1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот yoan4o » Вто 24 яну 2012 9:57


Привет.
Проблема е следния.

Когато купих колата си беше напълно девствено ААМ, доста куцо.
При обслужването смених разпределителния вал с такъв от ПБ - 112к.с. и компютър от АДЗ - 90к.с.


Колата започна да върви доста по-доволно, разхода се вдигна с 1,5л./100км. и всичко като цяло си е ОК, но само на бензин.

След 4000км. пробег реших да слагам АГУ.
Сложих чисто НОВО БРЦ. От тогава колата на газ при градско леко шофиране под 16/100 не мога да я сваля, при положение че на бензин разхода не е повече от 10/100. :shock
Извънградско при средна скорост около 90-100км.ч. не мога да я сваля под 12/100. facepalm
Мислех, че след настройка ще се оправят нещата, но уви.....

Е тука идва проблема.
Вече съм минал повече от 3000км. с газовата и вчера при опит да се настрои финално, щото досега беше нов изпарителя, изобщо не успяха в сервиза.
Когато направят смесите в нормите не може да отлепи колата, дори при опит за форсаж на място.
Смениха два клапана по АГУ, данеби да са дефектни, дори замениха изпарителя с чисто нов. :idea:
Накрая просто се отказахме, човека се мъчи 4 часа.
Остана възможен само задния клапан при бутилката, като единствена възможна причина в самото АГУ.

Дали проблема не е във вала???
Възможно ли е да оказва чак такова влияние при работата на газ, при положение, че на бензин всичко си е ОК?!

Няма логика мои приятели с АБФ-и да харчат по-малко ГАЗ от мен.

Отбелязвам, че при обслужването на колата, преди 7000км. са сменени всички необходими части, свещи, кабели, капачки, т.е. няма неизправни компоненти по системата...

Последна промяна от yoan4o на Вто 24 яну 2012 21:45, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
fill
Мнения: 1574
Регистриран на: Пет 29 юни 2007 7:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот fill » Вто 24 яну 2012 10:22


Карам със същия вал, т.е. от PB. Нямам твойте проблеми с форсирането. Според мен не ти е проблема във вала. 12 на 100 извънградско при тази скорост е много.
Топъл или студен въздух смуче колата ? Ако е топъл, промени го на студен.
Какво ти е предварението на газ ?


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот yoan4o » Вто 24 яну 2012 10:33


Нямам представа Фил, изобщо не съм наясно с пустата ГАЗ.
Знам само, че като се увеличи сместа от реглажа колата си върви, няма ядове, обаче харчи 17-18/100.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот stefan4o » Вто 24 яну 2012 13:08


Йоанчо, добре дошЕл при бедните с АГУ. :beer
Предполагам, че майсторите работят с газ-анализатор при настройката? Бих те посъветвал сам да се опиташ да нагодиш нещата, стига разбира се, да не ти отпадне гаранцията. На вкус и цвет невинаги се получават нещата, ама не пречи да опиташ. Има доста теми за настройка на АГУ, и газ-анализаторът е доста полезен уред за тая цел. Но негов недостатък е, че колата се настройва на място и с нещо като симулирано натоварване (примерно даване на газ до 3500 оборота и следене на смесите и газовете при тоя режим). Има вариант да опиташ сам да я настроиш като за целта ти е необходим хубав участък (околовръстен път например) и малко лично време. И така с винта на тройника тестваш, докато ти хареса как върви колата (спира се да се пипа докато разликата от предишното развиване с някаква стъпка и следващото е вече е изчезнала), после си оправяш малко сместа на ПХ от изпарителя и (там имаше някаква особеност за стъпковия мотор на моното)... засичаш разход. :beer


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот popeye » Вто 24 яну 2012 16:38


За газта е много важна степента на сгъстяване(съответно и компресията) - колкото по-висока > толкова по-добър вървеж и малък разход.
При ААМ степента на сгъстяване е 9.5, но с оригиналния вал. С вала от РВ степента пак е 9.5 но компресията е паднала доста(предполагам под 10).
На второ място БРЦ - неземен боклук, потърси Ловато или Ренцо-Ланди с малък диаметър и ще се родиш. Преди време от колега взех изпарител "Landi Renzo EC 04"
, смених комплект мембрани и го монтирах на пасат с АБС мотор. Незнам дали ще ми повярваш но разхода е 9.5 в София.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот yoan4o » Вто 24 яну 2012 16:41


popeye написа:За газта е много важна степента на сгъстяване(съответно и компресията) - колкото по-висока > толкова по-добър вървеж и малък разход.
При ААМ степента на сгъстяване е 9.5, но с оригиналния вал. С вала от РВ степента пак е 9.5 но компресията е паднала доста(предполагам под 10).
На второ място БРЦ - неземен боклук, потърси Ловато или Ренцо-Ланди с малък диаметър и ще се родиш. Преди време от колега взех изпарител "Landi Renzo EC 04"
, смених комплект мембрани и го монтирах на пасат с АБС мотор. Незнам дали ще ми повярваш но разхода е 9.5 в София.


Колега кажи повече за компресията :!:
Иначе за момента не ми е на дневен ред смяна на АГУ-то, понеже и без друго към момента ми е към 450лв. и е чисто ново.
В краен случай ще гледам да я донастроя да го докарам до към 12/100 в София и това е.
И без друго от време на време си карам на бензин.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот muns61 » Вто 24 яну 2012 17:05


Попай, пишеш неземни измишльотини за БРЦ - то.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот popeye » Вто 24 яну 2012 17:29


muns61 написа:Попай, пишеш неземни измишльотини за БРЦ - то.


имал съм 2(едното чисто ново), всяка седмица ходех на реглаж

и към yoan4o а зъбното колело твойто ли е или от РВ-то


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот yoan4o » Вто 24 яну 2012 17:29


popeye написа:
muns61 написа:Попай, пишеш неземни измишльотини за БРЦ - то.


имал съм 2(едното чисто ново), всяка седмица ходех на реглаж

и към yoan4o а зъбното колело твойто ли е или от РВ-то


От ПБ-то, комплект беше, те не са ли еднакви?


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот popeye » Вто 24 яну 2012 17:33


белезите са на различно място. Пробвай да дадеш закъснение на разпр.вал с 1 зъб, но първо го врътни на ръка мотора


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот stefan4o » Вто 24 яну 2012 17:54


popeye написа:белезите са на различно място. Пробвай да дадеш закъснение на разпр.вал с 1 зъб, но първо го врътни на ръка мотора

Двете зъбни колела ги дават с еднакъв номер по ОЕМ. Ти сравнявал ли си ги едно до друго? Понеже не виждам някаква логика да са абсолютно еднакви като код, а пък да са с различни белязки :roll:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот muns61 » Вто 24 яну 2012 19:11


yoan4o написа:Привет.
Проблема е следния.


Колата започна да върви доста по-доволно, разхода се вдигна с 1,5л./100км. и всичко като цяло си е ОК, но само на бензин.

След 4000км. пробег реших да слагам АГУ.
Сложих чисто НОВО БРЦ. От тогава колата на газ при градско леко шофиране под 16/100 не мога да я сваля, при положение че на бензин разхода не е повече от 10/100. :shock
Извънградско при средна скорост около 90-100км.ч. не мога да я сваля под 12/100. facepalm

Ако сега ти гори бензин 10 градско, значи преди е горила 8,5, което за Сф е абсурд. Такъв разход само един тук го дава! :Mr Green Fun
Обикновена газова не се настройва с газанализатор.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот yoan4o » Вто 24 яну 2012 22:03


Точно така, като купих колата я докарах от Видин до София при разход 6/100. :shock

В София ВР6 ми дава 12/100, като се има в предвид, че се забавлявам от време на време. mhihi
Защо да е невъзможно 8,5?

Нищо де, и все пак какво ще ме посъветвате, щото ако трябва още няколкохиляди километра да настройвам и продължава да харчи 17-18/100, което като разход на пари е като на бензин, Газовата ме губи като абонат и просто ще я разкарам....


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот icemenn » Вто 24 яну 2012 23:58


колега и аз съм на същото полужение като теб AAM със вал от RP или PB не съм вече много сигурен и изпускатели от 2E,колата вървеше доволно на бензин ,но реших след около 8000км да сложа газово,сложих газовото в града съм доволен 12/13 и си карам стабилно,ноо извън града мислех че разхода ще е от рода на 8-9 а то ми гори 12 газ а бензин гореше 6.5 -7 което като цена е почти същото... засега все още пипам газовото като настройки,но тези дни съм рещил да върна предварението,защото е около 25 градуса.Чел съм в форума че на газ около 5 градуса е добре,но ще видим как стоят нещата с този вал.

Разхода в града трудно се мери,пробвай извън града като караш на дълго и да си я настройваш.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8mi ААМ с по-агресивен вал, проблем с газовите настройки?!

Мнениеот popeye » Сря 25 яну 2012 9:27


прегледай тази тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=9525&hilit=veskoni
и тазиhttp://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=16302&hilit=VESKONI+RACING
има и сайт и клип колко са "опасни" газовите уредбиhttp://veskony.com/

препоръчвам с 2 ръце, мойте коли само там ходят и разход над 11 в София никога не съм имал



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта