Б5 неработеща перка на климатика ?!?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?

Мнениеот krraynov » Сря 22 сеп 2010 14:08


zfa159 написа:Често го правят.Чупи им се задната втука и измества ротора,заедно с витлата.В даден момент парчетата на втулката се наместват и работи като хората,никой не знае докога...


:shock :shock :shock
Ако съм предполагал че и това може да се случва ....
Благодаря че ме :idea: светна по темата!




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?

Мнениеот zfa159 » Сря 22 сеп 2010 23:40


drago_tr написа:Колега zfa....Ротора не се държи на 2 втулки има само 1 втулка и тя е отзад а отпред е лагер.Аз се опитах да намеря по магазините такава втулка но никъде не намерих....може би ще трябва да се прави от стругар....опитах също и ротор да намеря,но пак ударих на камък,а лагера които е отпред на ратора си е направо неразглобяем...толкова яко е капсулован.Така че колегата направо да си купи една нова перка за 100-тина лева и да не мисли повече за това. :wink:

П.С. До няколко дена ще добавя и снимки за да се види за какво точно става въпрос,пък и за да стане по ясна ситуацията

Е,добре,капсолован лагер или втулка...все едно,несменяемо е :) А и те по-често се разбиват отзад и им окъсяват четките.Незнам какво има отпред,понеже винаги съм разглобявал такава перка само отзад :)
Нормално е да няма ремонт,тя е конструирана да се чупи и да се сменя след определен живот.Това,че се опитваме да ги правим вечни....са го оставили да е наш проблем. Дори съм възхитен от същите перки,но големите на Голф 4 - там е направено невъзможно за ремонт - самия четкодържател с времето се разтопява и разтопява,докато накрая някоя от четките им изпадне и перката спира да работи....в 90% от случаите преди това изгаря вграденото в перката съпротивление за 1-ва степен и остава да работи само втора,което износва по-бързо целия мотор (постоянно работи на втора степен)....доста перки съл гледал по Фолксвагените и хората са седяли и са ги мислели как да ги направят така,че да не могат да се ремонтират или поне не ефтино,което обезсмисля ремонта...ама не са познали и някой да си купува оригиналната перка за 800лв (за В5 толкова струва оригиналната ;) ).
:beer


Потребителски аватар
Vasko Veselinov
Мнения: 98
Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?

Мнениеот Vasko Veselinov » Чет 22 дек 2011 16:04


Искам да попитам при каква външна температура перката на компресора не се върти, независимо от режима, в който работи климатроника?

Passat B5 1998 AFN климатроник (не климатик) - подчертавам последното, защото по принцип темата е за перка на климатик.

Благодаря!


Станимир 45
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?

Мнениеот Станимир 45 » Чет 22 дек 2011 18:50


То дали е климатик или климатроник разлика в перката на фреона няма,а zfa го е писал ,че от 24-25гр. нагоре рискуваш да ти иде компресора.


Потребителски аватар
Vasko Veselinov
Мнения: 98
Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?

Мнениеот Vasko Veselinov » Пет 23 дек 2011 20:19


По принцип перката не се върти, ако климатроника работи в режим ECON, а при ниски температури не се върти и в другите режим. Въпроса ми беше при колко градуса перката спира да се върти, независимо в какъв режим работи климатроника.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?

Мнениеот zfa159 » Съб 24 дек 2011 10:55


Перката се ръководи от компресора.Когато компресорът тръгне,тръгва и тя на бавната си степен,когато налягането на фреонът стане на 17 бара,тръгва втората и бърза степен (прката е само с два проводника,има външен резистор под левия рог,който определя вече двете степени).Компресорът работи при различни режими.Под +3 / +4 / +8 градуса (зависи от версията на контролера на климатроника),компресорът спира да тръгва независимо от режима,който е зададен.Ако е по-топло,той пак може да не тръгва,защото дори в режим Ауто,климатроникът не го пуска,ако не му е нужно охлаждане на въздуха (навън примерно е 15 градуса,вътре искаш да е 20 градуса,няма за какво да охлажда въздуха.Тогава при запалването на колата,компресорът тръгва за 10-тина 15 минути,за да дръпне влгата ако има такава и после спира,ако не е нужно да доставя студен въздух към купето).
За да не тръгва перката,след като старата се е разпаднала има ред причини - изгорял е въпросният резистор или е изгорял предпазителят за перката.Случва се и релето за перката да изгори,защото с времето нагаря и като се скапе перката,може то да изгори преди предпазителя :)
Принципно на студено време има начин да се пробва перката - през ваг-ком се пускат тестовете на климатроника и той сия пуска,както и другите неща - съединител на компресора ,клапи,вентилатор и т.н.Те се правят само на контакт,ако двигателя работи,не са разрешени от софтуера като опция.Не на всички климатроници обаче тръгва.Другият вариант е да се излъже климатроника,че навън е примерно 15 градуса (с подходящо съпротивление на мястото на датчика за външна температура) и да се тества всичко.Само не трябва да се прекалява,защото на компресора не му е много хубаво да работи дълго време при отрицателни температура на околната среда.
:beer


Потребителски аватар
Vasko Veselinov
Мнения: 98
Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?

Мнениеот Vasko Veselinov » Нед 25 дек 2011 9:24


zfa159 написа:Под +3 / +4 / +8 градуса (зависи от версията на контролера на климатроника),компресорът спира да тръгва независимо от режима,който е зададен.


Много ти благодаря за изчерпателния отговор. Най-вече тази част ме интересуваше, но никога не е излишно да научиш нещо повече.

Честита Коледа :).


zando_yes
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 18 мар 2013 13:30
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Враца

Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?

Мнениеот zando_yes » Вто 30 апр 2013 12:19


Здравете колеги!
Колата е пасат 1.9 TDI 2000 г. ATJ (мотор) от Австрия, от скоро имам колата и с купуването пробвах климатроника дали работи, започна да духа студено, но без да се върти малката перка отпред. Дори като се опитвах на ръка да я въртя се въртеше по-трудно от голямата на мотора. Онзи ден ходих да си проверя фреона и момчето също каза перката ти не работи и има опасност да ти замине компресора така в жегите. Момчето почука отзад перката и тя почна да се върти, така няколко пъти със спиране и пускане на климатроника се пускаше, ама на другия ден не.....днес взех контакт спрей и напръсках отзад, където е моторчето и почна да се върти, но при сприране не тръгва, само с леко пучване отгоре на бронята и тръгва, това след пръскането със спрея...Доста четох и със сигурност е или запекла или четките са заминали, но все пак искам и Вашето мнение...
Поздрави


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Неработеща перка на климатика Б5?!?

Мнениеот phantom_ » Вто 30 апр 2013 17:09


Здравей колега,и аз тея дни се сблъсках със същият проблем.Самите електро мотори на тея перки са направени да се износват по бързо от старите с цел да се сменят по често.Аз моята я смених със стара от Ауди б4 имат само малка разлика с по 1мм по отворите за захващането с по една шайба с изместен център и всичко е 6!Сменяи я да не прецакаш компресора.


zando_yes
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 18 мар 2013 13:30
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Враца

Re: Б5 неработеща перка на климатика ?!?

Мнениеот zando_yes » Чет 02 май 2013 10:01


Ще търся по автоморгите да видя какво ще намеря, ако ли не нова...
Весели празници


skromnia1970
Мнения: 327
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Б5 неработеща перка на климатика ?!?

Мнениеот skromnia1970 » Чет 02 май 2013 11:53


Имах същия проблем.Купих колата 02.13 г.и въобще не си направих труда да проверя климатроника.Но ето че дойдоха жегите и се сетих.Оказа се че перката на климатика не работи.Мой приятел,се е сблъскавал със същия проблем и ме успокои.Смъкна перката,но първо замери дали идва ток до буксата.Оказа се ,че проблема е в перката.Извадихме я,разглобихме моторчето и .....четките бяха направо изядени,но най-важно,втулката беше здрава.Сменихме и лагера 4.90 лв+четки к-т 14.80 лв,сложихме я обратно/малко зор беше/но стана.Даже перката си тръгна.Останах много доволен.Купих една бутилка ,,ханкей банистър,,+кола+ фъстъци=41.70 лв тотал.Пийнахме си с блага дума и раздумка,да не се чупи повече ,,фаувето,,И приятеля и аз доволни.да вметна за тия перки,дето са по 100-130 лв.Мой познат работи в магазин за авточасти сподели,че тия перки понякога изобщо не тръгвали,та затова и не ги предлага.Но когато има търсене.....Пък тия втора употреба дето ги предлагат-и те знаят ли се какъв им е ,,хала, и колко ,,даян,,ще имат още.Мисля,че прдприех правилния вариант.Но такава беше моята ситуация.Безаварийни км


zando_yes
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 18 мар 2013 13:30
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Враца

Re: Б5 неработеща перка на климатика ?!?

Мнениеот zando_yes » Нед 12 май 2013 20:28


Колеги, сега през почивката свалих перката, така като е описано, отворих я и смених само четките, че бяха заминали, почистих със контактен спрей, защото имаше много мръсотия от старите четки....Сега работи без проблем, надявям се и занапред да е така..Извинявам се само, че снимки не направих!
Поздрави


Потребителски аватар
plkochev
Мнения: 203
Регистриран на: Вто 18 ное 2008 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Б5 неработеща перка на климатика ?!?

Мнениеот plkochev » Нед 14 юли 2013 17:34


Къде се намира това съпротивление за първа степен при В5?


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Б5 неработеща перка на климатика ?!?

Мнениеот phantom_ » Пон 15 юли 2013 7:34


plkochev написа:Къде се намира това съпротивление за първа степен при В5?

Отдолу точно под левия рог,само отдолу можеш да го видиш.


Потребителски аватар
plkochev
Мнения: 203
Регистриран на: Вто 18 ное 2008 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: Б5 неработеща перка на климатика ?!?

Мнениеот plkochev » Пон 15 юли 2013 14:21


А четки от къде мога да си купя? Имам път до София.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bahyr и 67 госта