проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
toni82
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
Автомобил: golf4 1.6 16v
Двигател: azd
Местоположение: italia

проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот toni82 » Съб 25 фев 2012 20:35


става въпрос за голф4 1.6 16в азд.смених термостата,запалих като междувременно извадих маркуча който отива за парното до изкара въздуха.температурата я следях на ваг-кома.отначало качи до 95гр но термостата не отвори,изгасих колата и в тоя момент термостата отвори и дръпна вода.пак запалих и този път отвори на 93-94гр пусна и перките 3-4 пъти но все на 94гр.после тръгнах на път и по пътя държеше 93-94,но когато влязох грацко температурата се дигна до 95-96,слядох и проверих маркуча който излиза от термостата беше студен.кажете на колко градуса трябва да отваря термостата,на него пише 87гр.как да обезвъздуша системата.може ли да се е прцакало нещо от по-високата температура.




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот joker » Съб 25 фев 2012 21:22


Нищо не е трябвало да вадиш.Системата се обезвъздушава сама!Възможно е да е влязъл въздух в радиаторчето на парното,но той би трябвало да си излезе сам.Покарай колата и тя ще се оправи.Вероятно от въздуха се образуват парни мехури с по-висока температура и затова датчика ти отчита температура по-висока от реалната.96 гр не е температура за притеснение.До 102 гр можеш да си спокоен.


Потребителски аватар
su6an
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 18 яну 2010 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот su6an » Съб 25 фев 2012 22:00


Най-лесния начин за обезвъздушаване е да се смени позицията на автомобила 1-2 пъти от стръмен наклон надолу до същия нагоре на работещ двигател, разбира се. Ако и тогава не е добре - проблема едва ли е в обезвъздушаване, тъй като за нашите автомобили тази процедура е напълно достатъчна. А що се отнася до прецакването, колегата по-горе е писал. Споко!


Потребителски аватар
toni82
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
Автомобил: golf4 1.6 16v
Двигател: azd
Местоположение: italia

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот toni82 » Съб 25 фев 2012 23:10


радвам се ме нищо лошо не е станало.утре обаче смятам да си ъврна стария термостат,той работеше в диапазона на 87-92гр.впичатление ми направи следното,когато на таблото стрелката отиде на 90гр. на ваг-кома беше още 72гр.и после когато на ваг-кома температурата стигна 95-96гр срелката си стоеше свърдо на 90гр.имате ли някаква идея защо е така.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот Bobby_ » Нед 26 фев 2012 0:04


таблото ти е с моторчета на уредите и минават през комп.....

Тези коли имат навика да правят "възглавници" в парното... но като цяло се самообезвъздушават.
следи си парното и темп на вода ама не през ваг ком... а на ръка.... т.е. преди да пусне перките трябва да има малко налягане в системата и като ги пусне трябва да изчезне ... (не напълно)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6376
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот ktamen » Нед 26 фев 2012 2:18


toni82 написа:радвам се ме нищо лошо не е станало.утре обаче смятам да си ъврна стария термостат,той работеше в диапазона на 87-92гр.впичатление ми направи следното,когато на таблото стрелката отиде на 90гр. на ваг-кома беше още 72гр.и после когато на ваг-кома температурата стигна 95-96гр срелката си стоеше свърдо на 90гр.имате ли някаква идея защо е така.

Купи си дигитален термометър за 10тина лева и го провери във вряща вода трябва да покаже 100градуса, после измери температурата на двигателя с него и ще знаеш дали таблото и вагкома отчитат вярно. Много е вероятно и двете да са грешни :!:
Обезвъздушаването става, като се остави двигателя да поработи няколко минути без капачка.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот Bobby_ » Вто 28 фев 2012 1:06


ktamen написа:Обезвъздушаването става, като се остави двигателя да поработи няколко минути без капачка.


????? а ако е направил възглавница?????????

при положение че това го правя през 3 дни на какви ли не коли ... повярвай ми всяка кола си прави каквото поиска

Онзи ден след смяна на термостат и Голф 4 1,4 16В ме изненада с "възглавница".....


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6376
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот ktamen » Вто 28 фев 2012 1:33


Написал съм как да си провери истинската температура, ако тя не е в нормални граници тогава ще мислим за термостат и обезвъздушаване. Почти съм сигурен, че проблема е в датчика за температурата, но преди да се прави каквото и да е трябва да се знае истинската температура. Освен това съм написал нормалния начин за обезвъздушаване, ако той не свърши работа тогава....


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот x15 » Вто 28 фев 2012 4:32


Доливай всяка сутрин антифриза, за 2-3 дни ще се оправи, не си играй с термостата, просто имаш още въздух в системата :012:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот joker » Вто 28 фев 2012 9:06


toni82 написа:радвам се ме нищо лошо не е станало.утре обаче смятам да си ъврна стария термостат,той работеше в диапазона на 87-92гр.впЕчатление ми направи следното,когато на таблото стрелката отиде на 90гр. на ваг-кома беше още 72гр.и после когато на ваг-кома температурата стигна 95-96гр срелката си стоеше свърдо на 90гр.имате ли някаква идея защо е така.

Нищо ново.....датчикът на таблото е най-неточният прибор в Голфа....често има разминаване с реалните стойности ....има няколко начина за оправяне ама не му е тук мястото да обяснявам.
карай си колата и не слушай за разни възглавници и смяна на наклони...това е патент на френските коли но не и на Голфа!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6376
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот ktamen » Вто 28 фев 2012 9:16


Съгласен съм, че стрелката често лъже, но нали знаеш за лъжливото овчарче - понякога и то казва истината, но никой не му вярва.
Колегата най-добре да си купи термометър и да провери реалната температура. За десетина лева ще е спокоен, а и ще си има доста полезна играчка :wink:


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот Bobby_ » Сря 29 фев 2012 0:27


добре де не ме слушайте.....
Аз се опитвам да помогна без изобщо да виждам или чувам какво се случва ....
Не виждам дали има цикулация ... постоянна или ....
не виждам кога, как и колко се отваря термостата....
не виждам цялостното поведение на охладителната система....

Успех на колегата .... само ще чета!


Потребителски аватар
Ventci_abf
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 09 май 2008 19:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот Ventci_abf » Сря 29 фев 2012 9:44


все пак ако някой може да обясни при положение че термостата е затворен като сипваш водата кое ще изгони въздуха от блока, нали трябва термостата да е във вода за да се отвори. може и да се обезвъздуши сам ама след колко време ако не му помогнеш. успех


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот dushanov » Сря 29 фев 2012 21:48


До колкото знам, нали нашите VAG-ове мк3 и мк4 се самообезвъдушават сами? Наистина ли трябва да е махната капачката? :shock До колкото знам Не...


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: проблем с обезвъздушаването на опхадителната система на голф

Мнениеот stefarata » Сря 29 фев 2012 21:50


в капачката има клапан за обезвъздушаване



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта