Новата година ми донесе строшено огледало (цялото) и взех ново, но досега не съм правил такива неща и ако някой може да ми даде съвети как да подходя най-рационално. Трябва ли да се сваля цялата кора на вратата и как?
Решение - смяна на огледало и махане на кора на шофьорска врата:
Необходими инструменти - една или две плоски отверки за махане на панели и една кръстата за развинтване на болтове. Желателно е да не са от най-малките, защото разглобяваме кола, а не компютър

Старото беше доста потрошено и не подлежеше на ремонт и проста смяна на стъкларията:

Първо се маха капачката при огледалото от вътрешната страна на вратата. Хваната е с две щипки долу и една горе. Ако вътре има изолация, я оставете докато не махнете кората, защото може да е защипана и да се скъса, а неоригиналните са мизерни в сравнение със заводската изолация. Старайте се да запазите колкото се може повече от оригиналните части, защото другите обикновено са боклук.

След това се маха капачката на дръжката на вратата - става с плоски отверки, отново внимателно. Под нея има два болта. Из форума четох че трябва да са три, но при мен бяха само два. Това са единствените болтове, които държат вратата. Махате ги. След това махате гъбата(джойстик, капачка, тапа или т.н), която управлява огледалото. Става внимателно с дърпане. Може да си помогнете се отверка. Ръчката за сваляне на стъклото се маха като долната и част(един пръстен до кората на вратата) се дърпа обратно на посоката на която сочи ръчката. После просто се дърпа и се вади. Остава само да се махне копчето за заключване. Съветват първо да се заключи, което не може да стане при отворена врата. Аз свалих стъклото преди да започна всичко, така че просто затворих вратата, заключих я и развинтих копчето и си отключох с ключа накрая.

Следва махане на щипките. Това става внимателно и с плоска отверка леко се дърпа кората от вратата докато се чуе щракване и се освободи. Така при всичките тапи, които съм отбелязал на горната картинка. След това внимателно се маха кората, като се изхлузва през остатъка от копчето за заключване и ръчката за отваряне на вратата отвътре (тя не се маха, а си седи там). После откачате говорителя, ако имате такъв във вратата и оставяте кората някъде, където да не пречи.

Самият джойстик се разкача много лесно - просто се плъзга към пантите на вратата и се вади. След това се развинтват трите болта, които държат огледалото. Отново е добра идея да сте с отворен прозорец за да го придържате с другата ръка. Иначе може да падне и да издраска вратата като висне на жилото.


За съжаление при моето неоригинално огледало(освен другите му проблеми - например като се прибере и след това се отвори, огледалото сочи където си иска) металният край на джойстика му липсваше тази "гайка" и нямаше как да сложа тапата. Изрових една гайка 8мм, която влиза точно, залепих я с канаколит и пъхнах две гумени лентички за уплътнение. Държи се здраво, но не е идеално. Като местя тапата и гумите се деформират, така че огледалото не си променя веднага положението. Освен това под огледалото няма цяла пластмасова плоскост, а е хванато само в средата и очаквам при първия удар да се строши и да ходя да търся ново. Вероятно ще има и повече вибрации. Така че ако имате възможност си изровете от някоя морга оригинално запазено огледало, вместо да купувате заместител.

Най-важното е че вече имам огледало и колата е по-безопасна за шофиране.