Здравейте. Иска ми се да вляза отново в VW сектата. Насочил съм се към икономична градска кола - Поло 6 обаче N1 или N2?
предпочитам по-стария модел чисто и просто заради това, че не ми харесва визията на фейслифта. Но пък има 6N1 недостатъци, които при 6N2 са отстранени? (визирам окачване, нещо по купето...)
Генералният ми въпрос е обаче мотора. Защото намирам 2 неща 1.9D, а при 6N2 някъде го виждам и като 1.9 SDI и е със 68, а не със 64 коня. От форума научих, че 1.9D е т. нар "стар мотор", чито "проблем" са високи обороти на празен ход. И, че няма сложни електронни с-ми. А как стоят нещата при SDI? Трябва ми буквално елементарен дизелов автомобил, който обаче да е надежден и при -10. Но и да е лесен за потдръжка. Но ако SDI е по-добрият, няма да се колебая да го избера.
Идва и друг момент 1.4 TDI. Пмпа-дюзата винаги ме е привличала, особено след като покарах ASZ-та на брат ми. Но съм убеден, че като цяло е далеч от "простият" автомобил, който търся, а и от сравнение на мнения е по-скъп за потдръжка и като градски разход, но и цената му е с 30 - 40% по-висока от тази на 1.9D да речем.
Та ако може, колеги, да споделите мнение по основните 2 въпроса:
1. 6N1 или 6N2, като изключим параграф "визия", защото ако зависи само от това избора е направен.
2. 1.9D или 1.9SDI, като изключим пъргавина. Интересува ме струва ли си "опростеността" на 1.9D или е по-добре да заложа повече пари на по-скъпия но евентуално по-съвременен и надежден SDI?



Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
До колкото съм запознат окачването на 6N0,6N1,6N2 е едно и също, като Голф 2,3. За 1.9D двигателя неможе да се каже че е ефтин за поддръжка, но ако се сменя свичко на време няма грижи. Пали при -22(за В.Т.) разход около 6.5-7л. градско, също толкова извън градско ако го мачкаш над 120км/ч, иначе при скорости около 100км/ч и ненатоварен път около 4.5-5л. Оборотите на празен ход неможе да се каже че са проблем, за този модел са толкова, падне ли под 950об./мин. почва да бучи и тресе гадно. Лично аз не ти го препоръчвам този мотор, но пък несъм карал и SDI и 1.4TD,но сигурно ще са по добри от този асматик.
Зависи и на какъв екземпляр ще попаднеш но при всички има едни задължителни неща който в даден момент трябва да се сменят. От мен това, за 1.9D има много изписано, потърси и ще видиш.
Зависи и на какъв екземпляр ще попаднеш но при всички има едни задължителни неща който в даден момент трябва да се сменят. От мен това, за 1.9D има много изписано, потърси и ще видиш.
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Това за окачването незнам доколко е вярно, защото на бащата 6n1 вози много по-добре от 6n2.
- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
grishitu написа:До колкото съм запознат окачването на 6N0,6N1,6N2 е едно и също, като Голф 2,3. За 1.9D двигателя неможе да се каже че е ефтин за поддръжка, но ако се сменя свичко на време няма грижи. Пали при -22(за В.Т.) разход около 6.5-7л. градско, също толкова извън градско ако го мачкаш над 120км/ч, иначе при скорости около 100км/ч и ненатоварен път около 4.5-5л. Оборотите на празен ход неможе да се каже че са проблем, за този модел са толкова, падне ли под 950об./мин. почва да бучи и тресе гадно. Лично аз не ти го препоръчвам този мотор, но пък несъм карал и SDI и 1.4TD,но сигурно ще са по добри от този асматик.
Зависи и на какъв екземпляр ще попаднеш но при всички има едни задължителни неща който в даден момент трябва да се сменят. От мен това, за 1.9D има много изписано, потърси и ще видиш.
Далеч съм от идеята да го купя и да забравя за ремонт, най-малкото това е кола на над 10 години. Идеята е колата да е надеждна - за мен това значи докато нещо се обади да се подменя (включително консумативи). Колата извън града ще се кара 5 пъти годишно. Така-че по-интересно е представянето и в градски условия.
Кои са причините да не ми го препоръчваш?
В доста теми рових, но така и не открих конкретно какви са разликите между 2-та мотора и има ли SDI предимства.
- tdi fen
- Мнения: 4708
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
1.9 d e газта е с жило(механична) помпата е лукас няма компютър
1.9 sdi e с електрона газ помпата е бош двигателя се управлява от ECU
1.9 sdi e с електрона газ помпата е бош двигателя се управлява от ECU
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
1.9D има проблемна скоростна кутия,която е същата и при 1.9сди 6н1.Окачването е много кораво,от както сме я купили нищо не е сменяно..няма и да се смени!За разход,няма да говоря че колегите веднага ще ме оплюят както стана в една тема.Разход под 5/100 Няма!
Счипи ли ти се кутия,няма такъв филм!Луд ставаш буквално,трябва да имаш много свободно време да се занимаваш с кочината!
Колата пали при -26,(ако имаш нов или читав акумолатор 65-75ач,свестни свещи-аз съм заложил на бош,добре работещ стартер-аз го ремонтирах за 120лв,и масло зимата 10w40 - 15w40 зимата в никакъв случай)!
Ако си спазил тези основни неща и са ти в ред,пали от четвърт оборот с 1 подгряване!Филтрите и хубавата нафта...те са си...
Колата е много капризна от към свещи,1 да имаш изгоряла и забрави да запали и лятото дори.
Толкова от мен,има и слаби спирачки (ако сравняваме с голф 4)!Няма климатик сериино,може да си намериш с присаден в италия (който понякога е пробемен)!
На брат ми му купихме фабия 1 1.9SDi 64 коня,разликите са - по добра стабилност на пътя,по добри спирачки,по добър разход на гориво,по добро ускорение,климатик...
Счипи ли ти се кутия,няма такъв филм!Луд ставаш буквално,трябва да имаш много свободно време да се занимаваш с кочината!
Колата пали при -26,(ако имаш нов или читав акумолатор 65-75ач,свестни свещи-аз съм заложил на бош,добре работещ стартер-аз го ремонтирах за 120лв,и масло зимата 10w40 - 15w40 зимата в никакъв случай)!
Ако си спазил тези основни неща и са ти в ред,пали от четвърт оборот с 1 подгряване!Филтрите и хубавата нафта...те са си...
Колата е много капризна от към свещи,1 да имаш изгоряла и забрави да запали и лятото дори.
Толкова от мен,има и слаби спирачки (ако сравняваме с голф 4)!Няма климатик сериино,може да си намериш с присаден в италия (който понякога е пробемен)!
На брат ми му купихме фабия 1 1.9SDi 64 коня,разликите са - по добра стабилност на пътя,по добри спирачки,по добър разход на гориво,по добро ускорение,климатик...

- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Привет,колеги!От 3 месеца карам Поло-1,9СДИ-97г.Така се случи,че точно в студовете в Монтана -25-28гр.,колата палеше с едно греене и малко повече въртене на стартер.Това с нов акумулатор-72Ач.При "по-топло"време/-10гр./пали от четвърт.Студена е шумна,но коя не е?Вече имам навъртяни 4000км.и мога да кажа,че съм приятно изненадан от меката возия с 13-ки гуми по заледените улици из Монтана.Разхода,който ми дава при тези минусови температури и каране по 5-6 км.градско беше 6-7л/100.Извън града около 2500км.средно--5л/100,което за мен си е приемливо,имайки в предвид,че си ми е тежък крака.В града има прилично ускорение,но си трябва натискане,но при по спокоен нрав зад волана е много приятна и послушна за каране.Спирачките са по-слабички от тези на АБФ-а ми,но там е друга работата и мисля,че няма база за сравнение,още повече,че Полото е без АБС.Със скоростите нямам проблем,дано и да нямам.Впечатления от 1,9Д имам,но от Голф-3.В сравнение с Полото,Голфа си е асматик,а е на същите години и километри.За Поло-1,4ТДИ имам негативни впечатления,споделени от мой приятел-проблемен мотор,попаднал на неграмотни майстори.За две години смени турбо,дюзи,счупи някаква част в картера,и още неща,за които не се сещам сега.Голяма е вероятността да е "случил"на скапан мотор,но това са неговите и мойте впечатления. 

- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
О, не колата ще е с климатик задължително! При тия условия варианта със стария дизел отпада. За което благодаря много.deversant написа:1.9D има проблемна скоростна кутия,която е същата и при 1.9сди 6н1.Окачването е много кораво,от както сме я купили нищо не е сменяно..няма и да се смени!За разход,няма да говоря че колегите веднага ще ме оплюят както стана в една тема.Разход под 5/100 Няма!
Счипи ли ти се кутия,няма такъв филм!Луд ставаш буквално,трябва да имаш много свободно време да се занимаваш с кочината!
Колата пали при -26,(ако имаш нов или читав акумолатор 65-75ач,свестни свещи-аз съм заложил на бош,добре работещ стартер-аз го ремонтирах за 120лв,и масло зимата 10w40 - 15w40 зимата в никакъв случай)!
Ако си спазил тези основни неща и са ти в ред,пали от четвърт оборот с 1 подгряване!Филтрите и хубавата нафта...те са си...
Колата е много капризна от към свещи,1 да имаш изгоряла и забрави да запали и лятото дори.
Толкова от мен,има и слаби спирачки (ако сравняваме с голф 4)!Няма климатик сериино,може да си намериш с присаден в италия (който понякога е пробемен)!
На брат ми му купихме фабия 1 1.9SDi 64 коня,разликите са - по добра стабилност на пътя,по добри спирачки,по добър разход на гориво,по добро ускорение,климатик...
Добре ме светнахте за момента с Фабиата. Гледам, че са нови години, а са ефтини...
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Незабравяй,че фабия 1 я караха доста като такси!Веднъж бях питал един таксиджия в Русе,как е фабииката?
Той отговори:за 390 000км само един лагер на задно колело и задни тампони на преден носач (там си се сменят честичко,всеки го знае това)....освен нали ремъци филтри и масло....което си е нормално!
Той отговори:за 390 000км само един лагер на задно колело и задни тампони на преден носач (там си се сменят честичко,всеки го знае това)....освен нали ремъци филтри и масло....което си е нормално!

-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Здр.Колега.Карам от 5г. Поло Класик 1.9sdi AEY двигател.Мн.надеждна кола.Разхода:градско 5-5.5л,извън около 4-4.5л,ГНП-Бош,евтина подръжка,няма проблем с оборотите,е не е пъргава на старт като тди,но за градска кола е супер-мн.икномична.Давам пример и за качеството на дигателя на тази кола:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=310613.Има само един недостатък-няма клима.Аз ти препоръчвам с две ръце този мотор и тази марка автомобили 

- BLADE8209
- Мнения: 500
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
- Автомобил: Polo 6N2 2001
- Двигател: AMF + remap
- Местоположение: Дупница, Благоевград
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
Имам и двете коли 1.9D и 1.4TDI
На 1.9D проблемен Г-болт за оптягане на пистовия ремък. Ако е с климатик той е присаждан много хубав но е сложен най-ниското долу и ако се кара от жена обиновенно през две седмици къса ремък
Както споменаха колеги механична помпа няма компютри, тромав но здрав двигател, капризен от към свещи (неискаше да пали лятото
)
Най-големия недостатък демферен маховик струва майкаси и бащаси.
Средно добър разход ако не ти е тежък крака около 5-6л
За 1.4TDI
Тук мога да кажа само добри неща
Икономичка градска кола около 4 градско, много пъргава 3-ри цилиндров двигател, при нужда направо пали гуми
Като недостатаци има верига която върти маслена помпа и балансиращ вал в картера ако колата е над 200 000км задължително се сменя
Съединителя и маховика идеално пасват от по стар автомобил пасат 1.6TD 215мм (на полото оригинален е 216мм)
трябва да се внимава с дебитоера да се сменя редовно въздушния филтер
Окачваето и на двата автомобила са еднакви при 6N2 спирачните дискове са 256мм предни и 232мм задни (а при мен 280мм предни)
Немога да се сетя за някакви други косури ако има моля някой да ме допълни, но бащами откакто кара 1.9D не е сменил нищо 2 год.
На 1.9D проблемен Г-болт за оптягане на пистовия ремък. Ако е с климатик той е присаждан много хубав но е сложен най-ниското долу и ако се кара от жена обиновенно през две седмици къса ремък

Както споменаха колеги механична помпа няма компютри, тромав но здрав двигател, капризен от към свещи (неискаше да пали лятото

Най-големия недостатък демферен маховик струва майкаси и бащаси.
Средно добър разход ако не ти е тежък крака около 5-6л
За 1.4TDI
Тук мога да кажа само добри неща
Икономичка градска кола около 4 градско, много пъргава 3-ри цилиндров двигател, при нужда направо пали гуми

Като недостатаци има верига която върти маслена помпа и балансиращ вал в картера ако колата е над 200 000км задължително се сменя
Съединителя и маховика идеално пасват от по стар автомобил пасат 1.6TD 215мм (на полото оригинален е 216мм)
трябва да се внимава с дебитоера да се сменя редовно въздушния филтер
Окачваето и на двата автомобила са еднакви при 6N2 спирачните дискове са 256мм предни и 232мм задни (а при мен 280мм предни)
Немога да се сетя за някакви други косури ако има моля някой да ме допълни, но бащами откакто кара 1.9D не е сменил нищо 2 год.
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
До колкото съм чел, отново за тези два автомобила
1,9Д няма демпферен маховик, а 1,9 СДИ има такова скъпо чудо.
1,9Д няма демпферен маховик, а 1,9 СДИ има такова скъпо чудо.
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
С демфер е,а фабията на 100% 1.9сди е без!
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
velinsl написа:До колкото съм чел, отново за тези два автомобила
1,9Д няма демпферен маховик, а 1,9 СДИ има такова скъпо чудо.
Точно обратното е!1,9D е с демпфер.
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2
1.9d демфера на закс беше 650лв без отстъпка 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта