
акумулатор Bosch Silver
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Бе тези необслужваеми акумулатори нали са заради това такива,защото не се обслужват(зареждат).Или защото не се долива водица?Ако тръгне да го зарежда не може ли да стане нещо.Защото старите като го зареждаш махаш капачките,понеже почва да бълбука и има леки изпарения,а като е капсулован да не се пръсне нещо,знам ли....
Струва ми се малко опасно

- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Това че ги водят необслужваеми е май само за да са по скъпи. Иначе МОНБАТ необслужваем с око си е най обикновен акумолатор с електролит само че клетките са затворени с една обща пласмасова планка със щипки които трябва да се счупят за да се махне планката след което може да си долееш вода и да си го заредиш като обикновен акумолатор.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Да попитам колегите, дето мислят, че необслужваемите акумулатори не се зареждат - на тях динамото /алтернатора, или генератора му викат още/ за какво е ? И какъв ще е този акумулатор, дето само се разрежда /при палене/, а после не се зарежда ?
Определено се зареждат, но трябва да се следи с какъв ток, и до какво напрежение. Дори и да са с полутечен електролит /гел/, те пак си имат отвори за вентилация - някои имат дори тръбичка за извеждане на газовете по-надалеч.
Пише да не се зарежда - в домашни условия, без необходимите уреди. В такъв случай е по-добре да се ползват услугите на специалист.
Определено се зареждат, но трябва да се следи с какъв ток, и до какво напрежение. Дори и да са с полутечен електролит /гел/, те пак си имат отвори за вентилация - някои имат дори тръбичка за извеждане на газовете по-надалеч.
Пише да не се зарежда - в домашни условия, без необходимите уреди. В такъв случай е по-добре да се ползват услугите на специалист.
- varbanoff
- Мнения: 490
- Регистриран на: Съб 27 май 2006 13:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз неспора за това,казвам ви какво пише на негоgr_kanev написа:Да попитам колегите, дето мислят, че необслужваемите акумулатори не се зареждат - на тях динамото /алтернатора, или генератора му викат още/ за какво е ? И какъв ще е този акумулатор, дето само се разрежда /при палене/, а после не се зарежда ?
Определено се зареждат, но трябва да се следи с какъв ток, и до какво напрежение. Дори и да са с полутечен електролит /гел/, те пак си имат отвори за вентилация - някои имат дори тръбичка за извеждане на газовете по-надалеч.
Пише да не се зарежда - в домашни условия, без необходимите уреди. В такъв случай е по-добре да се ползват услугите на специалист.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Необслужваемите трябва да се зареждат с по-малък ток и да се внимава повече да не се стигне до презареждане, защото ако започне да се отделя повече газ, което става при презареждане и дори при пълно зареждане, заедно с този газ се губи и част от електролита (нищо че е гел), която няма как да се "долее" и му се скъсява живота. С писанията "да не се зарежда" производителя си връзва гащите срещу такива дето ще включат зарядното и ще го оставят цяла нощ.
Най-сигурно е да се зарежда с по-малък ток и веднага щом напрежението спре да се покачва да се спре и зареждането.

Най-сигурно е да се зарежда с по-малък ток и веднага щом напрежението спре да се покачва да се спре и зареждането.
aisd написа:Забравих да кажа, че след като запалих /дадоха ми ток разбира си/ и карах около 30 км. акумулатора се зареди и пали от раз. ....
Аз съм със същия акумулатор. Лятото, не знам защо след 3-4 дена престой акумулатора беше паднал до край (дори тъблото не можеше да светни) и ми се наложи да запаля след като ми даваха ток. След 10 мин работа на двигатела и 3 км. каране спрях на една бензиностанция да заредя. От тогава, до сега го карам (малко по-често от тебе - на 2 дена веднъж) и нямам никакви проблеми акумулатора. Така, че ако може да изкара по 3-4 дена и след това да запали си го пази докато здаде багажа напълно. Поне според мен така трябва да направиш. А, и още нещо, някой беше писъл във форума, че при забравена светната лампа в жабката, му се разреждал акумулатора след десетина дена. Ако не си проверил, виж да не би да ти е светната тази лампа!
Успех!
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Здравей колега aisd.
Наистина тези акумулатори са добри, но си имат ограничен живот.
Първо е добре(и най-лесно) да се провери какъв ток идва при кабелите където се захващат клемите на акумулатора с мултицет(волт-амперметър). Предполагам, че и nylon иска да те насочи към това.
Зареждането, ако причината е само разряд поради дълъг "сън" или нещо друго да е дръпнало тока(оттечка) ще свърши работа, но ако е заминала някоя клетка го пиши "пътник". Ако след заряд измине едно денонощие(през което не караш автомобила) и се измери напрежение над 12.2 или 12.3 волта, значи акум. е все още добре. Независимо, че този тип акум. се водят без поддръжка и имат залепено фолио отгоре мисля, че то може да се разлепи и да се отворят капачките, за да се види положението на електролита.
Моят пасат пристигна от Германия с такъв и изкара ок. 5 г. сега е с Banner.

Наистина тези акумулатори са добри, но си имат ограничен живот.
Първо е добре(и най-лесно) да се провери какъв ток идва при кабелите където се захващат клемите на акумулатора с мултицет(волт-амперметър). Предполагам, че и nylon иска да те насочи към това.
Зареждането, ако причината е само разряд поради дълъг "сън" или нещо друго да е дръпнало тока(оттечка) ще свърши работа, но ако е заминала някоя клетка го пиши "пътник". Ако след заряд измине едно денонощие(през което не караш автомобила) и се измери напрежение над 12.2 или 12.3 волта, значи акум. е все още добре. Независимо, че този тип акум. се водят без поддръжка и имат залепено фолио отгоре мисля, че то може да се разлепи и да се отворят капачките, за да се види положението на електролита.
Моят пасат пристигна от Германия с такъв и изкара ок. 5 г. сега е с Banner.

-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: акумулатор Bosch Silver
И все пак молим автора да сподели какво стана след зареждането на акумулатора 

- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: акумулатор Bosch Silver
Колега, изровил си тема от преди 5 години

azrod написа:И все пак молим автора да сподели какво стана след зареждането на акумулатора
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: акумулатор Bosch Silver
Aми нали затова е форума - да търсим решение на проблеми, но винаги така става че някой пише да му помогнат и после зае*ава другарчета да са оправят сами...
Видях, че е преди 5 години, но ми е интересно какво се е случило, защото и аз се чудя дали да инвестирам в БОШ. Проблем ?
Видях, че е преди 5 години, но ми е интересно какво се е случило, защото и аз се чудя дали да инвестирам в БОШ. Проблем ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта