Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
nosex
Вечен БАН
Мнения: 2416
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София (Волуяк/Бояна)

Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот nosex » Чет 05 яну 2012 22:13


Колеги,

За много години! :beer

Чуденката ми е относно термостата на кофтора, дали рАботи кат' ората? :mrgreen:
Спускам се до работата 6км. и обратно пак толкова, обаче нагоре. Всичко добре, обаче за 15 минути сутрин (спускане) стигам при температура под 60 градуса, а вечер (качване) се прибирам на 70 градуса. Всичко това при пуснато парно на 2-ра или 3-та степен, според зависи от конденза и клинча, и разбира се през зимата.
Днес обаче повъртях Стрелбище-Люлин и обратно, т.е около 15-16км и отново 70 градуса, пак при пуснато парно на 2-ра степен. Парно - бол, но не загрява ;)
За капак на всичко, се качвах покрай Нова Година на Алеко и за 6-7 км, само на 2-ра предавка и включено парно през половината от тях, пак не загря и не отвори, т.е. не стигна там до 90 градуса :shock
Тази вечер пипнах горния маркуч след като се прибрах от работа (6 км) и беше горещ, нормално, ала долния беше приятно топъл :?
Нормално ли е? Според мен трябва да е студен, ама знам ли?
Навява ме мисълта за термостат, имам Wahler под ръка, който си купувах преди две години, ала тогава стигах 70-80 градуса градско и отвреме-навреме загряваше и до 90 по задръстванията, за разлика от тази година.

Та накратко, да сменям ли термостата на кенефа? :beer




Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот vilden » Чет 05 яну 2012 22:47


По принцип според моите наблюдения не загрява много. В големите горещини ми се е включила перката няколко пъти за 2г. За термостата правиш проба- преди достигане на нормалната температура радиатора и долния маркуч са студени, а горния може да е леко затоплен. След отваряне на термостата всичко се сгорещява бързо.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот dj_tuhla » Чет 05 яну 2012 23:07


Ако това е реалната температура, т.е. не лъже уреда на таблото, а долния маркуч се затопля, термостат 100%. Измери в казана дали наистина е около тези 70 градуса и ако да, сменяш. Долния маркуч трябва да остава напълно студен до 87 градуса (или там на колкото отваря термостата). Отделно за 3-4 км трябва да си на 90 градуса дори и в студа (a лятото и за ~2). Но не е изключено и уреда да показва глупости и реално да нямаш проблем.


Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот BukTop » Пет 06 яну 2012 0:31


До колкото знам, са малко полотата (специално 2Ф), дето им работи уреда на таблото, както трябва! :D На моето смених 2 табла и все си стои малко над 70, като загрее.
Перката включва ли се? Ако се включва (май някъде на около 95) и уреда на таблото пак ти показва 70, значи е ясна работата. :D


Потребителски аватар
nosex
Вечен БАН
Мнения: 2416
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София (Волуяк/Бояна)

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот nosex » Пет 06 яну 2012 10:01


Мерси за отговорите, колеги! :D
Перката се включва само през лятото и то на около 90-95 градуса, по показание на VDO-то, което ме навежда на мисълта, че все пак отчита що годе.
Още нещо... при извънградско, пак през лятото стрелката рядко минава 80 градуса.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19336
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот stefan4o » Пет 06 яну 2012 10:03


Премери съпротивлението на датчика, т.е. какво отива като показание към таблото. Но за целта ще ти трябва и термометър, за да видиш все пак при каква температура, какво дава датчикът. Възможно е наистина проблемът ти е да е в таблото. Това може да се коригира, стига само да разбереш дали е в него проблемът (с едно съпротивление) :beer Също така при лоша връзка съпротивлението във веригата се увеличава, така че провери и това (при покачване на темп. на водата съпротивлението между клемите на датчика намалява)


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот vladko1001 » Съб 07 яну 2012 20:05


Колега,нищо му няма на полото..на вси4ки AAU-та след 15/20г. работа се скапва/показва нереално и "лъже" стрелката на таблото/ с + или - 20град.целз." темп. датчик/който дава сигнал на таблото,а е не датчика за борд.компа/...утре ще ти пратя едно фото на ориг. датчик,който срува поне 18/20лв. :beer

Последна промяна от vladko1001 на Съб 07 яну 2012 20:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
darksidezoo
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 20:04
Автомобил: Polo Movie 1.1
Двигател: HZ 1987
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот darksidezoo » Съб 07 яну 2012 20:11


Имаш ли гофрираната тръба от към колектора до входа на въздушния филтър? Ако не , нормално е да не загрява , аз я нямам и на магистрала(зимно време) може да се каже че стрелката седи по средата.От там през студените дни от годината двигателя взима топъл въздух.

Изображение

Последна промяна от darksidezoo на Съб 07 яну 2012 20:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
BukTop
Мнения: 503
Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот BukTop » Съб 07 яну 2012 20:19


vladko1001 написа:Колега,нищо му няма на полото..на вси4ки AAU-та след 15/20г. работа се скапва/показва нереално и "лъже" стрелката на таблото/ с + или - 20град.целз./прочутия син темп. датчик...утре ще ти пратя едно фото на ориг. датчик,който срува поне 18/20лв. :beer

Синия датчик отчита темп. за ECU-то, а черния, който е точно до него, е за таблото. ;)
Аз съм почти сигурен, че е в уреда проблема. Колега, пробвай да я изръчкаш хубаво, така че да включи перката. Нищо, че е студено, просто трябва да си по-упорит. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот lrlmodo » Нед 08 яну 2012 11:11


В уреда е. И моя зимата показва 70 градуса, а парно има яко.
Някакъв проблем по инсталацията имат тия коли.
Пробвал съм с различни табла - няма разлика.
Датчика дава добри стойности.
Истината е в един потенциометър паралелно вързан и настройване на стрелката 8)


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот dj_tuhla » Нед 08 яну 2012 11:18


Абе един термометър в казана и веднага ще се разбере дали е уреда или е термостата. Колегата казва че му е пускала перка през лятото и уреда е показвал 95, освен това му се стопля долния маркуч заедно с горния, което значи че по-скоро в случая клоним към термостат ..


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот lrlmodo » Нед 08 яну 2012 12:02


:да:
При колегата си е термостат
При мене перката пуска на 80 по табло :lol:


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот vilden » Вто 10 яну 2012 17:07


Има ли подобрение?


Потребителски аватар
nosex
Вечен БАН
Мнения: 2416
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София (Волуяк/Бояна)

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот nosex » Вто 10 яну 2012 17:48


Мне, никакво даже... :mrgreen:
То така си е от 5 години.
Ще му сменявам термостат напролет, че и без това трябва да сменям всичко по окачването, на главата гарнитурата и др. :lol: Та тогава, на един път всичко


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Поло 2F AAU, размисли за смяна на термостат

Мнениеот vilden » Вто 10 яну 2012 18:12


Нормалното загряване е особено важно през студения период.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта