Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
p.kolev
Мнения: 74
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Lovech

Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот p.kolev » Пон 26 дек 2011 21:02


Здравейте колеги. Голфа е с климатроник дизел и като го пусна не духа равномерно, а някакси на степени и стъклата често се запотяват. Предните не толкова, но задните когато има 3ма или 4ма в колата са винаги запотени. Филтъра на купето е сменен! Притеснява ме това духане, че не е постоянно, когато усиля вентилатора до края и духа някакси старнно. Чувал съм от други приятели, че всички климатоници от тази година били такива. Така ли е? Благодаря предварително :)




Потребителски аватар
jony.quattro91
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 11:00
Автомобил: VW Polo GTI
Двигател: 9n 2005
Местоположение: София

Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот jony.quattro91 » Вто 27 дек 2011 0:06


ами колега провери дали ти е на "econ" режим попринцип на климатрониците пуска автоматично компресора климатика
което от английски преведено означва въздушен конензатор така да се каже (действието му е изважда водата във въздуха-влажноста)
затова лятото от пода тече вода защото кондензира водата от купето
та съвета ми е да си провериш дали ти тръгва климатика при различните режими ако ти работ просто за секунди трябва да изчезне запотяването на всякъде


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот milmar » Вто 27 дек 2011 0:16


То това , за конденза и кондензатора на климатика ... кондензатора не се нарича така защото кондензира водата по него :lol: , но си е така де , няма спор .
Но аз мисля , че не е "удобно" :lol: на дизел да пуснеш климатик да духа студено , пък и компресора не се ли блокира под определена температура ...

viewtopic.php?f=59&t=303397&p=3195701#p3195701


Потребителски аватар
p.kolev
Мнения: 74
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Lovech

Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот p.kolev » Вто 27 дек 2011 11:01


Колега, по принцип зимата стои на ECON,прав си но не ги изсушава както когато пусна на AUTO. Забелязъл съм, че когато включа на Auto климатика тръгва и ги изсушава, но задните май винаги си остават потни(особено в случаите, когато има повече хора в колата). Мисля да пробвам някой от тези спрейове против запотяване, да видя дали ще има някакъв ефект :D


Потребителски аватар
audi__a8
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 03 дек 2011 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот audi__a8 » Пон 02 яну 2012 22:29


и аз имам сащия прублем когато има повече от 2-ма в колата заднитеми прозорци си стоят изпотени а предният го изсошава доста бавно


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 02 яну 2012 23:20


Блокирала клапа за рециркулация ,или в краен случей течащо радиаторче на парното(то обаче се познава по лепкавия антифриз и е рядкост).Включването на климатика е решение ,но адски глупаво(спреьовете също).


kyceto
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 30 юни 2010 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vraca

Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот kyceto » Вто 03 яну 2012 5:15


съгласен съм за клапата за цирколацията, защото при мен проблема е същия и случайно видях клапата че несе движи като бях свали филтара на копето


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот zfa159 » Вто 03 яну 2012 10:52


При климатичната система кондензатора се използва за съвсем друго нещо mhihi
Кондензатор се нарича предния климатичен радиатор,в който фреона постъпва горещ и газообразен,там той се втечнява и му се намалява температурата (кодензира,заради което така се казва и радиатора).На english - condenser.
Изпарител се нарича вътрешния климатичен радиатор,където фреона рязко намалява налягането си и става отново газообразен (изпарява се) и така се получава ефекта на охлаждането,защото при този процес,температурата на фреона намалява рязко (на около 0 градуса).На english - evaporator .
При режим Ауто и температура над +3 градуса на околната среда,компресора тръгва и изпарителя се охлажда,това води до отделянето на конденз от въздуха,преминаващ през него и така в колата влиза сух въздух,който много бързо дърпа влагата от стъклата.Това е така само ако колата има добра циркулация на въздух с околната среда.За да има добра циркулация има следните условия - да влиза пресен въздух отвън т.е. да не е на вътрешна циркулация (редовния проблем на Голф 4 е клапата за вътрешна циркулация),да е в ред филтъра и вентилатора да върти като хората.Оснвоно Голф 4 страдат от проблем с клапата за вътрешна циркулация и трябва на нея да и се обърне внимание най-напред.Ако случая е такъв,няма да помогне пускането на климатика или поне не много.
:beer


Потребителски аватар
p.kolev
Мнения: 74
Регистриран на: Съб 19 ное 2011 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Lovech

Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот p.kolev » Чет 05 яну 2012 11:07


Благодаря за изчерпателния отговор. :beer


Потребителски аватар
audi__a8
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 03 дек 2011 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот audi__a8 » Чет 05 яну 2012 22:01


а каде се намира на Голф 4 клапата за вътрешна циркулация смисал как може да се стигне до нея да проверя моята предполагам на бората трявя да е сащата като на 4-ката


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 06 яну 2012 9:16


Самата клапа е под жабката и ако е в режим рециркулация зима въздух от там.За да провериш дали е заклинила лягаш под жабката с едно фенерче.Под самата жабка леко отзад ще видиш една решетка която е за дърпане на въздуха пре рециркулация.Ако е в затворено положение там се вижда как ляга самата клапа и не дава на вентилатора да взима въздух от купето.Ако там е отворено(естествено ако си натиснал копчето да рециркулира е нормалнод а е там) значи е заклинила в режим рециркулация.


Потребителски аватар
audi__a8
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 03 дек 2011 13:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Голф 4 - проблем с парното и запотени стъкла

Мнениеот audi__a8 » Пет 06 яну 2012 10:29


ахам ясно благодаря



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: eddyman, Ивайло Димов и 91 госта