Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т

Техническа и сервизна информация за Passat
simeto83
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 18 авг 2011 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VRACA

Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т

Мнениеот simeto83 » Съб 28 яну 2012 17:16


Ако може някой разбиращ да даде акъл...Днес тръгнах да се качвам малко на балкана с моя пасатор б5 1.8т и на средата на пътя /може би 5км бях минала/ започна да мига лампата за маслото и да писка през известно време. След още 5-6 км двигателя започна да звучи все едно е мнооооого кофти дизел. Проверявах маслото - нивото му си е ок, качва в двигателя, поне до колкото мога да разбера. По едно време започна да звучи нормално, но после отново се върна дизеловото звучене и така си и остана, а междувременно лампичката не спира да мига. Ясно е, че ще ходи на доктор в понеделник, но поне да имам ориентация какво да очаквам :)




Потребителски аватар
zhivo
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 22 яну 2012 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: petrich

Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя

Мнениеот zhivo » Съб 28 яну 2012 23:23


Обикновено след светване и писукане на лампата за маслото пада и мощността ,ако почне да трака и чатка.Масло може да си има,но ако е имало големи износвания по лагерите на коляновия вал ,биелите,буталния болт нищо чудно да се избили.Може и нещо друго да е,но работата не е на хубаво щом свети,писка и трака.Пиши какво е установил ,,чичко доктор".


Потребителски аватар
Вълков
Мнения: 192
Регистриран на: Сря 30 ное 2011 21:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград / Свищов

Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя

Мнениеот Вълков » Нед 29 яну 2012 8:56


С какво масло си? Може да са повдигачи :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя

Мнениеот stefan4o » Нед 29 яну 2012 9:03


simeto83 написа:Ако може някой разбиращ да даде акъл...Днес тръгнах да се качвам малко на балкана с моя пасатор б5 1.8т и на средата на пътя /може би 5км бях минала/ започна да мига лампата за маслото и да писка през известно време. След още 5-6 км двигателя започна да звучи все едно е мнооооого кофти дизел. Проверявах маслото - нивото му си е ок, качва в двигателя, поне до колкото мога да разбера. По едно време започна да звучи нормално, но после отново се върна дизеловото звучене и така си и остана, а междувременно лампичката не спира да мига. Ясно е, че ще ходи на доктор в понеделник, но поне да имам ориентация какво да очаквам :)

Сигурно скоро си купила колата?
Сега по темата - можеш да очакваш доста проблеми от различно естество - от запушена цедка на маслената помпа до... мотор за основен ремонт. Без да се направят съответните замервания няма как да се знае с точност - мери се налягане при определени обороти - 2000, те са прагът, където сработва системата за предупреждение за проблем (така е при по-старите, предполагам, че и при твоята е така). Щом и звукът на двигателя се е променил, нещата могат да са значително по-лоши, отколкото при повечето колеги, пуснали такива теми (а те са доста). Това е - мерете налягане - ако е зле, отваряне на картер, почистване на цедката, ако и това не помогне се отваря двигателя и се решава ремонт или "нов" двигател. Пиши какво е развитието да ти помогнем в това съдбоносно (за колата) решение, което не ти го пожелавам де :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя

Мнениеот zfa159 » Нед 29 яну 2012 11:08


Тъй,тъй :) Всъщност е точно така.При 1.8Т проблемите са основно два - задръства се цедката на маслената помпа и спира да качва достатъчно налягане или самата помпа се износва и започва да губи налягане.Общо взето въпросът е колко време са я карали така,преди да дойде в твоите ръце,защото ако тогава е можело да се мине с една нова маслена помпа или дори само с почистване на цедка,сега никой не знае какво се случва вътре...
:beer

Последна промяна от zfa159 на Нед 29 яну 2012 11:33, променено общо 1 път.


simeto83
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 18 авг 2011 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VRACA

Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя

Мнениеот simeto83 » Нед 29 яну 2012 18:17


Купих я септември, тогава и смених маслото - 15/40 такова беше ако не се лъжа. Преди месец нещо ми отказа турбото и взе да почуква едно каре и аз реших за на пролет да са ремонтите, но явно няма да стане. Иначе не е загубила мощност според мен, нито пък разхода е мръднал...Иначе е английска колата, взех я с тубата с масло и нови /несложени/филтри от момчето..Такъв ми бил късмета явно :( Ще пиша каква диагноза са "ни" поставили :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т

Мнениеот stefan4o » Нед 29 яну 2012 19:11


15В40 на турбинирана кола... не ми звучи добре ама... който ти го е сипал той да си носи отговорност. Както и да е. Закарай я при читав майстор да й даде диагноза и драсни тук да ти помогнем с избора :beer


hristopenov78
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т

Мнениеот hristopenov78 » Пон 30 яну 2012 10:39


Сега зимата при тези минусови температури това 15W-40 става много гъсто и при палене сутрин не качва бързо масло на главата пък и сигурно е минерално (15W-40).Тази кола се кара само и единствено с 0W-40 или 5W-40 пълна синтетика и се сменя на 5000-7000км - знам скъпо е но нямаш избор с този двигател.Лично аз ползвам CASTROL EDGE 0w-40 ili MOBIL 1 0W-40 и задължително с големия маслен филтър който прави така че двигателя да побере точно 4 литра масло.Ето това на снимката е карано с минерално масло.
DSCN0724.JPG
P1010088.jpg
oilpickupcloggedwithsludge.jpg
IMG_20111118_132858.jpg


simeto83
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 18 авг 2011 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VRACA

Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т

Мнениеот simeto83 » Пон 30 яну 2012 21:02


Когато тръгнах да сменям маслото, в сервиза ми казаха, че понеже колата е на доста километри /117 000 мили/ и има износване на частите е по-хубаво да се сложи по гъсто масло. Там ми обясниха,че ако се сложели по-рядко, с каквото по принцип би трябвало да се кара такъв двигател ако е нов, ще се разклопа. Ако някой може да сподели мнение или опит по въпроса с маслото ще съм благодарна.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т

Мнениеот Теодор » Пон 30 яну 2012 21:26


    simeto83 написа:Когато тръгнах да сменям маслото, в сервиза ми казаха, че понеже колата е на доста километри /117 000 мили/ и има износване на частите е по-хубаво да се сложи по гъсто масло. Там ми обясниха,че ако се сложели по-рядко, с каквото по принцип би трябвало да се кара такъв двигател ако е нов, ще се разклопа. Ако някой може да сподели мнение или опит по въпроса с маслото ще съм благодарна.

    За споделяне вече е късно :evil: Слагай 5W40 и се моли да отмие отлаганията на 15-ката която са ти препоръчали да сложиш :idea:


    hristopenov78
    Мнения: 81
    Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
    Автомобил:
    Двигател:

    Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т

    Мнениеот hristopenov78 » Пон 30 яну 2012 21:36


    Кажи им на тези в сервиза да се образоват малко.0В-40 и 15В-40 при работна температура на маслото на 1.8Т което е кам 100 градуса са еднакво редки,разликата е само при студен двигател с по малката първа цифра качва по-бързо масло на главата особено сега зимата.Мита за маслото идва от това че пълната синтетика е по-скъпа и е ненужен разход за стара кола,но това не се отнася за ТУРБО колите на бензин които бързо опичат маслото и ако е минерално става на мармалад.При тях ВИНАГИ независимо от км на колата се слага пълна синтетика.Но за кола на старо все тая понеже не се знае как и с какво масло е карана преди това.Само отваряне и чистене на картера и цетката на маслената помпа решава проблема и чак след това едно хубаво масалце.


    Потребителски аватар
    stefan4o
    Мнения: 19329
    Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
    Автомобил: VW Jetta
    Двигател: PN 1990+KR 1987
    Местоположение: Стара Загора
    Контакти:

    Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т

    Мнениеот stefan4o » Пон 30 яну 2012 22:17


    simeto83 написа:Когато тръгнах да сменям маслото, в сервиза ми казаха, че понеже колата е на доста километри /117 000 мили/ и има износване на частите е по-хубаво да се сложи по гъсто масло. Там ми обясниха,че ако се сложели по-рядко, с каквото по принцип би трябвало да се кара такъв двигател ако е нов, ще се разклопа. Ако някой може да сподели мнение или опит по въпроса с маслото ще съм благодарна.

    Ами майсторите ти не са познали - сложили са ти 15в40 и колата ти пак се разтропа - т.е. смени майсторите. Колегата над мен правилно ти е обяснил за маслото и вискозитета му. Тия майсторски легенди с гъстото масло явно ги пробутват на "отбрани" клиенти :screwy Ако двигателят е бил "тръгнал" да се троши, то тези "майстори" са му помогнали значително по-бързо да се скапе. 117 000 мили не са нищо за тоя мотор, стига да са реални и да е поддържан с читаво масло (не с "гъсто").


    simeto83
    Мнения: 14
    Регистриран на: Чет 18 авг 2011 20:39
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: VRACA

    Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т

    Мнениеот simeto83 » Вто 31 яну 2012 11:50


    Ето какво ми казаха двама доктори днес: 1.има нагар в маслото, което е крайно ненормално имайки предвид, че е карано само 3000км с него 2.затиснала се е някаква тръба/прощавайте, но не разбрах точно как се казва/ и някаква верига е загубила центровка и за това чука така 3.никакво каране докато не я отворят, защото била на ръба да "изгърми" всеки момент 4.според доктор 1, не и е сменяно редовно маслото за това е станало така - пък това не е така, защото при мен са фактурите от англииските сервизи с датите и километрите. Доктор 1 ми каза, че е безсмислено да се ремонтира и е по-добре да я продам така както е, а ако пък реша да я оправям трябва да свали картера и цедката и да разглоби целия двигател за да се види къде какви поражения има. Доктор 2 ми каза, че според него е първо трябва да се свали картера и цедката, да се изчистят, да и се сложи ново масло и да се пробва тогава дали ще тръгне нормално. Ако не тръгне - тогава двигателя. Хич не ми се иска да я продавам, много си ми харесва и преди да се случи това си вървеше чудесно, даже и в снега няма грешка /нищо, че е много ниска заради спортното окачване/.


    ПП:Ето какво намерих тук във форума в раздела с често задавани въпроси:
    dobrin написа:.........“КАК ДА СИ ИЗБЕРЕМ ПОДХОДЯЩОТО ЗА КОЛАТА МАСЛО”...
    ....Правило 1:
    Ако не сте първи собственник на колата, то разберете какво масло/синтетика, полусинтетика,минерално/ е наливано в двигателя до сега. След това като знаете на колко километра е колата, ще трябва да решите с какво масло Вие ще я карате. Тук вариантите общо взето са следните:
    а/ Ако колата е сравнително нова/да кажем по-малко от 100 хил. км/ и е ползвано само синтетично масло, то най-добре продължете с такова. То най-качественно си върши работата. Най-добре е новите двигатели да работят със синтетично масло, тъй като това масло най-добре прониква между търкащите се части и прави качествен тънък мазен филм/слой, който предпазва двигателя от износване.
    б/ Ако колата е над 100-150 хил. км. и е карана със синтетично масло можете да продължите с такова, но ако ви се вижда скъпичко, не е грях да преминете и на полусинтетика. Така или иначе вече има някакво износване между отделните части и в образувалата се хлабина полусинтетичното масло също работи отлично.
    в/ Ако колата е над 150 хил. км., най-добре е да преминете на полусинтетично масло, дори и ако колата до тогава е била с пълна синтетика. Просто хлабините между детайлите вече са големички и финният слой на синтетичното масло става прекалено тънък.
    г/ Ако колата е над 200хил.км., то полусинтетичното масло вече е задължително, а и минералното такова не е грях.
    д/ Ако колата е на по-вече от 100-150 хил. км. и до сега е ползвано предимно минерално или полусинтетично масло, то НЕ БИВА да наливате масло което е пълна синтетика, въпреки че много го хвалят. Синтетичното масло дори и без никакви добавки има силен миеш ефект и ще отмие бързо всички “отпадъци” от предните масла, които по една или друга причина са се наслагали по триещите се части и по този начин донякъде са “компенсирали” загубите от износването. С пълната синтетика и с измиването на тези отлагания хлабините ще се увеличат и двигателя ще започне “да дрънчи”. Има случаи при по-износени двигатели /условно над 200-250хил.км/, при които това може да доведе дори до аварии.
    Обобщено нещата изглеждат така – с времето и с увеличаване количество на изминатите километри сменяйте маслата от синтетично към полусинтетично и след това минерално. Ако сте били дълго време с минерално или полусинтетично масло, НИКОГА не наливайте в двигателя пълна синтетика, колкото и да ви убеждават във високото му качество. Това масло вече просто не е подходящо за вашия двигател.....


    Ето го същото мнение, което чух и когато смених маслото....Сега излиза, че ако евентуално сложа 5В40 ще стане още по-зле така ли? Тотално се шашнах с тия масла...

    Последна промяна от simeto83 на Вто 31 яну 2012 12:04, променено общо 1 път.


    Потребителски аватар
    dancing_niki
    Скиора
    Мнения: 2107
    Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
    Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
    Двигател: CASA
    Местоположение: София

    Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т

    Мнениеот dancing_niki » Вто 31 яну 2012 12:02


    Така клавиатурно майстор 2 повече ми харесва :) Пробвайте с почистване и ново масло дали ще се оправят нещата.


    Потребителски аватар
    stefan4o
    Мнения: 19329
    Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
    Автомобил: VW Jetta
    Двигател: PN 1990+KR 1987
    Местоположение: Стара Загора
    Контакти:

    Re: Светещ индикатор за маслото и тракане на двигателя Б5 1,8Т

    Мнениеот stefan4o » Вто 31 яну 2012 14:09


    Доктор 2 ми каза, че според него е първо трябва да се свали картера и цедката, да се изчистят, да и се сложи ново масло и да се пробва тогава дали ще тръгне нормално. Ако не тръгне - тогава двигателя. Хич не ми се иска да я продавам, много си ми харесва и преди да се случи това си вървеше чудесно, даже и в снега няма грешка /нищо, че е много ниска заради спортното окачване/.

    Това е добро, но... ако не тръгне? Майсторът така или иначе си взема паричките по тия процедури. И всъщност остава за теб да "духнеш супата", както се изрази един виден българин преди години. И така ще стане - счупена кола и платен ремонт (неуспешен). Малко на риск работата, ама ти си преценяваш. Такива решения са винаги кофти, лошото е, че и в двата случая си от такованата страна. От момента на покупката до момента на ремонта си на далавера, оттам насетне си само натакован/а :012:



    Върни се в “Passat”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта