Мономотроник
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Мономотроник
имам проблеми с работата на бензин. Двигателя е 1,8 мономотроник /35 пинов компютър/. Като запаля колата студена - пали от раз и като поработи 30-на секунди започва да се дави. Много гюбогата смес се получава, защото като дам ключа газ - бензин на неутрално, двигаютелят работи още известно време и не се дави, докато изгори бензина. Мерих и двата датчика за температурата - преди да запаля колата са 2,6 килоома - отоговаря на 20 градуса. Ресетвал съм компа - същата работа. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем?
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Навяват ме съмнения за незатварящ добре инжектор/дюза.
При неутрално положение трябва да гасне почти веднага, ако изключваш правилно инжектора. След прекъсване захранването на инжектора в системата бензина остава под налягане и ако самата дюза пропуска двигателят е естествено да работи още известно време докато падне налягането. Отвори капака на инжектора и постави нещо лъскаво ( острие на джобно ножче или подобно) под дюзата в момента когато някой помощник превключи ключът за бензин/газ в неутрално положение. По острието не трябва да се появяват капки или да се омокря с бензин.
При неутрално положение трябва да гасне почти веднага, ако изключваш правилно инжектора. След прекъсване захранването на инжектора в системата бензина остава под налягане и ако самата дюза пропуска двигателят е естествено да работи още известно време докато падне налягането. Отвори капака на инжектора и постави нещо лъскаво ( острие на джобно ножче или подобно) под дюзата в момента когато някой помощник превключи ключът за бензин/газ в неутрално положение. По острието не трябва да се появяват капки или да се омокря с бензин.
- MobilLife
- Мнения: 551
- Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
- Автомобил: Wv golf 5 +
- Двигател:
- Местоположение: Мездра-Марс
- Контакти:
Абсолютно същия проблем го имам. Появи се след слагането на АГУ и от 2-3 год. си е все така - като паля на бенз и след 20-20 сек се дави. Като позагрее няма никакви проблеми. Казаха ми че е евентуално от настроиките или температурен датчик - което ме съмнява защото преди не правеше така. Ма си карам така щото на газ върви много добре - ша вземат да разбазикат нещо после .....
Ако се справиш с проблема драсни да видим кво е! 


- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако четете руски език тук братушките разискват подобен проблем.
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... =31412&hl=очиска+форсунки
Щом двигателя продължава да работи на празен ход след спиране на инжектора някой му сипва бензинец без твое съгласие
Хлабините в дюзата са достатъчно малки за да се повлияват от покачване на t на двигателя.
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... =31412&hl=очиска+форсунки
Щом двигателя продължава да работи на празен ход след спиране на инжектора някой му сипва бензинец без твое съгласие

Хлабините в дюзата са достатъчно малки за да се повлияват от покачване на t на двигателя.
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
brother_Tom прочетох го това на братушките, но защо като позагрее не се дави, струва ми се че датчик или някой сигнал на моното щото мерих и двата датчика и потенциометъра на дросела с омметър - всичко е в граници - много странно - ауспуха от едно палене се очерни все едно е дизел, а беше чистичък от газта.
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Като позагрее двигателя компа намалява продължителноста на импулса за впръскване. Главният корегиращ входен сигнал за това е от датчика за t на охл.течност. При различните t и режими импулсът може да варира м/у 1,5 до 10 мсек. При ниски t на околният въздух сигналът от датчика за t на въздуха допълнително може да доведе до 30% изменение на продължителноста на импулса.
При карбураторните двигатели богатата смес става с регулиране притока на въздух - дърпаш смукача, обогатяваш сместа. Като загрее двигателя пак можеш да си караш на "забравен" смукач. Богатата смес си се изпарява напълно. При теб вероятно става същото. Бензина се лее от дюзата, докато е студен двигателя, бензина не се изпарява, ("дави се"), клато позагрее започва да се изпарява напълно, нищо че е в повече, караш си с доста богата смес, и ти чернее ауспуха.
Естествено някой датчик за t може да бъзика компа и да му докладва -t= -50C. Провери и подгревателя в смукателните тръби дали е в изправност, да не му се е откачил кабела. Но най-напред погледни как изтича бензина от дюзюта.
При карбураторните двигатели богатата смес става с регулиране притока на въздух - дърпаш смукача, обогатяваш сместа. Като загрее двигателя пак можеш да си караш на "забравен" смукач. Богатата смес си се изпарява напълно. При теб вероятно става същото. Бензина се лее от дюзата, докато е студен двигателя, бензина не се изпарява, ("дави се"), клато позагрее започва да се изпарява напълно, нищо че е в повече, караш си с доста богата смес, и ти чернее ауспуха.
Естествено някой датчик за t може да бъзика компа и да му докладва -t= -50C. Провери и подгревателя в смукателните тръби дали е в изправност, да не му се е откачил кабела. Но най-напред погледни как изтича бензина от дюзюта.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
нагревателя бачка, а преди да запаля меря двата температурни датчика - на около 20 градуса са /2600 ома/
освен да емулирам с едно съпротивление датчика на температурата на водата с 300 ома = 80 градуса загряла да видя как ще се държи.
Интересното е, че наскоро преди месец бях ходил на елкон по друга причина и ми казаха че на бензин ми е бедна сместа /на загрял двигател/, и аз незнам защо се получава така, но вероятно е дюзата да прави проблем иначе последния път като гледах си разпръскваше на конус.
освен да емулирам с едно съпротивление датчика на температурата на водата с 300 ома = 80 градуса загряла да видя как ще се държи.
Интересното е, че наскоро преди месец бях ходил на елкон по друга причина и ми казаха че на бензин ми е бедна сместа /на загрял двигател/, и аз незнам защо се получава така, но вероятно е дюзата да прави проблем иначе последния път като гледах си разпръскваше на конус.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Здравейте и аз го имам същия проблем и интересното е че този номер го прави когато паля колата сутрин (първо палене за деня) и то още когато навън е студено.Черния пушек си го има докато не загрее колата.Имам газова но е заводска.Мисля си и аз че може да е дюзата(дано не съм прав щото нова е много скъпа).Просто не мога да разбера защо компютъра обогатява толкова сместа 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Didaka04 и 144 госта