Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
Понеже нещо ми се струва, че топлото в колата не е както трябва стигнах до извода, че тая клапа която регулира притока на студен или топъл въздух в купето не затваря както трябва и същноста на питането ми е... как да стигна до нея, и най вече какво, къде и защо се сваля? Преди някой да ми каже да си проверя радиаторчето, казвам то е чук, защото няколко минути след като заработи колата и двете маркучета на парното са еднакво топли - значи то си работи и не е в него проблема, явно клапата не затваря плътно ами пропуска и студен въздух и трябвало нещо да се уплътни, подлепи и т.н. Ще бъда благодарен някой правил тая процедура да ме осветли подробно как става.
Re: Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
Колега не че не ти затваря клапата си затваря но самата клапа представлява ламарина с много дупки по нея и то сиг с диаметар 2-3 сантима на клапата има някво оплатнение което нагорява ии клапата си затваря но минава студен въздух през дупките който са на нея аз съм го правил на Голф 3 и разглобих цялото табло нз дали е имало др. начин но се оправи и сега в минусови температури си седя по къс ракав вътре


Re: Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
Колега,ако колата си загрява нормално-85-90градуса и двата дебели маркуча на челния радиатор горния и долния а също така и двата по-тънки маркуча които влизат в купето са топли,значи клапите на парното ти са заминали.Това означава че трябва да се смъкне таблото,парното-целия кожух и разглобяване на кожуха за оправяне на клапите 

-
Mish87
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
В такъв случай - заигравка.ком
Цялото табло се маха, и се оправят нещата ... Дано да не стигаш до там 
- 4i4o-dido
- Мнения: 829
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
rokera написа:Понеже нещо ми се струва, че топлото в колата не е както трябва стигнах до извода, че тая клапа която регулира притока на студен или топъл въздух в купето не затваря както трябва и същноста на питането ми е... как да стигна до нея, и най вече какво, къде и защо се сваля? Преди някой да ми каже да си проверя радиаторчето, казвам то е чук, защото няколко минути след като заработи колата и двете маркучета на парното са еднакво топли - значи то си работи и не е в него проблема, явно клапата не затваря плътно ами пропуска и студен въздух и трябвало нещо да се уплътни, подлепи и т.н. Ще бъда благодарен някой правил тая процедура да ме осветли подробно как става.
Това че 2та маркуча на парното са топли,съвсем не означава че радиаторчето ти е ОК.Може да ти е задръстено с боклуци и пак ще са ти топли маркучите.
Е това е най-кофтия вариант,защото се сваля цялото табло,има и болтове откъм мотора.Правих я тази гимнастика преди години,но топлото цена няма.
Re: Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
Колега за по сигурно ще ти кажа и др. по лесен вариант с Mr. Muskol източваш антифриза палниш с вода сипваш го палиш колата да поработи 5-10 минс. гасиш източваш и ще излязат боклуците след което пак си сипваш антифриза и караш 
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
Виж си свали панела за управление на парното!И аз имах проблем,там са жила а копчетата и зъбните колела са пласмасови!Познай кое се прецаква?
Както и да е,аз си изкарах жилото под волана и си го дърпам ръчно.Но лошото е,че лятото при 40 градуса външна парното набива топлина.Колата е черна,с 2 врати и няма климатик (по едно време със скъсани жила на шофиьорската врата и подпрян времнно прозорец с летва!).На светофар ми е идвало да се самоубия!
Както и да е,аз си изкарах жилото под волана и си го дърпам ръчно.Но лошото е,че лятото при 40 градуса външна парното набива топлина.Колата е черна,с 2 врати и няма климатик (по едно време със скъсани жила на шофиьорската врата и подпрян времнно прозорец с летва!).На светофар ми е идвало да се самоубия!

Re: Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
Ще направя следната проба като се постопли малко. Ще сваля тръбите от филтъра до конзолата, тия дето вентилатора е на тях, като ест преди това ще смъкна жабката. Имам някакви спомени,че оттам можеше да се напипа радиаторчето дали грее цялото, което и ще направя евентуално за да видя дали няма и при него проблем. По важното е дали при това положение не може да се поправи тая клапа за да се избегне по голямо разглобяване. Днес като набримчих перката на макс и размърдах позициите на духалките ме засипаха отпадъци от черен лепкав дунапрен. Помежду другото лятото като разчитам на охлаждане само през духалките и затворени стъкла имам чувството, че въздуха който духа оттам е по топъл отколкото ако си отворя прозореца и влиза през него и затова ми се струва че таз клапа не уплътнява добре. Лятото пропуска топло а зимата студ. Возилото нема клима ест. При вашите возила как е положението.
П.П. Имах около 93-94 година Мазда 626 86 набор помня я добре, та при таз кола също без клима лятото спокойно се караше на затворени прозорци и дори съм настивал ако насоча да духа срещу мен а зимата парното беше зверско. Любопитно ми беше тогава как кола без климатик може да охлажда така добре в жегата.
П.П. Имах около 93-94 година Мазда 626 86 набор помня я добре, та при таз кола също без клима лятото спокойно се караше на затворени прозорци и дори съм настивал ако насоча да духа срещу мен а зимата парното беше зверско. Любопитно ми беше тогава как кола без климатик може да охлажда така добре в жегата.
Re: Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
Колега казах ти на самите клапи има дупки които са с диаметар от 3 до 5 см тея дупки са покрити с донапрен които нагара както и при мен беше но за това оправане ти е нуйно цялото разглабане на самите клапи преналепваш нов донапрен и се оправя през дупките на клапите вкарва ваншен въздух ако наван е студено клатите като се затворят вкарват студен въздух през дупките ако е топло топал затова е това твое усештане 
- BruDoNe
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 06 окт 2009 21:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
Tolly написа:Колега казах ти на самите клапи има дупки които са с диаметар от 3 до 5 см тея дупки са покрити с донапрен които нагара както и при мен беше но за това оправане ти е нуйно цялото разглабане на самите клапи преналепваш нов донапрен и се оправя през дупките на клапите вкарва ваншен въздух ако наван е студено клатите като се затворят вкарват студен въздух през дупките ако е топло топал затова е това твое усештане
И аз се чудя какъв е тоя дунапрен в духалките .. ама аз нямам проблем с парното (засега)..

Re: Поло 6n 1997 АЕХ - клапа парно, въпрос?
Ема той донапрен има и на разпределящите клапи тея кадето разпределя каде да духа смисал на стъклото в краката отделно имаш на самите разпределителчета на таблото и там има донапрен тъи че може от много места да го изхвърля 
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта
