Вашето доускорение 80-120 на пета предавка?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пон 25 сеп 2006 9:19


Засякох го с телефона ми - резултата беше 11 сек. Измерих го три пъти и все така.




Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 25 сеп 2006 12:04


Тази тема е доста интересна и то не само за дизелите!!
Освен това ускорението в диапазона 80-120км/ч е важно, тъй като масовото безрисково изпреварване е точно в този скоростен диапазон и е добре човек да знае възможностите си :no-no


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Пон 25 сеп 2006 15:07


16-17 секунди днес измерих... Абе това 8-9 секунди ми се вижда страшно бързо. Да не би километража нещо да не е както трябва :roll:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 25 сеп 2006 16:18


Наред си ми е километража, все пак сравняваш 1.4 бензин с 1.6 ТД, на който силата му е точно м/у 2500 и 3500 оборота, и има доста по-голям въртящ момент. Не знам дали има значение, но генерацията ми е само с едно гърне Ремус, 55мм и съм със спортен филтър + интеркулер.
Тия дни мисля да измеря другата дисциплина за еластичност - 60-100 на 4-а предавка :wink:


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Пон 25 сеп 2006 17:05


Темата е интересна, но непрактична аз лично много се съмнявам някой да предприеме изпреварване на 5-та при скорост 80 км/ч, обикновено при тази скорост се ползва 4-та /а някой биха казали дори 3-та/ скорост.


Потребителски аватар
bomini
Мнения: 3037
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 19:41
Автомобил: Audi A4 Quattro
Двигател: AVF
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот bomini » Пон 25 сеп 2006 17:06


dmitko написа:Темата е интересна, но непрактична аз лично много се съмнявам някой да предприеме изпреварване на 5-та при скорост 80 км/ч, обикновено при тази скорост се ползва 4-та /а някой биха казали дори 3-та/ скорост.


Освен, ако не са дизели :lol: :wink:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 25 сеп 2006 17:07


dmitko написа:Темата е интересна, но непрактична аз лично много се съмнявам някой да предприеме изпреварване на 5-та при скорост 80 км/ч, обикновено при тази скорост се ползва 4-та /а някой биха казали дори 3-та/ скорост.

Ами аз например нямам файда голяма от 90 да ръчкам 4 та с дизела... щот на 120 ще издъхне ;) докъто на полото му ръгам бензин, 3 та и газ.. до 125 - > у червеното


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 25 сеп 2006 17:47


От 80 на 5та рядко ми се случва изобщо да набирам камо ли да изпреварвам понеже там /1700-1800/ турбото не се е развъртяло и на 5 та няма да има ряз,то за тая рабпта си има 4-та да дръпна до 110 /или 140 ако някой се заяде/ пък после ще си караме полекичка :wink: Та мнението ми е че това е много странен критерий за сравнение на ускорението!


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 25 сеп 2006 17:58


Не знам дали е странен, избрах скоростта, защото в Ауто Билд тестват колите именно на тези доускорения за еластичност: 60-100 на 4-а, и 80-120 на 5-а. На мен не ми се струва странно, защото извън града като включа 5-а, и забравям. Само понякога, ако трябва да прескоча някой бързо, бутам 4-а :wink:


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Пон 25 сеп 2006 17:59


Това е интересно но надали някой ще изпреварва на 5та с 80км/ч при идващ автомобил отсреща :wink: Ако става въпрос за АБФа на 5та с 80км/ч си е направо пълен мъртвец но с тази скорост ако се появи рязко кола отсреща спокойно си слагам 3та или ако положението е доста напечено направо 2ра при която се справя най добре :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 сеп 2006 18:00


Критерия никак не е странен ама май е въведен доста одавна,а от тогава колите са се развили доста.По горе бях писал да измерваме ускорението на 4-та или на 5та ама от 100-140.Така ще е по реално спрямо съвременните коли.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 25 сеп 2006 18:02


rusiq_24 написа:Това е интересно но надали някой ще изпреварва на 5та с 80км/ч при идващ автомобил отсреща :wink: Ако става въпрос за АБФа на 5та с 80км/ч си е направо пълен мъртвец но с тази скорост ако се появи рязко кола отсреща спокойно си слагам 3та или ако положението е доста напечено направо 2ра при която се справя най добре :wink:

