
Как да направя фаровете да се вкл/изкл. с двигателя ?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- FLAIR
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: SR 1999
- Местоположение: София
Това с пускането на фаровете като дадеш на контакт е повече от лесно. Имаш клема 15 (има 12 волта след контакт на нея) или клема Х (същото като 15, но я гаси при палене/стартер). Връзваш реле на нея, което да пуска фаровете.
Това обаче е малко проблемно, защото при подаден контакт ВИНАГИ ще светят фаровете, което е нормално към 110 вата консумация (без да броя предни и задни габарити).
С малко електроника може да се направи времезабавяне на пускането след ПАЛЕНЕ, а след изгасяне на двигателя да се изключват.
А всички имате сигнализация за заряд на акумулатора.... трябва да се вземе просто сигнал от алтернатора и готово...
Това обаче е малко проблемно, защото при подаден контакт ВИНАГИ ще светят фаровете, което е нормално към 110 вата консумация (без да броя предни и задни габарити).
С малко електроника може да се направи времезабавяне на пускането след ПАЛЕНЕ, а след изгасяне на двигателя да се изключват.
А всички имате сигнализация за заряд на акумулатора.... трябва да се вземе просто сигнал от алтернатора и готово...
- FLAIR
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: SR 1999
- Местоположение: София
А пък аз си мислех, че това е форум за VW...?!
Нямам нищо против FIAT, просто при VW е така направено. Схемата много лесно може да се промени, така че да гаси фаровете при гасене на двигателя. Но ако все пак искаш да имаш някакви габарити като спреш автомобила (леви и десни)?
Готов съм с една дребна електроника, която пуска светлините 3-4 секунди след палане и ги гаси при спиране на двигателя. Като я тествам ще пиша.


Нямам нищо против FIAT, просто при VW е така направено. Схемата много лесно може да се промени, така че да гаси фаровете при гасене на двигателя. Но ако все пак искаш да имаш някакви габарити като спреш автомобила (леви и десни)?
Готов съм с една дребна електроника, която пуска светлините 3-4 секунди след палане и ги гаси при спиране на двигателя. Като я тествам ще пиша.

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
L&R написа:Да ве верно![]()
Еми тва е бета 2 тогава
Днес го монтирах на бората и бачка перфектно, паркинг светлините лява дясна си остават.
Утре, други ден ще поработим по въпроса за включване на късите със закъснение. Зумера хич и неща да го чувам - досадна работа.
Сега остава да забравя навика да посягам към ключа за светлините

Габаритите ги прекъснах от извод/клема 30 на ключа светлини.
- FLAIR
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: SR 1999
- Местоположение: София
Тая схема се променя май от време на време...
Моето предложение:
Два диода последователно (1N400X), за да се получи прагово напрежение 2 волта (трябва да е повече от 1.6) и го захранваш от D+.
Ефектът: даваш на контакт - нищо; палиш: след X секунди се пускат фаровете. гасиш двигателя - гаснат фарове.


Моето предложение:
Два диода последователно (1N400X), за да се получи прагово напрежение 2 волта (трябва да е повече от 1.6) и го захранваш от D+.
Ефектът: даваш на контакт - нищо; палиш: след X секунди се пускат фаровете. гасиш двигателя - гаснат фарове.

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Ама аз не искам от от алтернатора имам си причини: искам да светя и при скапани четки, и на място на контакт понякога,
а и не ми се рови по инсталацията на колата за по сложни връзки да правя паралено захранване на фарове и габарити. Това се свързва за 15 мин. Трябва да намериш ACC, ignition и габарити, фарове на ключа(които да прекъснеш през релетата).
Ваското ми пусна и друга идея дневното осветление да не пали лампите из таблото и цялото вътрешно осветление, но или трябва да има ключе за дневно или някакъв фото елемент.
А схемата я промених малко да с цел към по-добро
а и не ми се рови по инсталацията на колата за по сложни връзки да правя паралено захранване на фарове и габарити. Това се свързва за 15 мин. Трябва да намериш ACC, ignition и габарити, фарове на ключа(които да прекъснеш през релетата).
Ваското ми пусна и друга идея дневното осветление да не пали лампите из таблото и цялото вътрешно осветление, но или трябва да има ключе за дневно или някакъв фото елемент.
А схемата я промених малко да с цел към по-добро

Последна промяна от L&R на Чет 26 окт 2006 12:09, променено общо 1 път.
- bu4komobil
- Мнения: 804
- Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Труро
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
bu4komobil написа:да попитам значи тази схемичка като се използва ключа за фаровете в какво положение е
Включено, но можеш да ги гасиш или да си само на габарити.
bu4komobil написа: имали начин тази схемичка да се изключва и да работи само ключа
Има разбира се, но на практика не ти е нужно, винаги е по-добре да се палят фаровете със закъснение.
А още ако 30 сек. ви е много слагате вместо 100к(означеният със звезда) примерно 47к. за ~ 15 сек. Тзак.=R*C.
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Искам да питам за тази схема как да я монтирам на пасат т.к. от ключа за габаритите излизат 2 кабела за ляв и десен габарит, един кабел за осветлението на номера, един кабел за интериорното осветление (то се регулира) и един дето не знам за какво е (мисля че отива към ключа за халогенните фарове, но не съм сигурен). Т. е. късите ги пускам лесно но габарита как да пусна (освен с реле с 3 контакта като не пускам интериорното осветление и халогените).
Мерси предварително.
Успех на всички!!!
Мерси предварително.
Успех на всички!!!
- B_O_S_S_S
- Мнения: 741
- Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Значи да дам и моето решение днес го направих този вариант на един Форд Мондео и мисля в събота да го направя така и на мене. Та значи.... през едно реленце прекарвам захранващия кабел на ключа на фаровете (този който непрекъснато има + на него за да може да гаснат и габаритите като се угаси) и взимаме сигнал за управление на релето от алтернатора (ама не дебелия кабел защото той е директен към акумолатора ) и работата е 6+ ефектът ... при контакт.. нищо а при запален двигател има всякакъв вид осветление къси, дълги,габарити, халогени ... всичко гасите двигателя и си тръгвате като пичове и няма нищо
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта