Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот gancho » Вто 31 яну 2012 16:52


Дори изряден акумулатор зимата,на фарове,парно,от време на време и нагр.задно стъкло, каран на къси разстояния е на 50% зареден.Иска си 1-2 пъти зимата на зарядно да се дозареди хубаво.
Лично се убедих в горното-преди два месеца ходих с колата да карам акумулатор на комшия и в магазина помолих да видят и моя-оказа се на 50-60% зареден,провериха го с аерометър.А колата пали,без да се замисля(АФН).Продавача каза,че и така може да карам,но е добре 1-2 пъти зимата да се дозареди както трябва.
Щом за 10 км. каране(зареждане) и след това 7ч престой си запалил,значи може да го върнеш към живот mhihi
Хубав заряд(но не и презаряд),със свалени капачки(капак) и караш..




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Сря 01 фев 2012 11:16


Вчера обещах да измеря напрежението на акумулатора на моята кола при палене :) .
Условия на теста :
*температура -18 градуса , термометъра в колата;
*мъгла и лек освежаващ ветрец mhihi ;
*колата (Passat B4 - 1Z) си е навън , не е в гараж;
*акумулатор на 4 зими , Марели;
*всички свещи са ОК ( мерени в началото на зимата :) ) , т.е. консумация 50А , минимум 40А
*мерене на напрежение - през куплунга на запалката , разликата в напрежението спраямо клемите на акумулатора - не вярвам да е повече от 0.1 до 0.2V в минус , т.е. на акумулатора да е малко повече . Уреда е портативен но го смятам за добър (с True RMS , порт за връзка с PC и разни екстри) , сравнявал съм го с "истиски" еталонен .

Пускам подгрев - напрежение 11.2 V , с течение на времето леко се качва до 11.3-11.4V (свещите загряват и консумацията леко пада) . Паля в продължение на около 5-6 секунди , може би 10 : напрежението колебае между 8.5V и 9.5V . В момента , в който запали получих 14,2-14,3V :) .


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Adnan » Сря 01 фев 2012 11:32


milmar написа: Паля в продължение на около 5-6 секунди , може би 10 : напрежението колебае между 8.5V и 9.5V . В момента , в който запали получих 14,2-14,3V :) .

А този акумулатор ако не успее да запали от 1'вият път и почнеш процедурата наново, дали има сили да завърти наново?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Сря 01 фев 2012 11:59


Adnan написа:
milmar написа: Паля в продължение на около 5-6 секунди , може би 10 : напрежението колебае между 8.5V и 9.5V . В момента , в който запали получих 14,2-14,3V :) .

А този акумулатор ако не успее да запали от 1'вият път и почнеш процедурата наново, дали има сили да завърти наново?


Втори път - може би , но съмнително :) . Аз от когато паля дизел зная едно : при отиващ си акумулатор палиш веднъж , т.е. въртиш без да спираш (за някакво разумно време все пак) докато запали . Не запали ли - търси причината или зареждай и затопли акумулатора . Един топъл акумулатор , дори и стар , но предварително зареден ще върти по-добре от нов , но "умрял" от студ .
При нов и в "кондиция" акумулатор , в такъв студ , при едно "нежно" първо развъртане и последваща пауза , второто въртене ще е по-сигурно дори от първото .


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот genov1 » Сря 01 фев 2012 14:32


milmar написа:
Adnan написа:
milmar написа: Паля в продължение на около 5-6 секунди , може би 10 : напрежението колебае между 8.5V и 9.5V . В момента , в който запали получих 14,2-14,3V :) .

А този акумулатор ако не успее да запали от 1'вият път и почнеш процедурата наново, дали има сили да завърти наново?


Втори път - може би , но съмнително :) . Аз от когато паля дизел зная едно : при отиващ си акумулатор палиш веднъж , т.е. въртиш без да спираш (за някакво разумно време все пак) докато запали . Не запали ли - търси причината или зареждай и затопли акумулатора . Един топъл акумулатор , дори и стар , но предварително зареден ще върти по-добре от нов , но "умрял" от студ .
При нов и в "кондиция" акумулатор , в такъв студ , при едно "нежно" първо развъртане и последваща пауза , второто въртене ще е по-сигурно дори от първото .

Сутрин когато е студено пускам дългите фарове за 1-2 сек преди да завъртя, точно заради това, да загрее електролита

П.П незнам при вас със дизелите как е, но на бензинките ако се получи голям пад на напрежението при въртене, не може да хвърли искра за да запали, понеже напрежението в първичната намотка на бобината пада и така ..


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Сря 01 фев 2012 14:53


genov1 написа:.....
Сутрин когато е студено пускам дългите фарове за 1-2 сек преди да завъртя, точно заради това, да загрее електролита....


Е , ние си подгряваме електролита с подгревните свещи - 10-15 сек с около 50A ток :D .
В големия студ трябва всичко да ти е ОК - акумулатор , инсталация , свещи , състояние на двигателя , подходящо масло ,гориво , стартер , иначе се ходи по мъките :lol: . За мен преломния момент съм забелязвал , че идва при минус 20 , при по-топло няма проблем :D .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Сря 01 фев 2012 17:58


genov1 написа:
П.П незнам при вас със дизелите как е, но на бензинките ако се получи голям пад на напрежението при въртене, не може да хвърли искра за да запали, понеже напрежението в първичната намотка на бобината пада и така ..

Стария ми голф беше с чукче и наковалня и искрата не беше особено силна дори и с нов акумулатор, а в студено или мъгливо време просто нямаше палене.
Бях чел, че ако се свърже батерия от 4,5В последователно на бобината искрата е много по-добра, седмица след като купих голфа тръгнах за батерия, ама тя струваше 2лв, а 6волтово оловно акумулаторче струваше 4лв. Купих си акумулаторче и дори си направих жици в купето да ми е лесно да го свързвам. Като я захраня с 18В бобината даваше отлична искра и палеше лесно. Сегашния ми голф си дава добра искра и без допълнително захранване, но такива акумулаторчета още имам и при нужда ще му изведа жици и за неговата бобина.


Потребителски аватар
martin_072
Мнения: 301
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
Двигател: 1.8 ABS 1.8t
Местоположение: Kostenec
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот martin_072 » Съб 04 фев 2012 18:57


Колеги вчера ми падна акумулатора понеже я пробвах дали ще пали в студовете и я палих доста пъти на място и сам го изтощил явно,взех на баща ми неговия монтирах го и реших да го премеря с мултицета как зарежда и дали зарежда,запалих и ми показа че зарежда с 17 което според мен е много ху ок покарах прибрах и реших да го премеря като е позагряла показа че зарежда с 15 тва нормално ли времето не беше много топло?! сега ще го премеря с друг мултицет(имам два) понеже знам че ако му е изтощена батерията не отчита вярно!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Съб 04 фев 2012 19:17


martin_072 написа:... сега ще го премеря с друг мултицет(имам два) ...


Това е добър подход :D , сигурно е там проблема , иначе целият ти акумулаторен отсек щеше да е олят с електролит .


Потребителски аватар
martin_072
Мнения: 301
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
Двигател: 1.8 ABS 1.8t
Местоположение: Kostenec
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот martin_072 » Съб 04 фев 2012 21:21


milmar написа:
martin_072 написа:... сега ще го премеря с друг мултицет(имам два) ...


Това е добър подход :D , сигурно е там проблема , иначе целият ти акумулаторен отсек щеше да е олят с електролит .

:D Сложихме моя прясно зареден запалих колата и премерих с същия мултицет 14.9 стигна до 15 и не мръдна,премерих и с другия 14.3 на него вярвам повече понеже е с по силна батерия :D


TheTime
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 22 мар 2011 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот TheTime » Пон 06 фев 2012 11:28


имам въпрос за следното
Тигуан 1,4 бензин 122к.с. за около седмица некаране- бута акумулатора (зареден на добро зарядно) до под 12 волта замерване с мултицет и развърта много тегаво
токова утечка след като минат тестовете на алармата и т.н. е 60 милиампера !
акумулатора не е с понижен капацитет - електролита му е в норма, зареждането от алтернатора в норма 14,5 v
къде може да е причината в сервиза на порше София-изток вдигат рамене - според тях всичко е в нормално !
моля за съвет


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот hooligan_sk » Пон 06 фев 2012 11:57


TheTime написа:имам въпрос за следното
Тигуан 1,4 бензин 122к.с. за около седмица некаране- бута акумулатора (зареден на добро зарядно) до под 12 волта замерване с мултицет и развърта много тегаво
токова утечка след като минат тестовете на алармата и т.н. е 60 милиампера !
акумулатора не е с понижен капацитет - електролита му е в норма, зареждането от алтернатора в норма 14,5 v
къде може да е причината в сервиза на порше София-изток вдигат рамене - според тях всичко е в нормално !
моля за съвет


Нека някой по-наясно да се включи, но съм чел, че при престой в зимни условия акумулаторите губят до 10% от капацитета си дневно. Такаче можеби е нормално след 1 седмица стоене, да се развърти по-зле. Предполагам че 1,4ТСИ има сравнително малка батерия, а в Тигуана консуматорите са доста :да:


Потребителски аватар
shotoman
Мнения: 456
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: AEE 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот shotoman » Пон 06 фев 2012 12:21


Passat 1.9 TDI, AFN - при работа на място (в най-големия студ) без пуснати фарове или парно - 14,4

Polo 1.6 AEE - при работа на място (в най-големия студ) без пуснати фарове или парно - 14,5

:beer


galin4oo
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 юни 2011 17:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот galin4oo » Сря 08 фев 2012 18:22


hooligan_sk написа:
TheTime написа:имам въпрос за следното
Тигуан 1,4 бензин 122к.с. за около седмица некаране- бута акумулатора (зареден на добро зарядно) до под 12 волта замерване с мултицет и развърта много тегаво
токова утечка след като минат тестовете на алармата и т.н. е 60 милиампера !
акумулатора не е с понижен капацитет - електролита му е в норма, зареждането от алтернатора в норма 14,5 v
къде може да е причината в сервиза на порше София-изток вдигат рамене - според тях всичко е в нормално !
моля за съвет


Нека някой по-наясно да се включи, но съм чел, че при престой в зимни условия акумулаторите губят до 10% от капацитета си дневно. Такаче можеби е нормално след 1 седмица стоене, да се развърти по-зле. Предполагам че 1,4ТСИ има сравнително малка батерия, а в Тигуана консуматорите са доста :да:
1% на денонощие е разреждането без консуматори. Все пак, нека и някой друг да каже.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот batVenci » Сря 08 фев 2012 20:59


Токова отечка 60 mA според мен е много. За една седмица акумулатора губи близа 10 Амперчаса капацитет. Възможностите на изстуден до -20 градуса акумулатор са не по-вече от 50% от на +20 градуса. Така, че отговора на поставения от колегата въпрос е ясен - трябва компенсация на отечката, или елиминиране на последната.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта