не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Пон 26 дек 2011 14:56


7 г опит и....
1.Откачане на вакуума за клапата за студен/топъл въздух така,че клапата да затвори и да остане само за студен-резултат добра динамика,но +1.5-2 л газ отгоре.
2.Изваждане на привода за топъл въздух от устието над колекторите-без разлика в разхода и динамиката,ако привода си стои там.
Обяснение на феномена(според скромните ми познания и без претенции за достоверност):Клапата никога не затваря напълно и двете отвърстия.Ерго-изключването на вакуума позволява всмукването на въздух само от едното отвърстие....тоест постъпва по-малко въздух,което води до обогатяване на газово-въздушната смес и повишен разход.Доказателство-запушването на привода за топъл въздух с ръка при загрял ДВГ води до промяна на оборотите на празен ход на газ!
Е ....ако толкова много искате да смуче само студен въздух просто извадете привода от колекторите и го насочете нагоре.....ама аз ефект от това за 7 г каране на газ не видях!




Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Zerga3GT » Пон 26 дек 2011 15:03


На много колеги ще го кажа "Добър ден"

Клапата се регулира с термо вакумна работа в капачката на мото или там каквото е сложено на колата и е направена така че да поддържа 42.6 градуса за оптимално изгаряне, така че няма само студен или само топъл въздух. Това че студения въздух е по богат на кислород да, но дали влиза достатъчно гориво да оптимизира експлозията кой да ти каже, Зимата на газ с изолирана тръба(само студен въздух) колата загрява като български реотан съответно и гори втечнена газ(Може да се удави или да гръмне.....)

ГЕРМАНЕЦА не го е сложил еи така за да запълва място.

Термо вакумния регулатор е доста пиклив на колите преди 95 година. Не мога да му намеря снимка и не съм сигурен да ли се казва така. Кафява пластмаса в която влизат 2 маркучета за вакум. Като загрее колата отваряш филтъра и клапата трябва да мръднала на някъде а не да е затворила каквото и да е. Ако не е отворила се сменя тази пластмаса(моля някой да сложи една снимка ако ме е разбрал за какво говоря.)

П.П. не се заяждам просто казвам.

АА да си добавя бях я сложил само на топъл поток и колата вървеше с 10 15 км повече от нормалното и ускорението беше добро НО след като позагря почна да прави детонации в всмукателните тръби.


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот eurogas » Пон 26 дек 2011 17:42


Не се заблуждавайте, идеалния газов двигател няма нужда от подгряване ма въздуха, освен това при обикновените газови уредби за разлика от ГИ този входящ въздух е важен за смесообразуването, така че няма как да се ползва оригиналния механизъм за превключване на топъл и студен въздух, или ако го ползвате никога няма да имате нормална смес.

Затова механизма се блокира с една рапида в положение студен въздух, и така се гарантира че настройката която се прави на газанализатор ще бъде актуална и няма да се променя, това е оптималния начин за смесообразуване, всичко друго е несериозно. :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19301
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Пон 26 дек 2011 17:49


joker написа:7 г опит и....
1.Откачане на вакуума за клапата за студен/топъл въздух така,че клапата да затвори и да остане само за студен-резултат добра динамика,но +1.5-2 л газ отгоре.
2.Изваждане на привода за топъл въздух от устието над колекторите-без разлика в разхода и динамиката,ако привода си стои там.
Обяснение на феномена(според скромните ми познания и без претенции за достоверност):Клапата никога не затваря напълно и двете отвърстия.Ерго-изключването на вакуума позволява всмукването на въздух само от едното отвърстие....тоест постъпва по-малко въздух,което води до обогатяване на газово-въздушната смес и повишен разход.Доказателство-запушването на привода за топъл въздух с ръка [b]при загрял ДВГ води до промяна на оборотите на празен ход на газ![/b]
Е ....ако толкова много искате да смуче само студен въздух просто извадете привода от колекторите и го насочете нагоре.....ама аз ефект от това за 7 г каране на газ не видях!

Всяко едно запушване води до промяна. Независимо дали на тръбата за студения или топлия въздух. Аз започнах от тиксото на тръбата и достигнах до малкия дифузьор за газта. Ако човек иска икономия, с малък дифузер е напълно възможно да я постигне, особено ако не е състезател. При газта промяната на който и да е параметър оказва влияние на сместа - респ. на ПХ, под ниско и високо натоварване.Ще останеш учуден как ще върви колата ако й запушиш тръбата за въздуха наполовина mhihi
Ето снимка на "магазинска" плочка с дифузер 38мм за 1.8 мотор на Мк3 моно, до нея съм снимал "истинския" дифузер за тая кола - 26 мм за 75 коньовата версия. Скоро ще направя втори експеримент, но тоя път върху вентото на вуйчо ми. 8)
ИзображениеИзображение

Истината е, че с купешките плочки работата е доста зле, според мен. Да не говорим за изработката :не:

Последна промяна от stefan4o на Пон 26 дек 2011 18:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Zerga3GT » Пон 26 дек 2011 18:31


Който не е пробвал да запали 1.6 само на газ с обикновена/вакумна газова на -26С със изолиран топъл въздух той не знае за какво става на въпрос.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот muns61 » Пон 26 дек 2011 18:33


Студеният въздух не е с повече кислород, все си е около 21%, ами е с по-висока плътност и оттам по-добро пълнене.
Подгряването на въздуха увеличава незначително времето за загряване на мотора, но разбалансира настройките. Ако се настрои изпарителя коректно без подгряване, ще се получи същият резултат - изпробвано нееднократно.
Подгряването има друг ефект - повишаване на температурата в горивната камера. Това се забелязва, ако лятно време блокираш клапата на топъл въздух и караш на бензин - веднага се появяват детонации.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот muns61 » Пон 26 дек 2011 18:35


Zerga3GT написа:Който не е пробвал да запали 1.6 само на газ с обикновена/вакумна газова на -26С със изолиран топъл въздух той не знае за какво става на въпрос.

Би ли пояснил, с какво при -26 гофрето за въздух и умрелият от студ изпускателен колектор ще помогнат за паленето?
:lol:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19301
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Пон 26 дек 2011 18:40


При такова условие, по-скоро се моли да ти е читав подгревът на колектора (принудителният, не тръбите с антифриза). Въпреки, че на газ не мисля, че ще помогне особено и той :lol:


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefarata » Пон 26 дек 2011 18:45


един вика затапвайте топлия въздух ,след тва друг призовава"никакво неутрализиране на клапата за топъл въздух",айде разберете се накрая


Потребителски аватар
cloud
Мнения: 226
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
Автомобил: Vento
Двигател: 1Y
Местоположение: Русе

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот cloud » Пон 26 дек 2011 18:47


И последно какво трябва да се случи с тая клапа за топъл/студен въздух за нормална работа на газ? Мойта уж не работела, сега като е изолирана след 5-6 настройки на изпарителя пак нямам стабилен пх :screwy


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот luboveliki » Пон 26 дек 2011 19:19


следя какво се пише за газта и не мога да разбера кое е правилно....то стана като анкета,всеки си пише каквото си иска(да пише някой газаджия професионалист),на мойта кола като е слагана газовата ,клапата за топъл-студен въздух не е пипана,само малко намалиха отвора на студения въздух(така беше и на стария ми опел)...замислям се теоретично и практично как да го направя но понеже газта е компромис(при обикновената газова) за сега не пипам нищо...е нямам и проблеми де с празния ход и тем подобни...но за икономията от всеки двигател може да се желае :да: ТА колеги разберете се около едно мнение


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот balamata » Пон 26 дек 2011 19:20


Много назад във времето е разискван въпроса.Ето ви темата:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=170451&highlight=


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Zerga3GT » Пон 26 дек 2011 19:51


muns61 написа:
Zerga3GT написа:Който не е пробвал да запали 1.6 само на газ с обикновена/вакумна газова на -26С със изолиран топъл въздух той не знае за какво става на въпрос.

Би ли пояснил, с какво при -26 гофрето за въздух и умрелият от студ изпускателен колектор ще помогнат за паленето?
:lol:


Помага помага и не забравяй коя част на колата се нагрява първо и най много.
Има разлика.

Аз не искам да променям законите на физиката ама така са нещата поне при мен. :banana


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот muns61 » Пон 26 дек 2011 20:17


Zerga3GT написа:
muns61 написа:
Zerga3GT написа:Който не е пробвал да запали 1.6 само на газ с обикновена/вакумна газова на -26С със изолиран топъл въздух той не знае за какво става на въпрос.

Би ли пояснил, с какво при -26 гофрето за въздух и умрелият от студ изпускателен колектор ще помогнат за паленето?
:lol:


Помага помага и не забравяй коя част на колата се нагрява първо и най много.
Има разлика.

Аз не искам да променям законите на физиката ама така са нещата поне при мен. :banana

Едно е да знаеш законите, съвсем друго да си ги обясниш и приложиш в твоя полза.
При -26 не е проблем загряването на въздуха, а как да загрееш изпарителя и бутилката. Особено бутилката, защото при температури под -17 - 18 градуса нямаш налагане в бутилката и няма какво да ти дотика газта до изпарителя, особено ако има повече бутан.
А колкото до това, на кое мнение да се вярва, трябва да знаеш кой с какво се занимава.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот agent_kowalski » Пон 26 дек 2011 21:58


Добре само аз ли не съм пипал нищо по филтърната кутия?Нито съм лепип тиксо нито клапи нито нищо.Тръбата с топлия въздух ми седи.Центровка не съм пипал от лятото и си работи всичко :shock



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 69 госта