Мономотроник

Техническа и сервизна информация за Passat
ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мономотроник

Мнениеот ivo123 » Нед 01 окт 2006 17:02


имам проблеми с работата на бензин. Двигателя е 1,8 мономотроник /35 пинов компютър/. Като запаля колата студена - пали от раз и като поработи 30-на секунди започва да се дави. Много гюбогата смес се получава, защото като дам ключа газ - бензин на неутрално, двигаютелят работи още известно време и не се дави, докато изгори бензина. Мерих и двата датчика за температурата - преди да запаля колата са 2,6 килоома - отоговаря на 20 градуса. Ресетвал съм компа - същата работа. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем?




Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Нед 01 окт 2006 17:49


Навяват ме съмнения за незатварящ добре инжектор/дюза.
При неутрално положение трябва да гасне почти веднага, ако изключваш правилно инжектора. След прекъсване захранването на инжектора в системата бензина остава под налягане и ако самата дюза пропуска двигателят е естествено да работи още известно време докато падне налягането. Отвори капака на инжектора и постави нещо лъскаво ( острие на джобно ножче или подобно) под дюзата в момента когато някой помощник превключи ключът за бензин/газ в неутрално положение. По острието не трябва да се появяват капки или да се омокря с бензин.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 01 окт 2006 18:06


но като позагрее се оправя - няма ги тия проблеми с давенето, а като е студена толкова се дави че все едно на 3 цилиндъра работи.
През реле прекъсвам едния от кабелите на инжектора.


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Нед 01 окт 2006 18:10


Абсолютно същия проблем го имам. Появи се след слагането на АГУ и от 2-3 год. си е все така - като паля на бенз и след 20-20 сек се дави. Като позагрее няма никакви проблеми. Казаха ми че е евентуално от настроиките или температурен датчик - което ме съмнява защото преди не правеше така. Ма си карам така щото на газ върви много добре - ша вземат да разбазикат нещо после ..... :wink: Ако се справиш с проблема драсни да видим кво е! :да:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 01 окт 2006 18:19


само да не е от плочката нещо, щото се повдига дюзата и незнам дали не идва от там проблема. Като беше студено ми правеше проблем, ама на -20 викам кво толкова но сега я карам на бензин известно време и двигателя се тресе направо от обагатено гориво :roll:


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Нед 01 окт 2006 18:24


Незнам...при мен е така само на ниските обороти - като тръгна или подам газ - няма тресене но изкарва черен пушек малко - като неизгорен бензин.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 01 окт 2006 19:20


на 2000 оборота напрао яко прекъсва двигателя.


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Нед 01 окт 2006 19:50


Ако четете руски език тук братушките разискват подобен проблем.
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... =31412&hl=очиска+форсунки
Щом двигателя продължава да работи на празен ход след спиране на инжектора някой му сипва бензинец без твое съгласие ;)
Хлабините в дюзата са достатъчно малки за да се повлияват от покачване на t на двигателя.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Нед 01 окт 2006 19:50


На мен ми правеше подобен проблем преди да сложа газ два три пъти годишно предимно зимата. Оставям я да работи на празен ход и след 1 минута започват да и падат оборотите и да се опитва да гасне като в същото време вади сажди отзад. Таака и не намерих причина за тези "проблясъци".


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Нед 01 окт 2006 19:52


А бензиновата помпа изключваш ли при преминаване на газ?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 01 окт 2006 20:02


не я изключвам.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 01 окт 2006 20:06


brother_Tom прочетох го това на братушките, но защо като позагрее не се дави, струва ми се че датчик или някой сигнал на моното щото мерих и двата датчика и потенциометъра на дросела с омметър - всичко е в граници - много странно - ауспуха от едно палене се очерни все едно е дизел, а беше чистичък от газта.


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Нед 01 окт 2006 20:57


Като позагрее двигателя компа намалява продължителноста на импулса за впръскване. Главният корегиращ входен сигнал за това е от датчика за t на охл.течност. При различните t и режими импулсът може да варира м/у 1,5 до 10 мсек. При ниски t на околният въздух сигналът от датчика за t на въздуха допълнително може да доведе до 30% изменение на продължителноста на импулса.

При карбураторните двигатели богатата смес става с регулиране притока на въздух - дърпаш смукача, обогатяваш сместа. Като загрее двигателя пак можеш да си караш на "забравен" смукач. Богатата смес си се изпарява напълно. При теб вероятно става същото. Бензина се лее от дюзата, докато е студен двигателя, бензина не се изпарява, ("дави се"), клато позагрее започва да се изпарява напълно, нищо че е в повече, караш си с доста богата смес, и ти чернее ауспуха.

Естествено някой датчик за t може да бъзика компа и да му докладва -t= -50C. Провери и подгревателя в смукателните тръби дали е в изправност, да не му се е откачил кабела. Но най-напред погледни как изтича бензина от дюзюта.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 01 окт 2006 21:09


нагревателя бачка, а преди да запаля меря двата температурни датчика - на около 20 градуса са /2600 ома/
освен да емулирам с едно съпротивление датчика на температурата на водата с 300 ома = 80 градуса загряла да видя как ще се държи.
Интересното е, че наскоро преди месец бях ходил на елкон по друга причина и ми казаха че на бензин ми е бедна сместа /на загрял двигател/, и аз незнам защо се получава така, но вероятно е дюзата да прави проблем иначе последния път като гледах си разпръскваше на конус.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Нед 01 окт 2006 21:17


Здравейте и аз го имам същия проблем и интересното е че този номер го прави когато паля колата сутрин (първо палене за деня) и то още когато навън е студено.Черния пушек си го има докато не загрее колата.Имам газова но е заводска.Мисля си и аз че може да е дюзата(дано не съм прав щото нова е много скъпа).Просто не мога да разбера защо компютъра обогатява толкова сместа :?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 165 госта