досега не ми се е случвало (все пак аз не съм критерий, но са ми минали повеко помпи през ръцет, отколкото на средностатистически шофьор...) да видя унищожена помпа от факта, че ротора е бил метален.
и другия ми аргумент в полза на металния е че шум от лагера можеш да слушаш известно време, т.е. имаш предупредителен период (различно къс, но го има!) какво ще се случи, докато чупене на ротора е страшно. нямаш такъв период и можеш да си прегрееш мотора много лошо. и това съм го виждал... доста пъти...
та ако приемем че това в тая статия е вярно (което не е така-кой производител ще каже: моето не става-не го купувай!?!) то от двете бели аз избирам металния ротор.
а ти на това обърна ли внимание?
To avoid this situation, many aftermarket water pump manufacturers switched to a metal impeller.
The metal impellers are not the only solution, however.
което също идва да рече-бе те не са лоши, ма има и друго... демек-купувайте моите помпи (отново) че са по добри (уж).
никъде не пише нищо по въпроса че металния ротор се отрича категорично, както ти се опитваш да го отречеш.
