МФА 1 и МФА 2 Б4 95 г.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

МФА 1 и МФА 2 Б4 95 г.

Мнениеот velinsl » Пет 27 яну 2012 11:10


Каква е разликата между тези две функции. Пасата е 1З, 95г. 1,9 ТДИ.
На лоста има цифрите 0 1 2 0. За какво служат и те?
На едната нула ключето не мое да се фиксира - там предполагам е за нулиране, ама на кое?




golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: МФА 1 и МФА 2

Мнениеот golfmk1 » Пет 27 яну 2012 11:33


Лявата нула нулира 1 а дясната 2.Има тема мисля в която всичко е обяснено :wink:


Потребителски аватар
I4o_naskov
Мнения: 665
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: МФА 1 и МФА 2

Мнениеот I4o_naskov » Пет 27 яну 2012 16:06


На моя Сеат при всяко запалване се нулира 1 ,а пък 2 си помни данните докато примерно не го нулирам или не откача акумолатора.Иначе можеш да си ги нулираш когато искаш за да засечеш дадено разтояние примерно или разход на гориво. :beer


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: МФА 1 и МФА 2

Мнениеот velinsl » Пет 27 яну 2012 17:55


При мен едната нула се фиксира като 1 и 2. Мога да карама на положение 1,2 или 0. Другото е като на горния пост :beer .
На километража имам също бутонче(както за нулиране на километража) като го взех имаше някакви странни числа на него нещо от сорта горен ред 3895, долен ред Р 0006. Не знам какво бутнах изчезнаха тези надписи. Какво значат и те и как се появяват и изчезват?


Потребителски аватар
zloby3400
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
Автомобил: Golf III
Двигател: AEK 1996
Местоположение: София/Ямбол
Контакти:

Re: МФА 1 и МФА 2

Мнениеот zloby3400 » Пет 27 яну 2012 18:26


На позиция 1 ти дава показанията от запалване на двигателя до настоящия момент. Нулира се автоматично след 2 часа престой. Позиция 2 ти дава показанията от последното нулиране до настоящия момент. Аз например нулирам позиция 2 при всяко зареждане догоре на резервоара.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: МФА 1 и МФА 2

Мнениеот stefan4o » Пет 27 яну 2012 18:34


Малко доуточнение - позиция едно й викат трип. Т.е. свързана е само с пътуването, което е направено последно и дава средните стойности само за него. Всички трип-чета обусляват позиция 2, която ги сумира и дава средните им стойности до момента, от когато е било занулено последно.


Потребителски аватар
I4o_naskov
Мнения: 665
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: МФА 1 и МФА 2

Мнениеот I4o_naskov » Пет 27 яну 2012 19:19


stefan4o написа:Малко доуточнение - позиция едно й викат трип. Т.е. свързана е само с пътуването, което е направено последно и дава средните стойности само за него. Всички трип-чета обусляват позиция 2, която ги сумира и дава средните им стойности до момента, от когато е било занулено последно.


:да:


Ivelin
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: МФА 1 и МФА 2

Мнениеот Ivelin » Пет 27 яну 2012 21:11


stefan4o написа:Малко доуточнение - позиция едно й викат трип. Т.е. свързана е само с пътуването, което е направено последно и дава средните стойности само за него. Всички трип-чета обусляват позиция 2, която ги сумира и дава средните им стойности до момента, от когато е било занулено последно.

Малко не съм съгласен с това. МФА 2 не е вързан с МФА 1 и не сумира нищо а просто си е отделен трип който не се нулира от престой както МФА1. МФА 2 се нулира след изминаване на 5000 км (освен от ресета на лоста) и за тези километри показва средните показания.
И за колегата който зададе въпроса: не е нормално плъзгача да застава в положение 0-ла без значение в коя посока. 0-лата нулира МФА1 или МФА2 и трябва плъзгача да се връща след като се пусне иначе съответното МФА ще си седи 0-рано(за това не съм сигурен не съм го пробвал ако държиш постоянно на 0-ла какво ще направи).
Малко ОФФ: Колега да не я взе най после тая дизелова барака дето и се каниш от толкова време :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: МФА 1 и МФА 2

Мнениеот stefan4o » Пет 27 яну 2012 21:49


Ivelin написа:
stefan4o написа:Малко доуточнение - позиция едно й викат трип. Т.е. свързана е само с пътуването, което е направено последно и дава средните стойности само за него. Всички трип-чета обусляват позиция 2, която ги сумира и дава средните им стойности до момента, от когато е било занулено последно.

Малко не съм съгласен с това. МФА 2 не е вързан с МФА 1 и не сумира нищо а просто си е отделен трип който не се нулира от престой както МФА1.

Доста интересно твърдение. На база на какво тогава, МФА прави средния разход за изминат някакъв пробег на няколко пъти. Да речем 5 пътувания по 50 км.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: МФА 1 и МФА 2

Мнениеот golfmk1 » Пет 27 яну 2012 22:07


Точно както Стефан е обяснил е вярно :idea:


Ivelin
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: МФА 1 и МФА 2

Мнениеот Ivelin » Съб 28 яну 2012 10:34


stefan4o написа:
Ivelin написа:
stefan4o написа:Малко доуточнение - позиция едно й викат трип. Т.е. свързана е само с пътуването, което е направено последно и дава средните стойности само за него. Всички трип-чета обусляват позиция 2, която ги сумира и дава средните им стойности до момента, от когато е било занулено последно.

Малко не съм съгласен с това. МФА 2 не е вързан с МФА 1 и не сумира нищо а просто си е отделен трип който не се нулира от престой както МФА1.

Доста интересно твърдение. На база на какво тогава, МФА прави средния разход за изминат някакъв пробег на няколко пъти. Да речем 5 пътувания по 50 км.

Добре колега няма да спорим щом от ФВ са ти казали как правят сметките аз не мога да споря.
Моето твърдение беше на база че е по лесно да си сметнеш колко километра си минал и колко гориво си изгорил спрямо момент Х в който е бил резета на МФА2 като в тази ситуация трябва да се помни само момент на одометъра Х в който е станал резет-а и колко гориво се е изгорило(което пък си е точно както се смята в момента на доста коли).
Но щом мислите че събира ето ви нещо за размисъл: Какво събира МФА2 когато го нулираш. По логиката горе ако МФА1 показва трип от 300 км и ти си нулираш МФА2 щото си заредил МФА2 трябва да започне да показва 300 км и там разхода на МФА1.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: МФА 1 и МФА 2

Мнениеот velinsl » Съб 28 яну 2012 19:03


Ще може ли малка инфо и по този въпрос
velinsl написа:На километража имам също бутонче(както за нулиране на километража) като го взех имаше някакви странни числа на него нещо от сорта горен ред 3895, долен ред Р 0006. Не знам какво бутнах изчезнаха тези надписи. Какво значат и те и как се появяват и изчезват?

или линкове с полезна инфо, освен тези във форума?
Видях ги не вършат работа.

И ще може ли да ми върнете темата в дизел раздела? ТДИ е Пасата.


Ivelin
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: МФА 1 и МФА 2 Б4 95 г.

Мнениеот Ivelin » Съб 28 яну 2012 20:38


Колега Б4-ката има 2 дисплея: тоя който е в ляво е с показанията на 2-те МФА-та, а тоя който е централно пред теб е за Тотал одометъра и паршъл одометъра (едното ти показва колко километра е минала колата откакто е станала кола а другото е просто още един трип метър който показва с точност до 100 метра и превърта на
1000 км. Надявам се за това питаш. Има бутонче което нулира трип метъра. На мен там никога не ми е излизало нищо друго освен цифри, но знае ли човек какво са правили джамбазите ако са се опитвали да връщат километража.
А темата ти е сложена тук защото за това което питаш е без значение дали е дизел или бензин.
ОФФ: Айде чакаме да видим дали най накрая ще си доволен от разхода ;) (ама недей вярва на МФА-тата че да не се разочароваш какво пише а какво плащаш)


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: МФА 1 и МФА 2 Б4 95 г.

Мнениеот velinsl » Нед 29 яну 2012 1:09


МФА-то радва окото с разход. Реално обаче още не съм го засичал. Не искам да пускам излишно "бомби".


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: МФА 1 и МФА 2 Б4 95 г.

Мнениеот velinsl » Чет 02 фев 2012 21:53


Добър разход, в това приятно време :003:. viewtopic.php?f=24&t=280354&p=3256725#p3256725
А как се нулират като зареждах бутнах наляво, бутнах на дясно така няколко пъти? Като потеглих изведнъж се нулирали и двете.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта