Как да направя фаровете да се вкл/изкл. с двигателя ?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1036
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Съб 30 сеп 2006 9:29


Ако се промени леко схемата, може да се мине с малко и слабо ключе.
Изображение




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 30 сеп 2006 9:32


Да ве верно :D
Еми тва е бета 2 тогава :да:




Изображение


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Съб 30 сеп 2006 14:40


Това с пускането на фаровете като дадеш на контакт е повече от лесно. Имаш клема 15 (има 12 волта след контакт на нея) или клема Х (същото като 15, но я гаси при палене/стартер). Връзваш реле на нея, което да пуска фаровете.

Това обаче е малко проблемно, защото при подаден контакт ВИНАГИ ще светят фаровете, което е нормално към 110 вата консумация (без да броя предни и задни габарити).

С малко електроника може да се направи времезабавяне на пускането след ПАЛЕНЕ, а след изгасяне на двигателя да се изключват.

А всички имате сигнализация за заряд на акумулатора.... трябва да се вземе просто сигнал от алтернатора и готово...


timon_tg
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот timon_tg » Съб 21 окт 2006 16:06


пичове ето и схемата която си монтирах при мен :
Изображение
цялата работа тук е за да не пищи на умряло като на светофар а да си клика с прекъсвания като на нормалните коли.


Потребителски аватар
saa27
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 08 яну 2006 20:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот saa27 » Съб 21 окт 2006 20:30


Колега, ако намериш ел. схема на Фиат уно разгледай я. При мен фаровете гаснат от ключа и неостава на габарити, а когато паля се изключват дългите и късите и остава само на габарити.


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Нед 22 окт 2006 13:41


А пък аз си мислех, че това е форум за VW...?! :?:

Нямам нищо против FIAT, просто при VW е така направено. Схемата много лесно може да се промени, така че да гаси фаровете при гасене на двигателя. Но ако все пак искаш да имаш някакви габарити като спреш автомобила (леви и десни)?

Готов съм с една дребна електроника, която пуска светлините 3-4 секунди след палане и ги гаси при спиране на двигателя. Като я тествам ще пиша.

:077:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 22 окт 2006 14:19


L&R написа:Да ве верно :D
Еми тва е бета 2 тогава :да:




Изображение

Днес го монтирах на бората и бачка перфектно, паркинг светлините лява дясна си остават.
Утре, други ден ще поработим по въпроса за включване на късите със закъснение. Зумера хич и неща да го чувам - досадна работа.
Сега остава да забравя навика да посягам към ключа за светлините :twisted:
Габаритите ги прекъснах от извод/клема 30 на ключа светлини.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 23 окт 2006 20:11


Предната схемка за прекъсване на габарита + тази за забавено влючване на светлините/къси, дълги/ е завършено решение за постоянните светлини през следващите месеци.

Изображение

Вече е на колата цена 3 лв без загубеното време :lol: .


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Чет 26 окт 2006 11:52


Тая схема се променя май от време на време... :)

Моето предложение:
Два диода последователно (1N400X), за да се получи прагово напрежение 2 волта (трябва да е повече от 1.6) и го захранваш от D+.

Ефектът: даваш на контакт - нищо; палиш: след X секунди се пускат фаровете. гасиш двигателя - гаснат фарове.

:drive


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 26 окт 2006 11:54


Ама аз не искам от от алтернатора имам си причини: искам да светя и при скапани четки, и на място на контакт понякога,
а и не ми се рови по инсталацията на колата за по сложни връзки да правя паралено захранване на фарове и габарити. Това се свързва за 15 мин. Трябва да намериш ACC, ignition и габарити, фарове на ключа(които да прекъснеш през релетата).
Ваското ми пусна и друга идея дневното осветление да не пали лампите из таблото и цялото вътрешно осветление, но или трябва да има ключе за дневно или някакъв фото елемент.

А схемата я промених малко да с цел към по-добро :wink:

Последна промяна от L&R на Чет 26 окт 2006 12:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Чет 26 окт 2006 12:08


ОК. Целта ми не е да споря :)

Просто смятам, че е интересно като решение.


Потребителски аватар
bu4komobil
Мнения: 804
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Труро

Мнениеот bu4komobil » Сря 01 ное 2006 1:16


да попитам значи тази схемичка като се използва ключа за фаровете в какво положение е и имали начин тази схемичка да се изключва и да работи само ключа


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 01 ное 2006 8:11


bu4komobil написа:да попитам значи тази схемичка като се използва ключа за фаровете в какво положение е


Включено, но можеш да ги гасиш или да си само на габарити.



bu4komobil написа: имали начин тази схемичка да се изключва и да работи само ключа


Има разбира се, но на практика не ти е нужно, винаги е по-добре да се палят фаровете със закъснение.

А още ако 30 сек. ви е много слагате вместо 100к(означеният със звезда) примерно 47к. за ~ 15 сек. Тзак.=R*C.


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Сря 01 ное 2006 16:17


Искам да питам за тази схема как да я монтирам на пасат т.к. от ключа за габаритите излизат 2 кабела за ляв и десен габарит, един кабел за осветлението на номера, един кабел за интериорното осветление (то се регулира) и един дето не знам за какво е (мисля че отива към ключа за халогенните фарове, но не съм сигурен). Т. е. късите ги пускам лесно но габарита как да пусна (освен с реле с 3 контакта като не пускам интериорното осветление и халогените).
Мерси предварително.
Успех на всички!!!


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Сря 01 ное 2006 18:17


Значи да дам и моето решение днес го направих този вариант на един Форд Мондео и мисля в събота да го направя така и на мене. Та значи.... през едно реленце прекарвам захранващия кабел на ключа на фаровете (този който непрекъснато има + на него за да може да гаснат и габаритите като се угаси) и взимаме сигнал за управление на релето от алтернатора (ама не дебелия кабел защото той е директен към акумолатора ) и работата е 6+ ефектът ... при контакт.. нищо а при запален двигател има всякакъв вид осветление къси, дълги,габарити, халогени ... всичко гасите двигателя и си тръгвате като пичове и няма нищо



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта