Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
dizeldizelov
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 06 фев 2012 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот dizeldizelov » Пон 06 фев 2012 12:38


Здравейте! Наскоро купих втора ръка поло 1998 дизел 1.9 и това е първата ми зима с нея. Имам проблеми при паленето, смених свещи и акумулатора и пак не пали. Най-вероятно нафтата замръзва. Зареждам само от лукойл. Най-вероятно ще ми трябва добавка, знам ли. Друг проблем е, че книжката ми е на италиански и не мога да разбера нищо от нея. Някой има ли идея колко литра побира резервоара на този модел поло, при проблеми с нафтата, може ли да се слага определена пропорция бензин? А ако някой разполага с онлайн вариант на книжката още по-добре! Благодаря предварително




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот samo_pechka » Пон 06 фев 2012 13:47


Здравей колега.За колата ти има доста изписано във форума .Резервоарът побира около 45 литра мисля ( не съм сигурен точно,но някъде там е).Моторът е добър и надежден .При модели с Лукас ГНП са малко по-проблемни(мое виждане).За това дето не пали в студа има голяма вероятност да не е от замръзване на нафтата,сигурен ли си ,че замръзва ,може да е друга причината.Добавянето на бензин в нафтата против гелосване при коли с VE-помпи (роторен тип ,както е твоята примерно) е допустимо в определени съотношения,лично аз обаче НЕ препоръчвам добавяне на бензин към дизеловото гориво(с риск да бъда отново "оплют" :cry: ,минусите са повече от плюсовете),знам,че и има колеги които редовно добавят-всеки сам си преценява,виж ако е керосин или газ за осветление(почти идентични са) -да и то максимум 10% за зимата !!!Има във форума доста изписано за добавки ,някои от тях са повече или по-малко ефикасни viewtopic.php?f=24&t=202232 .

Последна промяна от samo_pechka на Чет 09 фев 2012 15:24, променено общо 1 път.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот al3xbg » Пон 06 фев 2012 15:32


И моето не пали от преди 5я опит, а е с нов Банер 74А 640 стартов ток, 4 нови NGK с допълнително подгряване, уж зацепена помпа, която е наред и нафтата не замръзва на 100%. Отказъл съм се да я мисля кошницата. Виж като загрее, пали без проблеми. На това му се викало предкамерен динозавър при минусови температури.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот samo_pechka » Пон 06 фев 2012 15:58


al3xbg написа:И моето не пали от преди 5я опит, а е с нов Банер 74А 640 стартов ток, 4 нови NGK с допълнително подгряване, уж зацепена помпа, която е наред и нафтата не замръзва на 100%. Отказъл съм се да я мисля кошницата. Виж като загрее, пали без проблеми. На това му се викало предкамерен динозавър при минусови температури.

ГНП-ето Бош ли е колега или Лукас?Може да е причината в самото ГНП ,дюзи ,авансатор...Щом всичко останало е направено както трябва и мотора има добра компресия. Колата ми за всеки ден е Голф с AAZ мотор ,на много километри е (близо 600 к) с правилна поддръжка и един ден не е спирала в студа и мн. рядко ми се е налагало да "въртя" втори път-пали моментално и то рядко "подгрявам" втори път-само тези дни когато беше мн . студено...


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот al3xbg » Пон 06 фев 2012 16:21


samo_pechka написа:
al3xbg написа:И моето не пали от преди 5я опит, а е с нов Банер 74А 640 стартов ток, 4 нови NGK с допълнително подгряване, уж зацепена помпа, която е наред и нафтата не замръзва на 100%. Отказъл съм се да я мисля кошницата. Виж като загрее, пали без проблеми. На това му се викало предкамерен динозавър при минусови температури.

ГНП-ето Бош ли е колега или Лукас?Може да е причината в самото ГНП ,дюзи ,авансатор...Щом всичко останало е направено както трябва и мотора има добра компресия. Колата ми за всеки ден е Голф с AAZ мотор ,на много километри е (близо 600 к) с правилна поддръжка и един ден не е спирала в студа и мн. рядко ми се е налагало да "въртя" втори път-пали моментално и то рядко "подгрявам" втори път-само тези дни когато беше мн . студено...


Компресията на двг не съм я мерил, клубните майстори ми казаха по-добре да не го отварят. Помпата е Лукас. Имах проблем, задържаше ми сама обороти, но ходих при един дизелджия и ми охлаби жилото й и качи оборотите на студен двигател, за да не ми тресе и да ми глъхнат ушите. От тогава не задържа обороти. Дори и лятото преди да палне се замисля леко. Най-вероятно е в нея проблема.
Странното е, че когато е топъл двигателя, колата пали почти нормално. От пон до петък се кара рядко, понеже няма парко място в центъра на София и когато примерно в четвъртък или събота реша да я паля в студа е някакъв малък ужас ...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот samo_pechka » Пон 06 фев 2012 17:05


Колега al3xbg преди време мой приятел ми се похвали с колата си .Беше Поло с АЕФ мотор.Допреди няколко седмици не знаех ,че АЕФ е предимно с Лукас помпа,даже имаше спор за центровка на ГНП и аз дадох мн. грешно мнение и за което се и извиних естествено..Та колата на моя приятел се оказа с Бош помпа(явно на времето е имало някаква компилация),работеше чудесно ! Думата ми е ,че със сигурност може да се пригоди и на твоята кола,ще се наложи обаче да се вземат и дюзите и тръбичките от "донора"-Голф или Пасат (и може би и фланеца на ГНП-ето ,не съм сигурен в това).Като пари ще ти стъпе на около 250 лева(нищо чудно и да е по-малко).Ако някога ти "писне" ,но не ти се продава колата -сети се за тоя вариант.


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот stivenj » Вто 07 фев 2012 10:31


Колега със същия котурник съм и аз,виж сега ,основните неща са ,як акумулатор и свещи,ама работещи и 4-те.Защото ,като тебе миналата година си купих-Денсо от Косер за една камара пари и за точно 7 дни изгоряха и четирите.Така се бъхтих като тебе по цял ден и си викам ,не те са нови а то ментета,Добре че колегата Емо-гар ми донесе Бош и втора зима само с поглед на ключа и взривява.Та виж си пак свещите,една да е изгоряла забрави да палне в този студ.Говорим за палене, та е рязлично според мене от работа на мотора с фалшива нафта,каквато има много по бензиностанциите,но моята пали от миг, след това почва чуденето докато се стопли нафтата в резервоара.


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот deversant » Вто 07 фев 2012 10:50


Bosh,и аз съм с такива!4-5 зими никаквъв проблем,тази май се предадоха!И четирите преискряват на проба с + сов кабел от акумолатора..но...
Ако се наложи пак бих си взел BOSH свещи!Бях ги вземал от околовъсното (бош сервиз за дизели),до Диана се намира! :да:


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот grishitu » Сря 08 фев 2012 9:09


Моя опит със свешите показва, че всичко различно от БОШ е двоен разход, и на полото и на дядото буса (Рено Мастер). Особенно Искра-та пък нямам думи.


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот sam_boha » Сря 08 фев 2012 9:16


grishitu написа:Моя опит със свешите показва, че всичко различно от БОШ е двоен разход, и на полото и на дядото буса (Рено Мастер). Особенно Искра-та пък нямам думи.


Аз съм с Искра и са си ОК. Какво е ставало с твоите? Питам, защото като цена са най-бюджетни, да речем.
4-те излизат към 50 лв. грубо (по сметки от миналата година), докато БОШ-овските са почти толкова на парче с 1 г. гаранция (или поне на мен такива ми предложиха) и то ако се сложат в сервиз на БОШ. И предпочетох да изрискувам с 50 кинта (а вече изкараха една година) и ако се наложи да ги сменям всяка зима, вместио да дам 200 лв. и на втората зима да съм в шах.

П.П. Вероятно БОШ са много по-добрият вариант, но спрямо бюджета - надали.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот al3xbg » Сря 08 фев 2012 11:22


Те и моите NGK-та са в гаранция. Като отида този уикенд при майстора да ги види, ако има изгоряла, в което съм почти сигурен, ще ми я сменят. Ама си остава разкарването и нервите от не палене ...


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот deversant » Сря 08 фев 2012 19:36


Значи,отиваш и сваляш реле 104 и му правиш профилактика!
Ако краката са нагорели,изчистваш нагара с шкурка 800 и после ги калайдисваш!
Като отвориш релето вътре,махаш пружинката и изчисваш контактните пъпки с клечки за уши и спирт (може и корисилин)!
Има и един голям сив бушон 80А,погледни го и него дали не е изгорял!
Естествено можеш да си купиш и ново реле,имаше в темите на колегите единят беше дал 30 или 60лв,а друг беше писал че това са глупости и релето струвало 14-15лв!(Между другото от искрата не съм доволен,с бош си карам моята пущина 67лв бях платил за 4бр. иначе свещи и цени много и то все различни!Беру съм чувал също-не лоши свещи!)
Успех! :да:
п.п намерих тази снимка,и е поописано кое какво е!Като при полото е 80А по голям и сив бушон!
Този е при голф 3
ECM-1.jpg


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот al3xbg » Чет 09 фев 2012 10:17


deversant написа:Значи,отиваш и сваляш реле 104 и му правиш профилактика!
Ако краката са нагорели,изчистваш нагара с шкурка 800 и после ги калайдисваш!
Като отвориш релето вътре,махаш пружинката и изчисваш контактните пъпки с клечки за уши и спирт (може и корисилин)!
Има и един голям сив бушон 80А,погледни го и него дали не е изгорял!
Естествено можеш да си купиш и ново реле,имаше в темите на колегите единят беше дал 30 или 60лв,а друг беше писал че това са глупости и релето струвало 14-15лв!(Между другото от искрата не съм доволен,с бош си карам моята пущина 67лв бях платил за 4бр. иначе свещи и цени много и то все различни!Беру съм чувал също-не лоши свещи!)
Успех! :да:
п.п намерих тази снимка,и е поописано кое какво е!Като при полото е 80А по голям и сив бушон!
Този е при голф 3
ECM-1.jpg


Това е доста интересно. Ще обърна внимание на майстора. Междудругото, когато се кача и дам на контакт сутринта на студен двигател в 3 от 6 случая изобщо не почва да подгрява - не светва лампата на свещите и трябва да върна ключа и пак. Втория път вече няма проблем. Дали е възможно тази мизерия да е от цитираното от теб реле ?
И да ви попитам какво мислите - да оставя ли NGK-атата или да ги сменя с Бош/Беру ?


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот deversant » Чет 09 фев 2012 11:32


Не ги сменяй щом са нови!Може да са си добри,в тази България незнаеш кога купуваш хубава част и кога лоша!
Провери първо релето!


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Въпрос относно поло 1998 дизел 1.9

Мнениеот al3xbg » Чет 09 фев 2012 15:47


deversant написа:Не ги сменяй щом са нови!Може да са си добри,в тази България незнаеш кога купуваш хубава част и кога лоша!
Провери първо релето!


Май натам отиват нещата. Проверих - релето струва 12.80лв, а бушона е някъде около 2. При тази цена няма какво да се занимавам с профилактика и ще го сменя направо. Ако и тогава проблема не се реши , отиваме към някакъв проблем в помпата. Още веднъж мерси за информацията, ще споделя какво е положението нататък.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта