Проблем със запалването, Клеморед+лоши връзки. Jetta2 >Решен

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем със запалването VW Jetta 2?

Мнениеот ktamen » Сря 15 фев 2012 23:42


Пише го в талона, първите букви от номера на двигателя.
Ако е 1,8 стартера трябва да е на съвсем видно място или аз нещо не съм в час. И всичко се вижда. В шалтера освен този кабел влиза и един много дебел директно от плюса на акумулатора и в сравнение с него въпросния кабел е тънко кабелче. Проследи целия сноп, в снопа няма два кабела с еднаква шарка и ще разбереш къде излиза.
99% си за клеморед, ама жалко, че не знаеш как да пробваш да завъртиш направо с жиците, това дето си гледал по филмите не става точно така.




Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със запалването VW Jetta 2?

Мнениеот x15 » Чет 16 фев 2012 15:44


Някаква идея кой кабели трябва да свържа за да запали директно? Може ли да се замери с волтметър някакси?

Двигателя изглежда така (снимката е от нета), а стартера е отдолу, между двигателя и купето, не се вижда от никъде и за да стигнеш до него се свалят полуоски и т.н

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: 1992 VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?

Мнениеот x15 » Пет 17 фев 2012 22:54


ето снимка на кабелите на ключа за запалване:

Изображение

И снимка как съм го вързал че да мога да паля:

Изображение


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?

Мнениеот ktamen » Пет 17 фев 2012 23:23


Двигателя ти е от по-джиджените и не му разбирам.
Кабела който си означил с 3 какъв цвят е? - Чисто червено или има някаква ивица?
Възможно ли е да е червен с черна ивица?


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?

Мнениеот x15 » Пет 17 фев 2012 23:44


Червен с черна ивица е.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?

Мнениеот ktamen » Съб 18 фев 2012 8:52


Свържи твоя кабел (номер 2) към удължавания кабел в контактния ключ, който се вижда на първата снимка - към това парченце, което стърчи от буксата на контактия ключ и също е червено с черна ивица и пробвай да запалиш само с ключа по нормалния начин и пиши какво се случва.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?

Мнениеот x15 » Нед 19 фев 2012 20:47


Запали, като и вързах кабелите както ми каза! facepalm

... това не клеморед ли отива?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?

Мнениеот ktamen » Нед 19 фев 2012 23:03


Някой от предишните собственици е отрязал този кабел и си е правил някакви екстри - най-вероятно допълнително копче против открадване на колата (стартера да не върти, ако не знаеш за копчето) или стартера да върти с отделен бутон щото много хора смятат, че така е по-яко (има доста теми във форума по този въпрос). А може и някаква друга екстра да си е измислил.
Или без да искаш си натиснал скритото копче (то може да не е скрито, може да е копчето за халогени примерно и освен халогените да управлява и стартера) или системата нещо се е прецакала.
Най-добре е да се опиташ да разбереш кой ги е правил тези екстри и той да ти обясни каква точно е системата. Другия вариант е да проследиш кабелите къде отиват и сам да откриеш за какво става въпрос. Всички фабрични кабели могат лесно да се проследят дори да влизат в дебел сноп в платмасова шлаухка, вътре в снопа няма два кабела с еднаква шарка. Този кабел от стартера дето не искаш да го проследиш, че влизал в маркуч просто трябва да намериш другия край на маркуча и да потърсиш червен кабел с черна нишка и готово. Огледай и самия сноп дали не е цепнат някъде за да се извади извод от средата на маркуча (аз така съм правил за да е по-трудно на крадеца да открие системите против открадване).
Оригинално от фабриката кабела от стартера (номер3) е стигал до онова парченце на контактния ключ - затова са с еднаква шарка. Релето, за което се чудехме дали изобщо съществува поне фабрично не е сложено - иначе кабела (червен с черна ивица) до контактния ключ нямаше да е толкова дебел, а и щеше да е с друга шарка.
Можеш просто да запоиш кабелите както са си сега, но няма гаранция, че "екстрата" няма да ти погоди друг номер защото кой знае какво прекъсва и къде е вързана. Аз бих проследил кабелите и щях да я открия. Проследи този кабел слаган от предишния собственик и той трябва да те заведе до "екстрата".
Клемореда явно си е наред, него не го пипай :wink:


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?

Мнениеот x15 » Пон 20 фев 2012 1:20


Упс, малко недоглеждане от моя страна, като свържеш номер 3 с черно/червено и дадеш на контакт нищо не става, а пали като го свържеш с червеният кабел (по които си има 12в).
Аз си мислех че нещо се е прецакало по защитите на скоростният лост (да пали само на паркинг и неутрална).
Почнах да го разглабям, свалих волана и утре ще ходя да си търся скоба да извадя ключалката.

След като го ръчках да го вадя, пак почна да пали от ключа, мислиш ли че едно почистване на клемите ще е достатъчно, или трябва нов клеморед?

:dontknow: А и още един въпрос, всеки кабел ли е с уникална цветова комбинация, или има повтарящи?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?

Мнениеот ktamen » Пон 20 фев 2012 10:06


В един сноп не може да има два еднакви кабела, всеки е с уникална шарка. Клемореда може да се разглоби и да пробваш да го почистиш, но ефекта е съмнителен. Можеш да пробваш клемореда да включва някакво реле, а релето да включва шалтера. Така през клемореда ще минава съвсем слаб ток и дори и не съвсем изправен има шанс да си работи така много години. Точно за да се намали тока през клемореда на някои коли слагат такова реле фабрично.
Стартера трябва да върти не като дадеш на контакт, а като дадеш на стартер контактния ключ, предполагам, че това си искал да напишеш, но просто не си се изразил правилно?


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?

Мнениеот x15 » Пон 20 фев 2012 15:34


ktamen написа:Стартера трябва да върти не като дадеш на контакт, а като дадеш на стартер контактния ключ, предполагам, че това си искал да напишеш, но просто не си се изразил правилно?


:D ДА


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването ?

Мнениеот x15 » Пон 20 фев 2012 19:49


Абе колеги, има ли значение в какво положение е ключа като вадите клемореда, че го дърпам със скобата и не излиза?

Този на това видео цялата колона ли вади, или го измъкна отгоре?

http://www.youtube.com/watch?v=kgAxneoWejI


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването - Клеморед

Мнениеот ktamen » Пон 20 фев 2012 22:56


Не мога да гледам клипчето защото ми е слаб нета.
Алуминиевата джаджа се казва конзола на кормилния прът и се вади без скоба след като се развие болта (М8 с вътрешен шестостен), който я крепи. Ключа трябва да е положение "на контакт" и волана не трябва да е заключен. Скобата ти трябва да извадиш втулката, която е набита на кормилния прът защото без да я извадиш лагера не може да се изхлузи от кормилния прът. Не е сигурно, че имаш такава втулка, аз например нямам. Клемореда е пластмасов и се намира в задната част на конзолата на кормилния прът, крепи се с едно болтче за кръстата отверка.
Прикачени файлове
20-02-12_2302.jpg


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването - Клеморед

Мнениеот x15 » Пон 20 фев 2012 23:44


Егати "филма" е този клеморед scare

След описанията в тази тема най-накрая излезе!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=25895

Много ли е опечен клемореда ми? Ако го почистя и му сложа реле ще върши ли работа?

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
№2 се вади със скоба
a ако скобата се изплъзва от ръбчето може да защипете втулката (№2) под ръба с клещите показани по долу и да дърпате тях със скобата!
Изображение

Последна промяна от x15 на Пет 24 фев 2012 22:00, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването - Клеморед

Мнениеот ktamen » Вто 21 фев 2012 0:32


Преди 8 години свалих моя клеморед без помощ от никой, разглобих го и го почистих (пълно разглобяване и почистване, не си спомням добре, но май и подкривих някаква пластина за по-добър контакт). Моя клеморед не правеше добър контакт за бобината, а не за стартера. Направих го клемореда да включва едно реле, а релето да подава ток към бобината и всичко си беше наред докато не пенсионирах голфа по съвсем други причини. Достатъчно си го разглобил, там за където питаш няма нищо за чистене, ако разглобиш и там просто ще можеш да извадиш отделните пластини и ще можеш да ги огледаш и почистиш по-добре, аз току що пак разглобих моя за да си припомня за какво става въпрос и не е трудно, но може и да не го чистиш там.
Щом си успял да го свалиш, значи вече си "спец" и дори да имаш някакъв проблем в бъдеще лесно ще го отстраниш, огледай внимателно и го слагай в колата. Ако сложиш реле през клемореда няма да минава толкова голям ток за стартера, а съвсем слаб ток за релето и дори малко живот да е останал в пластините ще е достатъчен за още десетки години.
Поне на снимките клемореда изглежда отлично. Има ли разтопено някъде по пластмасовите части? Ако няма направо го слагай.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта