
не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
От 2-3дена карам със пусната отново система....еми както ви казах
Клапата винаги е в положение топъл въздух,защото няма как да вържа тръбата.Единственият плюс от цялата далавера е ,че заради малко по-малкото въздух колата се стреска от по-ниски обороти уж.Разлика в разхода едва ли,защото не се е променил стила ми на каране.

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
stefan4o написа:Не съм обръщал внимание на РП как е, но така както го описваш и от двата щуцера вакуумът би трябвало да е еднакъв. Едното ти е за клапата за топъл/студен въздух, другото - както сам си забелязал - за вакуумния регулатор на делкото.
вакъума еднакъв...

ако към щуцера за клапата подвърже маркуча за делкото, после да не се чуди що колата върви различно в зависимост от Т на околната среда
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Добре, подналягането да е еднакво имах предвид. Аз си мисля, че принципът на тоя "датчик" за въздуха, който отваря/затваря клапата е като при мен (с карбуратор съм) и затова така предположих. При мен двата щуцера са под дросела. Ако преместя, викаш, вакуумния за делкото на другия щуцер, колата ми няма да е същата?
А, при РП схемата е малко по-друга (но само като разположение, иначе е пак същата като идея). Двете щуцерчета са над моното точно (при мен са 20 см преди карбуратора в посока калника (откъдето смуче по принцип). Значи пешката е прав, недей връзва делкото там
Абе много объркано стана. Значи доколкото успявам да разчета тая схема, на самото моно имаш два щуцера за вакуум. От единия тръгва към делкото, минавайки през ел.магнитен клапан. Другият прави вакуум през тоя т.нар. датчик (темп. регулатор) от чийто изход излиза маркучле (което не е нарисувано на тая схема, седи празно едното му щуцерче), което чрез вакуума си отваря/затваря/притваря клапата за топъл/студен въздух.
Ето схемата:
А, при РП схемата е малко по-друга (но само като разположение, иначе е пак същата като идея). Двете щуцерчета са над моното точно (при мен са 20 см преди карбуратора в посока калника (откъдето смуче по принцип). Значи пешката е прав, недей връзва делкото там

Ето схемата:
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
От къде я изровихте тая схема. Ей всичко намирате. И при мен е така, от 6 отива към делкото, 8А си стои празно както е на схемата, а маркуча 7 съм го вкарал в един щуцер който не е даден на тази схема, по-надолу на моното стои, пада се под дроселната клапа май
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
stefan4o написа:Абе много объркано стана. Значи доколкото успявам да разчета тая схема, на самото моно имаш два щуцера за вакуум. От единия тръгва към делкото, минавайки през ел.магнитен клапан. Другият прави вакуум през тоя т.нар. датчик (темп. регулатор) от чийто изход излиза маркучле (което не е нарисувано на тая схема, седи празно едното му щуцерче), което чрез вакуума си отваря/затваря/притваря клапата за топъл/студен въздух.
Ето схемата:
няма нищо сложно и объркано
вакуума за делкото иска просто вакуум от всмукателния колектор. Според изменението на вакуума в колекотра (демек според това доколко е натисната газта или според ъгъла на отваряне на дросела казано по технически) се изменя и предварението на запалването.
Абсолютно същото е и с безниновия регулатор на няляането на пълните инжекции
Клапата за топъл въздух се управлява чрез вакуум. Но вакуума е само изпълнителния механизъм, все едно е лостче с което се предава движение и независи от реалното изменение на вакуума на мотора, а от Т на всмуквания въздух.
АКо няма вакуум, клапата е затворена(но немпомня в кое положение), има пружина. Чрез изменение на вакуума, извършвано от терморегулатора, се преодолява в различна степен пружината и оттам и различните ъгли на отваряне на клапата.
По тази причина е недопустимо да се разменят маркучите за делкото и клапата.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Ето в тази тема viewtopic.php?f=6&t=216817 се споменава за вакууми и за въпросната клапа
- Ivaile
- Мнения: 561
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
А сега някой трябва да направи извод - как да караме колите си на
газ?
С изключено подаване на топъл въздух към филтъра ли ?
газ?
С изключено подаване на топъл въздух към филтъра ли ?

- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Според моя личен опит:
1.Да не се пипат никакви вакуми и т.н.
2.Ако се кара на газ, да се застопори клапата в кутия на възд. ф-р в полежение "само студен/външен" въздух.
Резултат: 1л газ надолу, вървеж същия (изпитано на Корса Б 1,4 моноинж.)
3.Ако се кара на метан, да се застопори клапата в кутията на възд. ф-р в положение "само топъл/от колекторите" въздух.
Резултат: норм. разход и вървеж (изпитано на VW GOLF 3 AEK с ОБИКНОВЕНА у-ба)
1.Да не се пипат никакви вакуми и т.н.
2.Ако се кара на газ, да се застопори клапата в кутия на възд. ф-р в полежение "само студен/външен" въздух.
Резултат: 1л газ надолу, вървеж същия (изпитано на Корса Б 1,4 моноинж.)
3.Ако се кара на метан, да се застопори клапата в кутията на възд. ф-р в положение "само топъл/от колекторите" въздух.
Резултат: норм. разход и вървеж (изпитано на VW GOLF 3 AEK с ОБИКНОВЕНА у-ба)
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
dushanov написа:Според моя личен опит:
1.Да не се пипат никакви вакуми и т.н.
2.Ако се кара на газ, да се застопори клапата в кутия на възд. ф-р в полежение "само студен/външен" въздух.
Резултат: 1л газ надолу, вървеж същия (изпитано на Корса Б 1,4 моноинж.)
3.Ако се кара на метан, да се застопори клапата в кутията на възд. ф-р в положение "само топъл/от колекторите" въздух.
Резултат: норм. разход и вървеж (изпитано на VW GOLF 3 AEK с ОБИКНОВЕНА у-ба)
Или за по-лесно махаш тръбата между кутията и колекторите

- vilden
- Мнения: 262
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Ако може отговор и на въпроса: дали е по-добре да се премахне подгряването на колектора /таралежа/ при работа само та газ?
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
vilden написа:Ако може отговор и на въпроса: дали е по-добре да се премахне подгряването на колектора /таралежа/ при работа само та газ?
Според мене е по-добре.По-малко консумация на ток,по-малък товар на мотора.Иначе има коли дето са карбуратори и нямат подгрев на целият колектор с вода също....
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
mupk0, аз не я махам, защото ако знаеш колко вода влиза по коша ми като вали, на какви места не е истина...
До и над фаровете. Че викам си да не обогатявам гориво-въздушната смес със старозагорска вода... по-добре клапата с видийка (така са ми я направили от BRC Жабария/Италия) И върви пущината... 


- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
На 2ките няма нужда от видия.Като спреш вакуума,клапата пада и стой в положение студено.Когато има вакуум се вдига и отваря другият кръг.При мене вода няма как да влезе(за Г2 не виждам вариант).
- vilden
- Мнения: 262
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Водния подгрев как може да се премахне? Ще се получи ли ако се сложи тръбичка между двата маркуча? Става ли да се премахне и релето, което включва подгрева?
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
vilden написа:Водния подгрев как може да се премахне? Ще се получи ли ако се сложи тръбичка между двата маркуча? Става ли да се премахне и релето, което включва подгрева?
Това за водният подгрев е доста сложно и иска клапани,релета и жица.Затова и още не съм се наел да го правя.Иначе за таралежа аз съм с реле.При подаване на напрежение към релето(взимам сигнал от Неутрално и Бензин на газовият ключ) релето се затваря и тока протича до таралежа.През останалото време релето е НО(нормално отворено) и ток не стига до таралежа.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта