Вчера обещах да измеря напрежението на акумулатора на моята кола при палене

.
Условия на теста :
*температура -18 градуса , термометъра в колата;
*мъгла и лек освежаващ ветрец

;
*колата (Passat B4 - 1Z) си е навън , не е в гараж;
*акумулатор на 4 зими , Марели;
*всички свещи са ОК ( мерени в началото на зимата

) , т.е. консумация 50А , минимум 40А
*мерене на напрежение - през куплунга на запалката , разликата в напрежението спраямо клемите на акумулатора - не вярвам да е повече от 0.1 до 0.2V в минус , т.е. на акумулатора да е малко повече . Уреда е портативен но го смятам за добър (с True RMS , порт за връзка с PC и разни екстри) , сравнявал съм го с "истиски" еталонен .
Пускам подгрев - напрежение
11.2 V , с течение на времето леко се качва до 11.3-11.4V (свещите загряват и консумацията леко пада) . Паля в продължение на около 5-6 секунди , може би 10 : напрежението колебае между
8.5V и 9.5V . В момента , в който запали получих 14,2-14,3V

.