Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 06 фев 2012 12:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
Здравейте! Наскоро купих втора ръка поло 1998 дизел 1.9 и това е първата ми зима с нея. Имам проблеми при паленето, смених свещи и акумулатора и пак не пали. Най-вероятно нафтата замръзва. Зареждам само от лукойл. Най-вероятно ще ми трябва добавка, знам ли. Друг проблем е, че книжката ми е на италиански и не мога да разбера нищо от нея. Някой има ли идея колко литра побира резервоара на този модел поло, при проблеми с нафтата, може ли да се слага определена пропорция бензин? А ако някой разполага с онлайн вариант на книжката още по-добре! Благодаря предварително
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
Здравей колега.За колата ти има доста изписано във форума .Резервоарът побира около 45 литра мисля ( не съм сигурен точно,но някъде там е).Моторът е добър и надежден .При модели с Лукас ГНП са малко по-проблемни(мое виждане).За това дето не пали в студа има голяма вероятност да не е от замръзване на нафтата,сигурен ли си ,че замръзва ,може да е друга причината.Добавянето на бензин в нафтата против гелосване при коли с VE-помпи (роторен тип ,както е твоята примерно) е допустимо в определени съотношения,лично аз обаче НЕ препоръчвам добавяне на бензин към дизеловото гориво(с риск да бъда отново "оплют"
,минусите са повече от плюсовете),знам,че и има колеги които редовно добавят-всеки сам си преценява,виж ако е керосин или газ за осветление(почти идентични са) -да и то максимум 10% за зимата !!!Има във форума доста изписано за добавки ,някои от тях са повече или по-малко ефикасни viewtopic.php?f=24&t=202232 .

Последна промяна от samo_pechka на Чет 09 фев 2012 15:24, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
И моето не пали от преди 5я опит, а е с нов Банер 74А 640 стартов ток, 4 нови NGK с допълнително подгряване, уж зацепена помпа, която е наред и нафтата не замръзва на 100%. Отказъл съм се да я мисля кошницата. Виж като загрее, пали без проблеми. На това му се викало предкамерен динозавър при минусови температури.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
al3xbg написа:И моето не пали от преди 5я опит, а е с нов Банер 74А 640 стартов ток, 4 нови NGK с допълнително подгряване, уж зацепена помпа, която е наред и нафтата не замръзва на 100%. Отказъл съм се да я мисля кошницата. Виж като загрее, пали без проблеми. На това му се викало предкамерен динозавър при минусови температури.
ГНП-ето Бош ли е колега или Лукас?Може да е причината в самото ГНП ,дюзи ,авансатор...Щом всичко останало е направено както трябва и мотора има добра компресия. Колата ми за всеки ден е Голф с AAZ мотор ,на много километри е (близо 600 к) с правилна поддръжка и един ден не е спирала в студа и мн. рядко ми се е налагало да "въртя" втори път-пали моментално и то рядко "подгрявам" втори път-само тези дни когато беше мн . студено...
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
samo_pechka написа:al3xbg написа:И моето не пали от преди 5я опит, а е с нов Банер 74А 640 стартов ток, 4 нови NGK с допълнително подгряване, уж зацепена помпа, която е наред и нафтата не замръзва на 100%. Отказъл съм се да я мисля кошницата. Виж като загрее, пали без проблеми. На това му се викало предкамерен динозавър при минусови температури.
ГНП-ето Бош ли е колега или Лукас?Може да е причината в самото ГНП ,дюзи ,авансатор...Щом всичко останало е направено както трябва и мотора има добра компресия. Колата ми за всеки ден е Голф с AAZ мотор ,на много километри е (близо 600 к) с правилна поддръжка и един ден не е спирала в студа и мн. рядко ми се е налагало да "въртя" втори път-пали моментално и то рядко "подгрявам" втори път-само тези дни когато беше мн . студено...
Компресията на двг не съм я мерил, клубните майстори ми казаха по-добре да не го отварят. Помпата е Лукас. Имах проблем, задържаше ми сама обороти, но ходих при един дизелджия и ми охлаби жилото й и качи оборотите на студен двигател, за да не ми тресе и да ми глъхнат ушите. От тогава не задържа обороти. Дори и лятото преди да палне се замисля леко. Най-вероятно е в нея проблема.
Странното е, че когато е топъл двигателя, колата пали почти нормално. От пон до петък се кара рядко, понеже няма парко място в центъра на София и когато примерно в четвъртък или събота реша да я паля в студа е някакъв малък ужас ...
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
Колега al3xbg преди време мой приятел ми се похвали с колата си .Беше Поло с АЕФ мотор.Допреди няколко седмици не знаех ,че АЕФ е предимно с Лукас помпа,даже имаше спор за центровка на ГНП и аз дадох мн. грешно мнение и за което се и извиних естествено..Та колата на моя приятел се оказа с Бош помпа(явно на времето е имало някаква компилация),работеше чудесно ! Думата ми е ,че със сигурност може да се пригоди и на твоята кола,ще се наложи обаче да се вземат и дюзите и тръбичките от "донора"-Голф или Пасат (и може би и фланеца на ГНП-ето ,не съм сигурен в това).Като пари ще ти стъпе на около 250 лева(нищо чудно и да е по-малко).Ако някога ти "писне" ,но не ти се продава колата -сети се за тоя вариант.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
Колега със същия котурник съм и аз,виж сега ,основните неща са ,як акумулатор и свещи,ама работещи и 4-те.Защото ,като тебе миналата година си купих-Денсо от Косер за една камара пари и за точно 7 дни изгоряха и четирите.Така се бъхтих като тебе по цял ден и си викам ,не те са нови а то ментета,Добре че колегата Емо-гар ми донесе Бош и втора зима само с поглед на ключа и взривява.Та виж си пак свещите,една да е изгоряла забрави да палне в този студ.Говорим за палене, та е рязлично според мене от работа на мотора с фалшива нафта,каквато има много по бензиностанциите,но моята пали от миг, след това почва чуденето докато се стопли нафтата в резервоара.
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
Bosh,и аз съм с такива!4-5 зими никаквъв проблем,тази май се предадоха!И четирите преискряват на проба с + сов кабел от акумолатора..но...
Ако се наложи пак бих си взел BOSH свещи!Бях ги вземал от околовъсното (бош сервиз за дизели),до Диана се намира!
Ако се наложи пак бих си взел BOSH свещи!Бях ги вземал от околовъсното (бош сервиз за дизели),до Диана се намира!

-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
Моя опит със свешите показва, че всичко различно от БОШ е двоен разход, и на полото и на дядото буса (Рено Мастер). Особенно Искра-та пък нямам думи.
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
grishitu написа:Моя опит със свешите показва, че всичко различно от БОШ е двоен разход, и на полото и на дядото буса (Рено Мастер). Особенно Искра-та пък нямам думи.
Аз съм с Искра и са си ОК. Какво е ставало с твоите? Питам, защото като цена са най-бюджетни, да речем.
4-те излизат към 50 лв. грубо (по сметки от миналата година), докато БОШ-овските са почти толкова на парче с 1 г. гаранция (или поне на мен такива ми предложиха) и то ако се сложат в сервиз на БОШ. И предпочетох да изрискувам с 50 кинта (а вече изкараха една година) и ако се наложи да ги сменям всяка зима, вместио да дам 200 лв. и на втората зима да съм в шах.
П.П. Вероятно БОШ са много по-добрият вариант, но спрямо бюджета - надали.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
Те и моите NGK-та са в гаранция. Като отида този уикенд при майстора да ги види, ако има изгоряла, в което съм почти сигурен, ще ми я сменят. Ама си остава разкарването и нервите от не палене ...
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
Значи,отиваш и сваляш реле 104 и му правиш профилактика!
Ако краката са нагорели,изчистваш нагара с шкурка 800 и после ги калайдисваш!
Като отвориш релето вътре,махаш пружинката и изчисваш контактните пъпки с клечки за уши и спирт (може и корисилин)!
Има и един голям сив бушон 80А,погледни го и него дали не е изгорял!
Естествено можеш да си купиш и ново реле,имаше в темите на колегите единят беше дал 30 или 60лв,а друг беше писал че това са глупости и релето струвало 14-15лв!(Между другото от искрата не съм доволен,с бош си карам моята пущина 67лв бях платил за 4бр. иначе свещи и цени много и то все различни!Беру съм чувал също-не лоши свещи!)
Успех!
п.п намерих тази снимка,и е поописано кое какво е!Като при полото е 80А по голям и сив бушон!
Този е при голф 3
Ако краката са нагорели,изчистваш нагара с шкурка 800 и после ги калайдисваш!
Като отвориш релето вътре,махаш пружинката и изчисваш контактните пъпки с клечки за уши и спирт (може и корисилин)!
Има и един голям сив бушон 80А,погледни го и него дали не е изгорял!
Естествено можеш да си купиш и ново реле,имаше в темите на колегите единят беше дал 30 или 60лв,а друг беше писал че това са глупости и релето струвало 14-15лв!(Между другото от искрата не съм доволен,с бош си карам моята пущина 67лв бях платил за 4бр. иначе свещи и цени много и то все различни!Беру съм чувал също-не лоши свещи!)
Успех!

п.п намерих тази снимка,и е поописано кое какво е!Като при полото е 80А по голям и сив бушон!
Този е при голф 3
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
deversant написа:Значи,отиваш и сваляш реле 104 и му правиш профилактика!
Ако краката са нагорели,изчистваш нагара с шкурка 800 и после ги калайдисваш!
Като отвориш релето вътре,махаш пружинката и изчисваш контактните пъпки с клечки за уши и спирт (може и корисилин)!
Има и един голям сив бушон 80А,погледни го и него дали не е изгорял!
Естествено можеш да си купиш и ново реле,имаше в темите на колегите единят беше дал 30 или 60лв,а друг беше писал че това са глупости и релето струвало 14-15лв!(Между другото от искрата не съм доволен,с бош си карам моята пущина 67лв бях платил за 4бр. иначе свещи и цени много и то все различни!Беру съм чувал също-не лоши свещи!)
Успех!
п.п намерих тази снимка,и е поописано кое какво е!Като при полото е 80А по голям и сив бушон!
Този е при голф 3
Това е доста интересно. Ще обърна внимание на майстора. Междудругото, когато се кача и дам на контакт сутринта на студен двигател в 3 от 6 случая изобщо не почва да подгрява - не светва лампата на свещите и трябва да върна ключа и пак. Втория път вече няма проблем. Дали е възможно тази мизерия да е от цитираното от теб реле ?
И да ви попитам какво мислите - да оставя ли NGK-атата или да ги сменя с Бош/Беру ?
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
Не ги сменяй щом са нови!Може да са си добри,в тази България незнаеш кога купуваш хубава част и кога лоша!
Провери първо релето!
Провери първо релето!
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9
deversant написа:Не ги сменяй щом са нови!Може да са си добри,в тази България незнаеш кога купуваш хубава част и кога лоша!
Провери първо релето!
Май натам отиват нещата. Проверих - релето струва 12.80лв, а бушона е някъде около 2. При тази цена няма какво да се занимавам с профилактика и ще го сменя направо. Ако и тогава проблема не се реши , отиваме към някакъв проблем в помпата. Още веднъж мерси за информацията, ще споделя какво е положението нататък.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта