Място на изпарител?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Място на изпарител?

Мнениеот Гергин » Чет 19 яну 2012 16:39


А така, и като дадеш контакт и си на позиция газ на ключът, какво става???
Я да разсъждаваме. Щото и аз на това му викам механичен.
КОнтак- ключът е на позиция газ- Подава напрежение на клапана на газта и той отваря и газта тръгва.
Когато е на бензин и дадеш контакт помпата включва, но дюзата или дюзите са затворени и не блъскат бензин.




Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: Място на изпарител?

Мнениеот Ivo 1983 » Чет 19 яну 2012 17:26


Гергин написа:А така, и като дадеш контакт и си на позиция газ на ключът, какво става???
Я да разсъждаваме. Щото и аз на това му викам механичен.
КОнтак- ключът е на позиция газ- Подава напрежение на клапана на газта и той отваря и газта тръгва.
Когато е на бензин и дадеш контакт помпата включва, но дюзата или дюзите са затворени и не блъскат бензин.

Позволявам си да цитирам колегата Марока:
"...ест. има опция, като загася двигателя на контакт да си спре газта..."
Явно има вариант, та ако иска колегата да каже. Четох из нета, че има хора с такива копчета, но явно по някакъв начин прекъсват газта, ако следваме логиката.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Място на изпарител?

Мнениеот Winner25 » Чет 19 яну 2012 23:02


Всички ключове газ/бензин имат кабел който се омотава около високоволтовия кабел на бобината и като няма искра там не пускат газ.
Ако ключа е с автоматично преминаване на газ - пали на бензин и минава на газ.
Има автоматични които имат положение "газ" и директно тръгват на газ. Има и неавтоматични които имат газ/бензин и неоутрално.
Всики които имат положение "газ" и са включени на него при подаване на контакт отварят клапана за няколко секунди и след това прекъсват захранването му. После клапана отваря чак когато завърти стартера и се появи искра на бобината :)


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Място на изпарител?

Мнениеот Mapoka » Чет 19 яну 2012 23:15


Winner25 написа:Всички ключове газ/бензин имат кабел който се омотава около високоволтовия кабел на бобината и като няма искра там не пускат газ .
Ако ключа е с автоматично преминаване на газ - пали на бензин и минава на газ.
Има автоматични които имат положение "газ" и директно тръгват на газ. Има и неавтоматични които имат газ/бензин и неоутрално.
Всики които имат положение "газ" и са включени на него при подаване на контакт отварят клапана за няколко секунди и след това прекъсват захранването му. После клапана отваря чак когато завърти стартера и се появи искра на бобината :)


:да:

Ключа които имам не е просто копче, както казва Гергин.
Схемата му е изградена с ОУ LM741, и чака 1-2 секунди липса на "искра", за да спре газта. Има си и обогатител (автоматичен, не с копче както е на вакумния)
Единствената му разлика с напълно автоматичния е, че не се превключва сам при опр оборот, а ръчно.
Едното положение е бензин, средното на копчето е неутрално, третата позиция е газ (газ със всичките му там safety функции).
Трябваше да го напиша както Winner25, но си мислех че се подразбира че като слагаш електрически изпарител, няма кой да сложи копче за вакумен.


Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: Място на изпарител?

Мнениеот Ivo 1983 » Пет 20 яну 2012 14:17


Ето какво успях да изровя от нета. Цитирам колегата del7710 от рено форума:
1. Мощността на двигателя/к.с/ се умножава по 7.5кв. мм/10кв.мм/ така ще получиш площа, с която трябва да е смесителя/най-тясната му част/
2. За да получиш диаметъра на смесителя тази площ я разделяш на П/3.14/
3. След това намираш корен квадратен на частното на от точка 2. Тук вече си получил радиуса на смесителя
4. Получения по - горе радиус го умножаваш по две. Вече знаеш колко трябва ти е смесителя
Трябва само да знаеш, че като умножаваш със 7.5кв. мм ще получиш минималния диаметър на смесителя а, когато умножаваш с 10кв. мм ще получиш максималния диаметър.

Както и формула на колегата rumen :
Ф[mm]=4*(корен-квадратен от мощноста в конски сили).


За ключето видях, че има на BRC - точно такива, каквито описват колегите по горе с реле време :да:


Потребителски аватар
patzo_sl
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Място на изпарител?

Мнениеот patzo_sl » Пет 20 яну 2012 18:32


Колега вземи си едно обикновено копче с три положения.Захранваш копчето с + от бензиновата помпа.В едното крайно положение тока се връща към бензиновата помпа(караш на бензин),в другото крайно положение тока отива към изпарителя и газовия клапан(караш на газ),а в средно положение всичко е изключено(много е удобно,ако задавиш колата).
Дано съм помогнал.Аз съм така 7-ма година.
Поздрави.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Място на изпарител?

Мнениеот Winner25 » Нед 22 яну 2012 19:29


На моно инжекцията не се соира помпата а дюзата :wink:


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Място на изпарител?

Мнениеот Mapoka » Нед 22 яну 2012 21:45


Наистина, при моното се спира дюзата (според разбиранията на шофьора може и помпата).
Много хитро е това да се взема захранване за газовите клапани от захранването на помпата. Преди палене помпата има импулс 1-2 секунди (достатъчен да обогати на газ), след запалване захранването и се възвръща.
При аварийно изгасване на двигателя (или изгасване, но колата е на контакт), след 1-2 секунди спира захранването на помпата (респ на газовия клапан).
Имаме си функцията на едно "средностатистическо" копче за газ за електрически изпарител.


Потребителски аватар
patzo_sl
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Място на изпарител?

Мнениеот patzo_sl » Пон 23 яну 2012 9:54


Winner25 написа:На моно инжекцията не се соира помпата а дюзата :wink:

Това го знаем,за дюзата.А би ли пояснил защо да не си спираме и помпата?Пречи ли?Просто е много удачен варианта с + от помпата.
А може и да не спира помпата,а само да се вземе(разклони) + от нея.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Място на изпарител?

Мнениеот i.e.i » Пон 23 яну 2012 10:39


А може и да не спира помпата,а само да се вземе(разклони) + от нея.

:да: От бушона.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Място на изпарител?

Мнениеот Winner25 » Нед 29 яну 2012 12:24


patzo_sl написа:
Winner25 написа:На моно инжекцията не се соира помпата а дюзата :wink:

Това го знаем,за дюзата.А би ли пояснил защо да не си спираме и помпата?Пречи ли?Просто е много удачен варианта с + от помпата.
А може и да не спира помпата,а само да се вземе(разклони) + от нея.

Дали да работи помпата или не - всеки си решава :) Моята работи и за сега нямам проблеми. Срещал съм проблем и с работеща, и с неработеща.


Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: Място на изпарител?

Мнениеот Ivo 1983 » Пет 30 мар 2012 19:57


Най-после сколасах да го монтираме това Ловато :beer Та изпарителя го монтирахме зад кутията на въздушния филтър. Нищо не сме преправяли по него - точно се хвана - клапата за топъл въздух не сме закачали на тоя етап. Прекъснахме помпата от релето на ключа и с друго реленце прекъснахме дюзата. Минах си на преглед без евросонда - предварително питах да не стане фал :mrgreen: Предварението не сме пипали- на бензин пали само като види ключа, на газ малко по-трудно, но аэ паля на бензин и прехвърлям. Аванс не чука. Сложихме и у-во да лъже компютъра, че ламбдата на газ работи перфектно :lol: Работи много добре мотора, същите обороти на празен ход като на бензин 900-950.
Сега чакам да видя разхода. Заредих и за 15 литра, но гледам, че понамалява значително :mrgreen: Та ще видим какво ще излезе като разход-градско за Враца. Дано не е над 12. :012:
Искам да благодаря на всички от форума - доста информация прочетох и ми беше много полезно :beer


Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: Място на изпарител?

Мнениеот Ivo 1983 » Съб 31 мар 2012 18:14


Разхода май ще е голям :Mr Green Fun Предварението играе ли роля за разхода на газ ?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Място на изпарител?

Мнениеот Winner25 » Съб 31 мар 2012 21:03


Ivo 1983 написа:Разхода май ще е голям :Mr Green Fun Предварението играе ли роля за разхода на газ ?

Колко голям. Ако караш на къси разстояния разход от рода на 12-13/100 е напълно нормален. Зимата даже може да стигне и 15.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19316
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Място на изпарител?

Мнениеот stefan4o » Съб 31 мар 2012 21:17


Ivo 1983 написа:Разхода май ще е голям :Mr Green Fun Предварението играе ли роля за разхода на газ ?

Пряко не. Просто с него колата е по-пъргава и се налага по-леко да натискаш газта, от което произлиза и по-ниският разход на гориво. :beer
Гледам, че си прочел за дифузьора - моят съвет е вземи най-малкия диаметър - понеже при него съотношението разход/вървеж е най-прилично. Съществен недостатък е, че като количество сместа идва леко недостатъчна в режимите на лютеницата, но няма пълно щастие. В другата крайност получаваш, според моята субективна преценка, доста по-плавна крива на мощност и върт.момент, за сметка на чувството, че колата ти е скопена в средната част на оборотния диапазон. Ще опитам с едно изречение да го опиша - усещането с малкия дифузьор е почти като при дизелова кола - изтегля добре от ниски обороти, но щастието свършва малко преди червения сектор, с големия - все едно караш доста скопен на бензин автомобил и понякога се налага да се кръстиш при изпреварване, за да има динамика е нужно да се кара над 3000 оборота, а това е свързано... с разход*.
*това са личните ми впечатления, не ангажирам никого с тях, нито твърдя, че са обективни.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта