7 г опит и....
1.Откачане на вакуума за клапата за студен/топъл въздух така,че клапата да затвори и да остане само за студен-резултат добра динамика,но +1.5-2 л газ отгоре.
2.Изваждане на привода за топъл въздух от устието над колекторите-без разлика в разхода и динамиката,ако привода си стои там.
Обяснение на феномена(според скромните ми познания и без претенции за достоверност):Клапата никога не затваря напълно и двете отвърстия.Ерго-изключването на вакуума позволява всмукването на въздух само от едното отвърстие....тоест постъпва по-малко въздух,което води до обогатяване на газово-въздушната смес и повишен разход.Доказателство-запушването на привода за топъл въздух с ръка при загрял ДВГ води до промяна на оборотите на празен ход на газ!
Е ....ако толкова много искате да смуче само студен въздух просто извадете привода от колекторите и го насочете нагоре.....ама аз ефект от това за 7 г каране на газ не видях!
не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
На много колеги ще го кажа "Добър ден"
Клапата се регулира с термо вакумна работа в капачката на мото или там каквото е сложено на колата и е направена така че да поддържа 42.6 градуса за оптимално изгаряне, така че няма само студен или само топъл въздух. Това че студения въздух е по богат на кислород да, но дали влиза достатъчно гориво да оптимизира експлозията кой да ти каже, Зимата на газ с изолирана тръба(само студен въздух) колата загрява като български реотан съответно и гори втечнена газ(Може да се удави или да гръмне.....)
ГЕРМАНЕЦА не го е сложил еи така за да запълва място.
Термо вакумния регулатор е доста пиклив на колите преди 95 година. Не мога да му намеря снимка и не съм сигурен да ли се казва така. Кафява пластмаса в която влизат 2 маркучета за вакум. Като загрее колата отваряш филтъра и клапата трябва да мръднала на някъде а не да е затворила каквото и да е. Ако не е отворила се сменя тази пластмаса(моля някой да сложи една снимка ако ме е разбрал за какво говоря.)
П.П. не се заяждам просто казвам.
АА да си добавя бях я сложил само на топъл поток и колата вървеше с 10 15 км повече от нормалното и ускорението беше добро НО след като позагря почна да прави детонации в всмукателните тръби.
Клапата се регулира с термо вакумна работа в капачката на мото или там каквото е сложено на колата и е направена така че да поддържа 42.6 градуса за оптимално изгаряне, така че няма само студен или само топъл въздух. Това че студения въздух е по богат на кислород да, но дали влиза достатъчно гориво да оптимизира експлозията кой да ти каже, Зимата на газ с изолирана тръба(само студен въздух) колата загрява като български реотан съответно и гори втечнена газ(Може да се удави или да гръмне.....)
ГЕРМАНЕЦА не го е сложил еи така за да запълва място.
Термо вакумния регулатор е доста пиклив на колите преди 95 година. Не мога да му намеря снимка и не съм сигурен да ли се казва така. Кафява пластмаса в която влизат 2 маркучета за вакум. Като загрее колата отваряш филтъра и клапата трябва да мръднала на някъде а не да е затворила каквото и да е. Ако не е отворила се сменя тази пластмаса(моля някой да сложи една снимка ако ме е разбрал за какво говоря.)
П.П. не се заяждам просто казвам.
АА да си добавя бях я сложил само на топъл поток и колата вървеше с 10 15 км повече от нормалното и ускорението беше добро НО след като позагря почна да прави детонации в всмукателните тръби.
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Не се заблуждавайте, идеалния газов двигател няма нужда от подгряване ма въздуха, освен това при обикновените газови уредби за разлика от ГИ този входящ въздух е важен за смесообразуването, така че няма как да се ползва оригиналния механизъм за превключване на топъл и студен въздух, или ако го ползвате никога няма да имате нормална смес.
Затова механизма се блокира с една рапида в положение студен въздух, и така се гарантира че настройката която се прави на газанализатор ще бъде актуална и няма да се променя, това е оптималния начин за смесообразуване, всичко друго е несериозно.
Затова механизма се блокира с една рапида в положение студен въздух, и така се гарантира че настройката която се прави на газанализатор ще бъде актуална и няма да се променя, това е оптималния начин за смесообразуване, всичко друго е несериозно.

- stefan4o
- Мнения: 19301
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
joker написа:7 г опит и....
1.Откачане на вакуума за клапата за студен/топъл въздух така,че клапата да затвори и да остане само за студен-резултат добра динамика,но +1.5-2 л газ отгоре.
2.Изваждане на привода за топъл въздух от устието над колекторите-без разлика в разхода и динамиката,ако привода си стои там.
Обяснение на феномена(според скромните ми познания и без претенции за достоверност):Клапата никога не затваря напълно и двете отвърстия.Ерго-изключването на вакуума позволява всмукването на въздух само от едното отвърстие....тоест постъпва по-малко въздух,което води до обогатяване на газово-въздушната смес и повишен разход.Доказателство-запушването на привода за топъл въздух с ръка [b]при загрял ДВГ води до промяна на оборотите на празен ход на газ![/b]
Е ....ако толкова много искате да смуче само студен въздух просто извадете привода от колекторите и го насочете нагоре.....ама аз ефект от това за 7 г каране на газ не видях!
Всяко едно запушване води до промяна. Независимо дали на тръбата за студения или топлия въздух. Аз започнах от тиксото на тръбата и достигнах до малкия дифузьор за газта. Ако човек иска икономия, с малък дифузер е напълно възможно да я постигне, особено ако не е състезател. При газта промяната на който и да е параметър оказва влияние на сместа - респ. на ПХ, под ниско и високо натоварване.Ще останеш учуден как ще върви колата ако й запушиш тръбата за въздуха наполовина

Ето снимка на "магазинска" плочка с дифузер 38мм за 1.8 мотор на Мк3 моно, до нея съм снимал "истинския" дифузер за тая кола - 26 мм за 75 коньовата версия. Скоро ще направя втори експеримент, но тоя път върху вентото на вуйчо ми.



Истината е, че с купешките плочки работата е доста зле, според мен. Да не говорим за изработката

Последна промяна от stefan4o на Пон 26 дек 2011 18:35, променено общо 1 път.
- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Който не е пробвал да запали 1.6 само на газ с обикновена/вакумна газова на -26С със изолиран топъл въздух той не знае за какво става на въпрос.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Студеният въздух не е с повече кислород, все си е около 21%, ами е с по-висока плътност и оттам по-добро пълнене.
Подгряването на въздуха увеличава незначително времето за загряване на мотора, но разбалансира настройките. Ако се настрои изпарителя коректно без подгряване, ще се получи същият резултат - изпробвано нееднократно.
Подгряването има друг ефект - повишаване на температурата в горивната камера. Това се забелязва, ако лятно време блокираш клапата на топъл въздух и караш на бензин - веднага се появяват детонации.
Подгряването на въздуха увеличава незначително времето за загряване на мотора, но разбалансира настройките. Ако се настрои изпарителя коректно без подгряване, ще се получи същият резултат - изпробвано нееднократно.
Подгряването има друг ефект - повишаване на температурата в горивната камера. Това се забелязва, ако лятно време блокираш клапата на топъл въздух и караш на бензин - веднага се появяват детонации.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Zerga3GT написа:Който не е пробвал да запали 1.6 само на газ с обикновена/вакумна газова на -26С със изолиран топъл въздух той не знае за какво става на въпрос.
Би ли пояснил, с какво при -26 гофрето за въздух и умрелият от студ изпускателен колектор ще помогнат за паленето?

- stefan4o
- Мнения: 19301
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
При такова условие, по-скоро се моли да ти е читав подгревът на колектора (принудителният, не тръбите с антифриза). Въпреки, че на газ не мисля, че ще помогне особено и той 

- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
един вика затапвайте топлия въздух ,след тва друг призовава"никакво неутрализиране на клапата за топъл въздух",айде разберете се накрая
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
И последно какво трябва да се случи с тая клапа за топъл/студен въздух за нормална работа на газ? Мойта уж не работела, сега като е изолирана след 5-6 настройки на изпарителя пак нямам стабилен пх 

- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
следя какво се пише за газта и не мога да разбера кое е правилно....то стана като анкета,всеки си пише каквото си иска(да пише някой газаджия професионалист),на мойта кола като е слагана газовата ,клапата за топъл-студен въздух не е пипана,само малко намалиха отвора на студения въздух(така беше и на стария ми опел)...замислям се теоретично и практично как да го направя но понеже газта е компромис(при обикновената газова) за сега не пипам нищо...е нямам и проблеми де с празния ход и тем подобни...но за икономията от всеки двигател може да се желае
ТА колеги разберете се около едно мнение

- balamata
- Мнения: 507
- Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
- Автомобил: Renault Laguna
- Двигател: F3P720
- Местоположение: Плевен
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Много назад във времето е разискван въпроса.Ето ви темата:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=170451&highlight=
- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
muns61 написа:Zerga3GT написа:Който не е пробвал да запали 1.6 само на газ с обикновена/вакумна газова на -26С със изолиран топъл въздух той не знае за какво става на въпрос.
Би ли пояснил, с какво при -26 гофрето за въздух и умрелият от студ изпускателен колектор ще помогнат за паленето?
Помага помага и не забравяй коя част на колата се нагрява първо и най много.
Има разлика.
Аз не искам да променям законите на физиката ама така са нещата поне при мен.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Zerga3GT написа:muns61 написа:Zerga3GT написа:Който не е пробвал да запали 1.6 само на газ с обикновена/вакумна газова на -26С със изолиран топъл въздух той не знае за какво става на въпрос.
Би ли пояснил, с какво при -26 гофрето за въздух и умрелият от студ изпускателен колектор ще помогнат за паленето?
Помага помага и не забравяй коя част на колата се нагрява първо и най много.
Има разлика.
Аз не искам да променям законите на физиката ама така са нещата поне при мен.
Едно е да знаеш законите, съвсем друго да си ги обясниш и приложиш в твоя полза.
При -26 не е проблем загряването на въздуха, а как да загрееш изпарителя и бутилката. Особено бутилката, защото при температури под -17 - 18 градуса нямаш налагане в бутилката и няма какво да ти дотика газта до изпарителя, особено ако има повече бутан.
А колкото до това, на кое мнение да се вярва, трябва да знаеш кой с какво се занимава.
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Добре само аз ли не съм пипал нищо по филтърната кутия?Нито съм лепип тиксо нито клапи нито нищо.Тръбата с топлия въздух ми седи.Центровка не съм пипал от лятото и си работи всичко 

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта