А така, и като дадеш контакт и си на позиция газ на ключът, какво става???
Я да разсъждаваме. Щото и аз на това му викам механичен.
КОнтак- ключът е на позиция газ- Подава напрежение на клапана на газта и той отваря и газта тръгва.
Когато е на бензин и дадеш контакт помпата включва, но дюзата или дюзите са затворени и не блъскат бензин.
Място на изпарител?
- Ivo 1983
- Мнения: 502
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Враца
Re: Място на изпарител?
Гергин написа:А така, и като дадеш контакт и си на позиция газ на ключът, какво става???
Я да разсъждаваме. Щото и аз на това му викам механичен.
КОнтак- ключът е на позиция газ- Подава напрежение на клапана на газта и той отваря и газта тръгва.
Когато е на бензин и дадеш контакт помпата включва, но дюзата или дюзите са затворени и не блъскат бензин.
Позволявам си да цитирам колегата Марока:
"...ест. има опция, като загася двигателя на контакт да си спре газта..."
Явно има вариант, та ако иска колегата да каже. Четох из нета, че има хора с такива копчета, но явно по някакъв начин прекъсват газта, ако следваме логиката.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Място на изпарител?
Всички ключове газ/бензин имат кабел който се омотава около високоволтовия кабел на бобината и като няма искра там не пускат газ.
Ако ключа е с автоматично преминаване на газ - пали на бензин и минава на газ.
Има автоматични които имат положение "газ" и директно тръгват на газ. Има и неавтоматични които имат газ/бензин и неоутрално.
Всики които имат положение "газ" и са включени на него при подаване на контакт отварят клапана за няколко секунди и след това прекъсват захранването му. После клапана отваря чак когато завърти стартера и се появи искра на бобината
Ако ключа е с автоматично преминаване на газ - пали на бензин и минава на газ.
Има автоматични които имат положение "газ" и директно тръгват на газ. Има и неавтоматични които имат газ/бензин и неоутрално.
Всики които имат положение "газ" и са включени на него при подаване на контакт отварят клапана за няколко секунди и след това прекъсват захранването му. После клапана отваря чак когато завърти стартера и се появи искра на бобината

- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Място на изпарител?
Winner25 написа:Всички ключове газ/бензин имат кабел който се омотава около високоволтовия кабел на бобината и като няма искра там не пускат газ .
Ако ключа е с автоматично преминаване на газ - пали на бензин и минава на газ.
Има автоматични които имат положение "газ" и директно тръгват на газ. Има и неавтоматични които имат газ/бензин и неоутрално.
Всики които имат положение "газ" и са включени на него при подаване на контакт отварят клапана за няколко секунди и след това прекъсват захранването му. После клапана отваря чак когато завърти стартера и се появи искра на бобината

Ключа които имам не е просто копче, както казва Гергин.
Схемата му е изградена с ОУ LM741, и чака 1-2 секунди липса на "искра", за да спре газта. Има си и обогатител (автоматичен, не с копче както е на вакумния)
Единствената му разлика с напълно автоматичния е, че не се превключва сам при опр оборот, а ръчно.
Едното положение е бензин, средното на копчето е неутрално, третата позиция е газ (газ със всичките му там safety функции).
Трябваше да го напиша както Winner25, но си мислех че се подразбира че като слагаш електрически изпарител, няма кой да сложи копче за вакумен.
- Ivo 1983
- Мнения: 502
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Враца
Re: Място на изпарител?
Ето какво успях да изровя от нета. Цитирам колегата del7710 от рено форума:
1. Мощността на двигателя/к.с/ се умножава по 7.5кв. мм/10кв.мм/ така ще получиш площа, с която трябва да е смесителя/най-тясната му част/
2. За да получиш диаметъра на смесителя тази площ я разделяш на П/3.14/
3. След това намираш корен квадратен на частното на от точка 2. Тук вече си получил радиуса на смесителя
4. Получения по - горе радиус го умножаваш по две. Вече знаеш колко трябва ти е смесителя
Трябва само да знаеш, че като умножаваш със 7.5кв. мм ще получиш минималния диаметър на смесителя а, когато умножаваш с 10кв. мм ще получиш максималния диаметър.
Както и формула на колегата rumen :
Ф[mm]=4*(корен-квадратен от мощноста в конски сили).
За ключето видях, че има на BRC - точно такива, каквито описват колегите по горе с реле време
1. Мощността на двигателя/к.с/ се умножава по 7.5кв. мм/10кв.мм/ така ще получиш площа, с която трябва да е смесителя/най-тясната му част/
2. За да получиш диаметъра на смесителя тази площ я разделяш на П/3.14/
3. След това намираш корен квадратен на частното на от точка 2. Тук вече си получил радиуса на смесителя
4. Получения по - горе радиус го умножаваш по две. Вече знаеш колко трябва ти е смесителя
Трябва само да знаеш, че като умножаваш със 7.5кв. мм ще получиш минималния диаметър на смесителя а, когато умножаваш с 10кв. мм ще получиш максималния диаметър.
Както и формула на колегата rumen :
Ф[mm]=4*(корен-квадратен от мощноста в конски сили).
За ключето видях, че има на BRC - точно такива, каквито описват колегите по горе с реле време

- patzo_sl
- Мнения: 123
- Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Място на изпарител?
Колега вземи си едно обикновено копче с три положения.Захранваш копчето с + от бензиновата помпа.В едното крайно положение тока се връща към бензиновата помпа(караш на бензин),в другото крайно положение тока отива към изпарителя и газовия клапан(караш на газ),а в средно положение всичко е изключено(много е удобно,ако задавиш колата).
Дано съм помогнал.Аз съм така 7-ма година.
Поздрави.
Дано съм помогнал.Аз съм така 7-ма година.
Поздрави.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Място на изпарител?
На моно инжекцията не се соира помпата а дюзата 

- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Място на изпарител?
Наистина, при моното се спира дюзата (според разбиранията на шофьора може и помпата).
Много хитро е това да се взема захранване за газовите клапани от захранването на помпата. Преди палене помпата има импулс 1-2 секунди (достатъчен да обогати на газ), след запалване захранването и се възвръща.
При аварийно изгасване на двигателя (или изгасване, но колата е на контакт), след 1-2 секунди спира захранването на помпата (респ на газовия клапан).
Имаме си функцията на едно "средностатистическо" копче за газ за електрически изпарител.
Много хитро е това да се взема захранване за газовите клапани от захранването на помпата. Преди палене помпата има импулс 1-2 секунди (достатъчен да обогати на газ), след запалване захранването и се възвръща.
При аварийно изгасване на двигателя (или изгасване, но колата е на контакт), след 1-2 секунди спира захранването на помпата (респ на газовия клапан).
Имаме си функцията на едно "средностатистическо" копче за газ за електрически изпарител.
- patzo_sl
- Мнения: 123
- Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Място на изпарител?
Winner25 написа:На моно инжекцията не се соира помпата а дюзата
Това го знаем,за дюзата.А би ли пояснил защо да не си спираме и помпата?Пречи ли?Просто е много удачен варианта с + от помпата.
А може и да не спира помпата,а само да се вземе(разклони) + от нея.
Re: Място на изпарител?
А може и да не спира помпата,а само да се вземе(разклони) + от нея.

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Място на изпарител?
patzo_sl написа:Winner25 написа:На моно инжекцията не се соира помпата а дюзата
Това го знаем,за дюзата.А би ли пояснил защо да не си спираме и помпата?Пречи ли?Просто е много удачен варианта с + от помпата.
А може и да не спира помпата,а само да се вземе(разклони) + от нея.
Дали да работи помпата или не - всеки си решава

- Ivo 1983
- Мнения: 502
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Враца
Re: Място на изпарител?
Най-после сколасах да го монтираме това Ловато
Та изпарителя го монтирахме зад кутията на въздушния филтър. Нищо не сме преправяли по него - точно се хвана - клапата за топъл въздух не сме закачали на тоя етап. Прекъснахме помпата от релето на ключа и с друго реленце прекъснахме дюзата. Минах си на преглед без евросонда - предварително питах да не стане фал
Предварението не сме пипали- на бензин пали само като види ключа, на газ малко по-трудно, но аэ паля на бензин и прехвърлям. Аванс не чука. Сложихме и у-во да лъже компютъра, че ламбдата на газ работи перфектно
Работи много добре мотора, същите обороти на празен ход като на бензин 900-950.
Сега чакам да видя разхода. Заредих и за 15 литра, но гледам, че понамалява значително
Та ще видим какво ще излезе като разход-градско за Враца. Дано не е над 12.
Искам да благодаря на всички от форума - доста информация прочетох и ми беше много полезно



Сега чакам да видя разхода. Заредих и за 15 литра, но гледам, че понамалява значително


Искам да благодаря на всички от форума - доста информация прочетох и ми беше много полезно

- Ivo 1983
- Мнения: 502
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Враца
Re: Място на изпарител?
Разхода май ще е голям
Предварението играе ли роля за разхода на газ ?

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Място на изпарител?
Ivo 1983 написа:Разхода май ще е голямПредварението играе ли роля за разхода на газ ?
Колко голям. Ако караш на къси разстояния разход от рода на 12-13/100 е напълно нормален. Зимата даже може да стигне и 15.
- stefan4o
- Мнения: 19316
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Място на изпарител?
Ivo 1983 написа:Разхода май ще е голямПредварението играе ли роля за разхода на газ ?
Пряко не. Просто с него колата е по-пъргава и се налага по-леко да натискаш газта, от което произлиза и по-ниският разход на гориво.

Гледам, че си прочел за дифузьора - моят съвет е вземи най-малкия диаметър - понеже при него съотношението разход/вървеж е най-прилично. Съществен недостатък е, че като количество сместа идва леко недостатъчна в режимите на лютеницата, но няма пълно щастие. В другата крайност получаваш, според моята субективна преценка, доста по-плавна крива на мощност и върт.момент, за сметка на чувството, че колата ти е скопена в средната част на оборотния диапазон. Ще опитам с едно изречение да го опиша - усещането с малкия дифузьор е почти като при дизелова кола - изтегля добре от ниски обороти, но щастието свършва малко преди червения сектор, с големия - все едно караш доста скопен на бензин автомобил и понякога се налага да се кръстиш при изпреварване, за да има динамика е нужно да се кара над 3000 оборота, а това е свързано... с разход*.
*това са личните ми впечатления, не ангажирам никого с тях, нито твърдя, че са обективни.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта