Зареждане на акумулатор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот milmar » Чет 02 фев 2012 11:42


vankatagb написа:....обаче на зарядното няма уред, естесвено и аз нямам....


За мен не е , т.е. естествено да нямаш уред :D . Ако искаш прати ми акумулатора и аз ще му измеря напрежението :lol: .




Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот maxpayne » Чет 02 фев 2012 12:09


Ако някой се интересува от сервиз за зареждане на акумулатори - има едни чичковци намират се на Невестина скала, почти на ъгъла с България, в един двор с бяла метална ограда. 3-4 пъти съм ходил и съм доволен от тях, по 5лв


Потребителски аватар
vankatagb
Мнения: 186
Регистриран на: Съб 25 сеп 2010 10:14
Автомобил: Vw Passat B 5.5
Двигател: AZM 2001
Местоположение: Burgas

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот vankatagb » Чет 02 фев 2012 16:35


milmar написа:
vankatagb написа:....обаче на зарядното няма уред, естесвено и аз нямам....


За мен не е , т.е. естествено да нямаш уред :D . Ако искаш прати ми акумулатора и аз ще му измеря напрежението :lol: .


Колега аз като немога да дам отговор по някой въпрос си мълча,затова моите мнения са толкова малко. За хумористи има други теми :beer И да не съм ОФФ за темата - доколкото разбрах е зареден като почне да "ври". Ако греша търпя критика!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот ktamen » Чет 02 фев 2012 16:48


По принцип правилно си разбрал, но ако зарядния ток е достатъчно силен акумулатора започва да ври минути след като е закачен за зарядното. Най-правилно е да се мери гъстотата на киселината с ареометър. Напълно зареден трябва да е 1,28г/мл :wink:
Едва ли е възможно да си заредиш правилно акумулатора вкъщи дори да имаш мултицет, затова го дръж 10 часа на зарядното и го слагай в колата.


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот mufin » Чет 02 фев 2012 22:34


Я кажете, зареждате ли акумулаторите без да сваляте клемите.
Че съм зазимил Королата и няма да се кара поне още месец,а акумулатора наближава 3.5 години...
Май ще е добре да го дозаредя, ама не ми се свалят клемите ...?


Потребителски аватар
stoi4o.d
Мнения: 3332
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 17:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот stoi4o.d » Чет 02 фев 2012 22:40


mufin написа:Я кажете, зареждате ли акумулаторите без да сваляте клемите.
Че съм зазимил Королата и няма да се кара поне още месец,а акумулатора наближава 3.5 години...
Май ще е добре да го дозаредя, ама не ми се свалят клемите ...?

Трябва да се свалят,две гайки са,btw сваля се първо "-" слага се първо "+" :beer


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот mufin » Чет 02 фев 2012 22:43


E, не е до гайките. Нали ще си забрави разните настройки на компютърчето, радиото, часовника...
Ама май си прав, ще ги сваля


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот ktamen » Чет 02 фев 2012 22:46


Ако имаш удължител до колата няма нужда да сваляш акумулатора. Дори има зарядни дето зареждат през запалката и капака на двигателя няма нужда да се отваря камо ли да се сваля акумулатор. И аз зареждам през запалката.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот milmar » Чет 02 фев 2012 22:46


vankatagb написа:...
Колега аз като немога да дам отговор по някой въпрос си мълча,затова моите мнения са толкова малко. За хумористи има други теми :beer ....


Проблем е , че още по-малко мнения си прочел :) . А иначе ако не искаш да се научиш да правиш нещо , просто няма как да ти се помогне . Един мултицет за 5лв. би ти свършил работа :да: .


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот gancho » Пет 03 фев 2012 10:20


ktamen написа:Ако имаш удължител до колата няма нужда да сваляш акумулатора. Дори има зарядни дето зареждат през запалката и капака на двигателя няма нужда да се отваря камо ли да се сваля акумулатор. И аз зареждам през запалката.

:да:
Аз така зареждах,никакъв проблем,с удължител,защото не си знам кода на оригиналното радио...


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот i.e.i » Пет 03 фев 2012 10:46


gancho написа:
ktamen написа:Ако имаш удължител до колата няма нужда да сваляш акумулатора. Дори има зарядни дето зареждат през запалката и капака на двигателя няма нужда да се отваря камо ли да се сваля акумулатор. И аз зареждам през запалката.

:да:
Аз така зареждах,никакъв проблем,с удължител,защото не си знам кода на оригиналното радио...

Проблем е ,ако дефектира зарядното(повиши напрежението),особено за по-новите модели.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот gancho » Пет 03 фев 2012 11:26


i.e.i написа:
gancho написа:
ktamen написа:Ако имаш удължител до колата няма нужда да сваляш акумулатора. Дори има зарядни дето зареждат през запалката и капака на двигателя няма нужда да се отваря камо ли да се сваля акумулатор. И аз зареждам през запалката.

:да:
Аз така зареждах,никакъв проблем,с удължител,защото не си знам кода на оригиналното радио...

Проблем е ,ако дефектира зарядното(повиши напрежението),особено за по-новите модели.

Зареждам при изключено всичко по колата.То ако дефектира и повиши напрежението ще си отиде първо акумулатора,дори да е свален от колата.
п.п.зарядното е старо.руско или българско,дори съм палил с включено зарядно бенз. дв. и не е изгаряло :banana


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот milmar » Пет 03 фев 2012 11:28


gancho написа:
i.e.i написа:
gancho написа:
ktamen написа:Ако имаш удължител до колата няма нужда да сваляш акумулатора. Дори има зарядни дето зареждат през запалката и капака на двигателя няма нужда да се отваря камо ли да се сваля акумулатор. И аз зареждам през запалката.

:да:
Аз така зареждах,никакъв проблем,с удължител,защото не си знам кода на оригиналното радио...

Проблем е ,ако дефектира зарядното(повиши напрежението),особено за по-новите модели.

Зареждам при изключено всичко по колата.То ако дефектира и повиши напрежението ще си отиде първо акумулатора,дори да е свален от колата.
п.п.зарядното е старо.руско или българско,дори съм палил с включено зарядно бенз. дв. и не е изгаряло :banana


Бе то изключено-изключено , но имай предвид тая опасност :012: ! В колата има немалко модули , които са изключени напълно , само ако махнеш акумулатора mhihi . Иначе са си под напрежение , не само алармата и централното :D .


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот radi_nrj » Пет 03 фев 2012 20:40


golfer написа:
bobocamaro написа:... мъртвеца е някакъв си: за първо вграждане във френска кола

не е някакъв си а си е много читава марка.
зареждал съм акумулатор с черно "око" и съм го карал с години
побелее ли окото вече е за рециклиране


Това, че побеляло около означава само че долния му край е сух. А това само по себе си може да означава много неща. На моя акумулатор това лято му побеля окото и се оказа, че при скок в някоя родна дупка 3 от вентилите са се избили и се е поразлял електролит. Направих грешката да долея вода и сега на минус 15 замръзна електролита. След зареждане и минаване през магазина за изливане на рядък и добавяне на гъст електролит 2 годишния акумулатор на товарната вилка се представи по-добре от нов. Затова съветвам при съмнения да се обърнете към човек, който разбира от акумулатори преди да хвърлите нещо за 100-300лв, което може да се окаже здраво.

За съжаление има акумулатори със свободен електролит, които са капсуловани и трябва да счупите капака за да го отворите. Там вече няма какво да се направи ако нещо стане.


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Зареждане на акумулатор

Мнениеот transform » Съб 04 фев 2012 12:42


Тъй като темата е за зареждане на акумулатор, а това много ме вълнува точно в момента, даже си правя и нещо като експеримент с моя акумулатор(обслужваем 62 Ач, без проблеми с паленето), защото ми писна да чета какви ли не противоречащи си писания, измислени от който си иска. Първо се говори за напрежение на зареждане 14.4V, което като се достигне и акумулатора бил“ зареден“. Направих си едно автоматично зарядно и го настроих да изключва на 14.4V. Смъкнах си акумулатора и го премерих с ареометър, показваше 1.250 в студа. Оставих акумулатора да се затопли и пак премерих, беше 1.235. Нормално е ареометъра да показва повече или по-малко, когато електролита е с температура различна от 20 градуса, така пише в упътването на ареометъра. Включих зарядното и започна да зарежда с ток 3.5А. След един час вече напрежението на акумулатора беше достигнало 14.4V и зарядното изключи. Измерих плътността, никаква промяна – 1.235. Според привържениците на 14.4-те волта, акумулатора е зареден, според ареометъра е зареден малко под 75%. Чудех се на кое да вярвам. Реших да разредя напълно акумулатора и да го заредя отново, хем един такъв цикъл ще му е полезен. Разредих го с товар 3-4А до 11.3V, плътността беше около 1.12. Включих да го зареждам с ток 2А. След като беше достигнал 14.4V, зарядното отново изключи. Меря плътността - 1.17!!! Готов зареден, а?!! Викам си – да не би отгоре плътността да е различна с тази на дъното на акумулатора? Затворих му тапите и го разклатих(вдигнах му малко утайките). Отново меря и този път 1.20 – викам си – добре, имало е разлика и сега смеси, ама това според ареометъра е 50% зареден, а според напрежението 14.4V – зареден! Та включих си зарядното на ръчен режим и си вдигна напрежение 16V, и плътността в момента е 1.265 , с ток на зареждане 2А. Като стане 1.27, ще го изключа. За мен извода е, че напрежението въобще не е критерий за зареден акумулатор, ареометъра пък лъже при различна температура и плътността при зареждане не е еднородна в целия обем на акумулатора и също може да подведе. В крайна сметка обаче, ще се ръководя повече от показанията на ареометъра. Това е от мен, поздрави.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 63 госта