Б4 1,8 висока температура след смяна на термостат

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
пинко
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
Автомобил: passat b4
Двигател: 1.8 abs 1994
Местоположение: софия

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот пинко » Съб 10 дек 2011 18:26


milen_1975 написа:Проверих маркуча, след 1 ч в задръствания на 100 С. Значи, като спрех и пипнах долния маркуч, беше савсем леко затоплен изцяло. След около 5 мин работа на място при 100 С се включи и перката за 30 тина секунди. Пипнах маркуча. Беше вече доста загрят, но пак не колкото всички останали. :beer

колега и при мене е същата работа,но аз не се притеснявам защото като взех колата смених датчика на тройника, с стария датчик ми включваше перката на 90 а с новия включва на 100 и стрелката не мърда оттам нито градско нито извънградско




Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот milen_1975 » Съб 10 дек 2011 22:00


Добре де моммци, как да разбера дали найстина не е обезваздушен, как требва пустиняка :bowdown


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот milen_1975 » Вто 13 дек 2011 1:39


А нормално ли е, след като се е повишила работната температура на двигателя с около 15 C да се вдигне и разхода на газ? От как започна да ми работи на 100 градуса започнах да зареждам газ по често от преди това! Дали има връзка с термостата и 100 те градуса :banghead:


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот gancho » Вто 13 дек 2011 9:46


milen_1975 написа:А нормално ли е, след като се е повишила работната температура на двигателя с около 15 C да се вдигне и разхода на газ? От как започна да ми работи на 100 градуса започнах да зареждам газ по често от преди това! Дали има връзка с термостата и 100 те градуса :banghead:

Разхода като застудее времето се вдига,ако си сигурен в горното и не е от времето-провери центровката на запалването.Когато не е наред центровката, двигателя обикновено грее повече.Ако не е от фалшив термостат или термодатчик може нещо да сте мръднали центровката при смяната им.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13386
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 18 дек 2011 17:22


Милене,виж темата на Намесата.Там е сниман мануала за Пассат.До 100 гр на таблото го дават О.К.След смяна на моя термостат и при мен е така.100 твърди.Вчера се разходих малко до столицата,във Враца беше 18 гр-100 на таблото.На Витиня 10-100 на таблото.След 2 тунел посока София почна да качва над 100.На 5 с 80 по тоя баир се вдига температурата-нормално.Преди 3 тунел стрелката взе да пада,дали термостата отвори повече,или се включи перката,не знам,па ме и мързеше да спирам да вида.След 3 тунел по нанадолнището със 120 на 5-та отново закова 100 на таблото.Това ме навежда на мисълта,че всичко е нормално.Напролет ще го видим как се държи.А и още нещо,допускам,че и моя и твоя са били запекли на някакво средно положение и зарад това сме имали 90 на таблото.Щото пък лятото при 42 гр. отвън,след камион при изкачване и работещ климатроник отиде малко след 110 по табло.


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот milen_1975 » Пон 19 дек 2011 1:43


Здравко, незнам дали е бил запекъл стария термостат, но според мен и това сега не е нормално! Преди при 80-85 градуса също си имаше нормално парно и двигателя си работеше перфектно. Разхода и на бензин и на газ беше ОК.
Като се прибрах преди 2 седмици от Видин стрелката не мръдна от 100 градуса през целия път! Та трудно е да ме убеди некой, че постоянна температура от 100 градуса не вреди, на който и да е двигател! Честно да ти кажа, страх си ме е за гарнитурата на главата! От 2007 година от как ми докараха Пасата от Германия, и още не е отваран двигателя! Всичко си е още немското в него! Ще намеря найстина покой, чак тогава, ако и с темостат от Юнитрейд ми държи пак 100 градуса :beer


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот Zlatina » Пон 19 дек 2011 7:47


прежалвай някой лев и го сменяй пак.Вземи на 83градуса поне с надежда да ти държи 95.


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот milen_1975 » Сря 21 дек 2011 0:58


Така май ще стане ... :D


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот GVG » Чет 22 дек 2011 10:45


Колега, все още не знам защо, но и при мен се получи същото. Със стария термостат температурата варираше доста - от 80-85 градуса при извънградско до 100-105 гр. при градско. Това по показания на таблото. Реших, че термостата е за смяна, купих това лято един от Порше-Изток за около 70 лв. и го смених. И като закова стрелката на 100 градуса - не мърда. Перките на радиатора започнаха да се включват много по-често. Смених и датчика на радиатора за включването им - същата работа.
И нали съм шашав, реших че този термостат нещо не е наред и купих още един, пак от Порше. И с него така - 100 градуса. И на двата термостата е щамповано 87 гр.
Сега, при по-студеното време, температурата, според показанията на таблото, варира между 95 и 100 градуса.
Междувременно купих два различни термометъра, с които се опитах да измеря температурата на двигателя. Показанията горе-долу съвпадаха.
За сега съм се примирил и си карам така.

ПП Ако някой иска оригинален термостат, със щампи на марката, от Порше, да заповяда.


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Мнениеот milen_1975 » Пет 23 дек 2011 2:08


Колега GVG, ако стария термостат си ти държи 80 - 90 С, защо си го сменил! Аз мило и драго давам да си намеря такъв, като твоя! Аз го смених моя, че вече хептем беше почнал да кара на "замръзване" :Mr Green Fun Щом и тези от Порше пак са на 100 С, незнам какво да кажа! И в Юнитрейд в Дружба са по 70 лв, а преди година, две са били 53 лв ми каза колега, който си е купувал термостат от там! Страх ме е, че ще прежаля 70 лв и положението ще е същото , като при теб :banghead: Чудя се да си взема ли термостат не на 87, а на по малко гадуси на 84 или на 82 беха та дано се излъже да държи поне 90 С.


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот Zlatina » Пет 23 дек 2011 11:12


бре за кви цени говорите ще се побъркам...вече в няколко теми се включвам все за тези термостати,отделно и тук съм писал с 2 думи кво да правите ама не.Истината е,че смениш ли термостат новите държат повече градуси.100градуса като цяло не е опасна температура за двигатела,но мине ли ги-примерно 110 работата става дебела.Не си сменяйте датчика за перката-няма смисъл.Аз лично си купих термостат за 14 лв.на Б4-ката и ми държеше 95 градуса.Та съветвам ви да направите същото-за до 20лв нов термостат и толкоз.


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот angel1223 » Пет 23 дек 2011 11:48


Скоро сменях моя датчик за перката -25лв. Тествах го и точно на 95С включва . Има и на 92С .95 са за умерен и студен климат а 92 са за топъл климат . Със стария термостат държи твърдо 85-90 извънградско и 95 градско .Перката се включва като почна по често да спирам на светофарите но това е нормално .Таблото е проверено с дигитален термометър -разлика между показанията на таблото и долу при датчика 1 -2 гр.Поради 85 градуса в повечето време при извънградско дето ги държеше кубрика и аз се вкарах във филма като автора на темата . Купих за 17лв. BEHR -100градуса твърдо извънградско най много да падне на 95 .За градско да не говорим че ми настръхва косата като си спомня . То не бяха темп. датчици , отваряне на таблото смяна на часовника с показанията за темп. и бенз. Накрая върнах си стария термостат и градусите заспаха 85-90 извънградско , 95 мах градско.Така че колега слагай си стария термостат и го карай докато не почне да показва темп. под 80гр на таблото .Не хвърляй излишни пари за нови ментета


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот milen_1975 » Съб 24 дек 2011 0:40


Колега angel1223, не бих чакал и минута, ама не става братко! Стария до толкове се е скапал вече, че в движение по магистралата температурата пада под 70 градуса и запчва да присецва да придърпва и да мирише на газ в купето :banghead: Стрелката за температурата отива в началото до самия ограничител. Токова изстива, че изпарителя не може да втечнява всичката газ влизаща в него! Така, че този вариант за връщането на стария отпада.


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот snupeca » Съб 24 дек 2011 0:47


При мен пък извънградско едва гони 75, но го отдавам на грешка на уреда в купето, който предстои да бъде проверен, защото градско качва 85 и следват перките. Та по темата - 3 термостата въртя - и в момента съм с такъв за Венто 1.6 който би следвало да отваря на 84гр. и се държи що-годе добре. Това на Б3-ката от гаража, на Б4 не знам дали става, но според мен си струва да опиташ с едни 15лв... :roll: Туко-виж дало ефект..


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Б4 1,8 висока температура след смяна на тремостат

Мнениеот Zlatina » Съб 24 дек 2011 10:15


да вметна,че термостат който на извънградско пада да речем с цели 20 градуса също не се държи добре.Принципа е същия и разлика над 5-7 градуса е недопустима.Това е неговата роля-отваря и затваря за да поддържа оптималната работна температура.По-евтино ще ти е да си купуваш термостати и да ги сменяш, отколкото да отваряш прегрял двигател.Говоря за евтини варианти-аз лично за тези 60 лв. ще си купя 4 термостата и ще си ги сменям ,докато намеря Правилния.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Tsankovski и 43 госта