луфт във волана

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
biron
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 19:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

луфт във волана

Мнениеот biron » Пон 25 сеп 2006 20:48


Като въртя волана има празен ход.Какви са възможните причини?преди няколко месеца смених една щанга с два болта в края(не знам как се казва).Полото е '89г.Някой има ли идеи?




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 25 сеп 2006 21:23


аха рейка..
не е като да кажеш че е рядко..
да не кажа, че 4 от 5 полота които знам от този модел са с прецакани рейки ;)


biron
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 19:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот biron » Пон 25 сеп 2006 21:45


Това с двата болта ли е рейката,сменявал съм я пролетта(ако за това става дума),въпреки офроуда,трябва да е здрава.Друго нещо може ли да е?


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пон 25 сеп 2006 22:45


biron написа:Това с двата болта ли е рейката,сменявал съм я пролетта(ако за това става дума),въпреки офроуда,трябва да е здрава.Друго нещо може ли да е?

Рейката се държи на 4 болта към шасито + закачването към кормилния прът с един колянов механизъм.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 25 сеп 2006 22:56


рейката ти има отдолу един болт за регулиране (обиране) на луфта.
но не си играй сам отиди в сервиз да я погледнат.
вероятно си за нова (+/-150лв) или рециклиране на старата (+/-80лв)


biron
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 19:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот biron » Пон 25 сеп 2006 23:04


Опасно ли е,че смятам още малко да я покарам така?


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 25 сеп 2006 23:05


не е опасно


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 25 сеп 2006 23:05


biron написа:Опасно ли е,че смятам още малко да я покарам така?

Ми принципно да..
Аз карам от 1 година така /за което направо ме е срам/ и няма намерение да се троши..
при мен само тропа..


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 25 сеп 2006 23:36


В книгата " Как да изберем употребяван автомобил" пише:

"Свободният ход на кормилото не трябва да е повече от 10 градуса. Луфт от 25-40 градуса може да бъде опасен"

Аз май само с тази част на полото извадих късмет :lol: вече потроших 2 комплекта носачи а там още нямам никакъв луфт.


Потребителски аватар
rumburak
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 19 апр 2006 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

:\

Мнениеот rumburak » Вто 26 сеп 2006 15:15


аз също имам проблеми с рейката и също имам луфт....даже на празен ход като се върти кормилото(развъртване като се прави) и трака...за смяна на рейка,накрайници и шарнири съм, доколкото знам обаче тия три части ако са зле - недайси боже може да изхвръкне едното колело и ....мамата мамата мамата и после в гроба! :oops: :cry: :roll: - поне така са ми казвали - опасно си е! :stumm


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: :\

Мнениеот Anbuch » Вто 26 сеп 2006 15:55


rumburak написа: и шарнири


и селенови втулки барабар с целия носач . При нас всичко това се сменя на веднъж защото са капсоловани. Хубавото е направено понеже втулките се скапват както и шарнирите по едно и също време. Ама цената..... на един брой е FEBI 47лв ( стават) MOOG 60 лв ( правилният избор според мен).


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Вто 26 сеп 2006 16:03


преди 3 години или около 30 хил. км. смених десния (късия) накрайник на кормилната щанга, сега отново се наложи да го сменя. смених и левия, дългия (става въпрос за поло-2, 88 г. като на колегата който е отворил темата). мастера отремонтира втулката на рейката и остана само един луфт в лагера на кормилния прът, който обаче според човека се ремонтира по-трудно, защото е захванат за таблото или нещо такова обясняваше, но не е невъзможно да се направи. реглаж на предница - задължително след такава манипулация!
шарнирите засега са здрави, но няма да изкарат още дълго, вече са на около 25 хил. км.
та това според мен са възможните причини за луфт и шумове в кормилното управление.

П.П. внимавайте, защото в магазинната мрежа се подвизават нестандартни (по-къси или по-дълги) накрайници. за сравнение - късия накрайник 14-16 лв., дългия 39-55 лв. за труд (смяна на дългия накрайник, ремонт на втулката на рейката и реглаж на предницата-в близкия сервиз "изток") - общо 70 лв. при един майстор коце на ул. "чехов" в софия. съвестен и свестен човек иначе.


biron
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 19:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот biron » Вто 26 сеп 2006 20:05


В много яки дупки съм скачал,направо сърцето ме заболява понякога.При една изкривих предна джанта и карах така до морето,сигурно това е доразбило нещата.На колко,горе долу се оценява отстраняването на проблема?


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Сря 27 сеп 2006 8:34


като стана въпрос за скачане в дупки и за да не отварям нова тема, чул съм, че стара болежка при поло-2 е дефект в опорите на макферсона, при което и поради срвнително късия ход на амортисьора се чува силен металически удар отпред (абе направо си бие на желязо), при попадане в по-голяма дупка. има ли го при вас този проблем и на какво по-точно се дължи? може ли да се отстрани това нещо по някакъв начин, защото имам чувството че ще ми изпадат пломбите някъде и сърцето ме заболява, както казва колегата.
сори, че оспамвам темата на колегата. ако модераторите решат, да я преместят другаде.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 27 сеп 2006 10:15


цъ подобно удряне като на метал нивга не съм имал..
а съм си скачал в приятни трапчета...



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта