
подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Да, повдигачите си правят обратна елипса, тоест се издълбават от гърбиците на разпределителният вал, аз лично не съм купувал нови още, просто, тези с по-голямо износване ги изправям на шлайф-машина. При "Тип1" моторите, рядко има голямо износване, там предимно, само разпределителят е за смяна, но при "Тип4", особенно, тези с единият маслен клапан - вероятно има някакъв проблем с мазането и много-често са "изядени" барабар с гърбиците на вала. Спортните повдигачи са улекотени, а улекотяването им или закупуването на по-леки, както и всички улекотени части по мотора, мисля е ясно за какво служи... 

- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Благодаря момчета, да точно за тези "лифтери" става въпрос, ами някъде прочетох че ги наричат така и аз така ги написах - благодаря за отзивчивостта ви 

- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Колеги някои пробвал ли е да си подкара колата с голи 1но метрови траби без аспух.
При мене се получи следното,трудно запали но дигна оборотите с 1000 в повече.
За сметка на голямата гюролтия мощноста и на ниски обороти падна.
Защо се получава това ако някои знае да каже.
Утре се каня умеша малко бензин с тулол етер метанол и още туи онуи ама не знам при тия двигатели дали не е съдбоносна грешка
При мене се получи следното,трудно запали но дигна оборотите с 1000 в повече.
За сметка на голямата гюролтия мощноста и на ниски обороти падна.
Защо се получава това ако някои знае да каже.

Утре се каня умеша малко бензин с тулол етер метанол и още туи онуи ама не знам при тия двигатели дали не е съдбоносна грешка

- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
според мен не е паднала, просто се шокираш от шума
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Когато отпушиш по, тоя начин двигателят, се получава и по-висока скорост на засмукване, ама, понеже карба е изчислен и настроен за друг режим, то сега му идва бедна смес, щото лапа повече въздух, а бензина не му достига, получават се и разни детонаций и прочие, което, не го кефи никак. Ако двигателят ти не е дъстатъчно сгъстен, със силно гориво пак се получава обратен ефект, щото просто не е сметнат за него.
Ма сипвай и разправяй, може и клипове да направиш - ние ще се забавляваме...

Ма сипвай и разправяй, може и клипове да направиш - ние ще се забавляваме...

- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Луда работа,мотора откачи.
Наложи се да дам малко предварение и му доиде коража.
Дрифт на мокар асвалт на 3та рев до небето и дебел АКТ в протмонето това е в общи линий.
Проблема е в охлаждането на мотора тоя корбан дето го забърках му е много мазен и дигна температурата до 110 120градуса.
Трябваше да я карам на отворен капак и ниски обороти.
С две думи не е за препоръчване.

Наложи се да дам малко предварение и му доиде коража.

Дрифт на мокар асвалт на 3та рев до небето и дебел АКТ в протмонето това е в общи линий.

Проблема е в охлаждането на мотора тоя корбан дето го забърках му е много мазен и дигна температурата до 110 120градуса.
Трябваше да я карам на отворен капак и ниски обороти.
С две думи не е за препоръчване.

- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Вичо, много са ви "зли" катаджиите
Тук имам чувствато, че им се кефят доста повече на нашите машини. Ама знам ли какво си им спретнал
Не помня какво точно смени по този мотор, но може още да е стегнат. Някакво гърне все пак е хубаво да има. Виж си още веднъж центровката и горивната смес - и двете имат пряко отношение към температурата на маслото. Ако всичко е наред в най-лошия случай един допълнителен (външен) маслен охладител в комбинация с вентилиран и/или отворен отгоре с панти капак и си готов. Измисли едни "сгъваеми/подвижни" панти така, че да може отгоре капака да се отваря и затваря в "движение" - с плъзгане/на щипки или нещо такова. Това е доста ценно и върши работа. Идеята е да се отваря отгоре капака в най-големите жеги (и най-вече на извънградско при здрава ръчка) и, ако примерно заплющи здрав дъжд, или нещо такова - просто за отрицателно време затваряш капака. Имам такива фабрични панти,но си е играчка да ги слагаш и сваляш и трябва малко рационализация
.
ПС. В Самбата е дискутирано и това да се остави задния капак леко отворен отдолу. Това е много лесно разбира се и пак върши някаква работа, но ефекта е много по-малък. При отворен отдолу капак в жегите температурата на маслото би паднала с едни 5-7 градуса (нещо такова споменават колегите в Самбата), докато при отоврен отгоре капак си с едни 20 градуса надолу (проверено). И най-накрая - по отношение на максимално допустимата стойност на температурата на маслото за нашите мотори най-често цитираната цифра е ~115гр. Така, че ако удържаш в жегите докъм 110 гр. нямаш проблем.


Не помня какво точно смени по този мотор, но може още да е стегнат. Някакво гърне все пак е хубаво да има. Виж си още веднъж центровката и горивната смес - и двете имат пряко отношение към температурата на маслото. Ако всичко е наред в най-лошия случай един допълнителен (външен) маслен охладител в комбинация с вентилиран и/или отворен отгоре с панти капак и си готов. Измисли едни "сгъваеми/подвижни" панти така, че да може отгоре капака да се отваря и затваря в "движение" - с плъзгане/на щипки или нещо такова. Това е доста ценно и върши работа. Идеята е да се отваря отгоре капака в най-големите жеги (и най-вече на извънградско при здрава ръчка) и, ако примерно заплющи здрав дъжд, или нещо такова - просто за отрицателно време затваряш капака. Имам такива фабрични панти,но си е играчка да ги слагаш и сваляш и трябва малко рационализация

ПС. В Самбата е дискутирано и това да се остави задния капак леко отворен отдолу. Това е много лесно разбира се и пак върши някаква работа, но ефекта е много по-малък. При отворен отдолу капак в жегите температурата на маслото би паднала с едни 5-7 градуса (нещо такова споменават колегите в Самбата), докато при отоврен отгоре капак си с едни 20 градуса надолу (проверено). И най-накрая - по отношение на максимално допустимата стойност на температурата на маслото за нашите мотори най-често цитираната цифра е ~115гр. Така, че ако удържаш в жегите докъм 110 гр. нямаш проблем.
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Полцаите ма спряха защото съм без номера естествено нямам и застраховка.
Че се кефят така е
в акта пише че карам без колан и фарове фиата на жена ми.
Като сложа веберите а те са с тромпети ще го мисля капака.
Имам идея да вкарам въздух от страни с траби някои ако е правел нещо такова да пише.

Че се кефят така е


Като сложа веберите а те са с тромпети ще го мисля капака.
Имам идея да вкарам въздух от страни с траби някои ако е правел нещо такова да пише.
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Здравейте колеги, някой може ли да обясни при подмяна на клапаните с неръждаеми трябва ли да се сменят и водачите и какъв луфт трябва да има между тях за безоловен бензин, различно ли е от тези за оловния. Някъде пишеше че се сменяват и леглата с неръждаеми но незнам може ли и това прави ли го някой в страната ?
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Колега ремонта на глава е много тънка работа.
Колкото и елементарна да изглежда ако не си запознат с тънкостите не я пипай.
Недеи се доверява на наплюти майстори.
Моите ги правех във Варна в една фирма (кортех),доволен съм.
Колкото и елементарна да изглежда ако не си запознат с тънкостите не я пипай.
Недеи се доверява на наплюти майстори.
Моите ги правех във Варна в една фирма (кортех),доволен съм.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Мисля, че щом слагаш неръждаеми клапани, трябва да сложиш и неръждаеми легла, дори, трябва да се купят комплект, щото ако ги правиш тук, не се знае, какъв ще е материалът. Говорил съм с хората от Бургаската и Сливенската рабатилници с които работя и казват, че няма проблем да ги сменят. В Бургас отказват да сменят водачи, защото е опасно за главите и са прави хората - трябва да се внимава много и да знаеш, какво правиш, затова си ги сменям аз...
Има едни водачи, като на спортните глави на база "043" с неръждаемите клапани и водачи от силиконов-бронз, нещо, търси от тях - струват ми се по-стегнати и мотора би работил по-добре с тях... 


- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
bai vicho написа:Колега ремонта на глава е много тънка работа.
Колкото и елементарна да изглежда ако не си запознат с тънкостите не я пипай.
Недеи се доверява на наплюти майстори.
Моите ги правех във Варна в една фирма (кортех),доволен съм.
Колега vicho, като четеш какви въпроси задавам не си мисли че мога да направя какъвто и да е ремонт по двигателя, просто се заинтересувах живо от тези двигатели и разпитвам от любопитство а и за вбъдеще като ми се наложи ремонт да знам какво да кажа че искам на човека който ще го прави и тъй като никога не съм се занимавал с това всичко ми е любопитно. Благодаря на колегата BuGmaN той най често ми свежда нужната ми информация и дано не съм много досаден.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
внимавай на кой ще кажеш какво искаш 

- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Честита ви баба Марта колеги.
Питането ми е за охлаждането на мотора,ако намаля обиколката на шаибата на динамото и по тоя начин увелича оборотите му има ли някаква опасност от травми по мотора.

Питането ми е за охлаждането на мотора,ако намаля обиколката на шаибата на динамото и по тоя начин увелича оборотите му има ли някаква опасност от травми по мотора.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Мерси, честита Баба Марта и на теб!
Всъщност, доколкото съм "отворен" по темата, охлаждането на дигателят е, така-добре изчислено, че слагането на по-малка шайба - горе или по-голяма - долу с цел повишаване на оборотите на охлаждащата перка, няма полужителен ефект, даже обратното. При повишаване на оборотите на шайбата се повишава и енергията, която е нужна за да я върти, на това-отгоре, ремъка започва за приплъзва при по-високи обороти, а при модерните назъбени ръмъци, дето държат поне с 50% по-малко, а при още по-високи обороти?...
Но не се отчайвай, при един добър сетъп на моторът и правилното му изпълнение, оригиталното си охлаждане му е пре-достатъчно, дори лятото при +30 ...

Всъщност, доколкото съм "отворен" по темата, охлаждането на дигателят е, така-добре изчислено, че слагането на по-малка шайба - горе или по-голяма - долу с цел повишаване на оборотите на охлаждащата перка, няма полужителен ефект, даже обратното. При повишаване на оборотите на шайбата се повишава и енергията, която е нужна за да я върти, на това-отгоре, ремъка започва за приплъзва при по-високи обороти, а при модерните назъбени ръмъци, дето държат поне с 50% по-малко, а при още по-високи обороти?...

Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта