Реле за разтоварване на извод Х - Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Коко
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Реле за разтоварване на извод Х - Б3

Мнениеот Коко » Вто 22 май 2007 13:36


Привет,колеги!
От няколко дни по време на движение се чува прицъкване от монтажния блок с релетата.Цъкането не е непрекъснато а е за 2-3 сек. през интервали от 5-10 мин.Мисля,че идва от реле 18(на позиция 4 в блока).По документация релето е за "разтоварване на извод Х на контактния ключ"(Load reduction). Във вървежа на колата-Пасат 1.8 RP -1989г.,която се кара основно на газ не се забелязва нередност. Някой знае ли функцията на това реле и евентуалната причина за щракането му.Благодаря предварително!




Потребителски аватар
Undertaker
Мнения: 158
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот Undertaker » Вто 22 май 2007 20:17


Когато палиш двигателя ти изключва излишните консуматори...при мен беше дало фира.


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот Snejoky » Вто 22 май 2007 22:27


Сигурен ли си, че от това. При мен цъка релето за чистачките. Сега като е дъждовно и пускам чистачките на долна позиция на лостчето, да се вкл. сами и го чувам. Веднъж като си вкл. предните и след малко като вкл. задната.


Потребителски аватар
Коко
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Коко » Сря 23 май 2007 8:19


Snejoky написа:Сигурен ли си, че от това. При мен цъка релето за чистачките. Сега като е дъждовно и пускам чистачките на долна позиция на лостчето, да се вкл. сами и го чувам. Веднъж като си вкл. предните и след малко като вкл. задната.

Или е реле 18 или едно реле над него(над блока с релетата) с номер 1,което също не знам за какво е.Четох из форума,но не е за АВS,щото нямам.Нямам и климатик.Релетата за чистачките си цъкат ритмично и се познават,а това цъкане е сякаш се опитва да сработи,но не се задържа.Ще пробвам да го открия по пробния метод-с изваждане :lol:


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Сря 23 май 2007 14:53


Имам същия проблем - Г2 88 година RP мотор бензин и газ. Много съм се чудел и аз и имам едно обяснение, което не претендирам че е правилно:

Забелязъл съм тоя ефект когато мотора е студен и започва да се затопля по време на движение. Ефекта незнайно защо е по изявен когато карам на газ. След като стрелката на темп. подмине едно определено ниво, ефекта изчезва.
Понеже моя мотор има електрически нагревател в смукателния колектор, който работи докато двигателя достигне мисля че бяха 60 градуса, си мисля че точно когато двигателя повишава температурата, то релето му, под управление на съответния си датчек няколко пъти включва и изключва около граничната температура 60 градуса, и след като двиг. я подмине стабилно, то стабилно изключва.

Чакам с нетърпение отзиви и мнения за това което написах :D


Потребителски аватар
Коко
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Коко » Пон 28 май 2007 10:21


Krasi написа:Имам същия проблем - Г2 88 година RP мотор бензин и газ. Много съм се чудел и аз и имам едно обяснение, което не претендирам че е правилно:

Забелязъл съм тоя ефект когато мотора е студен и започва да се затопля по време на движение. Ефекта незнайно защо е по изявен когато карам на газ. След като стрелката на темп. подмине едно определено ниво, ефекта изчезва.
Понеже моя мотор има електрически нагревател в смукателния колектор, който работи докато двигателя достигне мисля че бяха 60 градуса, си мисля че точно когато двигателя повишава температурата, то релето му, под управление на съответния си датчек няколко пъти включва и изключва около граничната температура 60 градуса, и след като двиг. я подмине стабилно, то стабилно изключва.
Значи доуточнявам,не е реле 18 , а реле 1,което е монтирано точно над 18,извън основния блок с релетата.Странното е ,че не всеки ден се чува това притракване и определено не го свързвам с подгряването на горивната смес,защото се проявява без закономерност.

Чакам с нетърпение отзиви и мнения за това което написах :D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 28 май 2007 12:54


Ако реле 18 цъкаше на 2-3 секунди щеше да ти спира ток-а на повечето неща в колата.То е за всичко което е през контакт т.е шибидах-а ако имаш,вентилатора на парното,чистачките,халогенните фарове и т.н.
Представлява едно обикновенно 70А реле което няма нищо интересно вътре освен самото реле.Управлява се директно от контактния ключ за да може да не минава целия товар от тези яки консуматора през него.Гаранция че проблема не ти е в него.Просто ако цъкаше през 2-3 секунди щеше и парното ти да спира през 2-3 секунди както и чистачките.
Аз си изпатих от него понеже се беше поизмъкнало и му умряха тоците на половината вериги по колата ама си го бучнах и всичко си заспа.
Успех!


Потребителски аватар
Коко
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Коко » Сря 30 май 2007 13:12


zfa159 написа:Ако реле 18 цъкаше на 2-3 секунди щеше да ти спира ток-а на повечето неща в колата.То е за всичко което е през контакт т.е шибидах-а ако имаш,вентилатора на парното,чистачките,халогенните фарове и т.н.
Представлява едно обикновенно 70А реле което няма нищо интересно вътре освен самото реле.Управлява се директно от контактния ключ за да може да не минава целия товар от тези яки консуматора през него.Гаранция че проблема не ти е в него.Просто ако цъкаше през 2-3 секунди щеше и парното ти да спира през 2-3 секунди както и чистачките.
Аз си изпатих от него понеже се беше поизмъкнало и му умряха тоците на половината вериги по колата ама си го бучнах и всичко си заспа.
Успех!

Прав си не е реле 18, а реле 1,монтирано точно над 18,но в допълнителния монтажен блок за релета.Тракането си продължава- без някаква закономерност и никъде не намерих информация за какво е това реле.Помагайте!


Потребителски аватар
_666_
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 19 дек 2008 19:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Реле за разтоварване на извод Х

Мнениеот _666_ » Съб 17 дек 2011 21:46


Изображение


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за разтоварване на извод Х

Мнениеот kr1s0 » Нед 18 дек 2011 1:08


колега .. интерсува ме откъде взимаш тези така добре онагледени илюстрации ? бих се поинтересувал от други възли на инсталацията да проверя :roll:


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Реле за разтоварване на извод Х

Мнениеот passatfen » Нед 18 дек 2011 1:14


kr1s0 написа:колега .. интерсува ме откъде взимаш тези така добре онагледени илюстрации ? бих се поинтересувал от други възли на инсталацията да проверя :roll:

+1 :roll:


Потребителски аватар
_666_
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 19 дек 2008 19:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Реле за разтоварване на извод Х

Мнениеот _666_ » Пон 19 дек 2011 18:20


kr1s0 написа:колега .. интерсува ме откъде взимаш тези така добре онагледени илюстрации ? бих се поинтересувал от други възли на инсталацията да проверя :roll:

+1 :roll:

Колеги това съм го правил аз за себе си...и за вас...с тази програмка...Google SketchUp 8
И аз имах подобни проблеми с трудното намиране на (добре онагледени илюстрации) нещата, които ме интересуват.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за разтоварване на извод Х

Мнениеот Dpop » Вто 20 дек 2011 10:27


_666_ написа:
kr1s0 написа:колега .. интерсува ме откъде взимаш тези така добре онагледени илюстрации ? бих се поинтересувал от други възли на инсталацията да проверя :roll:

+1 :roll:

Колеги това съм го правил аз за себе си...и за вас...с тази програмка...Google SketchUp 8
И аз имах подобни проблеми с трудното намиране на (добре онагледени илюстрации) нещата, които ме интересуват.


Колега, само ще уточня, че на позиция №1 на релетата за климатика релето е № 13 или 131


Потребителски аватар
_666_
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 19 дек 2008 19:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Реле за разтоварване на извод Х

Мнениеот _666_ » Чет 22 дек 2011 12:19


Dpop написа:Колега, само ще уточня, че на позиция №1 на релетата за климатика релето е № 13 или 131

Да аз съм го писал на снимката....но тук по интересното за мен е защо нямам там реле а имам работещ климатроник.?
Тук има още малко информация на релетата за (хората с друго разположение и номера).

viewtopic.php?f=5&t=161762



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта