хора пропускат при профилактиката на климатичната система при В5 и В5.5 - когато системата се изпразни,преди да се вакуумира и напълни наново,трябва да се види състоянието на капилярната тръбичка и ако има нужда,да се смени.Става елементарно,струва няма и 10лв,а е страшно важно,но много от моите колеги не го правят,дали защото не знаят,дали защото не им се занимава,е друга тема (тръбичката има цедка,която се задръства от боклуци с времето и трябва да се сменя,когато има нужда).
Точно поради тези причини мисълта ми беше,че това с фреона не е толкова проста работа (макар че на всички гумаджииници вече се появи табела "зареждане на автоклиматици") и си проучи добре сервиза,в който ще отидеш.
За таблото е подобно - при В5 и В5.5 има тънкости,които трябва да знаеш,за да не изпочупиш цялата кола.Ако си спокоен човек и действаш внимателно,ще се справиш,ако си нервак - не се захващай


Примерно масово се купуват евтини машини, които не отчитат вярно - препълват системата или остава недопълнена.Същото важи и за хубавите машини - един път годишно трябва да се калибрира везната,което струва пари и не се прави в повечето случаи.Също така зависи много с какви материали работят - съществуват 4 типа масло за климатична система и едно,което е универсално.Универсалното е най-добро,но цената му е по-сериозна (а повечето мои колги гледат макс. печалба разбира се).Ако купуват неуниверсално,трябва за всяка марка кола да сменят маслото в машината (никой не е луд да го прави) и съответно си харесват един вид и наливат от него на всички,само че то не става за всички коли.Хубавото тук е,че VW ползват масовото за европейските коли - ISO 46 ,ама лошото е,че 46 е по-скъпо в сравнение с 68,примерно (то се ползва при хладилници с фреон R134a,но не и при колите) и съответно масово купуват ISO 68 или ISO 100, което не е особено полезно за твоя компресор,който е предвиден да работи с ISO 46. Следващия момент е с поне 10-те производителя на масло за климатици - NRF,Errecom, Mobil Eal Arctic и т.н. и качеството,което е според цената...ти би ли си сипал Приста в двигателя? - същата работа.Много важно е колко точно количество масло се налива в системата.Aко машината се ползва в автоматичен режим,както правят повечето колеги,защото е много по-бързо и удобно за тях,тя налива +10% от източеното количество масло от системата,а ако не източи масло (системата е пълнена от бутилка преди това и няма масло в нея или е изтекло през малък пробив),машината не налива ново масло и системата си остава да си работи на сухо (не алармира по никакъв начин за това,че не е наляла масло,защото е в автоматична програма и реве само за проблем с вакуума).
Отиваме към фреона - продават се качествен фреон и фреон менте,качествения е 2 пъти по-скъп от ментето и разбира се работи доста по-добре.При ментето системата не охлажда толкова добре,както при качествения и работи на по-високо налягане и съответно се амортизира повече (рзликата е доловима с термометър и добра диагностика на налягането в продължение на повече време,иначе видимо няма нещо нередно на пръв поглед от ползвателя (ако е мой колега,който знае какво прави,ще го схване веднага) ).След това има друга осбеност,която повечето хора пропускат при профилактиката на климатичната система при В5 и В5.5 - когато системата се изпразни,преди да се вакуумира и напълни наново,трябва да се види състоянието на капилярната тръбичка и ако има нужда,да се смени.Става елементарно,струва няма и 10лв,а е страшно важно,но много от моите колеги не го правят,дали защото не знаят,дали защото не им се занимава,е друга тема (тръбичката има цедка,която се задръства от боклуци с времето и трябва да се сменя,когато има нужда).
Точно поради тези причини мисълта ми беше,че това с фреона не е толкова проста работа (макар че на всички гумаджииници вече се появи табела "зареждане на автоклиматици") и си проучи добре сервиза,в който ще отидеш.
За таблото е подобно - при В5 и В5.5 има тънкости,които трябва да знаеш,за да не изпочупиш цялата кола.Ако си спокоен човек и действаш внимателно,ще се справиш,ако си нервак - не се захващай


- PagocmuH
- Мнения: 1072
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кукерландия
- Контакти:
Re: Слабо парно Passat B5
Е във VW servise ли да си закарам печката накрая,ясно е че в Ямбол едва ли има някои да прави нещата както трябва в сервизите за климатици(на коли)
В крайна сметка когато сменям консумативите ще видя помпата и дали е при нея проблема.
Ако там няма проблем ще пробвам със препарати за да почистя системата(казанчето)
Това ако не помогне,ще запукам всичко с големия чук,да я таковам в печката мръсна.
В крайна сметка когато сменям консумативите ще видя помпата и дали е при нея проблема.
Ако там няма проблем ще пробвам със препарати за да почистя системата(казанчето)
Това ако не помогне,ще запукам всичко с големия чук,да я таковам в печката мръсна.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слабо парно Passat B5
Препаратите за почистване обикновено пробиват радиатора и става по-голяма беля,защото сега не топли,ама и не тече,а като се разтече,трябва вече да го сменяш веднага,сега можеш поне малко от малко да планираш нещата
.Че ще стигнеш до смяна,е почти сигурно,но дано да минеш с помпата.
Не знам какво те кара да мислиш,че в сервиз на VW правят нещата,както трябва..редовно си оставят ръцете по негаранционните коли...не е добър вариант
Пусни едно питане за някой,който е ходил някъде в някой сервиз в твоя град и е доволен,защото иначе не е добре работата.


Не знам какво те кара да мислиш,че в сервиз на VW правят нещата,както трябва..редовно си оставят ръцете по негаранционните коли...не е добър вариант


- PagocmuH
- Мнения: 1072
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кукерландия
- Контакти:
Re: Слабо парно Passat B5
ОК именно затова няма да си закарам колата те да ми сменят консумативите а аз ше го правя.
Въпроса е кой да източи,почисти и напълни системата с фреон както трябва???
А за таблото че съм нервен едно на ръка,почна ли да го разглобявам поне 7 дена ше си играя,че иначе съм бързак и ще оплескам нещата.
Въпроса е кой да източи,почисти и напълни системата с фреон както трябва???
А за таблото че съм нервен едно на ръка,почна ли да го разглобявам поне 7 дена ше си играя,че иначе съм бързак и ще оплескам нещата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слабо парно Passat B5
7 дни са много.Първото табло на В5,което свалях преди 3 години,го свалихме и качихме за 2 дни,като не е толкова голяма философия,просто трябва да гледаш внимателно кое къде е монтрано и как точно,за да не изпочупиш нещата.Буксите по електрото са така направени,че е ясно коя къде отива и не може да се объркат (на моторите на климатроника са по цветове,на другите неща са различни и буксата си става само на едно място).


- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Слабо парно Passat B5
Бреей, то не било лека задачата... Мисля, че ще сменя само термостата и ще наблюдавам дали ще има промени. Апък на лято като имам повече време, апък и като температурите са над 15Ц, ще взема да отделя 1 седмица да разглобявам табло. То дано да се оправи след смяна на термостата.
Мерси за компетентните отговори, колега zfa159
Мерси за компетентните отговори, колега zfa159
- plambata13
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 09 ное 2009 15:20
- Автомобил: Passat B6 TDI
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Слабо парно Passat B5
Това направих аз преди 2м.(нямаше грам топло)
Преди всичко започни с това,нищо не губиш.
Промивка на радиаторчето с мъркуча от чешмата,наливане с кислол,пак промивка.
Резултата е -топло още на 60гр.
Преди всичко започни с това,нищо не губиш.
Промивка на радиаторчето с мъркуча от чешмата,наливане с кислол,пак промивка.
Резултата е -топло още на 60гр.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слабо парно Passat B5
Така е,колегата е прав,ако се отпуши - чудесно.Ако се пробие,така или иначе е за смяна.Лошото е,че ако се пробие,трябва да вземеш мерки веднага, а сега търпи отлагане във времето,защото не тече и имаш малко топличко все пак и можеш да си караш 



- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Слабо парно Passat B5
За много години колеги,
да споделя в крайна сметка какво направих. Смених термостата, който беше заковал полуотворен ( в следствие на това загряваше трудно и като пуснех парното веднага падаше надолу стрелката). После направих 3 промивки с дестилирана вода, като след всяка такава съм източвал напълно водата от блока през една тръбичка оставена именно за тази цел в близост до водната помпа - на същото ниво като нея. Радиатора го точех през сензора за температурата на охладителната течност - при мен е поставен на долния маркуч на радиатора.
След тези процедури си сложих G12 който купих от Audi и нещата заспаха. Сега парното работи като за световно - става някаква непоносима жега само на 2ра степен, а ако пусна на 3 и 4 трябва да смъквам сигурно прозорците. Пропуснах да кажа, че с антифриза излязоха някакви гадости и пумии, които хич не ми харесаха. Подобни на каша образувания - тъмни. Някой знае ли какво би могло да бъде това, защото определено не беше масло!? Иначе след промивките на 3я път си изкарах чиста водица от маторя.

да споделя в крайна сметка какво направих. Смених термостата, който беше заковал полуотворен ( в следствие на това загряваше трудно и като пуснех парното веднага падаше надолу стрелката). После направих 3 промивки с дестилирана вода, като след всяка такава съм източвал напълно водата от блока през една тръбичка оставена именно за тази цел в близост до водната помпа - на същото ниво като нея. Радиатора го точех през сензора за температурата на охладителната течност - при мен е поставен на долния маркуч на радиатора.
След тези процедури си сложих G12 който купих от Audi и нещата заспаха. Сега парното работи като за световно - става някаква непоносима жега само на 2ра степен, а ако пусна на 3 и 4 трябва да смъквам сигурно прозорците. Пропуснах да кажа, че с антифриза излязоха някакви гадости и пумии, които хич не ми харесаха. Подобни на каша образувания - тъмни. Някой знае ли какво би могло да бъде това, защото определено не беше масло!? Иначе след промивките на 3я път си изкарах чиста водица от маторя.

-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 13 авг 2010 23:35
- Автомобил: VW Bora 1.9 TDI 116
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: София
Re: Слабо парно Passat B5
Нов въпрос. VW Bora 1.9 TDI, 1999, 116 к.с. Проблема с парното се изразява в това,че когато е на ECON и навън е примерно 21 градуса парното не пуска топъл въздух без значение колко градуса му задавам 25,26,27 и т.н., а започва да духа топло чак на HI. Положението е същото и с режим AUTO. Някой срещал ли е подобен проблем?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Слабо парно Passat B5
Ами започни с една диагностика за грешки.Ако има някакви - пиши какви са, ако няма гледай живите данни за параметрите на отделни датчици и ел. мотори. Общо взето ако датчика за вътрешна температура мери повече,от колкото реално е,няма да ти пусне топло,докато не му зададеш Hi...прост пример :
в колата е 18 градуса, искаш да е 24 и задаващ 24, ама вътрешния датчик мери,че в колата ти е примерно 35 градуса...логично няма да ти пусне топло,защото според него е достатъчно топло. Същото ще се случва и на зададени 27 или 28 градуса...вътре пак ще смята,че е горещо. Тогава чак на Hi ще задуха жега,защото там вече не го интересува колко градуса е вътре - духа на макс.
в колата е 18 градуса, искаш да е 24 и задаващ 24, ама вътрешния датчик мери,че в колата ти е примерно 35 градуса...логично няма да ти пусне топло,защото според него е достатъчно топло. Същото ще се случва и на зададени 27 или 28 градуса...вътре пак ще смята,че е горещо. Тогава чак на Hi ще задуха жега,защото там вече не го интересува колко градуса е вътре - духа на макс.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта