
Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Чет 18 авг 2011 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VRACA
Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т
Ако може някой разбиращ да даде акъл...Днес тръгнах да се качвам малко на балкана с моя пасатор б5 1.8т и на средата на пътя /може би 5км бях минала/ започна да мига лампата за маслото и да писка през известно време. След още 5-6 км двигателя започна да звучи все едно е мнооооого кофти дизел. Проверявах маслото - нивото му си е ок, качва в двигателя, поне до колкото мога да разбера. По едно време започна да звучи нормално, но после отново се върна дизеловото звучене и така си и остана, а междувременно лампичката не спира да мига. Ясно е, че ще ходи на доктор в понеделник, но поне да имам ориентация какво да очаквам 

Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя
Обикновено след светване и писукане на лампата за маслото пада и мощността ,ако почне да трака и чатка.Масло може да си има,но ако е имало големи износвания по лагерите на коляновия вал ,биелите,буталния болт нищо чудно да се избили.Може и нещо друго да е,но работата не е на хубаво щом свети,писка и трака.Пиши какво е установил ,,чичко доктор".
- Вълков
- Мнения: 192
- Регистриран на: Сря 30 ное 2011 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград / Свищов
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя
С какво масло си? Може да са повдигачи 

- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя
simeto83 написа:Ако може някой разбиращ да даде акъл...Днес тръгнах да се качвам малко на балкана с моя пасатор б5 1.8т и на средата на пътя /може би 5км бях минала/ започна да мига лампата за маслото и да писка през известно време. След още 5-6 км двигателя започна да звучи все едно е мнооооого кофти дизел. Проверявах маслото - нивото му си е ок, качва в двигателя, поне до колкото мога да разбера. По едно време започна да звучи нормално, но после отново се върна дизеловото звучене и така си и остана, а междувременно лампичката не спира да мига. Ясно е, че ще ходи на доктор в понеделник, но поне да имам ориентация какво да очаквам
Сигурно скоро си купила колата?
Сега по темата - можеш да очакваш доста проблеми от различно естество - от запушена цедка на маслената помпа до... мотор за основен ремонт. Без да се направят съответните замервания няма как да се знае с точност - мери се налягане при определени обороти - 2000, те са прагът, където сработва системата за предупреждение за проблем (така е при по-старите, предполагам, че и при твоята е така). Щом и звукът на двигателя се е променил, нещата могат да са значително по-лоши, отколкото при повечето колеги, пуснали такива теми (а те са доста). Това е - мерете налягане - ако е зле, отваряне на картер, почистване на цедката, ако и това не помогне се отваря двигателя и се решава ремонт или "нов" двигател. Пиши какво е развитието да ти помогнем в това съдбоносно (за колата) решение, което не ти го пожелавам де

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя
Тъй,тъй
Всъщност е точно така.При 1.8Т проблемите са основно два - задръства се цедката на маслената помпа и спира да качва достатъчно налягане или самата помпа се износва и започва да губи налягане.Общо взето въпросът е колко време са я карали така,преди да дойде в твоите ръце,защото ако тогава е можело да се мине с една нова маслена помпа или дори само с почистване на цедка,сега никой не знае какво се случва вътре...



Последна промяна от zfa159 на Нед 29 яну 2012 11:33, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Чет 18 авг 2011 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VRACA
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя
Купих я септември, тогава и смених маслото - 15/40 такова беше ако не се лъжа. Преди месец нещо ми отказа турбото и взе да почуква едно каре и аз реших за на пролет да са ремонтите, но явно няма да стане. Иначе не е загубила мощност според мен, нито пък разхода е мръднал...Иначе е английска колата, взех я с тубата с масло и нови /несложени/филтри от момчето..Такъв ми бил късмета явно
Ще пиша каква диагноза са "ни" поставили 


- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т
15В40 на турбинирана кола... не ми звучи добре ама... който ти го е сипал той да си носи отговорност. Както и да е. Закарай я при читав майстор да й даде диагноза и драсни тук да ти помогнем с избора 

-
- Мнения: 81
- Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т
Сега зимата при тези минусови температури това 15W-40 става много гъсто и при палене сутрин не качва бързо масло на главата пък и сигурно е минерално (15W-40).Тази кола се кара само и единствено с 0W-40 или 5W-40 пълна синтетика и се сменя на 5000-7000км - знам скъпо е но нямаш избор с този двигател.Лично аз ползвам CASTROL EDGE 0w-40 ili MOBIL 1 0W-40 и задължително с големия маслен филтър който прави така че двигателя да побере точно 4 литра масло.Ето това на снимката е карано с минерално масло.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Чет 18 авг 2011 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VRACA
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т
Когато тръгнах да сменям маслото, в сервиза ми казаха, че понеже колата е на доста километри /117 000 мили/ и има износване на частите е по-хубаво да се сложи по гъсто масло. Там ми обясниха,че ако се сложели по-рядко, с каквото по принцип би трябвало да се кара такъв двигател ако е нов, ще се разклопа. Ако някой може да сподели мнение или опит по въпроса с маслото ще съм благодарна.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т
simeto83 написа:Когато тръгнах да сменям маслото, в сервиза ми казаха, че понеже колата е на доста километри /117 000 мили/ и има износване на частите е по-хубаво да се сложи по гъсто масло. Там ми обясниха,че ако се сложели по-рядко, с каквото по принцип би трябвало да се кара такъв двигател ако е нов, ще се разклопа. Ако някой може да сподели мнение или опит по въпроса с маслото ще съм благодарна.
За споделяне вече е късно


-
- Мнения: 81
- Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т
Кажи им на тези в сервиза да се образоват малко.0В-40 и 15В-40 при работна температура на маслото на 1.8Т което е кам 100 градуса са еднакво редки,разликата е само при студен двигател с по малката първа цифра качва по-бързо масло на главата особено сега зимата.Мита за маслото идва от това че пълната синтетика е по-скъпа и е ненужен разход за стара кола,но това не се отнася за ТУРБО колите на бензин които бързо опичат маслото и ако е минерално става на мармалад.При тях ВИНАГИ независимо от км на колата се слага пълна синтетика.Но за кола на старо все тая понеже не се знае как и с какво масло е карана преди това.Само отваряне и чистене на картера и цетката на маслената помпа решава проблема и чак след това едно хубаво масалце.
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т
simeto83 написа:Когато тръгнах да сменям маслото, в сервиза ми казаха, че понеже колата е на доста километри /117 000 мили/ и има износване на частите е по-хубаво да се сложи по гъсто масло. Там ми обясниха,че ако се сложели по-рядко, с каквото по принцип би трябвало да се кара такъв двигател ако е нов, ще се разклопа. Ако някой може да сподели мнение или опит по въпроса с маслото ще съм благодарна.
Ами майсторите ти не са познали - сложили са ти 15в40 и колата ти пак се разтропа - т.е. смени майсторите. Колегата над мен правилно ти е обяснил за маслото и вискозитета му. Тия майсторски легенди с гъстото масло явно ги пробутват на "отбрани" клиенти

-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Чет 18 авг 2011 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VRACA
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т
Ето какво ми казаха двама доктори днес: 1.има нагар в маслото, което е крайно ненормално имайки предвид, че е карано само 3000км с него 2.затиснала се е някаква тръба/прощавайте, но не разбрах точно как се казва/ и някаква верига е загубила центровка и за това чука така 3.никакво каране докато не я отворят, защото била на ръба да "изгърми" всеки момент 4.според доктор 1, не и е сменяно редовно маслото за това е станало така - пък това не е така, защото при мен са фактурите от англииските сервизи с датите и километрите. Доктор 1 ми каза, че е безсмислено да се ремонтира и е по-добре да я продам така както е, а ако пък реша да я оправям трябва да свали картера и цедката и да разглоби целия двигател за да се види къде какви поражения има. Доктор 2 ми каза, че според него е първо трябва да се свали картера и цедката, да се изчистят, да и се сложи ново масло и да се пробва тогава дали ще тръгне нормално. Ако не тръгне - тогава двигателя. Хич не ми се иска да я продавам, много си ми харесва и преди да се случи това си вървеше чудесно, даже и в снега няма грешка /нищо, че е много ниска заради спортното окачване/.
ПП:Ето какво намерих тук във форума в раздела с често задавани въпроси:
Ето го същото мнение, което чух и когато смених маслото....Сега излиза, че ако евентуално сложа 5В40 ще стане още по-зле така ли? Тотално се шашнах с тия масла...
ПП:Ето какво намерих тук във форума в раздела с често задавани въпроси:
dobrin написа:.........“КАК ДА СИ ИЗБЕРЕМ ПОДХОДЯЩОТО ЗА КОЛАТА МАСЛО”...
....Правило 1:
Ако не сте първи собственник на колата, то разберете какво масло/синтетика, полусинтетика,минерално/ е наливано в двигателя до сега. След това като знаете на колко километра е колата, ще трябва да решите с какво масло Вие ще я карате. Тук вариантите общо взето са следните:
а/ Ако колата е сравнително нова/да кажем по-малко от 100 хил. км/ и е ползвано само синтетично масло, то най-добре продължете с такова. То най-качественно си върши работата. Най-добре е новите двигатели да работят със синтетично масло, тъй като това масло най-добре прониква между търкащите се части и прави качествен тънък мазен филм/слой, който предпазва двигателя от износване.
б/ Ако колата е над 100-150 хил. км. и е карана със синтетично масло можете да продължите с такова, но ако ви се вижда скъпичко, не е грях да преминете и на полусинтетика. Така или иначе вече има някакво износване между отделните части и в образувалата се хлабина полусинтетичното масло също работи отлично.
в/ Ако колата е над 150 хил. км., най-добре е да преминете на полусинтетично масло, дори и ако колата до тогава е била с пълна синтетика. Просто хлабините между детайлите вече са големички и финният слой на синтетичното масло става прекалено тънък.
г/ Ако колата е над 200хил.км., то полусинтетичното масло вече е задължително, а и минералното такова не е грях.
д/ Ако колата е на по-вече от 100-150 хил. км. и до сега е ползвано предимно минерално или полусинтетично масло, то НЕ БИВА да наливате масло което е пълна синтетика, въпреки че много го хвалят. Синтетичното масло дори и без никакви добавки има силен миеш ефект и ще отмие бързо всички “отпадъци” от предните масла, които по една или друга причина са се наслагали по триещите се части и по този начин донякъде са “компенсирали” загубите от износването. С пълната синтетика и с измиването на тези отлагания хлабините ще се увеличат и двигателя ще започне “да дрънчи”. Има случаи при по-износени двигатели /условно над 200-250хил.км/, при които това може да доведе дори до аварии.
Обобщено нещата изглеждат така – с времето и с увеличаване количество на изминатите километри сменяйте маслата от синтетично към полусинтетично и след това минерално. Ако сте били дълго време с минерално или полусинтетично масло, НИКОГА не наливайте в двигателя пълна синтетика, колкото и да ви убеждават във високото му качество. Това масло вече просто не е подходящо за вашия двигател.....
Ето го същото мнение, което чух и когато смених маслото....Сега излиза, че ако евентуално сложа 5В40 ще стане още по-зле така ли? Тотално се шашнах с тия масла...
Последна промяна от simeto83 на Вто 31 яну 2012 12:04, променено общо 1 път.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т
Така клавиатурно майстор 2 повече ми харесва
Пробвайте с почистване и ново масло дали ще се оправят нещата.

- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т
Доктор 2 ми каза, че според него е първо трябва да се свали картера и цедката, да се изчистят, да и се сложи ново масло и да се пробва тогава дали ще тръгне нормално. Ако не тръгне - тогава двигателя. Хич не ми се иска да я продавам, много си ми харесва и преди да се случи това си вървеше чудесно, даже и в снега няма грешка /нищо, че е много ниска заради спортното окачване/.
Това е добро, но... ако не тръгне? Майсторът така или иначе си взема паричките по тия процедури. И всъщност остава за теб да "духнеш супата", както се изрази един виден българин преди години. И така ще стане - счупена кола и платен ремонт (неуспешен). Малко на риск работата, ама ти си преценяваш. Такива решения са винаги кофти, лошото е, че и в двата случая си от такованата страна. От момента на покупката до момента на ремонта си на далавера, оттам насетне си само натакован/а

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта