PACH написа:Водната помпичка е много полезно нещо.Както знаете ТД е доста натоварен температурно, особенно на бусове Т3 и поради тази причина се монтира тази помпичка.След като изгасите двигателя, продължава още около 5 мин. да върти водата в блока и главата, за да продължи охлаждането на "нежната" глава и да не се пука.Немския инженерен гений през 80-те беше много силен и не подценявайте такива "благинки"
В грешка си...тази допълнителна помпа охлажда самото турбо,не мотора.Когато мотора е натоварван интензивно и то дълго време,турбината развива сериозни градуси и по-специално топлата част,която несъмнено загрява сериозно и студената и самия корпус на остта,та точно там при остта има една водна магистралка,служеща за охлаждане при изгасване на мотора след горепосочения режим.Ситуацията е следната:турбото се е нажежило сериозно,мотора се изгасва и съответно маслената магистрала спира да отвежда масло през турбото,а маслото което остава там се изпича от високата температура,което довежда до чезнене на масло и ускорено износване на втулките на остта,което пък респективно води до луфт или счупване.