Не става вапрос за изпреварване на косъм или някво дърпане с изпреварвания автомобил,а рутинно подминаване на маста автомобили ,или още по често срещаното доускорение след средата на завоя.Иначе ти ако за всеки изпреварен автомобил ръчкаш 3-та или пък 2-ра то колата няма да ти издаяни дълго.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 25 сеп 2006 18:04


Rabbit_TDI написа:Критерия никак не е странен ама май е въведен доста одавна,а от тогава колите са се развили доста.По горе бях писал да измерваме ускорението на 4-та или на 5та ама от 100-140.Така ще е по реално спрямо съвременните коли.

Еластичност се мери на по-ниски обороти, а на по-високи вече мериш мощност. То е ясно, че ако цедиш бензинов двигател на високите обороти, ще набира по-бързо. А и аз всъщност я засякох в диапазона 80-140, и както казах беше 16сек. Имайте обаче предвид, че кабриото има чудовищно въздушно съпротивление и при скорости над 110-120 то оказва голямо влияние. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.41, което си е доста... А при спуснат гюрук е още по-зле :wink:


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Пон 25 сеп 2006 18:12


Rabbit_TDI написа:
rusiq_24 написа:Това е интересно но надали някой ще изпреварва на 5та с 80км/ч при идващ автомобил отсреща :wink: Ако става въпрос за АБФа на 5та с 80км/ч си е направо пълен мъртвец но с тази скорост ако се появи рязко кола отсреща спокойно си слагам 3та или ако положението е доста напечено направо 2ра при която се справя най добре :wink:

Не става вапрос за изпреварване на косъм или някво дърпане с изпреварвания автомобил,а рутинно подминаване на маста автомобили ,или още по често срещаното доускорение след средата на завоя.Иначе ти ако за всеки изпреварен автомобил ръчкаш 3-та или пък 2-ра то колата няма да ти издаяни дълго.
Колега съгласен съм с теб но ако возиш още 4 човека с теб и започнеш да изпреврваш и ти се появи кола отпред с висока скорост мисля че по добрия вариянт е да я настъпиш до колкото може а не да си пазиш мотора да не се износи а колкото до това дали ще издържи АБФа е създаден да се кара на високи обороти и аз затова съм го взел и ако на ден не ударя поне 2-3 регулатора сън не ме хваща вечерта а ако се разваля от това по добре да го няма :wink: А иначе за това упражнение мисля че безспорен фаворит е дизела :wink:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 25 сеп 2006 18:50


rusiq_24 написа:Това е интересно но надали някой ще изпреварва на 5та с 80км/ч при идващ автомобил отсреща


Аз, честно казано, вчера като прочетох темата и се замислих за колко секунди го правя това? И се усетих, че никога не съм карал на 5-та с 80 :oops:

Днес проведох тест два пъти, като единия съм заснел с телефона - 10 сек. но незнам дали го направих правилно, защото не набих педала до пода, а просто понастъпих малко :) Иначе 80км при мен е 2200 оборота, а 120 ми е на 3600 :) демек в зоната в която никога не карам :oops:

Иначе ето и всички времена:
80-120 = 10сек
80-140 = 17сек
80-160 = 25сек

Нагоре не мерих, че имаше движение яко и не беше прав учатък пътя. Иначе от 0 до 140 го правя по-бързо отколкото от 80 до 140 на 5-та :)

При това мерене основно значение има не мощността, а въртящият момент, моят е 163нм/4600 демек на 2000 оборота със сигурност имам по-малко от 80нм, докато ТДИ-то е между 110 и 155 нм (в зависимост от модела), но забележете - започват от 2300 оборота някъде. Затова и всички дизели позволяват по-рядка смяна на предавките, просто си дърпат независимо от оборотите и винаги създават усещаноето за "залепяне на седалката" (по-мощните де).



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта