не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Вто 10 яну 2012 12:13


От 2-3дена карам със пусната отново система....еми както ви казах :D Клапата винаги е в положение топъл въздух,защото няма как да вържа тръбата.Единственият плюс от цялата далавера е ,че заради малко по-малкото въздух колата се стреска от по-ниски обороти уж.Разлика в разхода едва ли,защото не се е променил стила ми на каране.




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Вто 10 яну 2012 12:47


stefan4o написа:Не съм обръщал внимание на РП как е, но така както го описваш и от двата щуцера вакуумът би трябвало да е еднакъв. Едното ти е за клапата за топъл/студен въздух, другото - както сам си забелязал - за вакуумния регулатор на делкото.



вакъума еднакъв... :lol:

ако към щуцера за клапата подвърже маркуча за делкото, после да не се чуди що колата върви различно в зависимост от Т на околната среда


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Вто 10 яну 2012 12:53


Добре, подналягането да е еднакво имах предвид. Аз си мисля, че принципът на тоя "датчик" за въздуха, който отваря/затваря клапата е като при мен (с карбуратор съм) и затова така предположих. При мен двата щуцера са под дросела. Ако преместя, викаш, вакуумния за делкото на другия щуцер, колата ми няма да е същата?
А, при РП схемата е малко по-друга (но само като разположение, иначе е пак същата като идея). Двете щуцерчета са над моното точно (при мен са 20 см преди карбуратора в посока калника (откъдето смуче по принцип). Значи пешката е прав, недей връзва делкото там mhihi Абе много объркано стана. Значи доколкото успявам да разчета тая схема, на самото моно имаш два щуцера за вакуум. От единия тръгва към делкото, минавайки през ел.магнитен клапан. Другият прави вакуум през тоя т.нар. датчик (темп. регулатор) от чийто изход излиза маркучле (което не е нарисувано на тая схема, седи празно едното му щуцерче), което чрез вакуума си отваря/затваря/притваря клапата за топъл/студен въздух.
Ето схемата:
Прикачени файлове
Clipboard01.jpg


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот genov1 » Вто 10 яну 2012 13:34


От къде я изровихте тая схема. Ей всичко намирате. И при мен е така, от 6 отива към делкото, 8А си стои празно както е на схемата, а маркуча 7 съм го вкарал в един щуцер който не е даден на тази схема, по-надолу на моното стои, пада се под дроселната клапа май


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот pe6kata » Вто 10 яну 2012 14:48


stefan4o написа:Абе много объркано стана. Значи доколкото успявам да разчета тая схема, на самото моно имаш два щуцера за вакуум. От единия тръгва към делкото, минавайки през ел.магнитен клапан. Другият прави вакуум през тоя т.нар. датчик (темп. регулатор) от чийто изход излиза маркучле (което не е нарисувано на тая схема, седи празно едното му щуцерче), което чрез вакуума си отваря/затваря/притваря клапата за топъл/студен въздух.
Ето схемата:


няма нищо сложно и объркано

вакуума за делкото иска просто вакуум от всмукателния колектор. Според изменението на вакуума в колекотра (демек според това доколко е натисната газта или според ъгъла на отваряне на дросела казано по технически) се изменя и предварението на запалването.
Абсолютно същото е и с безниновия регулатор на няляането на пълните инжекции

Клапата за топъл въздух се управлява чрез вакуум. Но вакуума е само изпълнителния механизъм, все едно е лостче с което се предава движение и независи от реалното изменение на вакуума на мотора, а от Т на всмуквания въздух.
АКо няма вакуум, клапата е затворена(но немпомня в кое положение), има пружина. Чрез изменение на вакуума, извършвано от терморегулатора, се преодолява в различна степен пружината и оттам и различните ъгли на отваряне на клапата.

По тази причина е недопустимо да се разменят маркучите за делкото и клапата.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот genov1 » Вто 10 яну 2012 15:01


Ето в тази тема viewtopic.php?f=6&t=216817 се споменава за вакууми и за въпросната клапа


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Ivaile » Вто 10 яну 2012 15:11


А сега някой трябва да направи извод - как да караме колите си на
газ?
С изключено подаване на топъл въздух към филтъра ли ? :roll:


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот dushanov » Вто 10 яну 2012 18:04


Според моя личен опит:
1.Да не се пипат никакви вакуми и т.н.
2.Ако се кара на газ, да се застопори клапата в кутия на възд. ф-р в полежение "само студен/външен" въздух.
Резултат: 1л газ надолу, вървеж същия (изпитано на Корса Б 1,4 моноинж.)
3.Ако се кара на метан, да се застопори клапата в кутията на възд. ф-р в положение "само топъл/от колекторите" въздух.
Резултат: норм. разход и вървеж (изпитано на VW GOLF 3 AEK с ОБИКНОВЕНА у-ба)


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Вто 10 яну 2012 18:17


dushanov написа:Според моя личен опит:
1.Да не се пипат никакви вакуми и т.н.
2.Ако се кара на газ, да се застопори клапата в кутия на възд. ф-р в полежение "само студен/външен" въздух.
Резултат: 1л газ надолу, вървеж същия (изпитано на Корса Б 1,4 моноинж.)
3.Ако се кара на метан, да се застопори клапата в кутията на възд. ф-р в положение "само топъл/от колекторите" въздух.
Резултат: норм. разход и вървеж (изпитано на VW GOLF 3 AEK с ОБИКНОВЕНА у-ба)

Или за по-лесно махаш тръбата между кутията и колекторите ;)


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vilden » Вто 10 яну 2012 18:19


Ако може отговор и на въпроса: дали е по-добре да се премахне подгряването на колектора /таралежа/ при работа само та газ?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Вто 10 яну 2012 18:23


vilden написа:Ако може отговор и на въпроса: дали е по-добре да се премахне подгряването на колектора /таралежа/ при работа само та газ?

Според мене е по-добре.По-малко консумация на ток,по-малък товар на мотора.Иначе има коли дето са карбуратори и нямат подгрев на целият колектор с вода също....


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот dushanov » Вто 10 яну 2012 18:24


mupk0, аз не я махам, защото ако знаеш колко вода влиза по коша ми като вали, на какви места не е истина... :) До и над фаровете. Че викам си да не обогатявам гориво-въздушната смес със старозагорска вода... по-добре клапата с видийка (така са ми я направили от BRC Жабария/Италия) И върви пущината... :beer


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Вто 10 яну 2012 18:26


На 2ките няма нужда от видия.Като спреш вакуума,клапата пада и стой в положение студено.Когато има вакуум се вдига и отваря другият кръг.При мене вода няма как да влезе(за Г2 не виждам вариант).


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vilden » Вто 10 яну 2012 18:28


Водния подгрев как може да се премахне? Ще се получи ли ако се сложи тръбичка между двата маркуча? Става ли да се премахне и релето, което включва подгрева?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Вто 10 яну 2012 18:31


vilden написа:Водния подгрев как може да се премахне? Ще се получи ли ако се сложи тръбичка между двата маркуча? Става ли да се премахне и релето, което включва подгрева?

Това за водният подгрев е доста сложно и иска клапани,релета и жица.Затова и още не съм се наел да го правя.Иначе за таралежа аз съм с реле.При подаване на напрежение към релето(взимам сигнал от Неутрално и Бензин на газовият ключ) релето се затваря и тока протича до таралежа.През останалото време релето е НО(нормално отворено) и ток не стига до таралежа.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта