Привет,колеги!
От няколко дни по време на движение се чува прицъкване от монтажния блок с релетата.Цъкането не е непрекъснато а е за 2-3 сек. през интервали от 5-10 мин.Мисля,че идва от реле 18(на позиция 4 в блока).По документация релето е за "разтоварване на извод Х на контактния ключ"(Load reduction). Във вървежа на колата-Пасат 1.8 RP -1989г.,която се кара основно на газ не се забелязва нередност. Някой знае ли функцията на това реле и евентуалната причина за щракането му.Благодаря предварително!
Реле за разтоварване на извод Х - Б3
- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Snejoky написа:Сигурен ли си, че от това. При мен цъка релето за чистачките. Сега като е дъждовно и пускам чистачките на долна позиция на лостчето, да се вкл. сами и го чувам. Веднъж като си вкл. предните и след малко като вкл. задната.
Или е реле 18 или едно реле над него(над блока с релетата) с номер 1,което също не знам за какво е.Четох из форума,но не е за АВS,щото нямам.Нямам и климатик.Релетата за чистачките си цъкат ритмично и се познават,а това цъкане е сякаш се опитва да сработи,но не се задържа.Ще пробвам да го открия по пробния метод-с изваждане

Имам същия проблем - Г2 88 година RP мотор бензин и газ. Много съм се чудел и аз и имам едно обяснение, което не претендирам че е правилно:
Забелязъл съм тоя ефект когато мотора е студен и започва да се затопля по време на движение. Ефекта незнайно защо е по изявен когато карам на газ. След като стрелката на темп. подмине едно определено ниво, ефекта изчезва.
Понеже моя мотор има електрически нагревател в смукателния колектор, който работи докато двигателя достигне мисля че бяха 60 градуса, си мисля че точно когато двигателя повишава температурата, то релето му, под управление на съответния си датчек няколко пъти включва и изключва около граничната температура 60 градуса, и след като двиг. я подмине стабилно, то стабилно изключва.
Чакам с нетърпение отзиви и мнения за това което написах
Забелязъл съм тоя ефект когато мотора е студен и започва да се затопля по време на движение. Ефекта незнайно защо е по изявен когато карам на газ. След като стрелката на темп. подмине едно определено ниво, ефекта изчезва.
Понеже моя мотор има електрически нагревател в смукателния колектор, който работи докато двигателя достигне мисля че бяха 60 градуса, си мисля че точно когато двигателя повишава температурата, то релето му, под управление на съответния си датчек няколко пъти включва и изключва около граничната температура 60 градуса, и след като двиг. я подмине стабилно, то стабилно изключва.
Чакам с нетърпение отзиви и мнения за това което написах

Krasi написа:Имам същия проблем - Г2 88 година RP мотор бензин и газ. Много съм се чудел и аз и имам едно обяснение, което не претендирам че е правилно:
Забелязъл съм тоя ефект когато мотора е студен и започва да се затопля по време на движение. Ефекта незнайно защо е по изявен когато карам на газ. След като стрелката на темп. подмине едно определено ниво, ефекта изчезва.
Понеже моя мотор има електрически нагревател в смукателния колектор, който работи докато двигателя достигне мисля че бяха 60 градуса, си мисля че точно когато двигателя повишава температурата, то релето му, под управление на съответния си датчек няколко пъти включва и изключва около граничната температура 60 градуса, и след като двиг. я подмине стабилно, то стабилно изключва.
Значи доуточнявам,не е реле 18 , а реле 1,което е монтирано точно над 18,извън основния блок с релетата.Странното е ,че не всеки ден се чува това притракване и определено не го свързвам с подгряването на горивната смес,защото се проявява без закономерност.
Чакам с нетърпение отзиви и мнения за това което написах
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ако реле 18 цъкаше на 2-3 секунди щеше да ти спира ток-а на повечето неща в колата.То е за всичко което е през контакт т.е шибидах-а ако имаш,вентилатора на парното,чистачките,халогенните фарове и т.н.
Представлява едно обикновенно 70А реле което няма нищо интересно вътре освен самото реле.Управлява се директно от контактния ключ за да може да не минава целия товар от тези яки консуматора през него.Гаранция че проблема не ти е в него.Просто ако цъкаше през 2-3 секунди щеше и парното ти да спира през 2-3 секунди както и чистачките.
Аз си изпатих от него понеже се беше поизмъкнало и му умряха тоците на половината вериги по колата ама си го бучнах и всичко си заспа.
Успех!
Представлява едно обикновенно 70А реле което няма нищо интересно вътре освен самото реле.Управлява се директно от контактния ключ за да може да не минава целия товар от тези яки консуматора през него.Гаранция че проблема не ти е в него.Просто ако цъкаше през 2-3 секунди щеше и парното ти да спира през 2-3 секунди както и чистачките.
Аз си изпатих от него понеже се беше поизмъкнало и му умряха тоците на половината вериги по колата ама си го бучнах и всичко си заспа.
Успех!
zfa159 написа:Ако реле 18 цъкаше на 2-3 секунди щеше да ти спира ток-а на повечето неща в колата.То е за всичко което е през контакт т.е шибидах-а ако имаш,вентилатора на парното,чистачките,халогенните фарове и т.н.
Представлява едно обикновенно 70А реле което няма нищо интересно вътре освен самото реле.Управлява се директно от контактния ключ за да може да не минава целия товар от тези яки консуматора през него.Гаранция че проблема не ти е в него.Просто ако цъкаше през 2-3 секунди щеше и парното ти да спира през 2-3 секунди както и чистачките.
Аз си изпатих от него понеже се беше поизмъкнало и му умряха тоците на половината вериги по колата ама си го бучнах и всичко си заспа.
Успех!
Прав си не е реле 18, а реле 1,монтирано точно над 18,но в допълнителния монтажен блок за релета.Тракането си продължава- без някаква закономерност и никъде не намерих информация за какво е това реле.Помагайте!
Re: Реле за разтоварване на извод Х
колега .. интерсува ме откъде взимаш тези така добре онагледени илюстрации ? бих се поинтересувал от други възли на инсталацията да проверя 

- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Реле за разтоварване на извод Х
kr1s0 написа:колега .. интерсува ме откъде взимаш тези така добре онагледени илюстрации ? бих се поинтересувал от други възли на инсталацията да проверя
+1

Re: Реле за разтоварване на извод Х
kr1s0 написа:колега .. интерсува ме откъде взимаш тези така добре онагледени илюстрации ? бих се поинтересувал от други възли на инсталацията да проверя
+1
Колеги това съм го правил аз за себе си...и за вас...с тази програмка...Google SketchUp 8
И аз имах подобни проблеми с трудното намиране на (добре онагледени илюстрации) нещата, които ме интересуват.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Реле за разтоварване на извод Х
_666_ написа:kr1s0 написа:колега .. интерсува ме откъде взимаш тези така добре онагледени илюстрации ? бих се поинтересувал от други възли на инсталацията да проверя+1
Колеги това съм го правил аз за себе си...и за вас...с тази програмка...Google SketchUp 8
И аз имах подобни проблеми с трудното намиране на (добре онагледени илюстрации) нещата, които ме интересуват.
Колега, само ще уточня, че на позиция №1 на релетата за климатика релето е № 13 или 131
Re: Реле за разтоварване на извод Х
Dpop написа:Колега, само ще уточня, че на позиция №1 на релетата за климатика релето е № 13 или 131
Да аз съм го писал на снимката....но тук по интересното за мен е защо нямам там реле а имам работещ климатроник.?
Тук има още малко информация на релетата за (хората с друго разположение и номера).
viewtopic.php?f=5&t=161762
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ivailo_slavov и 35 госта