Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Vask0
Мнения: 524
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 15:03
Автомобил: VW Arteon
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот Vask0 » Пет 30 дек 2011 11:09


Даскала™ написа:
Vask0 написа:
Благовест написа:Колега,а парното работи ли?

да работи.топли си доста добре.пускам го на auto на 4 чертички винаги и си става доста жега в колата..от какво може да е тогава?

Бихте ли ми казали при минусови температури не е ли нормално да се ползва системата ECON,а не АUTO?
На какво основание се пуска КЛИМАТРОНИКА,а не просто ECON?
Извинете за невежеството,но аз не намирам логика зимата да се пуска климатроника(за мен AUTO и НИЩО на дисплея означава,че работи климатика,според вас може и да не е така).....

колега просто така съм свикнал.а също много много не разбирам от коли...сега за първи път чувам,че през зимата е по-хубаво да си го пускам на еконт отколкото на auto :)




Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот k_garchev » Пет 30 дек 2011 11:57


При ECON компресора не работи!Зимата е хубаво да се пуска от време на време да завърти маслата!


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот Даскала™ » Пет 30 дек 2011 15:08


k_garchev написа:При ECON компресора не работи!Зимата е хубаво да се пуска от време на време да завърти маслата!

Кои масла?
И няма ли да духа студено или просто ше си върти(ше харчи повече) и ше си духа пак по същия начин все едно е на ECON?
A AUTO включва от време на време компресора,нали?


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот k_garchev » Пет 30 дек 2011 15:30


Вътре в компресора на климатика има масла!Тях върти,което е хубаво!А иначе на ECON компресора не работи!На всичко друго работи и демек колата харчи повече!не съм много сигурен,но някои автомобили има датчик за температурата и под 7 градуса компресора не се включва не зависимо от избраната опция на климатроника!При мен си работи,независимо от температурата!тествал съм!Може и да има нещо повредено!


Потребителски аватар
naiturseniq
Мнения: 164
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 5:41
Автомобил: VW Passat 2016
Двигател: 2000 TDI 150hp
Местоположение: varna

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот naiturseniq » Пет 30 дек 2011 16:56


зимата е нормално по ниска температура. Миналата година беше един адски студ и колата ми беше загряла на 90 , след това спрях на място без да гася и чакахме извесно време. След 10 минути почна да духа студено парното - поглеждам , смъкнала до белите черти !!! Направих едно кръкче 200 метра на 2 ра и си дигна на 90 пак. Беше виелица . Сега тея дни като загрее държи около 75-80 .. рядко стига до 90. Лятото като опре 90 стрелката немърда .Дори след час като я запаля още е мн топла. Тея печки са мн трудни за затопляне наистина , сега до работа загрява точно като стигна и трябва да сляза. А на баща ми пежака на първия завой вече грее пффф


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот mili 75 » Пет 30 дек 2011 17:18


Стига с тия басни 80-85 градуса бе колеги.Тия стрелки са така направени, че между примерно 75 и 100 градуса все да си показват на 90.Който не вярва да вземе един ваг-ком и да свери показанията и да види, че щом температурата се качи към 70 и кусур градуса, стрелката веднага си лепва на 90 на таблото.Така е и при спадането на температурата, за да падне от 90 по табло, значи е паднала реално температурата под 75 примерно.Не претендирам за абсолютна точност на градусите, които цитирам, защото съм го сравнявал отдавна, но логиката е такава при малки колебания на температурата да не мърда стрелката, за да не се взираш постоянно като едно време на жигулите .


Потребителски аватар
Vask0
Мнения: 524
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 15:03
Автомобил: VW Arteon
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот Vask0 » Пет 30 дек 2011 17:49


mili 75 написа:Стига с тия басни 80-85 градуса бе колеги.Тия стрелки са така направени, че между примерно 75 и 100 градуса все да си показват на 90.Който не вярва да вземе един ваг-ком и да свери показанията и да види, че щом температурата се качи към 70 и кусур градуса, стрелката веднага си лепва на 90 на таблото.Така е и при спадането на температурата, за да падне от 90 по табло, значи е паднала реално температурата под 75 примерно.Не претендирам за абсолютна точност на градусите, които цитирам, защото съм го сравнявал отдавна, но логиката е такава при малки колебания на температурата да не мърда стрелката, за да не се взираш постоянно като едно време на жигулите .

+1 ! днеска гледах на vag-coma пише,че двигателя е на 70 градуса загрят, а стрелката вече ми е до 90 градуса..продъжих да давам газ и почна леко по лека да дига температура и от 70 до 90 градуса си седи нон стоп на 90 :)

Последна промяна от Vask0 на Пет 30 дек 2011 17:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vask0
Мнения: 524
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 15:03
Автомобил: VW Arteon
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот Vask0 » Пет 30 дек 2011 17:50


naiturseniq написа:зимата е нормално по ниска температура. Миналата година беше един адски студ и колата ми беше загряла на 90 , след това спрях на място без да гася и чакахме извесно време. След 10 минути почна да духа студено парното - поглеждам , смъкнала до белите черти !!! Направих едно кръкче 200 метра на 2 ра и си дигна на 90 пак. Беше виелица . Сега тея дни като загрее държи около 75-80 .. рядко стига до 90. Лятото като опре 90 стрелката немърда .Дори след час като я запаля още е мн топла. Тея печки са мн трудни за затопляне наистина , сега до работа загрява точно като стигна и трябва да сляза. А на баща ми пежака на първия завой вече грее пффф

колега е аз съм така като тебе!лятото като стигне 90 няма отлепане, обаче последните дни стана по студенко и рядко стига чертата до 90 :) аз мисля даже,че като климатика ми е пуснат още по-трудно загрява колата :)


mita6kiii
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 29 яну 2011 16:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот mita6kiii » Пет 30 дек 2011 21:46


Аз от скоро я имам, но сега се чувства че загрява по-бавно от преди,което е нормално според мен при тези температури сега.След като стигне 90гр. не съм забелязал да ми играе температурата, освен ако нямам спирания разбира се.Обаче още не мога правилно да подбирам режимите на климатроника за да имам най-ефективно обдухване на стъклата(когато са запотени).Кажете вие каква комбинация на бутоните правите за най-добър ефект?


Georgi Vutov
Мнения: 248
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот Georgi Vutov » Пет 30 дек 2011 23:29


Нормално е да загрява по бавно зимата , но не е нормално да ти падат градусите кога спреш на светофар..
Термостат най вероятно е проблема.
А иначе зимата колата се кара само на ЕКОН поне моята , просто няма смисъл от климатроника.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот red.devilll » Съб 31 дек 2011 1:55


k_garchev написа:При ECON компресора не работи!Зимата е хубаво да се пуска от време на време да завърти маслата!

:да:


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот aliyatin.com » Съб 31 дек 2011 10:38


Колегите по горе са прави.Зимата си караш на ECON.При AUTO се включва компресора и перката на радиатора се върти затова ти изстива по бързо.Колкото до стрелките аз карам без да ги включвам така прозорците не се потят.Като включа примерно за краката започва изпотяване на страничните прозорци.Аз съм с AJM и като загрее на 90* си държи постоянна температура.Не трябва да ти пада!


Потребителски аватар
Vask0
Мнения: 524
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 15:03
Автомобил: VW Arteon
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот Vask0 » Съб 31 дек 2011 11:08


aliyatin.com написа:Колегите по горе са прави.Зимата си караш на ECON.При AUTO се включва компресора и перката на радиатора се върти затова ти изстива по бързо.Колкото до стрелките аз карам без да ги включвам така прозорците не се потят.Като включа примерно за краката започва изпотяване на страничните прозорци.Аз съм с AJM и като загрее на 90* си държи постоянна температура.Не трябва да ти пада!

може би ми пада леко, защото постоянно държа парното на auto.и така като застана на някое задръстване нормално е според мене чертата да падне леко и да не може да качи повече от 70-80 градуса температура :)ще пробвам с еконт


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот jollycatman » Нед 01 яну 2012 10:01


Аз съм със същия двигател, карам само на AUTO и при мен, когато стигне 90С стрелката не мърда. Доколкото знам компресорът не включва под 16С. При режим AUTO климатроникът взима под внимание както външната, така и температурата в купето и сам решава накъде и с каква сила да духа. ECON ползвам през лятото, когато съм карал извънградско го включвам последните няколко минути, за да се изсушат въздушните пътища.


Потребителски аватар
naiturseniq
Мнения: 164
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 5:41
Автомобил: VW Passat 2016
Двигател: 2000 TDI 150hp
Местоположение: varna

Re: Загряване двигател ( Голф IV 1.9 TDI AJM )

Мнениеот naiturseniq » Пон 02 яну 2012 2:21


не бе бухайте нон стоп на ауто зимата нали няма електромер колата... и аз в нас климатика лятото на топло го държа ма не се вкл понеже си е жега . Шегувам се...
Мойта сама минава на ауто при палене ако не съм го пускал повече време ... А тва да не си пускаш парно зимата щото ти се потят стъклата :applause: има си копченце дето ти духа на прозорците - обикновенно превкл на ауто режим като го вкл. На 25-26 градуса да е дори пак ще ти светнат стъклата и ше ти е топло .А и главно кондез има при валеж навън. Опитай.
За мн години :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта