Има ли някакво препоръчително време, или километри на които е хубаво да се сменят мембраните на изпарителя?Какви са симптомите при "заминали" мембрани, без да се отваря изпарителя?
Изпарителя ми е електронен BRC. Някой ако има същия изпарител и е сменял мембрани да сподели кога е направил смяната.



Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
trifonov написа:За километри или години е относително да се говори.Признака е следния.Вадиш маркуча за газта който излиза от изпарителя към двигателя и даваш ключа на контакт и слагаш нещо запенено (веро) или плюнка на изхода на изпарителя.Ако изпуща газ,за смяна са.
не е съвсем така, защото може клапанчето за празен ход да е доста развито и да пуска газ без да има засмукване.
- trifonov
- Мнения: 21
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 22:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
ivo123 написа:trifonov написа:За километри или години е относително да се говори.Признака е следния.Вадиш маркуча за газта който излиза от изпарителя към двигателя и даваш ключа на контакт и слагаш нещо запенено (веро) или плюнка на изхода на изпарителя.Ако изпуща газ,за смяна са.
не е съвсем така, защото може клапанчето за празен ход да е доста развито и да пуска газ без да има засмукване.
АКо ще е развито това клапанче просто се връща в нормално положение.Друг признак за скапани мембрани е миризмата на газ от казнчето с антифриз и давенето на колата(при което от ауспуха мирише яко на газ),невъзможността да се контролират ниските обороти от болта на изпарителя.повишения разход на газ,нестабилни ниски обороти и трудно палене точно от това давене на колата,защото има изпускане на газ от изпарителя още при завъртане на ключа на контакт.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Благодаря за съветите!
trifonov, ниските обороти определено не мога да ги контролирам, или по точно не мога да ги вдигна над определено ниво. Искам например да ги направя към 900 но възможностите са до 800.
Иначе за сега нямам някакви подозрения че мембраните не са добре, но вече 2,5 год ( 25 000 КМ ) нищо не съм сменял по изпарителя.
trifonov, ниските обороти определено не мога да ги контролирам, или по точно не мога да ги вдигна над определено ниво. Искам например да ги направя към 900 но възможностите са до 800.
Иначе за сега нямам някакви подозрения че мембраните не са добре, но вече 2,5 год ( 25 000 КМ ) нищо не съм сменял по изпарителя.
- digigi
- Мнения: 192
- Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:24
- Автомобил: Audi A6 C8 50TDI
- Двигател: 2019
- Местоположение: Варна-->London
Колеги да продължа темата с един въпрос...
Днес ходят да погледнат газовото и щото от време на време и падат оборотите до 800 и почва да тресе. Исках да увеличат оборотите малко ама човека каза че не можело щото компютъра сам си ги намествал автоматично и на газ и на бензин(газовота е слагана в Италия). И така не можа да ми ги направи по-високи. Той ми каза че изпарителя отивал към ремонт обаче ремонтния комплект на BRC го имало обаче в него нямало някакво си лостче което било кофти. И като прочетох поста на FIRE разбрах за тези лостчета. Та въпроса ми е колко струва един нов изпарител BRC ако се наложи да вземам скоро време, то поне да взема нов отколкото да ремонтирам стария.
Днес ходят да погледнат газовото и щото от време на време и падат оборотите до 800 и почва да тресе. Исках да увеличат оборотите малко ама човека каза че не можело щото компютъра сам си ги намествал автоматично и на газ и на бензин(газовота е слагана в Италия). И така не можа да ми ги направи по-високи. Той ми каза че изпарителя отивал към ремонт обаче ремонтния комплект на BRC го имало обаче в него нямало някакво си лостче което било кофти. И като прочетох поста на FIRE разбрах за тези лостчета. Та въпроса ми е колко струва един нов изпарител BRC ако се наложи да вземам скоро време, то поне да взема нов отколкото да ремонтирам стария.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
[quote="trifonov]
АКо ще е развито това клапанче просто се връща в нормално положение.Друг признак за скапани мембрани е миризмата на газ от казнчето с антифриз и давенето на колата(при което от ауспуха мирише яко на газ),невъзможността да се контролират ниските обороти от болта на изпарителя.повишения разход на газ,нестабилни ниски обороти и трудно палене точно от това давене на колата,защото има изпускане на газ от изпарителя още при завъртане на ключа на контакт.[/quote]
Колега съгласен съм но ядно не ми е ясно.
Ако вземем Ланди Ренцо или БРЦ - как аджеба ще мириже в казанчето за антифриз на газ след като има метална стена между антифриза и газта, както в случая колегата пише за БРЦ?
А клапанчето /пружинката ако е много мека/ ще обогатява сместа, и няма да притиска достатъчно лостчето, така че като даде още на контакт и ще пуска постоянно газ и ще пали трудно, особено загряла.
АКо ще е развито това клапанче просто се връща в нормално положение.Друг признак за скапани мембрани е миризмата на газ от казнчето с антифриз и давенето на колата(при което от ауспуха мирише яко на газ),невъзможността да се контролират ниските обороти от болта на изпарителя.повишения разход на газ,нестабилни ниски обороти и трудно палене точно от това давене на колата,защото има изпускане на газ от изпарителя още при завъртане на ключа на контакт.[/quote]
Колега съгласен съм но ядно не ми е ясно.
Ако вземем Ланди Ренцо или БРЦ - как аджеба ще мириже в казанчето за антифриз на газ след като има метална стена между антифриза и газта, както в случая колегата пише за БРЦ?
А клапанчето /пружинката ако е много мека/ ще обогатява сместа, и няма да притиска достатъчно лостчето, така че като даде още на контакт и ще пуска постоянно газ и ще пали трудно, особено загряла.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
doktora написа:Благодаря за съветите!
trifonov, ниските обороти определено не мога да ги контролирам, или по точно не мога да ги вдигна над определено ниво. Искам например да ги направя към 900 но възможностите са до 800.
Иначе за сега нямам някакви подозрения че мембраните не са добре, но вече 2,5 год ( 25 000 КМ ) нищо не съм сменял по изпарителя.
Колега оборотите не можеш да ги вдигнеш така, защото компа на моното си ги стабилизира.
Трябва да се базика потенциометъра на дросела, което не е добра идея, другия вариант е датчика на температурата - загряла на 80 градуса колата - стойноста е около 300 ома, ако е 600 ома оборотите са по-високи.

пробвай със съпротивление - струва стотинки
На бащата на опела мембраните изкараха 100 000км преди да ги сменим-нова Ловато 2001- 5год. след това и 100 000км ги сменихме и колата пак заспа като и зимата пали на газ (само че преди това полива изпарителя с топла вода ако вънка е под -10 градуса) защото малко след като купихме колата изгоря помпата и бащата не я смени
Та нормално живота на мембраните е около 80-100 хил. км. 


- slavi tsvetkov
- Мнения: 936
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
- Автомобил: 2023 VW TIGUAN ELEGANCE
- Двигател: 2023
- Местоположение: Harlow, UK
- Контакти:
- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
От бакшишите съм чувал, че профилактично се сменят мембраните на около 40 000 км. Колко е истина не знам. Знам само че не всички видове изпарители подлежат на такава профилактика. При някой се сменя целия изпарител. Аз моите мембрани ги смених скоро /БРЦ система с Ловато изпарител/ понеже се съмнявах, че ми изпуска газчица в антифриза. Колата я купих с газова уредба и освен реглаж и 2 маркуча не бях пипал нищо до тогава. Смяна на мембраните+реглаж+технически преглед=30лв по спомени. Какво му плащаш.
А 40000км аз ги минавам за около 2 години. Така че нищо не ми коства една такава смяна.
Чувал съм че и след 2-3 смени на мембраните е добре да се смени целия изпарител, че с времето се деформирал малко. Има логика като цяло ама нека някой спец да каже така ли е.

А 40000км аз ги минавам за около 2 години. Така че нищо не ми коства една такава смяна.
Чувал съм че и след 2-3 смени на мембраните е добре да се смени целия изпарител, че с времето се деформирал малко. Има логика като цяло ама нека някой спец да каже така ли е.

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта