1.8 моно ABS как се тества ТПС, центровка на запалването ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 17 яну 2008 12:30


Ето това може да е от помощ!
Изображение

A ЕТО го и първоизтояника :wink:




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 17 яну 2008 15:00


Правилно ли разбирам, че това се отнася за ТPS-a?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 17 яну 2008 16:55


Съвсем да, както и цялата тема :)
Благодаря на колегата !
ТПС-а го проверихме и всичко с него е наред. Проблема не е оттам.


Ivandp
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Ivandp » Сря 20 фев 2008 23:17


Какво стана?
Намерихте ли причината за проблема?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 21 фев 2008 0:20


Ами засега само хипотетично е в изпарителя на газовата.Разглобихме го и имаше вътре стружки.Почистихме го и го монтирахме.Стружките се оказаха от газовия клапан - скъсало му се е филтърчето и оттам са влезли.Засега само хипотетично трябва да работи.До няколко дни ще е тестването.Дотогава незнам дали още имам проблема.
Благодаря!


Ivandp
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Ivandp » Чет 21 фев 2008 2:25


Ама нали на бензин го правеше туй забиване и след това потегляне при рязко натискане на газта?


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 21 фев 2008 7:41


Ти нямаш ли на изхода на бутилката магнитче да ги лови тези стружки?? Ако нямаш си сложи, ако имаш го почисти...

Поздрави.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 22 фев 2008 1:06


магнитчето е на входа на газовия клапан и си е там и си ги лови.Ама като се избуши филтърчето тогава вече под действието на налягането на газта стружките минават много бързо и магнитчето хич не действа и всичко заминава в изпарителя ;)


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Как се тества ТПС на 1.8 моно ABS,центровка на запалването?

Мнениеот Iezekil » Сря 22 фев 2012 20:55


Я,каква интересна тема от много уважаван от мен съфорумец.Понеже явно е приключил проблема,а почна обещаващо,искам да доразвия въпроса.
Началото при мен беше същото.С тази разлика,че отначало се проявяваше въпросния проблем само на газ.Ходих по жичкаджии,газаджии,смяна на стъпков мотор и т.н.-нищо.На една диагностиха разглобиха всичко и го сглобиха,настроиха и пак.Твърдо в движение ги ковеше 1800-2000 оборота,като спра обаче понякога падаха.Този проблем го бях туширал с натягане на изпаритела до последно,което само по себе си вече би трябвало да говори нещо.Представяте си динамиката на колата дълги години каква е била.
Проблема се прояви на бензин също,даже с годините стана по-ужасен от газта.Един ден ми хрумна да изключа ТПС-а докато бяха високи оборотите.Всичко заспа,цял ден карах с изключен ТПС и нямаше грижи на газ и бензин.Сутринта се наложи да го включа,че не можех да запаля.От там на комп.диагностика,където го свалиха,мазаха,настройваха и ме убеждаваха че му няма нищо.
5 години след това ми попадна друг,от друга кола с друг номер и т.н.Сложих го,повъртях го на око да се понастрои,отпуснах изпаритела както трябва да бъде и всички проблеми с високите обороти изчезнаха.В последствие се наложи да карам на бензин и имаше известно придърпване в малките обороти.Върнах моя стария,всичко си заспа с едно изключение:при тръгване има кофти вибрации при обороти под и до 1100-200,иначе оборотите си падат нормално и вече се кефя на нормална динамика.С една дума проббема беше в ТПС-а.
Та сега съм в дилема.Трябва да отида да ми го адаптират доколкото знам,вярвам че и тая вибрация в ниските ще изчезне.Обаче се опасявам,че ще се върне стария проблем.Пазя естествено и другия ТПС,но не знам дали няма да ме убедят,че не става поради несъответствие в номерата.Наближава година откакто карам така и всъщност се чудя какво точно трябва да се адаптира.Разхода ми на газ е нормален,единствено знам,че имам по-високи емисии на СО2.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как се тества ТПС на 1.8 моно ABS,центровка на запалването?

Мнениеот zfa159 » Съб 25 фев 2012 12:02


Брех каква стара тема изровихте :)
За тестването на ТПС-а имаше една много хубава тема,където беше обяснено какви напрежения трябва да има при затворен дросел т.е. п.х. при загряла кола и че по това се регулира (те са два плъзгача и мени две напрежения,който се следят).Имаше и информация за показанието на ТПС-а в живите данни (за двигателите,които ги имат) и по тях беше описано как се регулира,само че не успях да я намеря къде е отишла.
По повод задържането на оборотите - щом го прави и на газ и на бензин,значи проблемът е от нещо,което има значение и на двете горива и не е от изпарителя,както беше при мен.Основно правят такъв проблем,ако предварението на запалването им е в повече,да кажем ако е на 10-11-12 градуса,понякога задържа оборотите на 1800-2000 и си седят така нон стоп,като е по-често изразено на газ,от колкото на бензин,но си го има.Точно предварението води и до придръпването при тръгване между 1100-1200 оборота,когато примерно моята кола забива за малко,после тръгва,това го прави,защото и идва в повече предварението.Тук пък е по-изразено на бензин,защото на газта и е нужно предварение от сорта на 9,за да работи добре,а на бензин е около 6 и реално идва твърде в повече за бензина,ако е 11-12,да кажем.Не пречи да се провери как и е предварението.
В Аутодата ги има дадени съпротивленията и напреженията,които трябва да има при отворен и при затворен дросел,но си пише,че са закръглени и са приблизителни,докато някъде някой беше дал точните напрежения и стойности,за да работи като хората,но не мога да открия темата.
:beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Как се тества ТПС на 1.8 моно ABS,центровка на запалването?

Мнениеот Iezekil » Съб 25 фев 2012 12:27


viewtopic.php?f=17&t=174901&start=0&hilit=%D0%B4%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BB%2A
това е темата с настройката.Мисля,че не разбираш въпроса.Аз съм си доказал,че проблема е от ТПС-а,даже съм го сменял.Предварението съм си го правил аз,и не съм го бутал при въпросните манипулации.,после го бутах за проба но не е от него.Основния проблем е,че може би от липсата на точна настройка или адаптация,не знам кое,при тръгване на обороти преди си вървеше гладко,да кажем и на 2-ра на обороти си вървеше гладко,ббез газ.Сега при тръгване на обороти има едно тресене,по-скоро вибрации като при стар дизел.Същите са и при каране на обороти...,не върви някак си на 800-900 оборота без та тресе...Не бих го окачествил като загуба на мощност при тръгване,по скоро като пропадане на оборотите и последвалия ефект,без самото пропадане всъщност.При тръгване с 1200 оборота го няма проблема.
Откакто го разбутах този ТПС всъщност,нямам задържане на обороти в движение.Преди това ходих по диагностики,смених кой каквото предположи но ефект нямаше.Данните си бяхя в норма.Като последна мярка отидох при газаджия за но визпарител.Човека сложи БРЦ,после го махна и ми сложи стария,понеже ефект нямаше.Аз забелязах,че като изключа буксата проблема изчезваше,но просто стойностите на място при диагностика си бяха в нормата.За това от една страна не ми се мери,щото знам че ще е точно.От друга страна се чудя,като го настроят примерно дали ще прави същите магарии с новия потенциометър?И дали ще има разлика,като е с друг номер от моя?Стария е зелен,новия червен от вътре...

Последна промяна от Iezekil на Пет 11 май 2012 23:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как се тества ТПС на 1.8 моно ABS,центровка на запалването?

Мнениеот zfa159 » Съб 25 фев 2012 16:03


Да,точно тази тема имах предвид.Правиш всичко,както е описано и трябва да е в ред (може и да не се оправи,това ще значи,че проблемът не е в ТПС-а и ще знаеш,че той работи правилно).
Ти казваш,че изключваш буксата на ТПС-а и колата продължава да си работи - това не е редно да е така.При всичките коли,които съм имал и които съм гледал (1.8 моно),изключиш ли ТПС-а без значение дали колата е на бензин или на газ или студена или топла,мигновено гасне и няма палене,докато не го включиш обратно.
Прегледай какви стойности ти дава ТПС-а,с който си в момента във ВАГ-а и виж какво се случва,защото има нещо нередно в цялата работа.
:beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Как се тества ТПС на 1.8 моно ABS,центровка на запалването?

Мнениеот Iezekil » Съб 25 фев 2012 19:29


утре ще пробвам новия да изключа и да видя.Преди като го изключа само не можех да я запаля студена мисля.По въпроса дали е от него съм сигурен,че е от него.А за Ваг май няма на близо...иначе съм ходил по разни диагностики с компютър,всичко си излизаше точно.Би ли ми обяснил какво е това адаптиране което се прави?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как се тества ТПС на 1.8 моно ABS,центровка на запалването?

Мнениеот zfa159 » Нед 26 фев 2012 0:45


Ами започваш да го местиш насам-натам (не е фиксиран точно,може да се мести,както знаеш),докато му нагласиш стойностите на п.х. при загрял двигател да са такива,каквито ги дават да са - числата във ВАГ-Ком или напреженията според каталозите.
Лошото е,че напреженията ги дават горе-долу,а на теб ти трябва точност т.е. ти трябва да го гледаш във ВАГ-кома.
:beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Как се тества ТПС на 1.8 моно ABS,центровка на запалването?

Мнениеот Iezekil » Нед 26 фев 2012 0:57


аз дето няма да ги гледам,значи или да търся ваг или да си карам така.Утре ще пробвам пак да го местя,ще бутна и центровката пък да видим.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 56 госта