Колата е Пасат, б5,5, 1,9tdi, AWX мотор, 2003г.
От няколко месеца имам усещането, че нещо по предницата се е поразбило.
При ускоряване, около 40 км/ч, усещам леко”играене” на волана. Колкото по-неравен е пътя , толкова по- силно изразени вибрации. При по-голяма скорост-никакви проблеми.
Разменях гуми-нищо, други гуми-нищо, още едни други гуми-пак нищо.
Правих тест на амортесьорите-всичките са 78-80%.
Външните накрайници имаха малко луфт(в гумата, около резбата), не в ябълката-смених ги, регулираха предницата. Никаква разлика.
Останаха носачите. Влязох в канала, бутах, дърпах, клатих, натисках с щанга-не видях нищо притеснително. Вдигнах на крик-пак клатих, натисках….-нищо.
Въпросът ми е: Как да проверя носачите? Едва ли трябва да откачвам всеки носач, за да го проверявам поотделно. Ако някой е имал подобен проблем, моля да сподели!
Проверка щанги и носачи на Пасат, б5,5
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Проверка щанги и носачи на Пасат, б5,5
Колега,дигни я леко на крик,хвани гумата и я разбутай наляво,надясно,нодолу,нагоре и ако има някакъв луфт,ще видиш от коя "ябълка" на кой носач идва...
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Проверка щанги и носачи на Пасат, б5,5
Какви са тия майстори,да идеш на стенд и да не ти прегледат предницата,в Пловдив първо ти я проверяват казват ти какво е разбито и ако не искаш да го сменяш ти правят стенд.
- SoManyRetards
- Мнения: 240
- Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Проверка щанги и носачи на Пасат, б5,5
ulipet написа:Какви са тия майстори,да идеш на стенд и да не ти прегледат предницата,в Пловдив първо ти я проверяват казват ти какво е разбито и ако не искаш да го сменяш ти правят стенд.

При мен даже се е случвало въобще да не се съгласят да направят стенда, нищо, че си плащаш.
Отговора им е, че след това пак ще идеш да им мрънкаш, че износва примерно гуми, а всичко идва от разбитата част, която трябва да се смени, преди стенда.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Проверка щанги и носачи на Пасат, б5,5
Ако имаш разбит шарнир-ще го чеуш,дори и само един да е.На малки неравности потропва
Преди да сменя половината носачи бяха с износени шарнири- потропваше си,но вибвации във волана НЕ СЪМ ИМАЛ.
Търси вибрациите във въртящите се части-дискове,лагери,полуоси-вътрешните карета,гуми(казваш,че не е от тях)
Или тампони на двигател или ск.кутия,по-малко вероятно.

Преди да сменя половината носачи бяха с износени шарнири- потропваше си,но вибвации във волана НЕ СЪМ ИМАЛ.
Търси вибрациите във въртящите се части-дискове,лагери,полуоси-вътрешните карета,гуми(казваш,че не е от тях)
Или тампони на двигател или ск.кутия,по-малко вероятно.
Re: Проверка щанги и носачи на Пасат, б5,5
Давам още информация:
- при проверката на амортесьорите(обясних какви са притесненията ми), на валяците, провериха спирачките и въртенето на колелата. Казаха ми, че по лагерите, главините, спирачките и амортесьорите - всичко е ОК.
- ако съм спрял по надолнище и пусна колата да тръгне сама, при засилването, всичко е наред, няма никакви вибрации.
- за вибрациите: имам чувството, че при ускорение(с газ), някое колело обира луфта на разбита щанга, или носач и се мести "напред-назад", от там колелата се разтварят, или затварят(в зависимост от неравностите на пътя) и волана дърпа леко наляво,(или надясно), после обратно, така 2-3 тласъка, докато премине скоростта 40-45 км/ч., нататък всичко е наред.
- при проверката на амортесьорите(обясних какви са притесненията ми), на валяците, провериха спирачките и въртенето на колелата. Казаха ми, че по лагерите, главините, спирачките и амортесьорите - всичко е ОК.
- ако съм спрял по надолнище и пусна колата да тръгне сама, при засилването, всичко е наред, няма никакви вибрации.
- за вибрациите: имам чувството, че при ускорение(с газ), някое колело обира луфта на разбита щанга, или носач и се мести "напред-назад", от там колелата се разтварят, или затварят(в зависимост от неравностите на пътя) и волана дърпа леко наляво,(или надясно), после обратно, така 2-3 тласъка, докато премине скоростта 40-45 км/ч., нататък всичко е наред.
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проверка щанги и носачи на Пасат, б5,5
Я, имаме си разбити тампони!
От там ти е потропването.
От там ти е потропването.
Re: Проверка щанги и носачи на Пасат, б5,5
Кои тампони, колега?
Проблема не е разрешен.
Проверих пак щангите чрез клатене, бутане и т.н.на колелата - не видях нищо притеснително. Стори ми се, че в рейката има по-голям луфт. На волана обаче не се усеща голям свободен ход.Може ли от рейката да е проблема? Как да проверя, регулиравки някакви правят ли се там, или се сменя нещо?
Проблема не е разрешен.
Проверих пак щангите чрез клатене, бутане и т.н.на колелата - не видях нищо притеснително. Стори ми се, че в рейката има по-голям луфт. На волана обаче не се усеща голям свободен ход.Може ли от рейката да е проблема? Как да проверя, регулиравки някакви правят ли се там, или се сменя нещо?
- madmen
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливница
Re: Проверка щанги и носачи на Пасат, б5,5
ми сега пак пробвай, ама без да вдигаш на крик
като стои на гумите колата напъваш шарнирите надолу/нагоре и тампоните доколкото можеш.
като е вдигната колата всички връзки под натоварването на тежестта и е твърде вероятно да не хванеш луфта откъде е.

като стои на гумите колата напъваш шарнирите надолу/нагоре и тампоните доколкото можеш.
като е вдигната колата всички връзки под натоварването на тежестта и е твърде вероятно да не хванеш луфта откъде е.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта