Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 30 яну 2008 22:49
- Автомобил: VW Cross Touran
- Двигател: BMY 2009
- Местоположение: София (Младост/Банкя)
Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
Привет колеги, имам пасат Б4, 1,8, 90к.с. ABS мотор, прочетох доста мнения за хидравлични рейки, но така и не се ориентирах точно. От както купих колата 2008 година хидравличната рейка си тропа, сменил съм маншоните защото и двата бяха прокъсани, но няма теч от нея само тропа, няколко човека ме посъветваха ако не ме дразни тропането да не я пипам /да не я рециклирам/ докато не протече. Колеги какво мнение ще изкажете вие да я нося ли да я рециклират или да си чакам да протече и тогава да я мисля. Понякога доста м едразни тропнате одруг път не и обращм внимание.
Re: Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
Здравей колега, и аз карам б4-ка и съм минал целия път на ремонт и рециклиране на рейка и помпа. Все пак преди да тръгнеш да правиш нещо по рейката си виж накрайниците на рейката. Те се износват и започват да тропат. Сменят се с нови, без да се сваля рейката (не помня цената, беше преди 3 години, но не е нещо потресаващо скъпо). Една от причините да се износват тези накрайници са точно скъсаните маншони, което позволява да влиза прах и влага. Така че първо виж накрайниците.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 30 яну 2008 22:49
- Автомобил: VW Cross Touran
- Двигател: BMY 2009
- Местоположение: София (Младост/Банкя)
Re: Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
Колега B4/101 едно приятелче ми прави колата и е проверил всичките накрайници и каза че са наред.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
Сигурни ли сте че тропа рейката
в горния край на корнилния прът има един лагер който като се разбие се получава малък луфт на волана.
При преминаването по неравности волана мърда леко и се чува тропане точно като при разбито накрайници на щангите

в горния край на корнилния прът има един лагер който като се разбие се получава малък луфт на волана.
При преминаването по неравности волана мърда леко и се чува тропане точно като при разбито накрайници на щангите

Re: Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
Тропането може да бъде и от износени тампони на носачите, тамппон и лагер на макферсона, т.е. провери си окачването, защото при мен всичко това се случи.
По отношение на рейката съвета ми е да не я пипаш докато нямаш явен проблем с нея. Моята изгърмя на 5-та година откакто имам колата. Всъщност рейката не протече, но се появи един много неприятен ефект изразяващ се в дърпане на колата на една страна. (четох във форума, че и при други колеги с този модел пасат се е случвало същото). Колата се караше, но трябваше постоянно да противодействам с леко усилие на волана на дясно, защото ако го пуснех колата започваше леко да завива на ляво. В един момент взе да ми писва, защото изчезна удоволствието от каране на балансирана кола. Както и да е, след чудене какво може да е, консултации с майстори, проверки на предница и ходова част всичко се сведе до рейката. Закарах колата при майстори, които ми препоръчаха от форума. Намират се в ТУ, София. Уговорката беше за 160лв за рециклиране на рейката. Когато отидох да си взимам колата ми казаха, че са сменили рейката,защото нищо не ставало от нея и са ми сложили друга, рециклирана. Цената беше 240 лв. Много се ядосах, защото никой не ме беше попитал дали искам това, но бях поставен пред свършен факт. Взех колата, покарах я, наистина спеше, нямаше дърпане, колата вървеше като по релси. Лошото беше, че управлението беше станало много тежко. От сервиза ми обясниха, че оригиналната ми рейка била алуминиева, а са ми сложили стоманена (сигурно е по-стар модел). Съответно оригиналната била с по-леко (и приятно за мен) управление и просто трябва да свикна с новата. Ами свиквам, какво да правя, но не е същото. Затова съвета ми е ремонт на рейката да ти е последната опция (разбира се ако не е протекла).
Надявам се да съм ти помогнал с тази информация.
По отношение на рейката съвета ми е да не я пипаш докато нямаш явен проблем с нея. Моята изгърмя на 5-та година откакто имам колата. Всъщност рейката не протече, но се появи един много неприятен ефект изразяващ се в дърпане на колата на една страна. (четох във форума, че и при други колеги с този модел пасат се е случвало същото). Колата се караше, но трябваше постоянно да противодействам с леко усилие на волана на дясно, защото ако го пуснех колата започваше леко да завива на ляво. В един момент взе да ми писва, защото изчезна удоволствието от каране на балансирана кола. Както и да е, след чудене какво може да е, консултации с майстори, проверки на предница и ходова част всичко се сведе до рейката. Закарах колата при майстори, които ми препоръчаха от форума. Намират се в ТУ, София. Уговорката беше за 160лв за рециклиране на рейката. Когато отидох да си взимам колата ми казаха, че са сменили рейката,защото нищо не ставало от нея и са ми сложили друга, рециклирана. Цената беше 240 лв. Много се ядосах, защото никой не ме беше попитал дали искам това, но бях поставен пред свършен факт. Взех колата, покарах я, наистина спеше, нямаше дърпане, колата вървеше като по релси. Лошото беше, че управлението беше станало много тежко. От сервиза ми обясниха, че оригиналната ми рейка била алуминиева, а са ми сложили стоманена (сигурно е по-стар модел). Съответно оригиналната била с по-леко (и приятно за мен) управление и просто трябва да свикна с новата. Ами свиквам, какво да правя, но не е същото. Затова съвета ми е ремонт на рейката да ти е последната опция (разбира се ако не е протекла).
Надявам се да съм ти помогнал с тази информация.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 30 яну 2008 22:49
- Автомобил: VW Cross Touran
- Двигател: BMY 2009
- Местоположение: София (Младост/Банкя)
Re: Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
Колега B4/101 мерси за това което си написал, предницата съм я проверил всичко и е наред, самата рейка си тропа като размърдаш волана, но не тече, по това което чета и съм чел други мнения ще си я карам така, само ще сменя хидравличната течност, че стара е черна станала, купил съм си нова оригинална, докато не стане нещо по сериозно /да протече примерно/ рейката няма да я пипам иначе ако я пипна мога да се вкарам в по лоши филми от това тропане.
-
- Мнения: 734
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
има едни месингови втулки/ако не се лъжа/по които се движи назъбения прът и те се износват.От там се получава лек луфт на рейката,така се получава на всички коли със подобен тип рейка,на моето ауди е същото,има леко потропване потропване което ме дразни,но и ми протече/малко,за 6 месеца съм долял 100мл масло/като протече повече ще се рециклира.
Същото го имах и на пасатите които карах,а и на една вектра която карах също се появи след като я продадох.
Същото го имах и на пасатите които карах,а и на една вектра която карах също се появи след като я продадох.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
тропане,играене на волана,голям празен ход.Купих друга и с майсторскитте по смяната,масло и някви тампончета дадох 220лв.Старата даже се оказа и че по малко просълзявала.Резултат-по стегнат волан,малко по тежко въртене и много по стабилно преминаване през неравности и дупки.Сиреч съм изключително доволен....
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крапец
Re: Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
само дето тропането излезе от носачите,не от рейката.....
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
И аз сменявах рейка преди 2 години. Съвета ми е докато не видиш, че не започне да тече и да ти намалява хидравличното масло в кзанчето, да не пипаш нищо. Ако не ти пречи на управлението и маслото си е там, си траеш. Както казват колегите тропането може и да не е от рейката. Голем разход си е, и да рециклираш, и да сменеяш с втора употреба(малко по евтиния вариант). 

-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Питане за хидравлична рейка на пасат б4...?
Колеги виждам че е малко старичка темата, но я има и не искам да пускам нова. Имам същия проблем а именно:
Като държа "геврека" и го разклатя, луфт си има и то май не малък.По мнението на колегата и от питане насам натам ми казаха лагер или тампон някакъв си там
Не тропа по неравности, дърпа в дясно (от скапана гума де
) но мисълта ми е: Възможно ли е тоя луфт и разбит лагер, ако е това за което си мислиме, да ми направи сериозна беля на рейката и да го сменям до де е време.
Winner25 написа:В горния край на корнилния прът има един лагер който като се разбие се получава малък луфт на волана.
Като държа "геврека" и го разклатя, луфт си има и то май не малък.По мнението на колегата и от питане насам натам ми казаха лагер или тампон някакъв си там


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта