Фабия-1,9 колебание в напрежението-премигване на осветлението
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 7:39
- Автомобил: Skoda Fabia TDI
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Фабия-1,9 колебание в напрежението-премигване на осветлението
Здравейте колеги,
От дълго време само чета форума ви без да пиша, защото карам Шкода и досега нямах кой знае какви проблеми, с които да не се справя.
Проблема се появи от 4-5 дена.Цялата инсталация-там където има осветление премигва все едно някой заваря с електрожен и не задържа електрода а само прецърква (образно казано). Това го прави съвсем произволно във времето за 20-30сек. и после се стабилизира. Това,което забелязах е че по време на движение, когато се появи този проблем хидравликата става толкова лека,че волана се върти с двойно по-малко усилие все едно някой му помага допълнително.
В понеделник това колебание в напрежението го направи докато работеше на място и след 10сек. премигване записа грешка(светна чека на хидравликата). След гасене и повторно палене всичко си беше ОК'. Грешката, която беше записал компа е силно колебание на напрежението на помпата на хидравликата.
Много мразя да се получава така и да не ми е ясно от какво може да е!Помпа на хидравликата или регулатор?
Вчера 70км. на отиване до работа не го направи нито веднъж, а вечерта на връщане мигаше 3 пъти за по 30сек.Интересното е че в движение не записва грешка, а само когато работи на място,може би, защото оборотите са по-високи ли-не знам.
Моля давайте идеи,защото не ми се сменят части по принципа на налучкването.
Шкода Фабия-1,9ТДИ 101к.с. ATD мотор 124 к.км
От дълго време само чета форума ви без да пиша, защото карам Шкода и досега нямах кой знае какви проблеми, с които да не се справя.
Проблема се появи от 4-5 дена.Цялата инсталация-там където има осветление премигва все едно някой заваря с електрожен и не задържа електрода а само прецърква (образно казано). Това го прави съвсем произволно във времето за 20-30сек. и после се стабилизира. Това,което забелязах е че по време на движение, когато се появи този проблем хидравликата става толкова лека,че волана се върти с двойно по-малко усилие все едно някой му помага допълнително.
В понеделник това колебание в напрежението го направи докато работеше на място и след 10сек. премигване записа грешка(светна чека на хидравликата). След гасене и повторно палене всичко си беше ОК'. Грешката, която беше записал компа е силно колебание на напрежението на помпата на хидравликата.
Много мразя да се получава така и да не ми е ясно от какво може да е!Помпа на хидравликата или регулатор?
Вчера 70км. на отиване до работа не го направи нито веднъж, а вечерта на връщане мигаше 3 пъти за по 30сек.Интересното е че в движение не записва грешка, а само когато работи на място,може би, защото оборотите са по-високи ли-не знам.
Моля давайте идеи,защото не ми се сменят части по принципа на налучкването.
Шкода Фабия-1,9ТДИ 101к.с. ATD мотор 124 к.км
- tdi fen
- Мнения: 4722
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
замерете как зарежда динамото
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
Случвало ли се е колега някой път като я запалиш да свети за къс интервал от време диода на алтернатора и осветлението да премигва? Наистина както казва колегата tdi fen почнете от най-елементарното - пък дано се окаже нещо малко, "четчици" примерно... 

-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
странно е че това явление не е постоянно,а само от време на време.иначе симтомите са на реле-регулатор на алтернатора.не сктпо по принцип.
отиди при някой жичкаджия да погледне и да види от къде е проблема.алтернатора се оправя за 20 минути и 40лв макс с труда.
отиди при някой жичкаджия да погледне и да види от къде е проблема.алтернатора се оправя за 20 минути и 40лв макс с труда.
- geleto91
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 19:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
Аз имах същия проблем преди 2 3 години на едно Саксо ВТС и проблема беше точно в реле-регулатора!
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
То няма от какво друго да е.Странното е че при колегата се появява и изчезва.Или е в начален стадии,също леко ме съмнява да няма хлабава връзка на кояй кабел.Но ако отиде при някой жичкаджия той ще разбере къде е проблема 100%.
По-добре е да отиде по-скоро за дан е почнат да горят крушки и други неща наред от високо напрежение.
По-добре е да отиде по-скоро за дан е почнат да горят крушки и други неща наред от високо напрежение.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
То напрежението при мерене ще покаже дали е читав регулатора,но колегата споменава за връзка с хидравлика на волана.Има ли някаква версия при този модел да е "електрически серво-асистент" и в този аспект,там да е проблема,яко моторче със сериозна консумация например..
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 7:39
- Автомобил: Skoda Fabia TDI
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
Благодаря за отговорите.За мен причините са две.Хидравлична помпа или генератор(регулатор),обаче не го прави постоянно.Вчера за 1час каране в града всичко си беше ОК'.При замерване зарежда 14,2V.Явно ще чакам "нещото" да се скапе напълно за да разбера какво е, ама гадното е че така мразя най-много да не зная причината.
Поздрави и ако имате креативни идеи споделяйте!
Поздрави и ако имате креативни идеи споделяйте!
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 7:39
- Автомобил: Skoda Fabia TDI
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
Помагайте колеги в недоумение съм!
Снощи при движение в града бях като коледна елха с мигащи лампички. Мигаше на за по 1-2мин и спираше.Дали съм спрял или в движение, дали въртя волана или не все си мигаше.Теста с VCDS показа грешка в датчика на рейката G250, при покой постоянно даваше отклонение 0-7-8 градуса. Добре, значи е датчика, от време на време светва и лампата на хидравликата. Дотук така, но снощи 2 часа мига като ненормална когато си поиска за доста продължително време и нищо не светна на таблото.Защо? Мигането е съпроводено с доста осезаеми падове на напрежението, все едно,че някъде става окъсяване.Възможно ли е
Този датчик G250 да побърква до такава степен ЕКУто, а то помпата, че да има такъв пад. Изчетох доста неща за G250 и ми е наясно неговата функция. Ето линк:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_259.pdf
Забравих да спомена, че когато светне лампата на таблото хидравлика има, но става една степен по-твърд волана. Ако разгледата линка са разбира според мен, че помпата остава да работи по слабо.
_________________
Снощи при движение в града бях като коледна елха с мигащи лампички. Мигаше на за по 1-2мин и спираше.Дали съм спрял или в движение, дали въртя волана или не все си мигаше.Теста с VCDS показа грешка в датчика на рейката G250, при покой постоянно даваше отклонение 0-7-8 градуса. Добре, значи е датчика, от време на време светва и лампата на хидравликата. Дотук така, но снощи 2 часа мига като ненормална когато си поиска за доста продължително време и нищо не светна на таблото.Защо? Мигането е съпроводено с доста осезаеми падове на напрежението, все едно,че някъде става окъсяване.Възможно ли е
Този датчик G250 да побърква до такава степен ЕКУто, а то помпата, че да има такъв пад. Изчетох доста неща за G250 и ми е наясно неговата функция. Ето линк:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_259.pdf
Забравих да спомена, че когато светне лампата на таблото хидравлика има, но става една степен по-твърд волана. Ако разгледата линка са разбира според мен, че помпата остава да работи по слабо.
_________________
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
Нещо не е както трябва! Съмнявам се за "омасяване" на някой по-дебел кабелак (някой който не минава през предпазител) .Може да е калпава връзка на клемите на акумулатора.Може нещо електромотора на хидравличната помпа да прави номера.Огледай кабелаците (особено тея дебелите към акумулатора)Виж и замасяването на минусовия кабел (масата) към мотора. 

-
- Мнения: 168
- Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
Този датчик отчита ъгала на завъртане на волана,като сигнала му служи да регулира налягането към рейката.А мигането провери си масите към купето от акумулатора.Преди имах случай на разхлабени кабели на бус форд и лампите мигаха с тактовете ма мотора.Притеб всичко ли което свети мига или определени консуматори?
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 7:39
- Автомобил: Skoda Fabia TDI
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
didopoli написа:Този датчик отчита ъгала на завъртане на волана,като сигнала му служи да регулира налягането към рейката.А мигането провери си масите към купето от акумулатора.Преди имах случай на разхлабени кабели на бус форд и лампите мигаха с тактовете ма мотора.Притеб всичко ли което свети мига или определени консуматори?
Всичко, което свети мига.Както споменах миналия път когато светна лампата на хидравликата тя стана една степен по твърда и мигането спря.Снощи за 1 час каране не премигва и точно накрая като я вкарвах в гаража започна премигването.Мисля да изключа датчика и да покарам малко макар и без хидравлика за да видя как ще се държи.Ако не мига значи ще се простя с доволна сумичка /Изобщо не е евтин/.
-
- Мнения: 168
- Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
Значи имам приятел ,който имаше Фабия.Проблема беше като върти волана и му примигваха фаровете(беше в гаранция).И като почнаха в сервиза акумулатор,генератор запътиха се и към рейката и моя приятел спря агонията от сервиза с разхлабена маса.Затова огледай ги нещата по-подробно,ако искаш се обади ако мога да помогна(ако не си на ти с токовете),но нещата не винаги са сложни и малкото камъче.....
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
Колега за мен проблема ти е електрически, а ядовете с рейката са по-скоро вследствие от колебанията в напрежението.
Както казаха колегите по-горе провери си ел. инсталацията.
Както казаха колегите по-горе провери си ел. инсталацията.
- f1reblade
- Мнения: 30
- Регистриран на: Нед 15 фев 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Колебание в напрежението-премигване на осветлението
Някой справи ли се с проблема без да сменя датчик и как?
При мен има подобен проблем - имам Фабия 1.9 sdi и започна да ми светка лампата за сервото. Още като я взех преди няколко месеца светна няколко пъти, но после спря и много рядко се случваше, но последните 2 дни светва по 5-6 пъти на ден. Преди като загасях и запалех отново спираше да свети, но сега не винаги става. Като светне лампата, волана става по-твърд, всеки път различно, някой път е много тегав. Проверихме я с диагностика и излезе датчик, че е, обаче се зачетох по темите и при мен също го има и проблема със светлините - цялото табло ми мъжделее на моменти, както и фаровете (светлината намалява), не се влияе от оборотите. Другото, което се сещам е, че алармата ми е вързана за фаровете (като я пускам и светват няколко пъти) и я сложих веднага като купих колата, а също точно тези дни като се пипна за вратата и ме удря леко ток (не ми се смейте), акумулатора не ми пада, пали си от раз, та въпроса ми е дали може да се размина с купуване на този датчик? Да пробваме да дръпнем кабелите на алармата, радиото.. какво друго да се провери?
При мен има подобен проблем - имам Фабия 1.9 sdi и започна да ми светка лампата за сервото. Още като я взех преди няколко месеца светна няколко пъти, но после спря и много рядко се случваше, но последните 2 дни светва по 5-6 пъти на ден. Преди като загасях и запалех отново спираше да свети, но сега не винаги става. Като светне лампата, волана става по-твърд, всеки път различно, някой път е много тегав. Проверихме я с диагностика и излезе датчик, че е, обаче се зачетох по темите и при мен също го има и проблема със светлините - цялото табло ми мъжделее на моменти, както и фаровете (светлината намалява), не се влияе от оборотите. Другото, което се сещам е, че алармата ми е вързана за фаровете (като я пускам и светват няколко пъти) и я сложих веднага като купих колата, а също точно тези дни като се пипна за вратата и ме удря леко ток (не ми се смейте), акумулатора не ми пада, пали си от раз, та въпроса ми е дали може да се размина с купуване на този датчик? Да пробваме да дръпнем кабелите на алармата, радиото.. какво друго да се провери?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта