акумулатор Bosch Silver

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Нед 03 дек 2006 22:20


Бе тези необслужваеми акумулатори нали са заради това такива,защото не се обслужват(зареждат).Или защото не се долива водица?Ако тръгне да го зарежда не може ли да стане нещо.Защото старите като го зареждаш махаш капачките,понеже почва да бълбука и има леки изпарения,а като е капсулован да не се пръсне нещо,знам ли.... :gruebel Струва ми се малко опасно




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Нед 03 дек 2006 22:55


Това че ги водят необслужваеми е май само за да са по скъпи. Иначе МОНБАТ необслужваем с око си е най обикновен акумолатор с електролит само че клетките са затворени с една обща пласмасова планка със щипки които трябва да се счупят за да се махне планката след което може да си долееш вода и да си го заредиш като обикновен акумолатор.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1045
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Нед 03 дек 2006 23:11


Необслужваем не значи, че не се зареждат. Нали колата си ги зарежда докато работи. Дори и сухите батерии пак се зареждат. Не бързайте да ги хвърляте :wink:


Потребителски аватар
varbanoff
Мнения: 490
Регистриран на: Съб 27 май 2006 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот varbanoff » Нед 03 дек 2006 23:18


Аз карам с такъв бош-силвър вече е на четири години и е същата работа като при тебе,само че на самия акомулатор пише да не се зарежда.Нали се водат че са с гел и са пломбирани.Мен лично ме е страх да го зареждам,но ако знам че ще се оправи :lol:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 04 дек 2006 2:02


Да попитам колегите, дето мислят, че необслужваемите акумулатори не се зареждат - на тях динамото /алтернатора, или генератора му викат още/ за какво е ? И какъв ще е този акумулатор, дето само се разрежда /при палене/, а после не се зарежда ?
Определено се зареждат, но трябва да се следи с какъв ток, и до какво напрежение. Дори и да са с полутечен електролит /гел/, те пак си имат отвори за вентилация - някои имат дори тръбичка за извеждане на газовете по-надалеч.
Пише да не се зарежда - в домашни условия, без необходимите уреди. В такъв случай е по-добре да се ползват услугите на специалист.


Потребителски аватар
varbanoff
Мнения: 490
Регистриран на: Съб 27 май 2006 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот varbanoff » Пон 04 дек 2006 9:07


gr_kanev написа:Да попитам колегите, дето мислят, че необслужваемите акумулатори не се зареждат - на тях динамото /алтернатора, или генератора му викат още/ за какво е ? И какъв ще е този акумулатор, дето само се разрежда /при палене/, а после не се зарежда ?
Определено се зареждат, но трябва да се следи с какъв ток, и до какво напрежение. Дори и да са с полутечен електролит /гел/, те пак си имат отвори за вентилация - някои имат дори тръбичка за извеждане на газовете по-надалеч.
Пише да не се зарежда - в домашни условия, без необходимите уреди. В такъв случай е по-добре да се ползват услугите на специалист.
Аз неспора за това,казвам ви какво пише на него


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 04 дек 2006 12:07


Необслужваемите трябва да се зареждат с по-малък ток и да се внимава повече да не се стигне до презареждане, защото ако започне да се отделя повече газ, което става при презареждане и дори при пълно зареждане, заедно с този газ се губи и част от електролита (нищо че е гел), която няма как да се "долее" и му се скъсява живота. С писанията "да не се зарежда" производителя си връзва гащите срещу такива дето ще включат зарядното и ще го оставят цяла нощ. :-)

Най-сигурно е да се зарежда с по-малък ток и веднага щом напрежението спре да се покачва да се спре и зареждането.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пон 04 дек 2006 15:01


aisd написа:Забравих да кажа, че след като запалих /дадоха ми ток разбира си/ и карах около 30 км. акумулатора се зареди и пали от раз. ....

Аз съм със същия акумулатор. Лятото, не знам защо след 3-4 дена престой акумулатора беше паднал до край (дори тъблото не можеше да светни) и ми се наложи да запаля след като ми даваха ток. След 10 мин работа на двигатела и 3 км. каране спрях на една бензиностанция да заредя. От тогава, до сега го карам (малко по-често от тебе - на 2 дена веднъж) и нямам никакви проблеми акумулатора. Така, че ако може да изкара по 3-4 дена и след това да запали си го пази докато здаде багажа напълно. Поне според мен така трябва да направиш. А, и още нещо, някой беше писъл във форума, че при забравена светната лампа в жабката, му се разреждал акумулатора след десетина дена. Ако не си проверил, виж да не би да ти е светната тази лампа!
Успех!


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Мнениеот nylon » Вто 02 яну 2007 17:36


Автора на темата е колегата aisd и след всичките акъли дето са се разтекли тука сигурно е станал пишман.

Един комшия така цяла година неможа да случи на нов акумулатор и три пъти пъти урежда други комшии с нови акумулатори на половин цена докато накрая не си смени релето за зареждане. :012:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пет 05 яну 2007 14:02


Здравей колега aisd.
Наистина тези акумулатори са добри, но си имат ограничен живот.
Първо е добре(и най-лесно) да се провери какъв ток идва при кабелите където се захващат клемите на акумулатора с мултицет(волт-амперметър). Предполагам, че и nylon иска да те насочи към това.
Зареждането, ако причината е само разряд поради дълъг "сън" или нещо друго да е дръпнало тока(оттечка) ще свърши работа, но ако е заминала някоя клетка го пиши "пътник". Ако след заряд измине едно денонощие(през което не караш автомобила) и се измери напрежение над 12.2 или 12.3 волта, значи акум. е все още добре. Независимо, че този тип акум. се водят без поддръжка и имат залепено фолио отгоре мисля, че то може да се разлепи и да се отворят капачките, за да се види положението на електролита.
Моят пасат пристигна от Германия с такъв и изкара ок. 5 г. сега е с Banner.

:да:


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: акумулатор Bosch Silver

Мнениеот azrod » Пет 13 яну 2012 8:46


И все пак молим автора да сподели какво стана след зареждането на акумулатора :?:


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: акумулатор Bosch Silver

Мнениеот kossel » Пет 13 яну 2012 8:49


Колега, изровил си тема от преди 5 години :idea:
azrod написа:И все пак молим автора да сподели какво стана след зареждането на акумулатора :?:


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: акумулатор Bosch Silver

Мнениеот azrod » Пет 13 яну 2012 9:33


Aми нали затова е форума - да търсим решение на проблеми, но винаги така става че някой пише да му помогнат и после зае*ава другарчета да са оправят сами...
Видях, че е преди 5 години, но ми е интересно какво се е случило, защото и аз се чудя дали да инвестирам в БОШ. Проблем ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта