Перката се ръководи от компресора.Когато компресорът тръгне,тръгва и тя на бавната си степен,когато налягането на фреонът стане на 17 бара,тръгва втората и бърза степен (прката е само с два проводника,има външен резистор под левия рог,който определя вече двете степени).Компресорът работи при различни режими.Под +3 / +4 / +8 градуса (зависи от версията на контролера на климатроника),компресорът спира да тръгва независимо от режима,който е зададен.Ако е по-топло,той пак може да не тръгва,защото дори в режим Ауто,климатроникът не го пуска,ако не му е нужно охлаждане на въздуха (навън примерно е 15 градуса,вътре искаш да е 20 градуса,няма за какво да охлажда въздуха.Тогава при запалването на колата,компресорът тръгва за 10-тина 15 минути,за да дръпне влгата ако има такава и после спира,ако не е нужно да доставя студен въздух към купето).
За да не тръгва перката,след като старата се е разпаднала има ред причини - изгорял е въпросният резистор или е изгорял предпазителят за перката.Случва се и релето за перката да изгори,защото с времето нагаря и като се скапе перката,може то да изгори преди предпазителя

Принципно на студено време има начин да се пробва перката - през ваг-ком се пускат тестовете на климатроника и той сия пуска,както и другите неща - съединител на компресора ,клапи,вентилатор и т.н.Те се правят само на контакт,ако двигателя работи,не са разрешени от софтуера като опция.Не на всички климатроници обаче тръгва.Другият вариант е да се излъже климатроника,че навън е примерно 15 градуса (с подходящо съпротивление на мястото на датчика за външна температура) и да се тества всичко.Само не трябва да се прекалява,защото на компресора не му е много хубаво да работи дълго време при отрицателни температура на околната среда.
