подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Чет 23 фев 2012 10:44


Да, повдигачите си правят обратна елипса, тоест се издълбават от гърбиците на разпределителният вал, аз лично не съм купувал нови още, просто, тези с по-голямо износване ги изправям на шлайф-машина. При "Тип1" моторите, рядко има голямо износване, там предимно, само разпределителят е за смяна, но при "Тип4", особенно, тези с единият маслен клапан - вероятно има някакъв проблем с мазането и много-често са "изядени" барабар с гърбиците на вала. Спортните повдигачи са улекотени, а улекотяването им или закупуването на по-леки, както и всички улекотени части по мотора, мисля е ясно за какво служи... :wink:




Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Чет 23 фев 2012 13:15


Благодаря момчета, да точно за тези "лифтери" става въпрос, ами някъде прочетох че ги наричат така и аз така ги написах - благодаря за отзивчивостта ви :bowdown


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bai vicho » Чет 23 фев 2012 21:09


Колеги някои пробвал ли е да си подкара колата с голи 1но метрови траби без аспух.
При мене се получи следното,трудно запали но дигна оборотите с 1000 в повече.
За сметка на голямата гюролтия мощноста и на ниски обороти падна.
Защо се получава това ако някои знае да каже. :???
Утре се каня умеша малко бензин с тулол етер метанол и още туи онуи ама не знам при тия двигатели дали не е съдбоносна грешка :horror:


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот asentm » Чет 23 фев 2012 21:51


според мен не е паднала, просто се шокираш от шума


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Пет 24 фев 2012 2:24


Когато отпушиш по, тоя начин двигателят, се получава и по-висока скорост на засмукване, ама, понеже карба е изчислен и настроен за друг режим, то сега му идва бедна смес, щото лапа повече въздух, а бензина не му достига, получават се и разни детонаций и прочие, което, не го кефи никак. Ако двигателят ти не е дъстатъчно сгъстен, със силно гориво пак се получава обратен ефект, щото просто не е сметнат за него. :)
Ма сипвай и разправяй, може и клипове да направиш - ние ще се забавляваме... :beer


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bai vicho » Пет 24 фев 2012 20:33


Луда работа,мотора откачи. scare
Наложи се да дам малко предварение и му доиде коража. eusa
Дрифт на мокар асвалт на 3та рев до небето и дебел АКТ в протмонето това е в общи линий. :banghead:
Проблема е в охлаждането на мотора тоя корбан дето го забърках му е много мазен и дигна температурата до 110 120градуса.
Трябваше да я карам на отворен капак и ниски обороти.
С две думи не е за препоръчване. :012:


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот nik1302 » Съб 25 фев 2012 14:51


Вичо, много са ви "зли" катаджиите :D Тук имам чувствато, че им се кефят доста повече на нашите машини. Ама знам ли какво си им спретнал :D
Не помня какво точно смени по този мотор, но може още да е стегнат. Някакво гърне все пак е хубаво да има. Виж си още веднъж центровката и горивната смес - и двете имат пряко отношение към температурата на маслото. Ако всичко е наред в най-лошия случай един допълнителен (външен) маслен охладител в комбинация с вентилиран и/или отворен отгоре с панти капак и си готов. Измисли едни "сгъваеми/подвижни" панти така, че да може отгоре капака да се отваря и затваря в "движение" - с плъзгане/на щипки или нещо такова. Това е доста ценно и върши работа. Идеята е да се отваря отгоре капака в най-големите жеги (и най-вече на извънградско при здрава ръчка) и, ако примерно заплющи здрав дъжд, или нещо такова - просто за отрицателно време затваряш капака. Имам такива фабрични панти,но си е играчка да ги слагаш и сваляш и трябва малко рационализация :D .
ПС. В Самбата е дискутирано и това да се остави задния капак леко отворен отдолу. Това е много лесно разбира се и пак върши някаква работа, но ефекта е много по-малък. При отворен отдолу капак в жегите температурата на маслото би паднала с едни 5-7 градуса (нещо такова споменават колегите в Самбата), докато при отоврен отгоре капак си с едни 20 градуса надолу (проверено). И най-накрая - по отношение на максимално допустимата стойност на температурата на маслото за нашите мотори най-често цитираната цифра е ~115гр. Така, че ако удържаш в жегите докъм 110 гр. нямаш проблем.


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bai vicho » Съб 25 фев 2012 17:45


Полцаите ма спряха защото съм без номера естествено нямам и застраховка. :Mr Green Fun
Че се кефят така е :yeaha: в акта пише че карам без колан и фарове фиата на жена ми. :074:
Като сложа веберите а те са с тромпети ще го мисля капака.
Имам идея да вкарам въздух от страни с траби някои ако е правел нещо такова да пише.


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Нед 26 фев 2012 23:05


Здравейте колеги, някой може ли да обясни при подмяна на клапаните с неръждаеми трябва ли да се сменят и водачите и какъв луфт трябва да има между тях за безоловен бензин, различно ли е от тези за оловния. Някъде пишеше че се сменяват и леглата с неръждаеми но незнам може ли и това прави ли го някой в страната ?


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bai vicho » Пон 27 фев 2012 0:15


Колега ремонта на глава е много тънка работа.
Колкото и елементарна да изглежда ако не си запознат с тънкостите не я пипай.
Недеи се доверява на наплюти майстори.
Моите ги правех във Варна в една фирма (кортех),доволен съм.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Пон 27 фев 2012 10:24


Мисля, че щом слагаш неръждаеми клапани, трябва да сложиш и неръждаеми легла, дори, трябва да се купят комплект, щото ако ги правиш тук, не се знае, какъв ще е материалът. Говорил съм с хората от Бургаската и Сливенската рабатилници с които работя и казват, че няма проблем да ги сменят. В Бургас отказват да сменят водачи, защото е опасно за главите и са прави хората - трябва да се внимава много и да знаеш, какво правиш, затова си ги сменям аз... :mrgreen: Има едни водачи, като на спортните глави на база "043" с неръждаемите клапани и водачи от силиконов-бронз, нещо, търси от тях - струват ми се по-стегнати и мотора би работил по-добре с тях... :)


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Пон 27 фев 2012 22:04


bai vicho написа:Колега ремонта на глава е много тънка работа.
Колкото и елементарна да изглежда ако не си запознат с тънкостите не я пипай.
Недеи се доверява на наплюти майстори.
Моите ги правех във Варна в една фирма (кортех),доволен съм.

Колега vicho, като четеш какви въпроси задавам не си мисли че мога да направя какъвто и да е ремонт по двигателя, просто се заинтересувах живо от тези двигатели и разпитвам от любопитство а и за вбъдеще като ми се наложи ремонт да знам какво да кажа че искам на човека който ще го прави и тъй като никога не съм се занимавал с това всичко ми е любопитно. Благодаря на колегата BuGmaN той най често ми свежда нужната ми информация и дано не съм много досаден.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот asentm » Вто 28 фев 2012 19:47


внимавай на кой ще кажеш какво искаш :!:


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bai vicho » Чет 01 мар 2012 21:12


Честита ви баба Марта колеги. :wink:
Питането ми е за охлаждането на мотора,ако намаля обиколката на шаибата на динамото и по тоя начин увелича оборотите му има ли някаква опасност от травми по мотора.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Чет 01 мар 2012 23:31


Мерси, честита Баба Марта и на теб! :beer
Всъщност, доколкото съм "отворен" по темата, охлаждането на дигателят е, така-добре изчислено, че слагането на по-малка шайба - горе или по-голяма - долу с цел повишаване на оборотите на охлаждащата перка, няма полужителен ефект, даже обратното. При повишаване на оборотите на шайбата се повишава и енергията, която е нужна за да я върти, на това-отгоре, ремъка започва за приплъзва при по-високи обороти, а при модерните назъбени ръмъци, дето държат поне с 50% по-малко, а при още по-високи обороти?... :wink: Но не се отчайвай, при един добър сетъп на моторът и правилното му изпълнение, оригиталното си охлаждане му е пре-достатъчно, дори лятото при +30 ...



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта