
Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
- p.kolev
- Мнения: 74
- Регистриран на: Съб 19 ное 2011 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Lovech
Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
Здравейте колеги. Голфа е с климатроник дизел и като го пусна не духа равномерно, а някакси на степени и стъклата често се запотяват. Предните не толкова, но задните когато има 3ма или 4ма в колата са винаги запотени. Филтъра на купето е сменен! Притеснява ме това духане, че не е постоянно, когато усиля вентилатора до края и духа някакси старнно. Чувал съм от други приятели, че всички климатоници от тази година били такива. Така ли е? Благодаря предварително 

- jony.quattro91
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 11:00
- Автомобил: VW Polo GTI
- Двигател: 9n 2005
- Местоположение: София
Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
ами колега провери дали ти е на "econ" режим попринцип на климатрониците пуска автоматично компресора климатика
което от английски преведено означва въздушен конензатор така да се каже (действието му е изважда водата във въздуха-влажноста)
затова лятото от пода тече вода защото кондензира водата от купето
та съвета ми е да си провериш дали ти тръгва климатика при различните режими ако ти работ просто за секунди трябва да изчезне запотяването на всякъде
което от английски преведено означва въздушен конензатор така да се каже (действието му е изважда водата във въздуха-влажноста)
затова лятото от пода тече вода защото кондензира водата от купето
та съвета ми е да си провериш дали ти тръгва климатика при различните режими ако ти работ просто за секунди трябва да изчезне запотяването на всякъде
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
То това , за конденза и кондензатора на климатика ... кондензатора не се нарича така защото кондензира водата по него
, но си е така де , няма спор .
Но аз мисля , че не е "удобно"
на дизел да пуснеш климатик да духа студено , пък и компресора не се ли блокира под определена температура ...
viewtopic.php?f=59&t=303397&p=3195701#p3195701

Но аз мисля , че не е "удобно"

viewtopic.php?f=59&t=303397&p=3195701#p3195701
- p.kolev
- Мнения: 74
- Регистриран на: Съб 19 ное 2011 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Lovech
Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
Колега, по принцип зимата стои на ECON,прав си но не ги изсушава както когато пусна на AUTO. Забелязъл съм, че когато включа на Auto климатика тръгва и ги изсушава, но задните май винаги си остават потни(особено в случаите, когато има повече хора в колата). Мисля да пробвам някой от тези спрейове против запотяване, да видя дали ще има някакъв ефект 

- audi__a8
- Мнения: 205
- Регистриран на: Съб 03 дек 2011 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
и аз имам сащия прублем когато има повече от 2-ма в колата заднитеми прозорци си стоят изпотени а предният го изсошава доста бавно
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
Блокирала клапа за рециркулация ,или в краен случей течащо радиаторче на парното(то обаче се познава по лепкавия антифриз и е рядкост).Включването на климатика е решение ,но адски глупаво(спреьовете също).
Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
съгласен съм за клапата за цирколацията, защото при мен проблема е същия и случайно видях клапата че несе движи като бях свали филтара на копето
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
При климатичната система кондензатора се използва за съвсем друго нещо
Кондензатор се нарича предния климатичен радиатор,в който фреона постъпва горещ и газообразен,там той се втечнява и му се намалява температурата (кодензира,заради което така се казва и радиатора).На english - condenser.
Изпарител се нарича вътрешния климатичен радиатор,където фреона рязко намалява налягането си и става отново газообразен (изпарява се) и така се получава ефекта на охлаждането,защото при този процес,температурата на фреона намалява рязко (на около 0 градуса).На english - evaporator .
При режим Ауто и температура над +3 градуса на околната среда,компресора тръгва и изпарителя се охлажда,това води до отделянето на конденз от въздуха,преминаващ през него и така в колата влиза сух въздух,който много бързо дърпа влагата от стъклата.Това е така само ако колата има добра циркулация на въздух с околната среда.За да има добра циркулация има следните условия - да влиза пресен въздух отвън т.е. да не е на вътрешна циркулация (редовния проблем на Голф 4 е клапата за вътрешна циркулация),да е в ред филтъра и вентилатора да върти като хората.Оснвоно Голф 4 страдат от проблем с клапата за вътрешна циркулация и трябва на нея да и се обърне внимание най-напред.Ако случая е такъв,няма да помогне пускането на климатика или поне не много.


Кондензатор се нарича предния климатичен радиатор,в който фреона постъпва горещ и газообразен,там той се втечнява и му се намалява температурата (кодензира,заради което така се казва и радиатора).На english - condenser.
Изпарител се нарича вътрешния климатичен радиатор,където фреона рязко намалява налягането си и става отново газообразен (изпарява се) и така се получава ефекта на охлаждането,защото при този процес,температурата на фреона намалява рязко (на около 0 градуса).На english - evaporator .
При режим Ауто и температура над +3 градуса на околната среда,компресора тръгва и изпарителя се охлажда,това води до отделянето на конденз от въздуха,преминаващ през него и така в колата влиза сух въздух,който много бързо дърпа влагата от стъклата.Това е така само ако колата има добра циркулация на въздух с околната среда.За да има добра циркулация има следните условия - да влиза пресен въздух отвън т.е. да не е на вътрешна циркулация (редовния проблем на Голф 4 е клапата за вътрешна циркулация),да е в ред филтъра и вентилатора да върти като хората.Оснвоно Голф 4 страдат от проблем с клапата за вътрешна циркулация и трябва на нея да и се обърне внимание най-напред.Ако случая е такъв,няма да помогне пускането на климатика или поне не много.

- p.kolev
- Мнения: 74
- Регистриран на: Съб 19 ное 2011 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Lovech
Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
Благодаря за изчерпателния отговор. 

- audi__a8
- Мнения: 205
- Регистриран на: Съб 03 дек 2011 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
а каде се намира на Голф 4 клапата за вътрешна циркулация смисал как може да се стигне до нея да проверя моята предполагам на бората трявя да е сащата като на 4-ката
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
Самата клапа е под жабката и ако е в режим рециркулация зима въздух от там.За да провериш дали е заклинила лягаш под жабката с едно фенерче.Под самата жабка леко отзад ще видиш една решетка която е за дърпане на въздуха пре рециркулация.Ако е в затворено положение там се вижда как ляга самата клапа и не дава на вентилатора да взима въздух от купето.Ако там е отворено(естествено ако си натиснал копчето да рециркулира е нормалнод а е там) значи е заклинила в режим рециркулация.
- audi__a8
- Мнения: 205
- Регистриран на: Съб 03 дек 2011 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла
ахам ясно благодаря
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта