Връщане на ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
velkovlubomir1978
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 18 фев 2012 15:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Връщане на ABS

Мнениеот velkovlubomir1978 » Съб 18 фев 2012 21:28


Здравейте! Искам да ви питам за един проблем, който ми възникна днес: Пасата ми е1992 година комби,2, пълна инжекция, 150 к.с.спирачнатаж му система е с ABS, но когато го купих от Италия ABS апарата го нямаше, нанегово място бяха сложили серво апарат, с него карам 5 години. Днес обаче ми изби казанчето от помпата и заля целия двигател със спирачна течност и понеже в момента имам ABS апарат е от 1,8 моноинжекция с компютър от същата, какво ще стане, ако взема да го сложа него. Вероятно ще имам проблем с отчитане на грешка, въпросът обаче е, ако не го закача към компютъра, той ще работи ли механично като спирачна система със същия успех като сервото? Благодаря предварително!




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Връщане на ABS

Мнениеот radotom » Съб 18 фев 2012 21:47


Колега, отделих въпроса ти като отделна тема, защото нещата са различни.

Първо - '92г няма Пассат с фабрично вграден мотор 150 коня.
Дай код на двигателя (първите 2 или 3 символа от графата Двигател № от гплемия талон)

Второ - този тип ABS-системи (Teves) не могат да работят без управление, защото ролята на сервоусилвател се изпълнява от електрическа помпа

и Трето - ако контролера на ABS-а си ти е там (седи под задната седалка, зад водача) няма да имаш никакъв проблем да си го свържиш наново и да си работи.
Разбира се - стига този АБС, който имаш да е от същото поколение, де!


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Връщане на ABS

Мнениеот znainainai » Съб 18 фев 2012 22:32


Aко ще влизаш във филма със поставяне на АВS поне сложи такъв който ще спира като хората. ITT20 който се монтира на VW от края на 95 е възможно най-добрият избор в случаят. Там си имаш серво спирачна помпа и отделно хидроблок и комп във едно. Докато оригиналният на В3 ( твоят модел автомобил ) е кошмар там няма отделна спирачна помпа и серво а един голям кютюк който работи само на ток. И като капак на всичко е 3 канален т.е. задните колела са на общ кръг което само по себеси е пълна порнография. Отделно има 10кила кабел във колата понеже компа е под задната седалка чак наврян. Крайно не ефективен и морално остарял ABS. Слагаш този за който ти говоря и си патрон много по-ефективен е 4-канален и ако го намериш със EDS става идеално. EDS е електро механичен блокаж или иначе казано колата става доста по-проходима зимата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Връщане на ABS

Мнениеот zfa159 » Нед 19 фев 2012 11:42


Хората се чудят как да ги махат,ти искаш да го слагаш mhihi
Аз бях с такъв,заводски.При задействане на ABS системата (т.е. блокиране на кое да е от колелата),започва зверско ритане на педала и спирането става крайно неефективно (усеща се,че колата осезаемо спира да намалява) и резултата е,че на 4-5 пъти щях да се блъсна в какво ли не,защото при задействане на ABS-а започваш да не намаляваш.Зимата също не беше особено ефективен.
Накрая се прецака помпата и се реших да го сменя с новия вариант,за който става дума (ITT MK20) и се родих :) Датчиците от стария са съвместими с новия ABS.
Аз лично бих предпочел да си карам със сервото и помпата,от колкото да сложа такъв ABS (Teves MK02 се води).
:beer


Потребителски аватар
Antracid
Мнения: 61
Регистриран на: Чет 30 сеп 2010 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: Връщане на ABS

Мнениеот Antracid » Нед 19 фев 2012 12:13


умници махали абс :banghead:


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Връщане на ABS

Мнениеот ARusev » Нед 19 фев 2012 14:33


velkovlubomir1978 написа:въпросът обаче е, ако не го закача към компютъра, той ще работи ли механично като спирачна система със същия успех като сервото?

Както виждаш, дали ABS или серво - въпросът е спорен, макар да е решен преди десетилетия, когато е започнал монтажа на ABS-ите.
Но пък ABS без компютър си е като "серво" без пневмоусилвател. Моят съвет е: Избери едното или другото устройство, но се убеди, че са изправни и ги монтирай изцяло и качествено.
(Аз лично бих избрал ABS-а.Когато е изправен е несравним със системата, с която си сега.)


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Връщане на ABS

Мнениеот znainainai » Нед 19 фев 2012 14:55


Antracid написа:умници махали абс :banghead:

Пич не си на ясно със ABS системите и по конкретно със Teves MK2 затова не вземай отношение. Този архаичен ABS освен да те убие друго не може да направи.


velkovlubomir1978
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 18 фев 2012 15:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Връщане на ABS

Мнениеот velkovlubomir1978 » Пет 24 фев 2012 23:16


Колеги, благодаря ви много за полезните съвети, които ми дадохте! Но аз все пак го монтирах и към момента спирачката ми работи малко странно, опитва се да "рита", но не точно... Най-странното, обаче, е, че, когато се опитах да обезвъздуша, започнах от задните колела и когато се отпусне щуцерът, педалът, вместо да пропада, се качва нагоре и почти няма течност на задните колела. Предполагам, че е възможно да са ми запушени тръбичките или пък разпределителят за течност. При предните излезе някаква по-силна течност, но не достатъчно, но там поне педалът потъваше надолу при отпускане на щуцера. Имайте предвид, че майсторът, който ми асистираше при обезвъздушаването се хвана за главата и каза, че няма такава система, която е ABS и серво заедно. Тази нова система ABS трябва ли да се преправя, за да се монтира и къде да я намеря и колко струва, след като е толкова добра. Защото карам доста бързо и нямам никакво намерение да се затрия някъде по трасето с любимите ми 160-180 км/ч.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Връщане на ABS

Мнениеот znainainai » Съб 25 фев 2012 7:52


Намери си от Пасат В4 93-97г от последните след 8.95 слагат ITT20 който има 5 пъти по-малко кабели от този дето го имаш в момента. Единствено трябва да се пусне една тръба до отзад че архаичният МК2 е 3 канален. Или иначе казано назад отива една тръба вместо 2. Трябва да вземеш и контролната лампа на ITT20 понеже е различна от тази която имаш :idea: За по-точна информация се свържи със този пич той беше първият за който знам че направи тази трансплантация memberlist.php?mode=viewprofile&u=201


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Връщане на ABS

Мнениеот zfa159 » Съб 25 фев 2012 12:18


Ами ние като говорим,не приказваме,точно заради такива проблеми и т.н. Тевес Мк2 по-скоро може да те убие,от колкото да ти помогне с нещо и ти препоръчахме да не го слагаш :)
Иначе за ИТТ 20 ,си намираш кола донор (Пасат,защото на Голф не е същото) и си пазаруваш следните неща :
-тръба за спирачна течност от отпред до задните колела
-ел. инсталацията на АБС-а - включва една букса към бушонното табло,един кабел от бушонното табло до лампата за АБС-а
-лампата за АБС-а (твоята е различна)
-кабелите от главната букса на АБС-а до датчиците на колелата.
-сервоусилвателя + спирачната помпа и съда за спирачната течност.
-самият АБС модул разбира се
-конзолата за АБС-а и помпата на съединителя също е друга и трябва да се смени
Свалял съм такъв АБС от ударена кола и излиза без да се среже нито една жица,което силно ти препоръчвам да направиш и ти.
Монтажа - маха се помпата на съединителя (горната) и след нея целия АБС модул,който имаш в момента заедно с конзолата,на която се крепи АБС-а и помпата на съединителя.Махат се всички кабели и контролера на стария АБС.Полага се ел. инсталацията по местата и (всичко си пасва от В4 на В3).После се монтира сервото,комплект с помпата,АБС модула,конзолата и след тях и помпата за съединителя.Монтира се тръбата за отзад и се маха кантара (при ИТТ 20 заводски няма кантар отзад,защото не е нужен).След това всичко се навръзва по бушониерата и системата се обезвъздушава и започва да работи.Това е всичко общо взето и отнема един ден с демонтажа и монтажа (аз го правих за 1-ви път на моята кола с помощта на Ваското 1 :bowdown и ми отне един ден,значи и на теб толкова време трябва да ти стигне).
После ще видиш какво е да имаш спирачки и читав АБС ;)
Ето ти и четиво,което ще ти е от полза,имай само предвид,че при донор Пасат В4 всичко си пасва точно (стойката и сервото) и тези мъки с преправянето,отпадат :
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=156184


Потребителски аватар
Antracid
Мнения: 61
Регистриран на: Чет 30 сеп 2010 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: Връщане на ABS

Мнениеот Antracid » Чет 01 мар 2012 13:15


архаичния абс пич ми служи вече 4та година :да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Връщане на ABS

Мнениеот zfa159 » Чет 01 мар 2012 16:07


Ами и моят ме слушаше 3 и после за 1 седмица,щях да се пребия поне 10 пъти заради него (внезапно възникващи проблеми с налягането на помпата или примерно както си караш,задните колела блокират и започват да се влачат или педала от раз става толкова твърд,че с два крака не можеш да го натиснеш и забравяш за спиране по какъвто и да е начин,освен с ръчната де :screwy ).
Иначе си е ваше право да си го ползвате,щом ви влече,нищо не съм казал,освен,че е древен и че е крайно неефективен и дори бих казал опасен за себе си и за околните :)
Да не бях карал два Пасат-а с такъв АБС по 3 години всеки,да ми обяснявате колко е велик и колко е готин,надежден и добър...
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Pet_rov, rayedie и 43 госта