Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Желязков
Мнения: 172
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот Желязков » Чет 23 фев 2012 11:39


Здравейте. Иска ми се да вляза отново в VW сектата. Насочил съм се към икономична градска кола - Поло 6 обаче N1 или N2?
предпочитам по-стария модел чисто и просто заради това, че не ми харесва визията на фейслифта. Но пък има 6N1 недостатъци, които при 6N2 са отстранени? (визирам окачване, нещо по купето...)

Генералният ми въпрос е обаче мотора. Защото намирам 2 неща 1.9D, а при 6N2 някъде го виждам и като 1.9 SDI и е със 68, а не със 64 коня. От форума научих, че 1.9D е т. нар "стар мотор", чито "проблем" са високи обороти на празен ход. И, че няма сложни електронни с-ми. А как стоят нещата при SDI? Трябва ми буквално елементарен дизелов автомобил, който обаче да е надежден и при -10. Но и да е лесен за потдръжка. Но ако SDI е по-добрият, няма да се колебая да го избера.

Идва и друг момент 1.4 TDI. Пмпа-дюзата винаги ме е привличала, особено след като покарах ASZ-та на брат ми. Но съм убеден, че като цяло е далеч от "простият" автомобил, който търся, а и от сравнение на мнения е по-скъп за потдръжка и като градски разход, но и цената му е с 30 - 40% по-висока от тази на 1.9D да речем.
Та ако може, колеги, да споделите мнение по основните 2 въпроса:

1. 6N1 или 6N2, като изключим параграф "визия", защото ако зависи само от това избора е направен.
2. 1.9D или 1.9SDI, като изключим пъргавина. Интересува ме струва ли си "опростеността" на 1.9D или е по-добре да заложа повече пари на по-скъпия но евентуално по-съвременен и надежден SDI?




grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот grishitu » Чет 23 фев 2012 13:08


До колкото съм запознат окачването на 6N0,6N1,6N2 е едно и също, като Голф 2,3. За 1.9D двигателя неможе да се каже че е ефтин за поддръжка, но ако се сменя свичко на време няма грижи. Пали при -22(за В.Т.) разход около 6.5-7л. градско, също толкова извън градско ако го мачкаш над 120км/ч, иначе при скорости около 100км/ч и ненатоварен път около 4.5-5л. Оборотите на празен ход неможе да се каже че са проблем, за този модел са толкова, падне ли под 950об./мин. почва да бучи и тресе гадно. Лично аз не ти го препоръчвам този мотор, но пък несъм карал и SDI и 1.4TD,но сигурно ще са по добри от този асматик.
Зависи и на какъв екземпляр ще попаднеш но при всички има едни задължителни неща който в даден момент трябва да се сменят. От мен това, за 1.9D има много изписано, потърси и ще видиш.


Потребителски аватар
Pirogov
Мнения: 671
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 20:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот Pirogov » Чет 23 фев 2012 13:10


Това за окачването незнам доколко е вярно, защото на бащата 6n1 вози много по-добре от 6n2.


Потребителски аватар
Желязков
Мнения: 172
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот Желязков » Чет 23 фев 2012 16:08


grishitu написа:До колкото съм запознат окачването на 6N0,6N1,6N2 е едно и също, като Голф 2,3. За 1.9D двигателя неможе да се каже че е ефтин за поддръжка, но ако се сменя свичко на време няма грижи. Пали при -22(за В.Т.) разход около 6.5-7л. градско, също толкова извън градско ако го мачкаш над 120км/ч, иначе при скорости около 100км/ч и ненатоварен път около 4.5-5л. Оборотите на празен ход неможе да се каже че са проблем, за този модел са толкова, падне ли под 950об./мин. почва да бучи и тресе гадно. Лично аз не ти го препоръчвам този мотор, но пък несъм карал и SDI и 1.4TD,но сигурно ще са по добри от този асматик.
Зависи и на какъв екземпляр ще попаднеш но при всички има едни задължителни неща който в даден момент трябва да се сменят. От мен това, за 1.9D има много изписано, потърси и ще видиш.

Далеч съм от идеята да го купя и да забравя за ремонт, най-малкото това е кола на над 10 години. Идеята е колата да е надеждна - за мен това значи докато нещо се обади да се подменя (включително консумативи). Колата извън града ще се кара 5 пъти годишно. Така-че по-интересно е представянето и в градски условия.
Кои са причините да не ми го препоръчваш?
В доста теми рових, но така и не открих конкретно какви са разликите между 2-та мотора и има ли SDI предимства.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4708
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот tdi fen » Чет 23 фев 2012 16:30


1.9 d e газта е с жило(механична) помпата е лукас няма компютър
1.9 sdi e с електрона газ помпата е бош двигателя се управлява от ECU


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот deversant » Чет 23 фев 2012 19:01


1.9D има проблемна скоростна кутия,която е същата и при 1.9сди 6н1.Окачването е много кораво,от както сме я купили нищо не е сменяно..няма и да се смени!За разход,няма да говоря че колегите веднага ще ме оплюят както стана в една тема.Разход под 5/100 Няма!
Счипи ли ти се кутия,няма такъв филм!Луд ставаш буквално,трябва да имаш много свободно време да се занимаваш с кочината!
Колата пали при -26,(ако имаш нов или читав акумолатор 65-75ач,свестни свещи-аз съм заложил на бош,добре работещ стартер-аз го ремонтирах за 120лв,и масло зимата 10w40 - 15w40 зимата в никакъв случай)!
Ако си спазил тези основни неща и са ти в ред,пали от четвърт оборот с 1 подгряване!Филтрите и хубавата нафта...те са си...
Колата е много капризна от към свещи,1 да имаш изгоряла и забрави да запали и лятото дори.
Толкова от мен,има и слаби спирачки (ако сравняваме с голф 4)!Няма климатик сериино,може да си намериш с присаден в италия (който понякога е пробемен)!
На брат ми му купихме фабия 1 1.9SDi 64 коня,разликите са - по добра стабилност на пътя,по добри спирачки,по добър разход на гориво,по добро ускорение,климатик... :да:


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот slaveiko67 » Чет 23 фев 2012 21:06


Привет,колеги!От 3 месеца карам Поло-1,9СДИ-97г.Така се случи,че точно в студовете в Монтана -25-28гр.,колата палеше с едно греене и малко повече въртене на стартер.Това с нов акумулатор-72Ач.При "по-топло"време/-10гр./пали от четвърт.Студена е шумна,но коя не е?Вече имам навъртяни 4000км.и мога да кажа,че съм приятно изненадан от меката возия с 13-ки гуми по заледените улици из Монтана.Разхода,който ми дава при тези минусови температури и каране по 5-6 км.градско беше 6-7л/100.Извън града около 2500км.средно--5л/100,което за мен си е приемливо,имайки в предвид,че си ми е тежък крака.В града има прилично ускорение,но си трябва натискане,но при по спокоен нрав зад волана е много приятна и послушна за каране.Спирачките са по-слабички от тези на АБФ-а ми,но там е друга работата и мисля,че няма база за сравнение,още повече,че Полото е без АБС.Със скоростите нямам проблем,дано и да нямам.Впечатления от 1,9Д имам,но от Голф-3.В сравнение с Полото,Голфа си е асматик,а е на същите години и километри.За Поло-1,4ТДИ имам негативни впечатления,споделени от мой приятел-проблемен мотор,попаднал на неграмотни майстори.За две години смени турбо,дюзи,счупи някаква част в картера,и още неща,за които не се сещам сега.Голяма е вероятността да е "случил"на скапан мотор,но това са неговите и мойте впечатления. :beer


Потребителски аватар
Желязков
Мнения: 172
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот Желязков » Чет 23 фев 2012 22:21


deversant написа:1.9D има проблемна скоростна кутия,която е същата и при 1.9сди 6н1.Окачването е много кораво,от както сме я купили нищо не е сменяно..няма и да се смени!За разход,няма да говоря че колегите веднага ще ме оплюят както стана в една тема.Разход под 5/100 Няма!
Счипи ли ти се кутия,няма такъв филм!Луд ставаш буквално,трябва да имаш много свободно време да се занимаваш с кочината!
Колата пали при -26,(ако имаш нов или читав акумолатор 65-75ач,свестни свещи-аз съм заложил на бош,добре работещ стартер-аз го ремонтирах за 120лв,и масло зимата 10w40 - 15w40 зимата в никакъв случай)!
Ако си спазил тези основни неща и са ти в ред,пали от четвърт оборот с 1 подгряване!Филтрите и хубавата нафта...те са си...
Колата е много капризна от към свещи,1 да имаш изгоряла и забрави да запали и лятото дори.
Толкова от мен,има и слаби спирачки (ако сравняваме с голф 4)!Няма климатик сериино,може да си намериш с присаден в италия (който понякога е пробемен)!
На брат ми му купихме фабия 1 1.9SDi 64 коня,разликите са - по добра стабилност на пътя,по добри спирачки,по добър разход на гориво,по добро ускорение,климатик... :да:
О, не колата ще е с климатик задължително! При тия условия варианта със стария дизел отпада. За което благодаря много.
Добре ме светнахте за момента с Фабиата. Гледам, че са нови години, а са ефтини...


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот deversant » Чет 23 фев 2012 23:05


Незабравяй,че фабия 1 я караха доста като такси!Веднъж бях питал един таксиджия в Русе,как е фабииката?
Той отговори:за 390 000км само един лагер на задно колело и задни тампони на преден носач (там си се сменят честичко,всеки го знае това)....освен нали ремъци филтри и масло....което си е нормално! :да:


plamko_82
Мнения: 66
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот plamko_82 » Чет 23 фев 2012 23:57


Здр.Колега.Карам от 5г. Поло Класик 1.9sdi AEY двигател.Мн.надеждна кола.Разхода:градско 5-5.5л,извън около 4-4.5л,ГНП-Бош,евтина подръжка,няма проблем с оборотите,е не е пъргава на старт като тди,но за градска кола е супер-мн.икномична.Давам пример и за качеството на дигателя на тази кола:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=310613.Има само един недостатък-няма клима.Аз ти препоръчвам с две ръце този мотор и тази марка автомобили :applause:


Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот BLADE8209 » Пет 24 фев 2012 0:37


Имам и двете коли 1.9D и 1.4TDI
На 1.9D проблемен Г-болт за оптягане на пистовия ремък. Ако е с климатик той е присаждан много хубав но е сложен най-ниското долу и ако се кара от жена обиновенно през две седмици къса ремък :D
Както споменаха колеги механична помпа няма компютри, тромав но здрав двигател, капризен от към свещи (неискаше да пали лятото :D )
Най-големия недостатък демферен маховик струва майкаси и бащаси.
Средно добър разход ако не ти е тежък крака около 5-6л

За 1.4TDI
Тук мога да кажа само добри неща
Икономичка градска кола около 4 градско, много пъргава 3-ри цилиндров двигател, при нужда направо пали гуми :D
Като недостатаци има верига която върти маслена помпа и балансиращ вал в картера ако колата е над 200 000км задължително се сменя
Съединителя и маховика идеално пасват от по стар автомобил пасат 1.6TD 215мм (на полото оригинален е 216мм)
трябва да се внимава с дебитоера да се сменя редовно въздушния филтер

Окачваето и на двата автомобила са еднакви при 6N2 спирачните дискове са 256мм предни и 232мм задни (а при мен 280мм предни)

Немога да се сетя за някакви други косури ако има моля някой да ме допълни, но бащами откакто кара 1.9D не е сменил нищо 2 год.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот velinsl » Пет 24 фев 2012 0:56


До колкото съм чел, отново за тези два автомобила
1,9Д няма демпферен маховик, а 1,9 СДИ има такова скъпо чудо.


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот deversant » Пет 24 фев 2012 1:21


С демфер е,а фабията на 100% 1.9сди е без!


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот H2O » Пет 24 фев 2012 8:22


velinsl написа:До колкото съм чел, отново за тези два автомобила
1,9Д няма демпферен маховик, а 1,9 СДИ има такова скъпо чудо.

Точно обратното е!1,9D е с демпфер.


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Събирам мнения/разяснения относно 1.9D и 1.9SDI и 6N1/2

Мнениеот deversant » Пет 24 фев 2012 10:30


1.9d демфера на закс беше 650лв без отстъпка :да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта