Пише го в талона, първите букви от номера на двигателя.
Ако е 1,8 стартера трябва да е на съвсем видно място или аз нещо не съм в час. И всичко се вижда. В шалтера освен този кабел влиза и един много дебел директно от плюса на акумулатора и в сравнение с него въпросния кабел е тънко кабелче. Проследи целия сноп, в снопа няма два кабела с еднаква шарка и ще разбереш къде излиза.
99% си за клеморед, ама жалко, че не знаеш как да пробваш да завъртиш направо с жиците, това дето си гледал по филмите не става точно така.
Проблем със запалването, Клеморед+лоши връзки. Jetta2 >Решен
Re: Проблем със запалването VW Jetta 2?
Някаква идея кой кабели трябва да свържа за да запали директно? Може ли да се замери с волтметър някакси?
Двигателя изглежда така (снимката е от нета), а стартера е отдолу, между двигателя и купето, не се вижда от никъде и за да стигнеш до него се свалят полуоски и т.н


Двигателя изглежда така (снимката е от нета), а стартера е отдолу, между двигателя и купето, не се вижда от никъде и за да стигнеш до него се свалят полуоски и т.н


Re: 1992 VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?
ето снимка на кабелите на ключа за запалване:

И снимка как съм го вързал че да мога да паля:


И снимка как съм го вързал че да мога да паля:

- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?
Двигателя ти е от по-джиджените и не му разбирам.
Кабела който си означил с 3 какъв цвят е? - Чисто червено или има някаква ивица?
Възможно ли е да е червен с черна ивица?
Кабела който си означил с 3 какъв цвят е? - Чисто червено или има някаква ивица?
Възможно ли е да е червен с черна ивица?
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?
Свържи твоя кабел (номер 2) към удължавания кабел в контактния ключ, който се вижда на първата снимка - към това парченце, което стърчи от буксата на контактия ключ и също е червено с черна ивица и пробвай да запалиш само с ключа по нормалния начин и пиши какво се случва.
Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?
Запали, като и вързах кабелите както ми каза!
... това не клеморед ли отива?

... това не клеморед ли отива?
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?
Някой от предишните собственици е отрязал този кабел и си е правил някакви екстри - най-вероятно допълнително копче против открадване на колата (стартера да не върти, ако не знаеш за копчето) или стартера да върти с отделен бутон щото много хора смятат, че така е по-яко (има доста теми във форума по този въпрос). А може и някаква друга екстра да си е измислил.
Или без да искаш си натиснал скритото копче (то може да не е скрито, може да е копчето за халогени примерно и освен халогените да управлява и стартера) или системата нещо се е прецакала.
Най-добре е да се опиташ да разбереш кой ги е правил тези екстри и той да ти обясни каква точно е системата. Другия вариант е да проследиш кабелите къде отиват и сам да откриеш за какво става въпрос. Всички фабрични кабели могат лесно да се проследят дори да влизат в дебел сноп в платмасова шлаухка, вътре в снопа няма два кабела с еднаква шарка. Този кабел от стартера дето не искаш да го проследиш, че влизал в маркуч просто трябва да намериш другия край на маркуча и да потърсиш червен кабел с черна нишка и готово. Огледай и самия сноп дали не е цепнат някъде за да се извади извод от средата на маркуча (аз така съм правил за да е по-трудно на крадеца да открие системите против открадване).
Оригинално от фабриката кабела от стартера (номер3) е стигал до онова парченце на контактния ключ - затова са с еднаква шарка. Релето, за което се чудехме дали изобщо съществува поне фабрично не е сложено - иначе кабела (червен с черна ивица) до контактния ключ нямаше да е толкова дебел, а и щеше да е с друга шарка.
Можеш просто да запоиш кабелите както са си сега, но няма гаранция, че "екстрата" няма да ти погоди друг номер защото кой знае какво прекъсва и къде е вързана. Аз бих проследил кабелите и щях да я открия. Проследи този кабел слаган от предишния собственик и той трябва да те заведе до "екстрата".
Клемореда явно си е наред, него не го пипай
Или без да искаш си натиснал скритото копче (то може да не е скрито, може да е копчето за халогени примерно и освен халогените да управлява и стартера) или системата нещо се е прецакала.
Най-добре е да се опиташ да разбереш кой ги е правил тези екстри и той да ти обясни каква точно е системата. Другия вариант е да проследиш кабелите къде отиват и сам да откриеш за какво става въпрос. Всички фабрични кабели могат лесно да се проследят дори да влизат в дебел сноп в платмасова шлаухка, вътре в снопа няма два кабела с еднаква шарка. Този кабел от стартера дето не искаш да го проследиш, че влизал в маркуч просто трябва да намериш другия край на маркуча и да потърсиш червен кабел с черна нишка и готово. Огледай и самия сноп дали не е цепнат някъде за да се извади извод от средата на маркуча (аз така съм правил за да е по-трудно на крадеца да открие системите против открадване).
Оригинално от фабриката кабела от стартера (номер3) е стигал до онова парченце на контактния ключ - затова са с еднаква шарка. Релето, за което се чудехме дали изобщо съществува поне фабрично не е сложено - иначе кабела (червен с черна ивица) до контактния ключ нямаше да е толкова дебел, а и щеше да е с друга шарка.
Можеш просто да запоиш кабелите както са си сега, но няма гаранция, че "екстрата" няма да ти погоди друг номер защото кой знае какво прекъсва и къде е вързана. Аз бих проследил кабелите и щях да я открия. Проследи този кабел слаган от предишния собственик и той трябва да те заведе до "екстрата".
Клемореда явно си е наред, него не го пипай

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?
Упс, малко недоглеждане от моя страна, като свържеш номер 3 с черно/червено и дадеш на контакт нищо не става, а пали като го свържеш с червеният кабел (по които си има 12в).
Аз си мислех че нещо се е прецакало по защитите на скоростният лост (да пали само на паркинг и неутрална).
Почнах да го разглабям, свалих волана и утре ще ходя да си търся скоба да извадя ключалката.
След като го ръчках да го вадя, пак почна да пали от ключа, мислиш ли че едно почистване на клемите ще е достатъчно, или трябва нов клеморед?
А и още един въпрос, всеки кабел ли е с уникална цветова комбинация, или има повтарящи?
Аз си мислех че нещо се е прецакало по защитите на скоростният лост (да пали само на паркинг и неутрална).
Почнах да го разглабям, свалих волана и утре ще ходя да си търся скоба да извадя ключалката.
След като го ръчках да го вадя, пак почна да пали от ключа, мислиш ли че едно почистване на клемите ще е достатъчно, или трябва нов клеморед?

- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?
В един сноп не може да има два еднакви кабела, всеки е с уникална шарка. Клемореда може да се разглоби и да пробваш да го почистиш, но ефекта е съмнителен. Можеш да пробваш клемореда да включва някакво реле, а релето да включва шалтера. Така през клемореда ще минава съвсем слаб ток и дори и не съвсем изправен има шанс да си работи така много години. Точно за да се намали тока през клемореда на някои коли слагат такова реле фабрично.
Стартера трябва да върти не като дадеш на контакт, а като дадеш на стартер контактния ключ, предполагам, че това си искал да напишеш, но просто не си се изразил правилно?
Стартера трябва да върти не като дадеш на контакт, а като дадеш на стартер контактния ключ, предполагам, че това си искал да напишеш, но просто не си се изразил правилно?
Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?
ktamen написа:Стартера трябва да върти не като дадеш на контакт, а като дадеш на стартер контактния ключ, предполагам, че това си искал да напишеш, но просто не си се изразил правилно?

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?
Абе колеги, има ли значение в какво положение е ключа като вадите клемореда, че го дърпам със скобата и не излиза?
Този на това видео цялата колона ли вади, или го измъкна отгоре?
http://www.youtube.com/watch?v=kgAxneoWejI
Този на това видео цялата колона ли вади, или го измъкна отгоре?
http://www.youtube.com/watch?v=kgAxneoWejI
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването - Клеморед
Не мога да гледам клипчето защото ми е слаб нета.
Алуминиевата джаджа се казва конзола на кормилния прът и се вади без скоба след като се развие болта (М8 с вътрешен шестостен), който я крепи. Ключа трябва да е положение "на контакт" и волана не трябва да е заключен. Скобата ти трябва да извадиш втулката, която е набита на кормилния прът защото без да я извадиш лагера не може да се изхлузи от кормилния прът. Не е сигурно, че имаш такава втулка, аз например нямам. Клемореда е пластмасов и се намира в задната част на конзолата на кормилния прът, крепи се с едно болтче за кръстата отверка.
Алуминиевата джаджа се казва конзола на кормилния прът и се вади без скоба след като се развие болта (М8 с вътрешен шестостен), който я крепи. Ключа трябва да е положение "на контакт" и волана не трябва да е заключен. Скобата ти трябва да извадиш втулката, която е набита на кормилния прът защото без да я извадиш лагера не може да се изхлузи от кормилния прът. Не е сигурно, че имаш такава втулка, аз например нямам. Клемореда е пластмасов и се намира в задната част на конзолата на кормилния прът, крепи се с едно болтче за кръстата отверка.
Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването - Клеморед
Егати "филма" е този клеморед
След описанията в тази тема най-накрая излезе!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=25895
Много ли е опечен клемореда ми? Ако го почистя и му сложа реле ще върши ли работа?




№2 се вади със скоба
a ако скобата се изплъзва от ръбчето може да защипете втулката (№2) под ръба с клещите показани по долу и да дърпате тях със скобата!


След описанията в тази тема най-накрая излезе!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=25895
Много ли е опечен клемореда ми? Ако го почистя и му сложа реле ще върши ли работа?




№2 се вади със скоба
a ако скобата се изплъзва от ръбчето може да защипете втулката (№2) под ръба с клещите показани по долу и да дърпате тях със скобата!

Последна промяна от x15 на Пет 24 фев 2012 22:00, променено общо 2 пъти.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването - Клеморед
Преди 8 години свалих моя клеморед без помощ от никой, разглобих го и го почистих (пълно разглобяване и почистване, не си спомням добре, но май и подкривих някаква пластина за по-добър контакт). Моя клеморед не правеше добър контакт за бобината, а не за стартера. Направих го клемореда да включва едно реле, а релето да подава ток към бобината и всичко си беше наред докато не пенсионирах голфа по съвсем други причини. Достатъчно си го разглобил, там за където питаш няма нищо за чистене, ако разглобиш и там просто ще можеш да извадиш отделните пластини и ще можеш да ги огледаш и почистиш по-добре, аз току що пак разглобих моя за да си припомня за какво става въпрос и не е трудно, но може и да не го чистиш там.
Щом си успял да го свалиш, значи вече си "спец" и дори да имаш някакъв проблем в бъдеще лесно ще го отстраниш, огледай внимателно и го слагай в колата. Ако сложиш реле през клемореда няма да минава толкова голям ток за стартера, а съвсем слаб ток за релето и дори малко живот да е останал в пластините ще е достатъчен за още десетки години.
Поне на снимките клемореда изглежда отлично. Има ли разтопено някъде по пластмасовите части? Ако няма направо го слагай.
Щом си успял да го свалиш, значи вече си "спец" и дори да имаш някакъв проблем в бъдеще лесно ще го отстраниш, огледай внимателно и го слагай в колата. Ако сложиш реле през клемореда няма да минава толкова голям ток за стартера, а съвсем слаб ток за релето и дори малко живот да е останал в пластините ще е достатъчен за още десетки години.
Поне на снимките клемореда изглежда отлично. Има ли разтопено някъде по пластмасовите части? Ако няма направо го слагай.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта